Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,

Vierailija
27.01.2018 |

itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...

Kommentit (1031)

Vierailija
281/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivopuisto

Vierailija
282/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. :D Ehkä on parempi että osa ihmisistä pysyykin siellä pk-seudulla, eivätkä poistu mihinkään. Vaarallista tuollainen tyhmyys. :D

"Emme tienneet että Porissa voi opiskella muutakin kuin amista tai kauppista." Anteeksi mitä. :D

"Lapsesta tulee syrjäytynyt ps:n pelaaja kun ei pääse leffaan." Niin siis missään muuallahan ei ole leffateattereita kuin Helsingissä.

Oon sanaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauma :) Kiva pieni kaupunki, eläminen ja asuminen taatusti edullisempaa, kuin Helsingissä.

https://www.rauma.fi

Naantali on toinen omista suosikeistani (siis merenranta-kaupungeista puhuttaessa), ihana kesällä ja talvellakin varmasti oikein mukava paikka, lyhyt matka Turkuun töihin/harrastuksiin.

Olen kasvanut Naantalissa. Naantali ja Turku ovat aivan eri asia. Ihan turha mainostaa Turkua Naantalin vieressä. Ihan sama kuin sanoisi että muuta Espooseen, Helsinki on ihan vieressä. Nuorisolle voi olla vaikeaa löytää ystäviä jo varsin pienestä populaatiosta joka on jo valmiiksi hajaantunut ja ystävät on tehty alle 10vuotiaana.

Muutimme Poriin kun olin teini-ikäinen. Aivan eri maailma mutta yksin en jäänyt. Porista sai paljon ystäviä ja oli paljon harrastusmahdollisuuksia. Porissa ei ole töitä aikuisille joten sikäli huono kaupunki mutta nuorelle ihannekaupunki kasvaa aikuiseksi. Turvallinen ja kuitenkin tarpeeksi iso jottei tule oloa pikkupaikasta. Nuorisoa on paljon. Ei ihme, että sieltä sikiää paljon menestyviä suomalaisia (jotka sitten muuttavat Helsinkiin)

Vierailija
284/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin lisäksi Suomessa ei muuta järkevää kaupunkia ole kuin Tampere.

Vierailija
285/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasa ehdottomasti ja sieltä asunto 5km keskustasta. Hyvät koulut, työllisyys ja lisäksi kahvilat ja leipomot, missä on edullista käydä. Paljon vaikutteita ruotsista, joten nuoret tykkää.

Muutimme ruotsikieliselke paikkakunnalle. Nuoriso inhoaa. Ei yhtään kaveria sisäpiirisvedukoista.

Vaasassa 70 % asukkaista puhuu äidinkielenään suomea.

Vierailija
286/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasa ehdottomasti ja sieltä asunto 5km keskustasta. Hyvät koulut, työllisyys ja lisäksi kahvilat ja leipomot, missä on edullista käydä. Paljon vaikutteita ruotsista, joten nuoret tykkää.

Mitä vaikutteita Ruotsista? Mun nähdäkseni nuoriso lähinnä luuhaa Rewelissä ja torilla, mikäli ei satu harrastamaan jotain rajoittuneista liikuntamahdollisuuksista. Kahvilat ja leipomot ihan samanhintaista kun muuallakin.

Mitä liikuntamahdollisuuksia Vaasasta puuttuu? Kunnon laskettelu ei onnistu, hiihto ja luistelu ulkojäällä toisina talvina aika heikkoa, mutta eikö muuten löydy suurinpiirtein kaikkea mahdollista?

Vierailija
287/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaskinen. 😁

Vierailija
288/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raahe on kiva. :) Ei mikään iso kaupunki muttei myöskään niin pieni että kaikki tietäis kylillä kaikkien asiat (ainakaan oman kokemuksen perusteella). Raahella voi olla joidenkin mielestä vähän huono maine mutta mulla on vain hyviä kokemuksia. Riippuu toki kaupunginosasta, mutta niinhän se on kaikilla paikkakunnilla. Oulukaan ei ole mahottoman kaukana jos haluaa välillä vähän isompaan cityyn tuulettumaan. :D

Raahe on oikeasti kiva, kaunis pikkukaupunki mutta ne ihmiset... *puistatus* 

Vierailija
289/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi. Ehdottomasti paras rannikkokaupunki kaikilla mittareilla mitattuna.

Vierailija
290/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauma :) Kiva pieni kaupunki, eläminen ja asuminen taatusti edullisempaa, kuin Helsingissä.

https://www.rauma.fi

Naantali on toinen omista suosikeistani (siis merenranta-kaupungeista puhuttaessa), ihana kesällä ja talvellakin varmasti oikein mukava paikka, lyhyt matka Turkuun töihin/harrastuksiin.

Olen kasvanut Naantalissa. Naantali ja Turku ovat aivan eri asia. Ihan turha mainostaa Turkua Naantalin vieressä. Ihan sama kuin sanoisi että muuta Espooseen, Helsinki on ihan vieressä. Nuorisolle voi olla vaikeaa löytää ystäviä jo varsin pienestä populaatiosta joka on jo valmiiksi hajaantunut ja ystävät on tehty alle 10vuotiaana.

Muutimme Poriin kun olin teini-ikäinen. Aivan eri maailma mutta yksin en jäänyt. Porista sai paljon ystäviä ja oli paljon harrastusmahdollisuuksia. Porissa ei ole töitä aikuisille joten sikäli huono kaupunki mutta nuorelle ihannekaupunki kasvaa aikuiseksi. Turvallinen ja kuitenkin tarpeeksi iso jottei tule oloa pikkupaikasta. Nuorisoa on paljon. Ei ihme, että sieltä sikiää paljon menestyviä suomalaisia (jotka sitten muuttavat Helsinkiin)

Sinun teini-ikäsi jälkeen Naantali on varmasti muuttunut. Omat lapseni ovat kasvaneet täällä, toinen on jo aikuinen ja toinenkin melkein, eikä heillä ole ollut vaikeuksia löytää hyviä ystäviä. Olemme muuttaneet muualta, eikä koskaan ole ollut mitään vaikeuksia (eivätkä he ole sellaista tyyppiäkään, että joutuisivat niihin). Vanhempi lapsista oli 12 ja nuorempi 2 kun tulimme tänne, joten perspektiiviä riittää.

Tietysti joku Suovuori/Sienipolku on omia juttujaan, mutta nykyisin hyviä asuma-alueita löytyy vähän reunoiltakin-kuuluuhan tähän myös entiset ympäristön pikkukunnat. Liikenne toimii ja moni muukin asia. Ja voihan kavereita tosiaan hakea muualtakin, Raisiosta tai Turusta vaikka.

Vierailija
291/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahe olis varmasti suomen suurin kaupunki jos kaikki nuoret ei muuttaisi pois opiskeluiden perässä 🤓 Itsekkin raahessa kaksikymmentä ensimmäistä vuotta asuneena voin sanoa että kaikki tarpeellinen löytyy, asuminen edullista ja palkkataso teollisuudessa varsin korkea. Lomailemaan pääsee näppärästi alle tunnin ajomatkalla lentokentälle.

Aikuisille aktiiviteetteja riittää jos on itse aktiivinen, toki kaikkialla sama homma. Raahelaiset on tosi ystäviä kun tutustuu, alkuun jäyhiä pohjalaiseen tapaan.

Parhaillaan harkinnassa muutto takaisin raaheen, perheelle kaikki tarvittava ja omakotitaloja edullisesti.

Vierailija
292/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Lahti jo mainittu?

On mainittu. 

Kauneimpia suomalaisia merenrantakaupunkeja.

Vierailija
293/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Lahti jo mainittu?

On mainittu. 

Kauneimpia suomalaisia merenrantakaupunkeja.

:DD

Vierailija
294/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIKSI täällä ehdotellaan Mikkeliä, Tamperetta, Kuopiota ja Lahtea??? Ap haluaa asua merenrantakaupungissa. Ymmärrättekö?

Vierailija
295/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo! Fiilis on kuin asuisi landella, mutta Helsinkiin pääsee helposti takas aina kun haluaa. Espoonlahden alueella asuminenkin on tosi paljon halvempaa kuin Helsingissä, ja meri on vieressä :)

Terveisin entinen helsinkiläinen, joka halus merinäköalan

Vierailija
296/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TR kirjoitti:

Lahti. Vesijärven "rannikolla", josta pääsee Päijänteelle. Siellä mahtavat vesistöt ja saaret tukikohtineen veneilyyn. Kunnon talvi toisin kuin meren rannalla, laskettelukeskus Messilä ja maailmanluokan ladut. Lapsille monipuolinen harrastustarjonta. Kaikki lähellä, ei ruuhkia ja toimiva joukkoliikenne. Junat Helsinkiin vähintään kerran tunnissa, matka-aika n. 45 min. joten miehesi voi jatkaa nykyisessä työssä.

Ai niin vielä. Ihmiset ja niiden murre mukavia ja neutraalia. Asunnot edullisia.

Lahti on totaalisen aliarvostettu helmi. Tulin 10 v. sitten töiden perässä enkä enää pois muuta, paitsi eläkkeellä etelän maille.

Olen samaa mieltä (ja joo tiedän että Lahti ei ole meren rannalla ok?), Lahti on todella aliarvostettu helmi. Tykkään tosi paljon, suosittelen.

Vierailija
297/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TR kirjoitti:

Lahti. Vesijärven "rannikolla", josta pääsee Päijänteelle. Siellä mahtavat vesistöt ja saaret tukikohtineen veneilyyn. Kunnon talvi toisin kuin meren rannalla, laskettelukeskus Messilä ja maailmanluokan ladut. Lapsille monipuolinen harrastustarjonta. Kaikki lähellä, ei ruuhkia ja toimiva joukkoliikenne. Junat Helsinkiin vähintään kerran tunnissa, matka-aika n. 45 min. joten miehesi voi jatkaa nykyisessä työssä.

Ai niin vielä. Ihmiset ja niiden murre mukavia ja neutraalia. Asunnot edullisia.

Lahti on totaalisen aliarvostettu helmi. Tulin 10 v. sitten töiden perässä enkä enää pois muuta, paitsi eläkkeellä etelän maille.

Olen samaa mieltä (ja joo tiedän että Lahti ei ole meren rannalla ok?), Lahti on todella aliarvostettu helmi. Tykkään tosi paljon, suosittelen.

Cheekin elokuvan ja muistelmien perusteella Lahti ei ole mikään ihannepaikkakunta asua.

Vierailija
298/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo ihan ykkönen. Uusikaupunki hyvänä kakkosena. Turku.

Tampere paras jos käy makea vesi, kakkosena Jyväskylä.

Älkää hyvät ihmiset Vaasaan tai Raaheen.

Vierailija
299/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali myös.

Vierailija
300/1031 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma tai Pori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi