Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAAS yllätyssynnytys. Huh huh . Eivät näköjään ole kovin harvinaisia :O

Vierailija
26.01.2018 |

Ilta-Lehdessä tai Iltasanomissa oli juttu, 21 v nainen mahakivun takia päivystykseen ja kohta vauva sylissä..

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskauksia on todella erilaisia. Mä en ole kummassakaan raskaudessa tuntenut mitään liikettä, en möyrintää, potkuja, iskuja, vauvan hikkaa (miten sen voi edes tuntea?), en siis kerta kaikkiaan yhtään mitään. En ainuttakaan liikettä tai tuntemusta vatsassa. Kummallakaan kerralla ei ole myöskään supistanut ennen kuin synnytyksessä. Ei ole ollut närästystä eikä lonkka- tai liitoskipuja. Ei tarvinnut rampata pissalla ja syödä pystyi ihan yhtä paljon kuin aina ennenkin. Ekassa raskaudessa olisin pystynyt nukkumaan mahalteen varmaan loppuun asti, mutta en osaa sitä tehdä ilman raskauttakaan.

Molemmissa raskauksissa oli kyllä alkupahoinvointia ja maha kasvoi reippaasti ja muutenkin tiesin epäillä olevani raskaana, kun lapset oli tekemällä tehtyjä. Tuntuu oudolta, ettei joku huomaisi olevansa raskaana, mutta toisaalta aika monta oiretta voi puuttua ihan normi täysaikaisesta raskaudestakin.

Kyllä sinulla varmasti jotain kipuja oli, aivan varmasti. Vähintään kohdun kasvamiseen liittyviä. Joskus ihmisiltä vaan tuppaavat unohtumaan jotkut asiat. Aivan kuten äitinikin kertoi, että hänellä ei ollut mitään ongelmia tai oireita raskausaikana, ei mitään. Ehkä suuri kontrasti omaan raskauteeni ja ajan kuluminen hämäsivät ja saivat unohtamaan omat raskauskipunsa. Todellisuudessa hän kyllä oli mm. joutunut sairauslomalle ennenaikaisten supistusten takia. 

Lastensaannistani on muutama vuosi, joten ehköhän minä muista aika hyvin :) Mitä ihmeen kohdun kasvukipuja? Ei mulla ollut lapsena muitakaan kasvukipuja.

En kirjoittanut, ettei olisi ollut mitään oireita. Oli helvetillinen alkuraskauden pahoinvointi, kuukautiset jäivät heti pois ja vatsa kasvoi isoksi. Synnytykset olivat todella kivuliaita. Mutta raskausaikana ei kyllä sattunut minnekään, valitan.

Ei tässä varmaan kukaan puhunut mistään lapsuuden kasvukivuista, vaan raskaudenaikaisista kohdun kasvukivuista ym. Juu, niinhän sitä voi väittää, ettei sattunut mihinkään. Sitä en kyllä mitenkään usko, ettei olisi vähääkään sattunut. Niinhän sitä moni väittää kaaduttuaankin, että ei sattunut, kun ei sattunut paljoa. 

Ihan käsittämätöntä vänkäämistä, ei mulla ole ollut mitään kohdun kasvukipuja, usko jo! En edes tiedä, millaisia ne ovat. Eikä mitään muitakaan kipuja. Mä ihan oikeasti haluaisin kokea esim. liitoskipuja ihan vaan siksi, että tietäisin millaisia ne ovat.

Mikä siinä niin närästää, jos toisella ei ole kipuja? Ei mulla tullut raskausarpiakaan ihoon, vaikka lihoin reippaasti molemmilla kerroilla. Väitätkö, etten vain myönnä niitäkään? Enkä todellakaan ole mikään reipas, esimerkiksi hammaslääkärissä ja synnytyksissä otan kaikki mahdolliset puudutukset ja kipulääkitykset, mitä on keksitty ja silti sattuu niin maan pirhanasti.

