Millainen ihminen jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana?
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun äitini puuttui meidän leikkeihin niin leikit kyllä loppui lyhyeen. Ilonpilaajavanhempi juoksee koko ajan perässä ja neuvoo, nipottaa ja puuttuu aivan kaikkeen. Meni monta kertaa ilo huvipuistokäynneistäkin kun koko ajan äiti vaahtosi perässä.
Itse olen lasteni olla ja leikkiä omassa rauhassaan.Se vielä puuttuisi, jos antaisi Linnanmäellä lapsen mennä yksin. Todella vaarallista, siellä voi tapahtua mitä vain tai lapsi voi eksyä. Jotain rajaa.
Tunkeudutko mukaan koulun retkillekin lastasi kädestä pitämään? Ettei vaan satu mitään?
Jotain rajaa ylihuolehtimisellekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti kymmenenvuotiaan kanssa kierretään Hoplopissa, ja pidän tapaamiani vanhempia siellä tuubeissa ja muissa nimen omaan arvossa, kun viitsivät olla lastensa kanssa. He ovat niitä normaaleita. Lehdenlukijat ovat jotain muuta.
On olemassa pieniä ja isoja Hoploppeja. Pienissä on näköyhteys melkein koko alueelle siitä kahvilasta. Sellaisissa voi jättää lapsen menemään itsekseen, jos katsoo koko ajan, missä tämä menee. Mutta suurissa Hoplopeissa pitää seurata mukana.
Seuraat varmaan mukana silloinkin kun ovat täysi-ikäisiä kaikkialle?
Et siis luota lapsiisi. Epävarma vanhempi toimii juuri noin. Jatkuvasti seuraa perässä.
Joillakin on niin helppo tilanne, että lapset lähtevät täysi-ikäisinä pois kotoa.
Sellainen, joka viettää muutenkin riittävästi aikaa lastensa kanssa. Ei tarvitse päteä hoplopeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti kymmenenvuotiaan kanssa kierretään Hoplopissa, ja pidän tapaamiani vanhempia siellä tuubeissa ja muissa nimen omaan arvossa, kun viitsivät olla lastensa kanssa. He ovat niitä normaaleita. Lehdenlukijat ovat jotain muuta.
On olemassa pieniä ja isoja Hoploppeja. Pienissä on näköyhteys melkein koko alueelle siitä kahvilasta. Sellaisissa voi jättää lapsen menemään itsekseen, jos katsoo koko ajan, missä tämä menee. Mutta suurissa Hoplopeissa pitää seurata mukana.
Onko tää provo?
Kymmenvuotias Hoplopissa ja äiti sen kymmenvuotiaan kanssa siellä "leikkimässä"???!!!!
Usein käydään ja aina pyöritään molemmat vanhemmat hänen kanssaan mukana.
En ole ikinä kuullut, että joku kymmenvuotias kävisi Hoplopissa. Meilläpäin se "kulta-aika" on tossa 5-8-vuotiaana ja kyllä siellä silloin ollaan ihan ilman äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun äitini puuttui meidän leikkeihin niin leikit kyllä loppui lyhyeen. Ilonpilaajavanhempi juoksee koko ajan perässä ja neuvoo, nipottaa ja puuttuu aivan kaikkeen. Meni monta kertaa ilo huvipuistokäynneistäkin kun koko ajan äiti vaahtosi perässä.
Itse olen lasteni olla ja leikkiä omassa rauhassaan.Se vielä puuttuisi, jos antaisi Linnanmäellä lapsen mennä yksin. Todella vaarallista, siellä voi tapahtua mitä vain tai lapsi voi eksyä. Jotain rajaa.
Mä eksyin särkänniemessä ja selvisin siitä menemällä infoon josta minut tultiin hakemaan. Tyttöni eksyi sittariin ja meni infoon et on äiti hukassa. Siellä tämä vain höpisi myyjille niitä näitä kun menin hakemaan. Ei edes itkenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää provo?
Kymmenvuotias Hoplopissa ja äiti sen kymmenvuotiaan kanssa siellä "leikkimässä"???!!!!
Eli provohan tämä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää provo?
Eli provohan tämä oli.
Ei ollut, vaan täyttä totta. Miksi tuollaisesta provoilisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkeudutko mukaan koulun retkillekin lastasi kädestä pitämään? Ettei vaan satu mitään?
Jotain rajaa ylihuolehtimisellekin
En ole tuo äskeinen, mutta ihan ohiksena: jos koulun retkillä lasten annetaan olla "omassa rauhassaan" ja jotain sattuu, aika moni vanhempi tahtookin käräjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää provo?
Lapsellanne ei taida kavereita olla?
