Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana?

Vierailija
28.01.2018 |

Törkeää heitteillejättöä ja laiskuutta.

Kommentit (462)

Vierailija
81/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa ei ollut Hoploppeja ja muita mutta olin tuollainen vieraille aikuisille "katso katso katso" -tyyppi. Sain kyllä vanhemmiltani huomiota saman verran kun ikäisenä 80-luvulla muutenkin eli vanhempien ajasta ja mieliajoista riippuen. Olin kuitenkin sosiaalinen ja iloinen lapsi enkä nyt aikuisenakaan koe jääneeni vaille huomiota vaikka vieraille aikuisille juttelinkin. Olin vain ylpeä siitä mitä nyt kulloinkin tein (lumiukko jne) ja oli kiva näyttää sitä lähimmälle aikuiselle. 

Ei se että vieraslapsi puhuu teille tarkoita AINA heti sitä että hän on kaltoinkohdeltu eikä saa huomiota omilta vanhemmiltaan. Hän vain saattaa olla luonteeltaan sosiaalinen ja ottaa kontaktia muihin helpommin kuin muut.

Ja itse asiassa lapsihan kokee olonsa turvalliseksi jos uskaltaa puhua vieraille. Enemmän olisin huolissaan aroista ja säikyistä lapsista.

Suurimmassa osassa maailmaa ei pidettäisi ollenkaan hyvänä asiana, että lapsi "kokee olonsa turvalliseksi" ventovieraiden seurassa.

Vierailija
82/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi minunlainen. Sitä ei ehkä huomaa, mutta mulla on selkäranka täynnä metallia, jonka asennuksesta en ole vielä toipunut. Sinne hoplopiin mennään sen vuoksi, että lapset (5-v kaksoset) saa purkaa energiaa ja minä voin istua sen aikaa kahvilla ja lukea vaikka kirjaa, koska minusta ei oo leikittäjäksi ja esim. kävelylenkit on vielä melko lyhyitä ja vauhti hidas, eli lapset ei niiden jälkeenkään oo yhtään vähempi energisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme alle kouluikäistä eikä puolison lisäksi mitään tukiverkkoja. Tässä arjessa ei missään salilla ravata. Niinpä kuntoilen siellä missä ehdin. Juoksen hippaa hoplopissa, vedän leukoja leikkipuistossa. Omat ja vieraatkin lapset tykkäävät.

Arvasin, että palstamammat eivät tykkää. Mutta arvatkaa mitä, saatte ihan rauhassa paheksua ja juoda kahvianne ja päivitellä miten lastenkasvatus ei ole rakettitiedettä eikä lasten seurassa tarvitsisi olla ja opettaa niitä liialle huomiolle. Se joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu.

Ai kauheeta sentään. Ilmeisesti omassa lapsuudessasi ei ollut hoploppeja?

Onko tullut mieleesi että muut lapset saattavat oudoksua tai pelätä "läsnäoloasi"? Hyppäätkö myös pallomereen :D

Vierailija
84/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi, joka ymmärtää olla aikuinen ja antaa lapsen leikkiä kavereiden kanssa. Tukahduttavat vanhemmat roikkuu lapsen niskassa ja riesana - muka leikkimässä, mutta todellisuudessa ei uskalla napanuoraa katkaista. Nämä lapset eivät sitten aikuisena osaa edes junalippua tilata ilman, että mamma ja pappa kulkee rinnalla.

Vierailija
85/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi, joka ymmärtää olla aikuinen ja antaa lapsen leikkiä kavereiden kanssa. Tukahduttavat vanhemmat roikkuu lapsen niskassa ja riesana - muka leikkimässä, mutta todellisuudessa ei uskalla napanuoraa katkaista. Nämä lapset eivät sitten aikuisena osaa edes junalippua tilata ilman, että mamma ja pappa kulkee rinnalla.

Eivätkä pärjää koulussakaan ilman aikuisen jatkuvaa tukea ja huomiota

Vierailija
86/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme alle kouluikäistä eikä puolison lisäksi mitään tukiverkkoja. Tässä arjessa ei missään salilla ravata. Niinpä kuntoilen siellä missä ehdin. Juoksen hippaa hoplopissa, vedän leukoja leikkipuistossa. Omat ja vieraatkin lapset tykkäävät.

Arvasin, että palstamammat eivät tykkää. Mutta arvatkaa mitä, saatte ihan rauhassa paheksua ja juoda kahvianne ja päivitellä miten lastenkasvatus ei ole rakettitiedettä eikä lasten seurassa tarvitsisi olla ja opettaa niitä liialle huomiolle. Se joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu.

Jos joku randomi alkaisi juoksennella mun lasten perässä niin kyllä sen kyseenalaistaisin täysin. Olet pelottava ja tunkeileva.

Vierailija
87/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kommentissa sanottiin, että ulkomailla ihmeteltäisiin suomalaista tapaa mennä kahville tai pitää seuraa lapselle Hoplopissa - siellä mennään siksi aikaa oluelle. En tiedä, missä ulkomailla on näin, mutta ei ainakaan naapurimaa Ruotsissa, jossa aikuisten odotetaan leikkivän lastensa kanssa leikkipuistoissa ja sisäleikkipuistoissa tai vähintään pitävän silmällä. Pari Googlesta napattua kuvaa ruotsalaisista leikkipaikoista:

http://stellaslekland.se/wp-content/uploads/2013/07/D9669.jpg

https://d25lcx2ne1mt2n.cloudfront.net/164892/17483200-lRjl3.jpg?name=ev…

http://media.livetfrandenljusasidan.se.loopiadns.com/2016/03/img_9892.j…

Tietenkään kaikki eivät valvo vieressä ainakaan isompia lapsia. Jännä, miten täällä usea kommentoi, että aikuinen olisi lasten leikkipaikalla outo näky tai lapsille vaaraksi. En ole koskaan törmännyt näissä paikoissa aikuisen aiheuttamaan vaaratilanteeseen. Sen sijaan varmaan jokainen lastaan vahtinut on joutunut paimentamaan näitä itsenäisiä lapsia, jotka menevät hyppimään reunalta vauvojen pallomereen, ryhtyvät pallosotasille, kiipeävät liukumäkeä ylöspäin toisten odottaessa ylhäällä vuoroaan, ajavat toisia päin kolmipyöräisellä jne. Tai jos vanhemmalla on lapsensa kanssa jokin hauska leikki, niin iso joukko yksinäisiä lapsia lyöttäytyy seuraan.

Vierailija
88/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntatajoitteinen aikuinen ei pysy terveen ja vilkkaan lapsen perässä, saati sitten kiipeilemäön ahtaissa ja epämielyttävissä telineissä. Hoplopin leikkipaikat on suunniteltu eritotwn lapsille.

Kai tajuat että yhtä rampaa kohtaan on 10 000 ei-rampaa, jotka voisivat joskus leikkiä lapsensa kanssa.

Vierailija
89/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette anna lasten olla lapsia?

Vierailija
90/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan voi eksyä tai lähteä huomaamatta ovesta ulos. Ja miten muutenkaan löydätte hänet sieltä, kun on aika lähteä kotiin? Katson aina epäuskoisena näitä sankareita, jotka lukevat lehteä samalla kun lapset menevät siellä keskenään. Ei se ole se pointti, vaan se, että aikuiset ovat mukana siellä tuubeissa. Täytyy sen verran vaivautua.

Älä missään tapauksessa lisäänny enää, kun kerta lapsesi on noin ameeban tasolla!! Liekkö syynä hysteeriset vanhemmat jotka eivät anna lastensa tehdä itse yhtään mitään.

Äly hoi älä jätä!!

Vierailija
91/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntatajoitteinen aikuinen ei pysy terveen ja vilkkaan lapsen perässä, saati sitten kiipeilemäön ahtaissa ja epämielyttävissä telineissä. Hoplopin leikkipaikat on suunniteltu eritotwn lapsille.

Kai tajuat että yhtä rampaa kohtaan on 10 000 ei-rampaa, jotka voisivat joskus leikkiä lapsensa kanssa.

Eikö lapset enää leiki keskenään vaan tarvitaan aikuinen leikkimään myös?

Ei munkaan vanhemmat koskaan leikkineet mun kanssa. Ihan keskenämme toisten lasten kanssa leikittiin. Ei tarvittu aikuisia siihen säätämään ja nipottamaan.

Vierailija
92/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitäkin tulis, että vanhemmat olis siellä tukkimassa leikkipisteet?

Vierailija
93/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu.. Ymmärrän ettei nyt varsinkaan vähän isompien lasten perässä tarvitse koko ajan juosta, aikuisilla voi olla liikuntarajoitteita ja varmasti moni lapsi viihtyy tuollaisissa paikoissa ihan yksinään/muiden lasten kanssa ja siinä voi olla aikuiselle tilaisuus vähän hengähtää, MUTTA

sellaisena vanhempana, joka sielä lasten perässä menee (se on minustakin hauskaa) näen myös sen puolen sielä, että tosiaan on niitä lapsia aina jotka lyöttäytyy minun seuraan, että "kato, kato!" ja sitten on aina myös sellaisia jotka tekee toisille kiusaa ja kappas, olen sielä muidenkin lastenvahtina. Kuitenkin sielä lapset on aina aikuisen vastuulla ja siihen vastuuseen kuuluu myös se, että oma lapsi ei tee kiusaa muille. Mutta kun "eihän se meidän lapsi".

Ja lapset eivät opi ikinä puolustautumaan ja selvittämään riitojaan itse kun vanhempi syöksyy heti paikalle. Ei ne lapset nujakointiin kuole.

Kai sille kiusantekijälle pitäisi vanhempien opettaa kuinka käyttäydytään? Vai että täytyy antaa kiusata, jotta toinen oppii puolustautumaan...

Kiusaa takaisin eikä ryntää äidin helmoihin ensimmäisenä.

Vai miten opetat puolustautumaan kiusaajaa vastaan. Kiusaaja maistamaan omaa lääkettään ja kysymys perään "oliko kivaa kun tein samat sulle ku sä mulle äsken?"

Ei ihmekään että nykykersat ovat heikkoja kun niistä kasvatetaan heikkoja.

Esimerkki. Sinun lapsesi on uhallaan liukumäen alaosassa lällättelemässä edessä kun minun lapseni on tulossa laskemaan liukumäkeä. Opetan lapselleni, että tällaisessa tilanteessa laskee vaan sen sinun lapsesi päälle. Kenestä tulee syyllinen? No minusta ja minun lapsestani, vaikka minusta se kyllä oikeasti olisikin ihan oikein ja myös siinä tapauksessa jos oma lapseni olisi se kiusantekijä.

Sairasta.

Vierailija
94/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitäkin tulis, että vanhemmat olis siellä tukkimassa leikkipisteet?

Lapset lopettavat leikkimisen ja häpeävät vanhempiaan.

Ja joku tuhdimpi henkilö jyrää liukumäessä pienimmät alleen tai tukkii putken kun ei mahdukaan siitä menemään 😂

Annetaan me aikuiset lapsille leikkirauha ja juodaan kahvit 😉

Vierailija
95/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on myös ilkeitä lapsia, jotka kaatavat isot legopalikkamuurit muiden päälle jne. Sellaisten takia aikuisten pitää olla paikalla.

Vierailija
96/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun äitini puuttui meidän leikkeihin niin leikit kyllä loppui lyhyeen. Ilonpilaajavanhempi juoksee koko ajan perässä ja neuvoo, nipottaa ja puuttuu aivan kaikkeen. Meni monta kertaa ilo huvipuistokäynneistäkin kun koko ajan äiti vaahtosi perässä.

Itse olen lasteni olla ja leikkiä omassa rauhassaan.

Vierailija
97/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti kymmenenvuotiaan kanssa kierretään Hoplopissa, ja pidän tapaamiani vanhempia siellä tuubeissa ja muissa nimen omaan arvossa, kun viitsivät olla lastensa kanssa. He ovat niitä normaaleita. Lehdenlukijat ovat jotain muuta.

On olemassa pieniä ja isoja Hoploppeja. Pienissä on näköyhteys melkein koko alueelle siitä kahvilasta. Sellaisissa voi jättää lapsen menemään itsekseen, jos katsoo koko ajan, missä tämä menee. Mutta suurissa Hoplopeissa pitää seurata mukana.

Vierailija
98/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on myös ilkeitä lapsia, jotka kaatavat isot legopalikkamuurit muiden päälle jne. Sellaisten takia aikuisten pitää olla paikalla.

Sellaisten takia olen omani opettanut itseään puolustamaan, sanallisesti.

Sekin on tarpeellinen taito kun minusta joskus aika jättää enkä ole neuvomassa elämän tiellä ikuisesti.

Vierailija
99/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun äitini puuttui meidän leikkeihin niin leikit kyllä loppui lyhyeen. Ilonpilaajavanhempi juoksee koko ajan perässä ja neuvoo, nipottaa ja puuttuu aivan kaikkeen. Meni monta kertaa ilo huvipuistokäynneistäkin kun koko ajan äiti vaahtosi perässä.

Itse olen lasteni olla ja leikkiä omassa rauhassaan.

Se vielä puuttuisi, jos antaisi Linnanmäellä lapsen mennä yksin. Todella vaarallista, siellä voi tapahtua mitä vain tai lapsi voi eksyä. Jotain rajaa.

Vierailija
100/462 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti kymmenenvuotiaan kanssa kierretään Hoplopissa, ja pidän tapaamiani vanhempia siellä tuubeissa ja muissa nimen omaan arvossa, kun viitsivät olla lastensa kanssa. He ovat niitä normaaleita. Lehdenlukijat ovat jotain muuta.

On olemassa pieniä ja isoja Hoploppeja. Pienissä on näköyhteys melkein koko alueelle siitä kahvilasta. Sellaisissa voi jättää lapsen menemään itsekseen, jos katsoo koko ajan, missä tämä menee. Mutta suurissa Hoplopeissa pitää seurata mukana.

Seuraat varmaan mukana silloinkin kun ovat täysi-ikäisiä kaikkialle?

Et siis luota lapsiisi. Epävarma vanhempi toimii juuri noin. Jatkuvasti seuraa perässä.