Akateemisten ikisinkkunaisten suuri määrä johtuu naisten hypergamiasta
Hyviä miehiä ei ole liian vähän, vaan koska suurin osa naisista pyrkii omaa tasoaan paremman miehen, jää niitä (naisten omilla kriteereillä) parhaita naisia valitettavasti kokonaan ilman miestä. Osa heistä toki saa miehen esim. ulkomailta, mutta osan kohtalona on yksinäinen loppuelämä.
Kommentit (631)
Itse duunarimiehenä olen naimisissa akateemisen naisen kanssa. Iso penis kuulemma korvaa puuttuvan koulutksen :) Viimeisin lause vaimon vastaus kysyttäessä koulutustaustani vaikutuksesta avioliittoomme.
Huvittavaa, että jotkut oikeasti ajattelevat älykkyyden, kunnianhimon, kirjoitustaidon, tutkimustaidon ja muun vastaavan jollain tavalla liittyvän akattemisuuteen tai koulutuksen tasoon.
Itse en ole käynyt kuin peruskoulun ja jättänyt 2 tutkintoa kesken koska suoraan sanoen en ymmärrä mitä hyötyä on kirjoittaa koulun penkillä jatkuvasti aiheista, joista on jo kirjoitettu satoja, ellei tuhansia kertoja.
Kirjoitat siis asioita joita joku muu on jo kirjoittanut. Ei se ole mitään kunnon kirjoitustyötä eikä tutkimista eikä se tee kenestäkään älykästä. Koulutus ja älykkyyshän ei ole sama asia. Kapasiteettini riittäisi lähes mihin tahansa koulutukseen, mutta en koe siitä järkyttävän paljoa hyötyväni. En myöskään halua tehdä töitä jossain "asiantuntija" hommissa tai johtotehtävissä niin en sillä korkeakoulututkinnolla mitään tekisikään.
Huvittavaa on, että on ollut lukuisia tilanteita joissa olen keskustellut kouluttautuneen, akateemisen ihmisen kanssa jostain aiheesta ja pystynyt argumentoimaan omat näkökantani paremmin, suoraan sanottuna laittamaan jauhot suuhun näille viisaille lukeneille.
Tämän tekstin tarkoitus ei ole halventaa ketään akateemista ihmistä eikä ketään muutakaan. Pointti oli se, että kyllä voi ihan hyvin olla parisuhteessa niin ettei koulutustaso ole lähelläkään samaa luokkaa. Ei tietenkään silloin jos ei anna sille edes mahdollisuutta.
Huh, olipas pitkä teksti vaikka piti vaan pari asiaa kirjoittaa. Kiva jos jaksoit lukea loppuun.
Hyvää päivän jatkoa!
T:Peruskoulun käynyt "asiantuntija" mies jolla on akateeminen avovaimo
Vierailija kirjoitti:
Itse duunarimiehenä olen naimisissa akateemisen naisen kanssa. Iso penis kuulemma korvaa puuttuvan koulutksen :) Viimeisin lause vaimon vastaus kysyttäessä koulutustaustani vaikutuksesta avioliittoomme.
Vaimolla sitten on arvot kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jäönyt epäselväksi miksi kouluttautuneilla on niin paljon enemmän yhteistä kuin pariskunnalla, jossa vain toinen on koulutettu. Millä todennnäköisyydellä koulutetut ovat opiskelleet samaa alaa? Jos ”yhteisellä” tarkoitetaan älyllistä uteliaisuutta, niin se taas on persoonallisuuden piirre. Uteliaisuus ja koulutus varmaan korreloivat, mutta korrelaatiot tuskin merkitsevät mitään kumppaninvalinnassa.
Et ymmärrä, siinäpä se itsesi sanomana.
Olet niitä keskinkertaisia akateemisia joiden kapasiteetti ei riitä kunnon argumentointiin? Amismainen vastaus sinulta.
Miksi takerrut akateemisuuteen ja amislaisuuteen? Sitä minä en ymmärrä, millä sitten pyrit häpäisemään minua, amislaiseksi, huom, eli alemmuudentunnosta lähtöisin olevaa argumentaatiota. En minä pidä amislaisia vähemmän älykkäinä, vaan itse siihen vihjaat.
Se, ettei ymmärrä en ymmärrä sinua, sinä et ymmärrä minua, kertoo täsmälleen samasta mistä moni viesti tässä kertoo eli ei ole mitään yhteistä pohjaa millä edes keskustella. Ihan sama asia tapahtuu, kun kouluaikojen naispuoliset ei-akateemiset sinkkunaiset jäävät pois ystäväpiiristä, koska he eivät ole samanlaisessa työelämässä, heillä ei ole lapsia, miestä, velkoja jne. Ei vain ole mitään yhteistä. Ei liity sukupuoleen, mutta pariutumiseen kyllä, koska ei sellaisen kanssa voi olla, jonka elämäntapa ja ajatukset ovat hyvin kaukana omista.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkääpä mulle mikä on betamies!
