Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tavanneet deiteillä miehiä, joilla on tosi heikot sosiaaliset taidot? Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
26.01.2018 |

Olen alkanut epäillä, että monet tälläkin palstalla ikävään sävyyn naisista ja naisettomuudetsaan kirjoittelevista miehistä on sosiaalisilta taidoiltaan tosi heikkoja ja siksi eivät saa ulkonäöstään tai insinöörinpapereistasan huolimatta niitä kolmansia treffejä. Ja koska heillä on heikot sosiaaliset taidot, he eivät ymmärrä, että heidän sosiaaliset taitonsa ovat heikot. (Tätä sanotaan Dunningin–Krugerin vaikutukseksi.)

Esimerkkejä: ei osata flirttailla, koetetaan kömpelösti, peitellä omia vaikuttimia, ei osata kertoa itsestä, ei osata kysyä kysymyksiä, ei pidetä yllä silmäkontaktia, ei osata lukea kehonkieltä, kerrotaan typeriä vitsejä, jauhetaan eksästä, ollaan emotionaalisesti takertuvia...

Koska olen heteromies enkä deittaile miehiä, kysyn kaikilta miesten kanssa treffeiltä käyviltä: Kuulostaako tämä uskottavalta? Mitä asialle voisi tehdä?

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nainen näyttää tässä ketjussa olevan sitä mieltä, että nämä miehet eivät edes halua oppia sosiaalisia taitoja. Millä perusteella te moista väitätte?

Sillä, että tässä tosiaan puhutaan aikuisista miehistä.

Entä jos pelkää sosiaalisia tilanteita niin paljon että ei yksinkertaisesti pysty?

No sitten kannattaa tehdä sille jotain, jos deittailla aikoo. Tässä maassa kaikki saavat valtion kustantamaa apua mt-ongelmiin. Jos ei tämä kelpaa, niin sitten sitä halua ei tosiaan ole.

Eikö se deittailu muka sitten ole jotain? Vaatii aika paljon että uskaltaa semmoiselle mennä.

Sinulle toki, mutta ei sille vastapuolelle. Mikä siinä ammattiavun hakemisessa on niin ylivoimaista?

Eikö ne oikeat sosiaaliset tilanteet kuten esimerkiksi treffit ole parempi keino oppia? En minä minkään terapeutin luona mitään opi.

Terapeutille ei mennä opettelemaan flirttailua, vaan hoitamaan sitä ongelmaa että pelkäät treffeillä käyntiä. Etkä sinä opi sosiaalista vuorovaikutusta, kun pelkkä paikalle ilmestyminen on ponnistus. Luuletko ongelmiesi katoavan, jos saat yhdet treffit hoidettua kunnialla?

En usko että että kukaan terapeutti mitään uutta osaa minulle kertoa. Lapsena kävin semmoisilla enkä kokenut saavani mitään hyötyä. Ongelmat ovat itseopiskelemalla kyllä vähentyneet paljon paremmin mutta eivät tule koskaan häviämään kokonaan. Mutta mitäpä sinä niistä mitään tajuaisit, kaikki ongelmat ovat mielestäsi vain haluttomuutta kehittyä.

En ole tuo, jolle kirjoittelit, mutta ei hyvää päivää! Onko nyt niin, ettei terapiaan voi mennä, kun lapsena tuli käytyä viimeksi, eikä se silloin toiminut? On kyllä tosiaan haluttomuutta kehittyä, jos jää jumittamaan siihen, millaista oli lapsena. Aika moni asia on muuttunut siitä, kun vaikka minä olin lapsi, jopa siitäkin, kun lapseni olivat pieniä. Ja ihan saatavilla olevan terapia-avun suhteen.