Nyt viimeisen kerran: minua ei sattunut raskaus mihinkään kohtaan kehoa. Valitan.

Uskoo ken tahtoo, mutta biologisesti minä en tuota asiaa voi uskoa. Tietysti voi olla esim., että mieli ei ole noteerannut nopeita kipuja. Ei raskausarpia tule kaikille, mutta jonkinlaisia raskauskipuja tulee.

Kipuja ei aisti, jos on kipulääkkeitä syönyt muuhun vaivaan.

Vierailija
162/167 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tulleet aina miten sattuu, ibs joka vaikuttaa myös rakon toimintaan, lääkitys joka väsyttää ja vatsalihavuus. Näin ollen en ihmetellyt sitä kun menkkoja ei tule, mahassa käy hirveä elämöinti , nukahtelen sohvalle ja housut ei mahdu kiinni.

Normiarkea.

Olen ihan täysijärkinen, masennusta lukuunottamatta henkisesti terve aikuinen nainen jolla jo ennestään kaksi lasta ja molemmissa raskauksissa kyllä huomasi että tiineenä ollaan! Vatsat tuli ennen emäntää nurkan takaa ja oksennus lensi.

Mutta niin vain kävi, että yllätyssynnytin kolmannen 41-vuotiaana, 2 pv sen jälkeen kun testi oli näyttänyt positiivista. Raskaus sai alkunsa kun kapseli petti .

Ja testin tein lopulta kun oli hirveä painon tunne värkissä, todella kipeät rinnat ja ruoka ei maistunut yhtään.

Tuli olo, että tämä ei enää ole normaalia. ..

Testasin pe ja soitin neuvolaan muttai en ehtinyt käydä, sillä synnytys käynnistyi sunnuntaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lääkärit tunaroineet, tähystykseen lähetetään, eikä teetetä raskaustestiä. Syönyt varmaan sitten närästyslääkettäkin varmaan, mistäs tietää ettei ne vaikuta vauvaan ?

Tähystyksessä sanoneet että palkea korkeammalla, ketä siellä on ollut tähystämässä, onko tuo tuollainen korkeapalleoiduus muka normaalia? Eikö vatsalaukkukin ole jo tuossa vaiheessa erimuotoinen kuin normaali? Eikö tähystäjän olisi pitänyt lähettää alavatsan ultraan jos epänormaaliuksia löytyy sisäelimistä?

Vierailija
164/167 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvoi kahdessa ekassa raskaudessa kunnon vauvamaha, mutta kolmannessa näytin pitkään vain omenalihavalta. Vatsa ei siis  pyöristynyt sieltä alhaalta, eikä napa pullahtanut esiin. Rintoja ei särkenyt, eivätkä ne turvonneet. Väsynyt kyllä olin, mutta pistin pimeän talven ja tehdastyön piikkiin. Lopulta sitten vauva potkaisi miestä selkään,  kun  lepäilimme  sylikkäin .D 

Vierailija
165/167 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristat täällä taas kauhuissaan... Miksi ei voi tehdä testiä jos kerran niin pelkää ?

Vierailija
166/167 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehestä ei mainittu sanaakaan. Mitenköhän yllättynyt hän oli siitä, että ilman ehkäisyä panemisen tuloksena oli vauva? On se kumma juttu... Joka kerta.

Olen pannut ilman ehkäisyä 5 vuotta. Yhtään lasta ei ole tullut, enkä ole tehnyt aborttia.

Miehille vinkiksi, että jos et tahdo vasten tahtoa isäksi, älä ikinä päästä siemennestettä naisen sisälle, tai jätä sitä mihinkään kortsupussissa saataville.

Älä luota pillereihin.

Hygienia ennen ja jälkeen...

Vierailija
167/167 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnyttäjän mokaksi voi laittaa, jos käynyt lääkärissä eikä siellä tunnisteta tilaa.