Ei aavistusta.
Niiden miesten termejä, jotka siteeraa tilastoja, ja tietää mitä kaikki naiset haluaa.
Itse he ovat katkeria, kun ei ole jykevää leukaa ja pituuttakin vain 195, joten ei nirsoille naisille kelpaa.
V1ttumaista luonnettaan nämä miehet eivät huomaa.
Itse en ottaisi ikinä akateemista ikisinkkunaista. Paljon mielummin rempseän keski-asteen koulutuksella varustetun naisen, joka ei liika analysoi joka asiaa. Hän elää elämää tässä ja nyt sekä nauttii siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla sitten on arvot kohdallaan.
En valita :)
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että jotkut oikeasti ajattelevat älykkyyden, kunnianhimon, kirjoitustaidon, tutkimustaidon ja muun vastaavan jollain tavalla liittyvän akattemisuuteen tai koulutuksen tasoon.
Itse en ole käynyt kuin peruskoulun ja jättänyt 2 tutkintoa kesken koska suoraan sanoen en ymmärrä mitä hyötyä on kirjoittaa koulun penkillä jatkuvasti aiheista, joista on jo kirjoitettu satoja, ellei tuhansia kertoja.
Kirjoitat siis asioita joita joku muu on jo kirjoittanut. Ei se ole mitään kunnon kirjoitustyötä eikä tutkimista eikä se tee kenestäkään älykästä. Koulutus ja älykkyyshän ei ole sama asia. Kapasiteettini riittäisi lähes mihin tahansa koulutukseen, mutta en koe siitä järkyttävän paljoa hyötyväni. En myöskään halua tehdä töitä jossain "asiantuntija" hommissa tai johtotehtävissä niin en sillä korkeakoulututkinnolla mitään tekisikään.
Huvittavaa on, että on ollut lukuisia tilanteita joissa olen keskustellut kouluttautuneen, akateemisen ihmisen kanssa jostain aiheesta ja pystynyt argumentoimaan omat näkökantani paremmin, suoraan sanottuna laittamaan jauhot suuhun näille viisaille lukeneille.
Tämän tekstin tarkoitus ei ole halventaa ketään akateemista ihmistä eikä ketään muutakaan. Pointti oli se, että kyllä voi ihan hyvin olla parisuhteessa niin ettei koulutustaso ole lähelläkään samaa luokkaa. Ei tietenkään silloin jos ei anna sille edes mahdollisuutta.
Huh, olipas pitkä teksti vaikka piti vaan pari asiaa kirjoittaa. Kiva jos jaksoit lukea loppuun.
Hyvää päivän jatkoa!
Kerrot itsestäsi enemmän kuin arvatkaan kommentillasi. Mutta sinänsä olisi mielenkiintoista tavata asiantuntija, joka pärjää nykymaailmassa pelkän peruskoulun pohjalta. Nykyisin peruskoulu ei anna kaikille edes perusteita esim äidinkielessä ja luonnontieteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin!Se johtuu sosiaaliturvasta. Jos naiset ei saisi rahaa seinästä, alkaisi miehet yhtäkkiä kiinnostamaan. Itsehän naiset eivät ole pystyneet itseään elättämään koskaan.
Hyvä pointti. Mitä suurempi julkinen puoli kouluineen, terveydenhuoltoineen ja eläkkeineen, työpaikkoineen, sitä enemmän naiset hyötyvät. Julkista sektoria tulisi karsia ankarammalla kädellä kuin Sipilä uskaltaa.
Isätkö ne sitten lapsia opettaisivat kotikouluissa, kun koulut suljettaisiin?
Vastaa sinä omaan olkiukkoosi itse. En ollut mitään sulkemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin!Se johtuu sosiaaliturvasta. Jos naiset ei saisi rahaa seinästä, alkaisi miehet yhtäkkiä kiinnostamaan. Itsehän naiset eivät ole pystyneet itseään elättämään koskaan.
Hyvä pointti. Mitä suurempi julkinen puoli kouluineen, terveydenhuoltoineen ja eläkkeineen, työpaikkoineen, sitä enemmän naiset hyötyvät. Julkista sektoria tulisi karsia ankarammalla kädellä kuin Sipilä uskaltaa.
Kumpikin lapseni on luokkansa paras oppilas. Asiallahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että minä, mies, panostan iltaisin siihen että erityisesti hyötyaineiden läksyt (matematiikka, fyke, englanti, saksa, tietotekniikka, käsityöt) on tehty hyvin ja vaadin myös ajattelemaan aihetta laajemmin kuin suppea koulukirjan esimerkki vaatii.
