Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2.2 lakko. Miksi tavalliselle kansalle "kostetaan" se, että eduskunta päättää jotain ikävää?

Vierailija
24.01.2018 |

Se bussilakko ym lakko 2.2 osuu pahiten taas tavallisen suomalaisen kansalaisen arkeen. Töihin ei pääse, kauppoihin ei kuljeteta ruokaa jne. Miksi tavalliselle työssäkäyvälle ja bussilla kouluun menevälle lapselle ja terveyskeskukseen haluavalle vanhukselle kostetaan se, että eduskunta on päättänyt jonkun aktiivimallin? Voisiko joku selittää logiikan tuossa lakossa?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tavalliset ihmiset eivät seuraavissa vaaleissa enää äänestäisi lakkoja aiheuttavia puolueita.

Varautukaa muuten hankalaan kevääseen. Ei tämä tuohon yhteen päivään jää.

Vierailija
82/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-uomi

A-atteella

K-umoon

Maaksaa ylisuurta jäsenmaksua, ylisuuria vuokria ay pomoille. Yksikin alaspäin viertävä rinne nosti viime vuonna 50 tuhatta osinkoja hyvistä vuokratuloista jotka on vuokralaisten selkänahasta revitty.

Yksityisillä jo pitkään ollut edullisimmat vuokrat, samoin kuin Loimaan liiton jäsenmaksut ! Erosin 15 vuotta sitten tästä herroja elättävästä puljusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sullahan on kesälomat,talvilomat,lomarahat, 8 tunnin työpäivä ym. ym. muut edut,

lakkoilemalla nuokin on saatu aikanaan mahdolliseksi. Liitot ja järjestäytyneet

ihmiset nuo ovat aikaan saaneet. Yhteistyöllä saa työläiset paljon aikaan.

Vierailija
84/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämän kevään jälkeen moni ala miettiä, kannattaisiko tulevissa vaaleissa äänestää puolueita, jotka osaavat tehdä päätöksiä järjellä.

Vierailija
85/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus halusi tehdä stopin talouskasvulle.

Vierailija
86/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin äänestäneeni puoluetta, joka osaa tehdä päätöksiä järjellä. Se puolue on hallituksesssa. Sillekin puolueelle oli tärkeämpää tehdä tilastojen siivoamista kuin oikeasti edistää työllisyyttä. Olen pettynyt.

Olen menossa 2.2.2018 osoittamaan mieltäni nykyisen hallituksen ja äänestämäni puolueen toimintaa vastaan. Tämä on ensimmäinen mielenosoitus koskaan johon osallistun. Jos hallitus jatkaa samalla linjalla niin tämä ei varmaankaan jää viimeiseksi mielenosoitukseksi johon osallistun.

En ikinä kuvitellut marssivani SAK:n väen kanssa samassa rintamassa kun tähän asti olen punavihreiden kanssa ollut lähes kaikesta eri mieltä. Minun ammattiliittoni puheenjohtajan mielestä tämä mielenosoitus ja lakko on liian poliittinen. Minusta se saisi olla viekäkin poliittisempi. 

Jos suomalaiset ovat niin lampaita että katsovat ihan mitä tahansa sivusta "kun se ei heitä itseään koske" niin syyttäkööt myös seuraamuksista itseään. Minulle riitti.

Vierailija
87/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se laki on jo vahvistettu, ei lakia peruta. Olisivat lakkoilleen kun lakia vasta valmisteltiin. Nyt lakko on ihan turhaa kiusaa vain.

Aikas myöhäisessä vaiheessa tästä laista muuten laajemmin tiedotettiin, itse sain tietää joskus joulukuun puolessavälissä vaikka päivittäin seuraan eri medioita, ja silloinkin tieto minut saavutti keskustelupalstan kautta enkä suinkaan lukenut sitä lehdestä tai kuulut uutisista. Näissä valtalehdissä, vai mitä lie, ei asiasta kirjoitettu oikeastaan mitään pitkiin aikoihin, jossain lehdissä asiaa puitiin lähinnä kolumnin/blogin muodossa jos puitiin. Keskityttiin lähinnä vaan vouhottamaan alkoholilaista ja poliitikkojen pikkujoulutöppäilyistä. Panin tämän merkille koska ihmettelin hiljaisuutta ja varta vasten aloin tarkkailemaan että milloin mediassa aletaan puhumaan.

Vasta kun tv:ssä näytettiin asiaa koskevia eduskunnan istuntoja ja kansalaisaloite levisi ihmisten tietoisuuteen, alkoi mediakin lopulta reagoimaan. Että silleen.

Vierailija
88/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sullahan on kesälomat,talvilomat,lomarahat, 8 tunnin työpäivä ym. ym. muut edut,

lakkoilemalla nuokin on saatu aikanaan mahdolliseksi. Liitot ja järjestäytyneet

ihmiset nuo ovat aikaan saaneet. Yhteistyöllä saa työläiset paljon aikaan.

Kuinka monta kymmentä vuotta voi liitot ratsastaa vanhoilla saavutuksilla??

kerropa mitä liitot on saanut aikaan vaikka viimeisen 5 vuoden aikana,ainakaan Pamia ei pahemmin ole työntekijät kiinnostaneet,liiton johtoporrasta ei kiinnosta kuin heidän omat ökyliksansa,joita korotellaan reippaasti

Vierailija
89/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa tavalliset ihmiset eivät seuraavissa vaaleissa enää äänestäisi lakkoja aiheuttavia puolueita.

Varautukaa muuten hankalaan kevääseen. Ei tämä tuohon yhteen päivään jää.

Eli vasemmistoa, ne on aina lakkoilemassa

Vierailija
90/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastustan aktiivimallia, mutta miten asiat saadaan muuttumaan jos lakkoillaan vaan yksi päivä? Sen jälkeen kaikki palaa taas normaaliksi.

Vierailija
91/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska AKT:n johto on huomionhakuisia öykkäreitä, joita kiinnostaa vain oma rasvainen napa. Mitä nopeammin Suomen satamat myydään kiinalaisille ja kuljetukset ulkoistetaan virolaisille, sen parempi. Suomalaiseen ei voi luottaa.

Vierailija
92/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vastustan aktiivimallia, mutta miten asiat saadaan muuttumaan jos lakkoillaan vaan yksi päivä? Sen jälkeen kaikki palaa taas normaaliksi.

No kun se ei jää siihen, vaan tuo perjantai on todellakin vasta alkua.

Vierailija
93/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että välillä lakot ovat ihan paikallaan, mutta miksi juuri AKT on aina lakkoilemassa? Minun ammattiliittoni ei ole osallistunut yhteenkään lakkoon koko urani aikana, vaikka ehkä syytä olisi ollut.

Vierailija
94/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin äänestäneeni puoluetta, joka osaa tehdä päätöksiä järjellä. Se puolue on hallituksesssa. Sillekin puolueelle oli tärkeämpää tehdä tilastojen siivoamista kuin oikeasti edistää työllisyyttä. Olen pettynyt.

Olen menossa 2.2.2018 osoittamaan mieltäni nykyisen hallituksen ja äänestämäni puolueen toimintaa vastaan. Tämä on ensimmäinen mielenosoitus koskaan johon osallistun. Jos hallitus jatkaa samalla linjalla niin tämä ei varmaankaan jää viimeiseksi mielenosoitukseksi johon osallistun.

En ikinä kuvitellut marssivani SAK:n väen kanssa samassa rintamassa kun tähän asti olen punavihreiden kanssa ollut lähes kaikesta eri mieltä. Minun ammattiliittoni puheenjohtajan mielestä tämä mielenosoitus ja lakko on liian poliittinen. Minusta se saisi olla viekäkin poliittisempi. 

Jos suomalaiset ovat niin lampaita että katsovat ihan mitä tahansa sivusta "kun se ei heitä itseään koske" niin syyttäkööt myös seuraamuksista itseään. Minulle riitti.

Hieno kirjoitus. Näitä kun myös huomaisivat lukea kansanedustajat, ministerit ja vaikka myös tämän palstan kokoomusnuoret ylimielisyydessään.

Vierailija
95/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aktiivimallin on suositeellut, ollut rakentamassa         Ralf Sund !

Oisko syytä kysyä häneltä miten näin sak:ssa ?

Oma mies, nyt tästä purnataan ihan väärään suuntaa.

Hakaniementori parempi osoite kuin arkadianmäki.

Vierailija
96/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Sipilä tietää mikä lapsille on parasta...vai mitä?

Lapsille on ilmeisesti parasta, että äiti pysyy kotona hellan ääressä ja nostaa työttömyyskorvausta vailla pienintäkään aikomusta mennä töihin? Sinun kaltaistesi epärehellisten loisten takia tällä maalla ei ole tulevaisuutta.

Vierailija
97/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se tavallinen kansa äänesti väärin. Siellä nyt persut, kepulaiset ja kokkarilaiset nyt sitten ihmettelette. En sääli teitä kyllä yhtään. Ennen vaaleja yritin puhua järkeä, mutta kun se Stubb niin nätisti hymyili, niin ettehän te voineet vastustaa. 

Vierailija
98/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se tavallinen kansa äänesti väärin. Siellä nyt persut, kepulaiset ja kokkarilaiset nyt sitten ihmettelette. En sääli teitä kyllä yhtään. Ennen vaaleja yritin puhua järkeä, mutta kun se Stubb niin nätisti hymyili, niin ettehän te voineet vastustaa. 

Osuvasti kirjoitit!

Vierailija
99/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusliitossa ei oo aiemmin liiemmin lakkoiltu ja nyt kun lakkoillaan niin hyvän asian puolesta. Saa nähdä meneekö YTK:n jätkät töihin vai pyörivätkö yksinään työmailla..

Onneksi loputkin työt voidaan ulkoistaa alihankkijoille naapurimaista. Suomalaisen rakennusmiehen huono venäjän osaaminen on jo alkanut muutenkin käydä ongelmaksi. Näin se ratkeaa, lakkoilemalla.

Vierailija
100/107 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa tavallinen kansa torille ja ryhdistäytykää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme