Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
https://www.turkuamk.fi/fi/ajankohtaista/1815/kevaan-yhteishaussa-turun…
Kiitos linkistä!
Vähemmän sitä haki kun luulin, tosin tuossa on vaan ykköstoiveena. Alle 5% niistä pääse opiskelemaan, jos niinkään moni kun huomioon otetaan muut hakutoiveet vielä.. 🤪
Hakiko kukaan Metropoliian Geronomiksi?
Mihin haitte ylkösvaihtoehtona?
Kommentoija 1239
Kysyin siis aikaisemmin erityisjärjestelyistä täällä. Sain erityisjärjestelyjä lukivaikeuden vuoksi.
Mä hain ykkösenä turkuu sosionomiks, pisteet 61,4
Vierailija kirjoitti:
No voihan vittu... ajattelin syksyllä hakea juuri sosionomin verkko-opintoihin, mutta herran jumala, hakijoita yhtä paikkaa kohti oli 21! Ja minä toivoin että sinne olisi vähemmän hakijoita 😅
Toi turun yo-todistus-kiintiöhän hidastaa ihan sikana tätä prosessia, ja eiks se samalla vaikuta muihinki kouluihin? Eihän sielt voi tulla pyyntöjä kokeesee muiltakaa ku ei tiietä ketkä meneeki turkuu tekee koetta.. Vai:D
Turkuun ei ainakaan viime syksynä ollut hakua verkkoon, onko ensi syksynä? Sori, en jaksa nyt avata Opintopolkua. Laurean verkkoon oli haku syksyllä.
Niin, siis kyllähän viimeistään siinä toukokuun puolessavälissä on tultava tieto valintakokeista (ja samoihin aikoihin ne tulevat kaikkialta), koska tosiaan voi hakea kuuteenkin paikkaan. Vaikka täällä välillä huhuillaan jostain loppukuustakin ("koska mekin saadaan JAMK:sta kutsut vasta noin paria viikkoa ennen"), mutta ei sentään. Muutenhan kävisi niin, että henkilö ei pääsisi Turkuun kokeisiin ja muiden kokeet olisivat taas jo olleet. Tämä ei luonnollisesti ole ideana.
Ei kai se torkkakiintiö sinällään kauheasti hidasta prosessia.
Hidastaa se siinä mielessä että tän vuoden ylioppilaat ei oo saanu arvosanojansa. En yhtää muista mihin aikaa ne tuli viime vuonna mut toivotaa että parin viikon päästä olis jo vähän tietoa tulevasta.
No siinä mielessä kyllä, mutta kyllähän nyt tota torkkavalintaa vaikka kuinka monessa muussakin paikassa käytetään yhteishaussa. Et ei nyt mikään "Turun takia" -juttu.
Mun osalta ainaki on Turun takia ku ei missää muussa sosionomi koulutuksessa oo sitä :D varmaa monella muullaki se ainoona, tietty alasta riippuen
Mut siis joudutaanhan niitä tietoja odottamaan joka tapauksessa, koska moni tuleva yo saa amk-hakukelpoisuuden vasta yo-todistuksen myötä. Vaikka arvosanoilla ei merkitystä olekaan.
Onko pääsykokeisiin sama materiaali kun esivalintaan? Vai tuleeko uusi vai miten se menee? Pitäis varmaan alkaa jo pänttäämään mutten tiedä mitä pitäs...
Noniin, mulla meni jo lukuhalut tän ketjun takia.. ihan p*rseestä muutenkin joutua lukemaan kokeeseen jota et ehkä pääse edes yrittämään, kun olis työt ja mukulatkin hoidettavana..
t. Turkuun sosionomiksi hakeva
ps. sori. Halusin vain purkautua ja märistä.
Mitä meinaat, pääsetkö 61,4 pojol pääsykokeeseen Turkuun? Samoissa ollaan...
Vierailija kirjoitti:
Joo sitä just mietin. Ja jep muaki turhauttaa mahdollisesti turha lukeminen, ihan ku ei olis muuta tehtävää jo ennestää..
25.5. tulee lopulliset yo-arvosanat tälle keväälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sitä just mietin. Ja jep muaki turhauttaa mahdollisesti turha lukeminen, ihan ku ei olis muuta tehtävää jo ennestää..
Inhoan kaikenlaisia kauhutarinoita ja turhia pelonlietsontoja. Mutta omilla karvan alle 60 pinnalla en usko enää järjellä ajateltuna, että voin päästä pääsykokeeseen, ellei sitten hakijoiden taso ole kuitenkin varsin maltillinen tai tapahdu jotain muuta mystistä. Laureaan sain syksyllä noin samat pisteet, pääsin lähes rimaa hipoen kokeisiin, mutta sisään otettiin 30 hlöä. Tämä määrä vähintään tuplattiin eli 60 (ehkä enemmänkin, mutta itse olin tuplauskäsityksessä). En myöskään tiedä, oliko kyseessä mikään suosituin koulutus, jonne olisi hakenut yli 21 hlöä per yksi hakupaikka. Ei siitä kukaan ainakaan tietääkseni vaahdonnut jälkikäteen. Syksyllä en olisi siis tietämäni mukaan päässyt kokeeseen, jos hlöitä olisi otettu kokeeseen 40.
Hain sairaanhoitajaksi. Miten pääsykokeisiin voi valmistautua? Mistä saan luettavan materiaalin?
Vierailija kirjoitti:
Hain sairaanhoitajaksi. Miten pääsykokeisiin voi valmistautua? Mistä saan luettavan materiaalin?
Katso koulun sivuilta hakuinfo. Sieltä pitäisi löytyä ohjeet. Vaihtelee saman koulutuksen käytännöt nimittäin kouluittain.