Joten anytime, jos tuolle linjalle pitää lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jäönyt epäselväksi miksi kouluttautuneilla on niin paljon enemmän yhteistä kuin pariskunnalla, jossa vain toinen on koulutettu. Millä todennnäköisyydellä koulutetut ovat opiskelleet samaa alaa? Jos ”yhteisellä” tarkoitetaan älyllistä uteliaisuutta, niin se taas on persoonallisuuden piirre. Uteliaisuus ja koulutus varmaan korreloivat, mutta korrelaatiot tuskin merkitsevät mitään kumppaninvalinnassa.
Olet niitä keskinkertaisia akateemisia joiden kapasiteetti ei riitä kunnon argumentointiin? Amismainen vastaus sinulta.
Miksi takerrut akateemisuuteen ja amislaisuuteen? Sitä minä en ymmärrä, millä sitten pyrit häpäisemään minua, amislaiseksi, huom, eli alemmuudentunnosta lähtöisin olevaa argumentaatiota. En minä pidä amislaisia vähemmän älykkäinä, vaan itse siihen vihjaat.
Se, ettei ymmärrä en ymmärrä sinua, sinä et ymmärrä minua, kertoo täsmälleen samasta mistä moni viesti tässä kertoo eli ei ole mitään yhteistä pohjaa millä edes keskustella. Ihan sama asia tapahtuu, kun kouluaikojen naispuoliset ei-akateemiset sinkkunaiset jäävät pois ystäväpiiristä, koska he eivät ole samanlaisessa työelämässä, heillä ei ole lapsia, miestä, velkoja jne. Ei vain ole mitään yhteistä. Ei liity sukupuoleen, mutta pariutumiseen kyllä, koska ei sellaisen kanssa voi olla, jonka elämäntapa ja ajatukset ovat hyvin kaukana omista.
Nyt onnistuit ilmaisemaan itseäsi hieman selkeämmin. Aiempi viestisi oli kuitenkin aika epämääräinen, enkä ymmärtänyt mitä sillä halusit sanoa. Olisit vain vastannut siihen lainaamaasi viestiin. Siinä on mielestäni ihan asiallista pohdintaa, eikä kukaan ole vastannut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkääpä mulle mikä on betamies!
Ei aavistusta.
Niiden miesten termejä, jotka siteeraa tilastoja, ja tietää mitä kaikki naiset haluaa.
Itse he ovat katkeria, kun ei ole jykevää leukaa ja pituuttakin vain 195, joten ei nirsoille naisille kelpaa.
V1ttumaista luonnettaan nämä miehet eivät huomaa.
Miesten ja miesten. Taas kerran se oli nainen joka tuota termiä käytti. Minä miehenä laitoin sen lainausmerkkeihin vastatessani hänen viestiinsä. Mutta jatka toki tuota tyhjänpäiväistä räksyttämistäsi.
Naisenemmistö akateemisesti koulutetuissa perustuu hyvin pitkälti naisenemmistöön vähemmän vaativilla aloilla jotka johtavat julkisen sektorin suojatyöpaikkoihin tai matalapalkkaisiin freelancer/pätkätöihin.
Miehet eivät suosi näitä aloja; älykäs mies kouluttautuu mieluummin insinööriksi tai AMK-joksikin kuin lähtee lukemaan kirjallisuustiedettä tai naistutkimusta.
Loppuosa ongelmasta johtuu siitä ettei mies katso pariutuessa rahaa ja statusta samalla tavalla kuin nainen; osa korkean statuksen uramiehistä menee mukaville ja fiksuille pienituloisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt onnistuit ilmaisemaan itseäsi hieman selkeämmin. Aiempi viestisi oli kuitenkin aika epämääräinen, enkä ymmärtänyt mitä sillä halusit sanoa. Olisit vain vastannut siihen lainaamaasi viestiin. Siinä on mielestäni ihan asiallista pohdintaa, eikä kukaan ole vastannut siihen.
Mielestäni vastasin kysymykseesi. "miksi kouluttautuneilla on niin paljon enemmän yhteistä kuin pariskunnalla, jossa vain toinen on koulutettu. Millä todennnäköisyydellä koulutetut ovat opiskelleet samaa alaa? Jos ”yhteisellä” tarkoitetaan älyllistä uteliaisuutta, niin se taas on persoonallisuuden piirre. Uteliaisuus ja koulutus varmaan korreloivat, mutta korrelaatiot tuskin merkitsevät mitään kumppaninvalinnassa"
Koulutus johtaa tietynlaiseen työpaikkaan, tietynlaiseen työelämämalliin ja uraan, mikä johtaa hyvin erilaiseen elämäntapaan. Kouluttamaton ja koulutettu elävät erilaisissa kuplissa, jotka eivät juurikaan kohtaa. Paljonko rahaa on, mihin rahaa käytetetään, miten sitä käytetään, kaikki nuo ovat erottavia tekijöitä käytännössä aivan niin kuin ei-akateemisten sinkkunaisten ja itseni välillä. Kouluttamaton työtön mies elää todella erilaista elämää kuin työelämässä oleva akateeminen sinkkunainen, mutta ei se siitä akateemisuudesta kiinni ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Itse asiassa mitä koulutetumpi nainen, sitä todennäköisemmin hän on naimisissa ja hänellä on lapsia sanovat tilastot. Sama pätee miehiin. Vähiten koulutetut miehet jäävät todennäköisimmin naimattomiksi ja lapsettomiksi.
Miesten kohdalla tämä on huomattavasti korostuneempi ilmiö. Naisissa on paljon niitä akateemisiakin ikisinkkuja, miehissä ei ole. Tästähän aloituksessa oli kyse. Hohhoijaa.
Miehissä ei ole akateemisia ikisinkkuja? Mistä sä tuon keksit?
Paljon vähemmän kuin naisissa.
Määriä en tiedä, mutta syyt ovat keskimäärin ainakin erilaiset
Täällä on naisten enemmistö haukkumassa miehiä...
Mitä ne miehet on teille tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööri kirjoitti:
Akateemisten suurin ongelma on jatkuva ylianalysointi ja liian monimutkainen ajattelu. Monet (varsinkin naiset) pitävät itseään jopa suurina älykköinä, vaikka eivät ole elämässään mitään merkittävää edes keksineet. En todellakaan halua mitään akateemista kaikkitietävää asioiden roikottajaa viereeni. Asioita tapahtuu ihan eri malliin, kun taloudessa on ainakin yksi touhuaja. Valitsin ihan tavallisen duunarinaisen ja onnellinen olen hänen kanssaan.
Tässähän se juopa kaikessa selkeydessään.
Asijantuntijatyössäni minun nimenomaan halutaan analysoivan ongelma pohjia myöten, koska siihen sisältyy työnantajalle miljoonien riski. Minun oletetaankin olevani asiastani hyvinkin varma, ja kertovan muillekin miten miten asiat on järkevä tehdä. Minun otteellaankin oletetaankin miettivän ne kaikkia mahdollisia taloudellisia ja juridisia pohjamutia myöten. En keksi mitään merkittävää, sen sijaan suunnittelen melko merkittäviä hankkeita.
Kotona olen touhukas sikäli kuin on pakko että on puhtaita astioita ja vaatteita, minulle se ei tuo elämään mitään muuta lisäarvoa. Minulle on sama miten tiskikone on täytetty tai onko paita silitetty niin vai näin, enkä koe että arvoni ja tuottavuuteni ihmisenä liittyy niihin millään lailla.Juuri tästä syystä on oikein hyvä että sinä ja minä ollaan parisuhdemarkkinoiden eri segmentissä.
En nyt sanoisi kumisaappaiden värin päättämistä siellä tavaratalon sisäänosto-osastolla 'miljoonien riskiksi'...
Argumentti kai se on tuokin.
DI rakennus- ja infra-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys joskus sieltä kuusenperselähiöstä katsomassa miten asiat on maailmalla. Voit ihan hyvin googlematkailla kun rahaahan sinulla ei tietty ole.
Suurin osa maailman kouluista on yksityisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivän jatkoa!
Kerrot itsestäsi enemmän kuin arvatkaan kommentillasi. Mutta sinänsä olisi mielenkiintoista tavata asiantuntija, joka pärjää nykymaailmassa pelkän peruskoulun pohjalta. Nykyisin peruskoulu ei anna kaikille edes perusteita esim äidinkielessä ja luonnontieteissä.
Olen samaa mieltä. Koko keskustelu lähtee alemmuudentunteista sen johdosta, ettei itse ole koulutettu, mutta naiset ovat. Mutta harvempi akateeminen nainen pitää tutkintoaan sen ihmeempänä, kaikki muutkin ovat akateemisia, so what. Korkeintaan hymyilyttää tuo peruskoulupohjaisen käsitys yliopisto-opiskelusta ja ammateista, joihin sieltä voi valmistua. Arvostakaa itseänne enemmän, niin ei tarvitse muita, heidän opintojaan, tutkintojaan ja töitään halventaa.
Myönnetään,rima on aivan liian korkealla. Toisaalta ei sitä viitsi ihan kehen vaankaan tyytyä....N36