Yksi ainoa ihminen, se kuvitteellinen kunppaniparka, ei voi sormella imettää koko sosiaalisten taitojen kirjoa ihmiseen. Ei sillä ole osaamista ja on todella väärin sälyttää tuollaista vastuuta parisuhdekumppanille. Kyllä niitä ongelmia kannattaa työstää, vaikkeivät kokonaan katoaisi. Terapian idea ei ole, että kaikkitietävä terapeutti kaataa valmiin tiedon potilaan päähän. Toimiva hoitokontakti itsessään on terapeuttinen ja hyvä ammattilainen pystyy tarjoamaan kulmia, joihin itse ei tulisi edes tartuttua. Terapia antaa nyös raamit omalle ponnistelulle. Suosittelen!

Vierailija
102/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että nainen valitsee mieluummin väkivaltarikoksista tuomitun cannonballs -jengiläisen, kuin muuten kivan ja mukavan miehen, jolla sattuu olemaan huonot sosiaaliset taidot.

No haluaisiko se muuten kiva ja mukava mies edes seurustella sellaisen naisen kanssa, joka tykkää väkivaltarikoksista tuomituista jengiläisistä? Ja miksi ihmeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että nainen valitsee mieluummin väkivaltarikoksista tuomitun cannonballs -jengiläisen, kuin muuten kivan ja mukavan miehen, jolla sattuu olemaan huonot sosiaaliset taidot.

No haluaisiko se muuten kiva ja mukava mies edes seurustella sellaisen naisen kanssa, joka tykkää väkivaltarikoksista tuomituista jengiläisistä? Ja miksi ihmeessä?

hieno olkilukko.

Vierailija
104/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta uskottavalta. Naamasta se on kiinni. Vai tuleeko jollakulla mieleen sosiaalisesti tumpelo komea mies, jolla on hiljaista deittirintamalla?

Miksi sinun pitäisi olla komea, ellet sitten etsi missä tai mallia? Ei tavallinen tai ruma nainen miehen ulkonäön suhteen nirsoile, kauniilla on sellaiseen varaa. Kannattaisiko laskea sitä omaa rimaansa naisten suhteen?

Kyllä ne nirsoilee. Yksikin joka on täysin vas tenmielinen sanoi minulle ettei se koskaan mene miehille juttelemaan koska ei sen tarvitse kun se on niin kaunis. Tämä siis muija jolla on albiinovalkoiset hiukset, pullonpohjalasit, pa ska iho koska vetää röökiä askin päivässä ja pa skat hampaatkin. Ihan ok miehiä se kyllä saikin mutta jostain syystä ne suhteet eivät kestäneet kauan. Epäilenpä että se oli vain viimeinen hätävara valomerkin jälkeen. Löysi sitten lopuksi ok nös sön kil ttimiehen jonka kanssa on nyt naimisissa.

Vierailija
105/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hieno olkilukko.

Miksi ja miten se on olkiukko, selitätkö?

Vierailija
106/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hieno olkilukko.

Se nainen on voinut itsekin pyörähtää reissun pari Hämeenlinnassa.

Vierailija
107/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nainen näyttää tässä ketjussa olevan sitä mieltä, että nämä miehet eivät edes halua oppia sosiaalisia taitoja. Millä perusteella te moista väitätte?

Entä jos pelkää sosiaalisia tilanteita niin paljon että ei yksinkertaisesti pysty?

No sitten kannattaa tehdä sille jotain, jos deittailla aikoo. Tässä maassa kaikki saavat valtion kustantamaa apua mt-ongelmiin. Jos ei tämä kelpaa, niin sitten sitä halua ei tosiaan ole.

Eikö se deittailu muka sitten ole jotain? Vaatii aika paljon että uskaltaa semmoiselle mennä.

Sinulle toki, mutta ei sille vastapuolelle. Mikä siinä ammattiavun hakemisessa on niin ylivoimaista?

Eikö ne oikeat sosiaaliset tilanteet kuten esimerkiksi treffit ole parempi keino oppia? En minä minkään terapeutin luona mitään opi.

Terapeutille ei mennä opettelemaan flirttailua, vaan hoitamaan sitä ongelmaa että pelkäät treffeillä käyntiä. Etkä sinä opi sosiaalista vuorovaikutusta, kun pelkkä paikalle ilmestyminen on ponnistus. Luuletko ongelmiesi katoavan, jos saat yhdet treffit hoidettua kunnialla?

En usko että että kukaan terapeutti mitään uutta osaa minulle kertoa. Lapsena kävin semmoisilla enkä kokenut saavani mitään hyötyä. Ongelmat ovat itseopiskelemalla kyllä vähentyneet paljon paremmin mutta eivät tule koskaan häviämään kokonaan. Mutta mitäpä sinä niistä mitään tajuaisit, kaikki ongelmat ovat mielestäsi vain haluttomuutta kehittyä.

Jaa mitäkö tajuan? Sitä nyt ainakin, että olen käynyt läpi saman. Minulla vain tosiaan oli halua kehittyä. Toisin kuin sinulla. Olet siis lapsena joskus pikkuisen yrittänyt (vanhempien pakottamana) selvitellä asiaa, ja aikuisena miehenä käytät vielä sitä tekosyynä olla hankkimatta oikeaa apua. Lapsena et kokenut saavasi hyötyä... tuohan on idioottimaista. Jos treffeille ilmestyminen on mielestäsi yhä edelleen iso saavutus, itseopiskelusi ei toimi.

Ja sinä kehtaat tulla sanomaan minulle, että en tajua.

Vierailija
108/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koettu parikin. Ensimmäinen ei saanut sanaa suustaan ja oli lähinnä hiljaa, mutta kiltisti vastasi aina kysymyksiini. Toinen taas oli törppö ja hänestä sai ylimielisen kuvan, kun ei voinut edes kännykkäviesteihin kunnolla vastata. Hänen kanssaan oli vaikea päästä mihinkään syvälliseen keskusteluun, koska hänellä vain ei ollut kokemusta siitä. Loppuvaiheessa olin jo varma, että oli myös neitsyt, koska useamppien treffien jälkeenkään ei koskaan ehdotellut tai yrittänyt mitään. Ei edes kädestä pitänyt kiinni ja halusi lopulta olla vain "kaveri". Lakkasin pitämästä häneen yhteyttä vaikka ihastuinkin häneen.

No tuota en kyllä nyt tajua. Miksi heti pitäisi sänkyyn olla hyppäämässä?

Miksi kenenkään pitäisi perustella sitä, miksi haluaa seksiä? Enemmän perustelua vaatii se, miksi ei halua sitä. Minusta seksi on lähtökohtaisesti hyvä ja tavoiteltava asia.

No ei kyllä nyt noinkaan mene. Ihmisellä voi olla vaikka mitä syitä siihen, ettei halua heti vällyjen väliin hypätä. Ja miksi sellainen on tarpeellista heti treffailun alkaessa? Eikö ihmisillä ole nykyään mitään itsehillintää ja miksei voi edetä rauhallisesti...

Jaa, minusta menee noin. Koska - kuten sanottu - pidän seksiä hyvänä asiana. Sinä ilmeisesti et. Ja laitapa tänne nyt lista niitä syitä, miksi pitäisi hillitä itseään jos jotakin haluaa? Miksi pidät seksin välttelyä positiivisena ja tavoiteltavana asiana...?

Kyllä minäkin pidän seksiä hyvänä asiana, jopa niin arvokkaana, etten halua heti hypätä petipuuhiin. Totta kai ihmiset voivat paneskella keskenään, mutta ei sitä heti voi kaikilta olettaa. Esimerkiksi minulla on sitoutumis- ja luottamisongelmia sekä pidän vartaloita niin pyhinä ja kauniina, etten vain heti halua. Haluan tuntea ensin henkisen yhteyden toisen kanssa. Kaikilla näin ei välttämättä ole, mutta eivät vain silti heti halua.

Eli toiset paneskelevat ja sinun seksin harrastamisesi on pyhää? Kyllä se seksi on ihan yhtä pyhää kaikilla muillakin.

Etkä sinäkään onnistunut vastaamaan. Jos haluaa seksiä, miksi pitää hillitä halujaan? Miksi sitä suositellaan ja miksi se saa yläpeukkuja? Miksi seksin haluaminen pitäisi perustella?

koska en halua tehdä aborttia mahdollisen vahingon jälkeen enkä halua lasta tuntemattoman ihmisen kanssa.

Ei sinun, vaan muiden. Miksi vaadit MUITA perustelemaan? Ja jos et vaadi, miksi vastaat kun et lue mihin vastaat?

Vierailija
109/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan se sanoi haluavansa. Sellainen mukava mies.

Vierailija
110/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koettu parikin. Ensimmäinen ei saanut sanaa suustaan ja oli lähinnä hiljaa, mutta kiltisti vastasi aina kysymyksiini. Toinen taas oli törppö ja hänestä sai ylimielisen kuvan, kun ei voinut edes kännykkäviesteihin kunnolla vastata. Hänen kanssaan oli vaikea päästä mihinkään syvälliseen keskusteluun, koska hänellä vain ei ollut kokemusta siitä. Loppuvaiheessa olin jo varma, että oli myös neitsyt, koska useamppien treffien jälkeenkään ei koskaan ehdotellut tai yrittänyt mitään. Ei edes kädestä pitänyt kiinni ja halusi lopulta olla vain "kaveri". Lakkasin pitämästä häneen yhteyttä vaikka ihastuinkin häneen.

No tuota en kyllä nyt tajua. Miksi heti pitäisi sänkyyn olla hyppäämässä?

Miksi kenenkään pitäisi perustella sitä, miksi haluaa seksiä? Enemmän perustelua vaatii se, miksi ei halua sitä. Minusta seksi on lähtökohtaisesti hyvä ja tavoiteltava asia.

Miksi ylipäätään vältellä mielihyvää tuottavia asioita kun voi hukuttaa itsensä himoihin kuin addikti heroiiniin? Olisikohan niin että se seksikin on palkitsevampaa kun sen eteen on nähty vaivaa - kuten vaikkapa tutustuttu kumppaniin ennen sitä. Oikeastaan nykyinen kaikki heti systeemi poistaa sen pidemmän aikaa pysyvän mielihyväntunteen kun keskitytään vain siihen muutamaan minuuttiin. Ja sekin tunne poistuu niin nopeasti että vaaditaan taas seuraavaa.

Vierailija
111/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä kuulostaa uskottavalta. Kuvaamasi kaltainen tilanne on ollut mulle selkeästi isoin probleema deittailussa. Olen päätynyt monille ekoille treffeille periaatteessa muuten fiksujen miesten kanssa, joilla on ollut kuitenkin aika hankalaa selvitä sosiaalisesti treffitilanteesta. En tarkoita normaalia jännittämistä, jota itsekin koen, vaan ihan sellaista totaalijäätymistä. Monen kanssa on ollut niin, että jos minä olen hiljaa, niin on mieskin. Treffitilanteet tuntuvat aika rankoilta kun joutuu pitämään yksin yllä keskustelua ja mukavaa tunnelmaa toisen lähinnä tuijotellessa hämillissenä varpaitaan tai möläytellessä mitä kummallisimpia lapsuksia. Olen ihan tavallinen nainen, mutta tällaisissa tilanteissa tulee jotenkin epätasa-arvoinen asetelma: tuntuu siltä, että olen miehen auttaja ja holhoaja, ja tämä tappaa kiinnostuksen totaalisesti. Usein tällaisten treffien jälkeen miehet ovat sitten olleet tosi tykästyneitä muhun, koska olen tietysti ollut todella mukava ja huomioiva heidän mielestään. Miehet ovat ihmeissään kun toisia treffejä ei tule, kaikkihan meni niin mukavasti heidän näkökulmastaan.