Mun ei tarvi päteä missään. Lasten kanssa vietän muuten aikaa. Hoploppi on heidän omaa aikaansa ja minä juon kahvini sillä välin rauhassa. Rauhaa kaikille. Minulle kahvirauha ja lapsille leikkirauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme alle kouluikäistä eikä puolison lisäksi mitään tukiverkkoja. Tässä arjessa ei missään salilla ravata. Niinpä kuntoilen siellä missä ehdin. Juoksen hippaa hoplopissa, vedän leukoja leikkipuistossa. Omat ja vieraatkin lapset tykkäävät.
Arvasin, että palstamammat eivät tykkää. Mutta arvatkaa mitä, saatte ihan rauhassa paheksua ja juoda kahvianne ja päivitellä miten lastenkasvatus ei ole rakettitiedettä eikä lasten seurassa tarvitsisi olla ja opettaa niitä liialle huomiolle. Se joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu.
Ai kauheeta sentään. Ilmeisesti omassa lapsuudessasi ei ollut hoploppeja?
Onko tullut mieleesi että muut lapset saattavat oudoksua tai pelätä "läsnäoloasi"? Hyppäätkö myös pallomereen :D
Ei ole tullut mieleen, että oudoksuisivat tai pelkäisivät, kun tosiaan tuppaavat meidän seuraan ;)
Kyllä, voin vaikka hypätä pallomereen, jos ei ole vauva sylissä. Eixoo noloo hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää provo?
Lapsellanne ei taida kavereita olla?
Hoplop on perheaikaa ja siellä on poikkeuksetta hauskaa. Siellä myös oppii paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No me oltiin ainakin kutosluokalla Lintsillä luokkaretkellä. Sovittiin opettajien kanssa säännölliset tapaamisajat ja -paikat, mutta muutoin me kaikki 11-12 -vuotiaat kuljimme omin nokkinemme.
Nykyään lapset pidetään lieassa 18-vuotissynttäreille asti, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme alle kouluikäistä eikä puolison lisäksi mitään tukiverkkoja. Tässä arjessa ei missään salilla ravata. Niinpä kuntoilen siellä missä ehdin. Juoksen hippaa hoplopissa, vedän leukoja leikkipuistossa. Omat ja vieraatkin lapset tykkäävät.
Arvasin, että palstamammat eivät tykkää. Mutta arvatkaa mitä, saatte ihan rauhassa paheksua ja juoda kahvianne ja päivitellä miten lastenkasvatus ei ole rakettitiedettä eikä lasten seurassa tarvitsisi olla ja opettaa niitä liialle huomiolle. Se joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu.
Jos joku randomi alkaisi juoksennella mun lasten perässä niin kyllä sen kyseenalaistaisin täysin. Olet pelottava ja tunkeileva.
Ai minä olen pelottava ja tunkeileva, kun lapsesi tuppautuu meidän porukkaan?
Sinä olet puolestasi olet rento ja seurallinen kun mulkoilet sieltä kännysi takaa.
Kauheita ovat ne vanhemmat, jotka karjuvat lapsilleen Hoplopissa. Siellähän on ihan kyltit, joissa lukee älä ole ei. Silti olen nähnyt sanallista kuritusta. Lapsi rääkyi naama punaisena.
Minulla on kolme 5-10-vuotiasta lasta. HopLopeissa tms. en istu kahvilla mutta en myöskään ryömi tunneleissa tai muutenkaan juuri osallistu leikkiin. Sen sijaan seisoskelen/istun jossain lähistöllä ja seuraan, mitä lapset tekevät ja missä liikkuvat. Jos tarvitsevat apua esim. ison rengasliukuvälineen (tai miksi sitä nyt kutsutaankin) kanssa, autan toki ja saatan itsekin laskea alas mukana, mutta en varsinaisesti leiki mukana. Jos leikkikaveria haluavat, niin leikkivät joko keskenään tai tekevät tuttavuutta jonkun vieraan lapsen kanssa. Ne ahtaat putkilot ja matalat käytävät saavat ainakin minun selkäni ja polveni kipeäksi vaikka pienikokoinen olenkin. Kahville ja jätskille mennään sitten yhdessä sopivalla taukohetkellä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, että joku kymmenvuotias kävisi Hoplopissa. Meilläpäin se "kulta-aika" on tossa 5-8-vuotiaana ja kyllä siellä silloin ollaan ihan ilman äitiä.
Onpas hienoja itsenäisiä lapsia. Teilläpäin kymmenvuotiaat notkuvat ostarilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas hienoja itsenäisiä lapsia. Teilläpäin kymmenvuotiaat notkuvat ostarilla?
Sinne mennään kaverien kanssa, enimmäkseen synttäreille. Siellä on siis kyllä aikuisia, mutta ei tietenkään siellä puistoalueella.😂😂😂
Ei se ehkäise syrjäytymistä, että lasta estää kehittymästä ikätasoisesti... pikemminkin päinvastoin.
Onko tää provo?