TAAS yllätyssynnytys. Huh huh . Eivät näköjään ole kovin harvinaisia :O
Ilta-Lehdessä tai Iltasanomissa oli juttu, 21 v nainen mahakivun takia päivystykseen ja kohta vauva sylissä..
Kommentit (167)
Menkat tulleet aina miten sattuu, ibs joka vaikuttaa myös rakon toimintaan, lääkitys joka väsyttää ja vatsalihavuus. Näin ollen en ihmetellyt sitä kun menkkoja ei tule, mahassa käy hirveä elämöinti , nukahtelen sohvalle ja housut ei mahdu kiinni.
Normiarkea.
Olen ihan täysijärkinen, masennusta lukuunottamatta henkisesti terve aikuinen nainen jolla jo ennestään kaksi lasta ja molemmissa raskauksissa kyllä huomasi että tiineenä ollaan! Vatsat tuli ennen emäntää nurkan takaa ja oksennus lensi.
Mutta niin vain kävi, että yllätyssynnytin kolmannen 41-vuotiaana, 2 pv sen jälkeen kun testi oli näyttänyt positiivista. Raskaus sai alkunsa kun kapseli petti .
Ja testin tein lopulta kun oli hirveä painon tunne värkissä, todella kipeät rinnat ja ruoka ei maistunut yhtään.
Tuli olo, että tämä ei enää ole normaalia. ..
Testasin pe ja soitin neuvolaan muttai en ehtinyt käydä, sillä synnytys käynnistyi sunnuntaina.
Kyllä on lääkärit tunaroineet, tähystykseen lähetetään, eikä teetetä raskaustestiä. Syönyt varmaan sitten närästyslääkettäkin varmaan, mistäs tietää ettei ne vaikuta vauvaan ?
Tähystyksessä sanoneet että palkea korkeammalla, ketä siellä on ollut tähystämässä, onko tuo tuollainen korkeapalleoiduus muka normaalia? Eikö vatsalaukkukin ole jo tuossa vaiheessa erimuotoinen kuin normaali? Eikö tähystäjän olisi pitänyt lähettää alavatsan ultraan jos epänormaaliuksia löytyy sisäelimistä?
Minulla kasvoi kahdessa ekassa raskaudessa kunnon vauvamaha, mutta kolmannessa näytin pitkään vain omenalihavalta. Vatsa ei siis pyöristynyt sieltä alhaalta, eikä napa pullahtanut esiin. Rintoja ei särkenyt, eivätkä ne turvonneet. Väsynyt kyllä olin, mutta pistin pimeän talven ja tehdastyön piikkiin. Lopulta sitten vauva potkaisi miestä selkään, kun lepäilimme sylikkäin .D
Kristat täällä taas kauhuissaan... Miksi ei voi tehdä testiä jos kerran niin pelkää ?
Vierailija kirjoitti:
Miehestä ei mainittu sanaakaan. Mitenköhän yllättynyt hän oli siitä, että ilman ehkäisyä panemisen tuloksena oli vauva? On se kumma juttu... Joka kerta.
Olen pannut ilman ehkäisyä 5 vuotta. Yhtään lasta ei ole tullut, enkä ole tehnyt aborttia.
Miehille vinkiksi, että jos et tahdo vasten tahtoa isäksi, älä ikinä päästä siemennestettä naisen sisälle, tai jätä sitä mihinkään kortsupussissa saataville.
Älä luota pillereihin.
Hygienia ennen ja jälkeen...
Ei synnyttäjän mokaksi voi laittaa, jos käynyt lääkärissä eikä siellä tunnisteta tilaa.
Kipuja ei aisti, jos on kipulääkkeitä syönyt muuhun vaivaan.