Sosiaalisia taitoja voi todellakin oppia. Kuten täällä joku sanoikin, kevyttä jutustelua kannattaa harjoitella kenen tahansa kanssa ihan arkipäivässä. Ei aina tarvitse olla mitään superfiksua sanottavaa, voi ihan oikeasti puhua vaikka säästä jos ei muuta keksi. Lisäksi katsekontakti ja toisen kuunteleminen ovat tärkeitä. Kun toinen kertoo jotain, siitä voi vaikka kysyä jotain lisää. Kannattaa myös itse tehdä mielenkiintoisia asioita, vaikka harrastaa jotain, lukea mielenkiintoisia kirjoja, matkustella tai katsoa elokuvia. Näistä kaikista voi puhua treffeillä. Ja sitten kaikenlainen aggressiivisuus, uhoaminen, leuhkailu ja rasismi yms. kannattaa kyllä pitää aivan minimissä.

t. Nainen 30+

Vierailija
112/241 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitäkö tajuan? Sitä nyt ainakin, että olen käynyt läpi saman. Minulla vain tosiaan oli halua kehittyä. Toisin kuin sinulla. Olet siis lapsena joskus pikkuisen yrittänyt (vanhempien pakottamana) selvitellä asiaa, ja aikuisena miehenä käytät vielä sitä tekosyynä olla hankkimatta oikeaa apua. Lapsena et kokenut saavasi hyötyä... tuohan on idioottimaista. Jos treffeille ilmestyminen on mielestäsi yhä edelleen iso saavutus, itseopiskelusi ei toimi.

Ja sinä kehtaat tulla sanomaan minulle, että en tajua.

Halusin kyllä lapsena olla kuten muutkin mutta en kaikesta halustani huolimatta pystynyt olemaan. Nykyään olen omin avuin parantanut paljon mutta ei tästä vaivasta koskaan tule kokonaan pääsemään irti. Mitä se terapeutti voisi minulle sanoa jota en ole ennen jo kuullut?

Et voi tajuta koska olet todennäköisesti selvinnyt niin pienillä ongelmilla. Empatiakyky sinulta ainakin puuttuu kokonaan, joten en usko että pärjäät vieläkään sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
113/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voivat tehdä sen verran, että kiertävät nämä miehet kaukaa ja miehet voivat parantaa sosiaalisia taitoja, mutta yleensä pitävät itseään liian täydellisinä tehdäkseen mitään.

Ongelma taitaa olla siinä, että ne sosiaaliset taidot ovat huonot osittain siksi, koska naiset ovat heidät aina kaukaa kiertäneet. Huomaan kyllä sinun syyllistävästä, lähes halveksuvasta asenteestasi, että empatia sosiaalisesti taitamattomia miehiä kohtaan on vähissä. Näinhän se aina on, miehen osa tässä yhteiskunnassa on paljon raskaampi kuin naisen, jos vähänkään vaikeuksia ilmenee.

Olen todella empaattinen nainen ja tutustuin mieheeni 15 v. sitten. Hän oli kivan näköinen ja insinööri mutta todella ujo ja estynyt, huonot sosiaaliset taidot. Luulin silloin että johtuu ujoudesta ja että aikaa ja rakkautta antamalla hän tulee kuorestaan esiin. Ei ole tullut. Olemme käyneet pariterapiassa vuoden verran, mutta hän pitää nykyistä jakamatonta, (hänen puoleltaan) tunteetonta avioliittoa riittävänä eikä ole valmis tulemaan missään tarpeessani (hellyys, tunteiden kertominen/osoittaminen, omien ajatusten jakaminen, yhteinen harrastaminen, seksin määrällinen ja laadullinen parantaminen, romanttisuus...) vastaan. Mutta uskon että mieheni pystyisi hieman parempaan JOS olisi motivoitunut. Luulen ettei hän tiedosta kuinka yksinäinen elämä häntä jälkeeni odottaa. Mielestäni on hyvä merkki jos sosiaalisesti estynyt tiedostaa asian. Terapiasta saa kyllä tukea ja ohjausta, sen jälkeen helpompi löytää kumppanikin.

Vierailija
114/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä huonoja sosiaalisia taitoja löytyy naisilta ihan yhtä paljon, luultavasti enemmänkin. Tää on vaan tätä oletusta, että miehen pitää olla se verbaalihurmuri, joka puhuu pikkuhousut märiksi.

Usein nää ujot saattaisi loppupeleissä olla niitä uskollisia elämänkumppaneita, jos viitsisi vähän odottaa että alkukankeus häviää.

Vierailija
115/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voivat tehdä sen verran, että kiertävät nämä miehet kaukaa ja miehet voivat parantaa sosiaalisia taitoja, mutta yleensä pitävät itseään liian täydellisinä tehdäkseen mitään.

Ongelma taitaa olla siinä, että ne sosiaaliset taidot ovat huonot osittain siksi, koska naiset ovat heidät aina kaukaa kiertäneet. Huomaan kyllä sinun syyllistävästä, lähes halveksuvasta asenteestasi, että empatia sosiaalisesti taitamattomia miehiä kohtaan on vähissä. Näinhän se aina on, miehen osa tässä yhteiskunnassa on paljon raskaampi kuin naisen, jos vähänkään vaikeuksia ilmenee.

En ymmärrä tätä (palstamiesten) omien ongelmien ulkoistamista muille. Huomaa sinun epäempaattisuuden ja kyvyttömyyden käsitellä asiaa.

Minulla on sosiaalisia ongelmia eikä tulisi mieleenkään syyttää siitä ketään muuta. Ainakaan tuntematonta ihmistä.

Vierailija
116/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä huonoja sosiaalisia taitoja löytyy naisilta ihan yhtä paljon, luultavasti enemmänkin. Tää on vaan tätä oletusta, että miehen pitää olla se verbaalihurmuri, joka puhuu pikkuhousut märiksi.

Usein nää ujot saattaisi loppupeleissä olla niitä uskollisia elämänkumppaneita, jos viitsisi vähän odottaa että alkukankeus häviää.

Aivan varmasti löytyy. Perustapa oma ketju sosiaalisesti kömpelöistä naisista, tässä ketjussa puhutaan miehistä.

Vierailija
117/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä (palstamiesten) omien ongelmien ulkoistamista muille. Huomaa sinun epäempaattisuuden ja kyvyttömyyden käsitellä asiaa.

Minulla on sosiaalisia ongelmia eikä tulisi mieleenkään syyttää siitä ketään muuta. Ainakaan tuntematonta ihmistä.

Ongelman ydin lienee se, että henkilö ei tunnista itsessään mitään ongelmaa vaan kokee, että ongelma on muissa. Jos normaali kanssakäyminen näyttäytyy seremoniamestarin temppuiluna ja naisen viihdyttämisenä, on varmaan aika turha yrittää alkaa kaivella esiin sitä ihanaa ja empaattista sisintä, sillä sitä ei hyvin todennäköisesti ole olemassa.

Vierailija
118/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kummoisia taitoja vaadi.

Itse en ole kovin sosiaalinen, mutta olen opiskellut sen periaatteen, että mies on kuin bensiini ja nainen moottori. Miehen tärkein tehtävä on saada naisen 'moottoriturpa' käyntiin. Naiset rakastavat puhua itsestään, kunhan mies syöttää sopivin välein sitä bensiiniä sinne. Paljon ei itse tarvitse suutaan soittaa.

Tuokin on kai jonkin sortin sosiaalista taidottomuutta jos tuolla asenteella treffeille lähdet. Ei monien kanssa toisia tulisi. Ihmisiä, jopa niitä naisia, katsos on erillaisia.

Vierailija
119/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä äitiensä hyysäämiä poikia, joille äidit ostavat vielä vaatteetkin. Odottavat naisystävän jatkavan tätä palvelua.

Vierailija
120/241 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sille pitäisi jotain tehdä? Ei vaan enää tapaa tärppöä tyyppiä, niin ongelmaa ei enää ole. Vastauksena aloittajalle.