Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
1041/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko pääsykoe kutsun saada useampaan paikkaan? Vaiko vaan yhteen🙄

Vierailija
1042/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän toimitaan tilanteessa, jossa todistusvalinnalla paikan saanut ei ota paikkaa vastaan, meneekö paikka seuraavaksi parhaalle todistuksen perusteella?

Mietin samaa. Tuossahan tosiaan käy niin, että pääsykokeeseen pitää ottaa porukkaa "huvin vuoksi", koska eihän sitä tiedetä, ottavatko henkilöt paikat vastaan vai eivät. Siinähän voi mennä piiitkä aika, että henkilö tekee päätöksen. 

Et ole koskaan varasijoista kuullut? Itse pääsin aikoinaan lähihoitajaksi opiskelemaan varasijalta 20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janna23 kirjoitti:

Vain yhteen. Jos koe menee hyvin,saatat päästä muualle kuin sinne missä teit kokeen.

Vierailija
1044/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janna23 kirjoitti:

Vain yhteen. Jos koe menee hyvin,saatat päästä muualle kuin sinne missä teit kokeen.

Jos ovat samaa hakuryhmää niin näin.

Eri ryhmien kokeisiin kuitenkin käsittääkseni mennään, koska muuten ei olisi mahdollista päästä muihin hakuvaihtoehtoihin.

Vierailija
1045/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vain 35.3 pistettä. Tällä tuskin saan pääsykoekutsua jos edellisvuoden pisterajat nousevat. :(

Vierailija
1046/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vain 35.3 pistettä. Tällä tuskin saan pääsykoekutsua jos edellisvuoden pisterajat nousevat. :(

Ei tässä mikään ennusta pisteiden nousua. Älä menetä uskoasi.

Pisteitä on päinvastoin saatavilla kaksi vähemmän, joten voivat jopa laskea.

Vierailija
1047/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta toiseen ja hieman OT:kin, mutta onko kenelläkään tietoa, millasia taitoja toimintaterapeutilla tulisi olla? Ja kyllä, on googletettu ja on koitettu kysellä tuttaviltakin. Hain sinne viime syksynä ja nyt taas, mutta syksylläkään en mennyt pääsykokeisiin. Nyt taas vähän samalla asenteella. Toisaalta tuntuu, että se ois nyt enemmän jo tulevaisuutta kuin sosionomi. Töitäkin vois löytyä paremmin, koska kysyntäähän heille on. Pitäiskö siinä olla liikunnallinen? Tai näppärä kädentaidoissa? En oikein pysty yhdistämään mitään vanhaa osaamista tähän alaan, joten siksi tämä kai vähän arveluttaa.

Jos olen oikein ymmärtänyt toimintaterapeutit työllistyvät paljon vammaistyöhön ja muihin erityisen avun tarpeessa olevien ihmisten kuntoustoimiin, kuten erilaisiin kuntoutuspalveluihin.

Mene rohkeasti kokeeseen. Varmasti opit tarvittavat asiat.

Toimintaterapeutit työskentevät kaikein ikäisten kanssa eikä ole mikään tiettyyn ihmisryhmään keskittynyt. Työnkuva riippuu sitä työpaikasta.

Vierailija
1048/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annuca kirjoitti:

Olen tyyppiä "ammatinvaihtaja" 😁, minulla on jo yksi korkeakoulututkinto (FM), ja nyt suuntaisin aivan uudelle alalle. Monimuotona siksi että suorittaisin opintoja mahdollisesti ainakin osittain töiden ohella. Entä sinä? 😊

Lastenhoitoalalta alanvaihtaja. Pyrkimyksenä myös rahoittaa koulutus töitä tekemällä. Ikää on kyllä jo 36, saa nähdä, aukeaako työpaikkoja, jos kouluun pääsee...

Älä nyt, mä olen vuoden vanhempi, enkä koe olevani yhtään liian vanha. Sen sijaan elämänkokemuksesta on hyötyä monessakin työssä.  :)

Vierailija
1049/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponge kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annuca kirjoitti:

Olen tyyppiä "ammatinvaihtaja" 😁, minulla on jo yksi korkeakoulututkinto (FM), ja nyt suuntaisin aivan uudelle alalle. Monimuotona siksi että suorittaisin opintoja mahdollisesti ainakin osittain töiden ohella. Entä sinä? 😊

Lastenhoitoalalta alanvaihtaja. Pyrkimyksenä myös rahoittaa koulutus töitä tekemällä. Ikää on kyllä jo 36, saa nähdä, aukeaako työpaikkoja, jos kouluun pääsee...

Älä nyt, mä olen vuoden vanhempi, enkä koe olevani yhtään liian vanha. Sen sijaan elämänkokemuksesta on hyötyä monessakin työssä.  :)

Täällä myös yksi päälle kolmikymppinen, aikuiskoulutustukea ajattelin hakea, jos opiskelemaan pääsen. Koko opintojen ajaksi ne eivät riitä, sitten varmaan töiden ohessa...

Vierailija
1050/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 27.9 😑 ja hain Joensuuhun sairaanhoitajaks (päivätoteutus) kertokaapa mitkä mahikset on 😂

Vierailija
1051/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huutelen taas kerran minä, joka teki esivalintakokeen neljättä kertaa. Valintakokeet kutsuu! Sain 53,3p ja pääsen noilla jopa ekaan valintakohteeseen. Hain tänä vuonna myös pienempiin kouluihin, joten jos olisin tehnyt näin edellisvuosina, niin olisin päässyt aina valintakokeisiin. Se vähän harmittaa, kun tajusin tuon, mutta jos haku pysyy samana, niin uskon, että mulla on joka vuosi tästä lähdin mahdollisuus päästä valintakokeisiin. Jos tällä kertaa en olisi mokannut englantia, niin pisteet olisivat olleet vielä paremmat, mutta onneksi nuo jo riittävät.

Vierailija
1052/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa miten valintojen julkistaminen tapahtuu? Tai siis että jos pääsisin hakukohteeseen 1, niin tuleeko tuloksista ilmi olisinko päässyt myös muihin hakukohteisiin? 

Vierailija
1053/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päälle 50 pisteet ovat riittäviä? Lakkaan sitten huolehtimasta, miten minun käy 67 pisteellä. En löytänyt viime vuoden pisterajoja haluamaani kouluun. 

Vierailija
1054/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut puhuvat facebookissa, että pistemäärät olisivat väärin eli ovat saaneet itselaskennalla eri tuloksia. Ovat pyytäneet sotelilta omien tuloksien uudelleenlaskentaa. Kuulemma 5-10p olisi vähemmän kuin pitäisi. Uskotteko, että pisteet on voitu laskea väärin vai onko ihmiset itse laskeneet väärin? Jotkut ovat miinustaneet vaan -0,3p, mutta kuulemma monet olisivat laskeneet omasta mielestään oikein. 

Vierailija
1055/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janna23 kirjoitti:

Mä ängen tähän samaan kysymykseni : jos esivalinnan pisteet ei riitä ykkösvaihtoehtoon, mutta kakkoseen joka sama tutkinto eri koulussa, voiko kutsu pääsykokeeseen tulla sinne kakkosvalintaan? Oon ihan ulapalla.

Vierailija
1056/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on laskettu väärin, koska en usko ihmisen niitä laskeneen.

Jos hakukohteessa on todistusvalinta, voidaan valintakoekutsut lähettää aikaisintaan toukokuun loppupuolella kun uusien ylioppilaiden tulokset saadaan. Se on kuitenkin se ensimmäinen valittava ryhmä jonka ei tarvitse edes osallistua valintakokeeseen.

Vierailija
1057/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuvat facebookissa, että pistemäärät olisivat väärin eli ovat saaneet itselaskennalla eri tuloksia. Ovat pyytäneet sotelilta omien tuloksien uudelleenlaskentaa. Kuulemma 5-10p olisi vähemmän kuin pitäisi. Uskotteko, että pisteet on voitu laskea väärin vai onko ihmiset itse laskeneet väärin? Jotkut ovat miinustaneet vaan -0,3p, mutta kuulemma monet olisivat laskeneet omasta mielestään oikein. 

Mä vähän yllätyin omasta tuloksesta, laskin itse että olisin saanut 60,5p ja vastausten korjausten jälkeen olisi noussut vielä 0,6 pisteellä, mutta sähköposti ilmoitti mun saaneen 55,9p.. laskin pisteet heti kokeen jälkeen kun omat vastaukset oli tuoreessa muistissa, eli joko mä oon tyriny laskuissa tai on tapahtunu jotain kummallista :D

Vierailija
1058/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonnahan tästä oli vääntöä, että paljonko pitää vähentää pisteistä, jos vastaus meni väärin. Moni oli silloinkin sitä mieltä, että -0.3p. Toisaalta, minusta tuntuu, että sain enemmän pisteitä, kuin olin itse laskenut, vaikka kaksi pistettä meni hylättyjen tehtävien mukana sen sileän tien. Enkä saanut takaisin kuin yhden pisteen sellaisesta tehtävästä, johon hyväksyttiin toinenkin oikea vastausvaihtoehto. On tosin paljon mahdollista, että muistan vain väärin, mitä siinä koehässäkässä vastasin. Etenkin niissä kysymyksissä, joihin vielä loppukiireessä vaihdoin vastauksen. Ja pisteeni onneksi riittäisivät, vaikka saisin vain sen verran, kuin itse alunperin laskin. En silti aio tehdä mitään tarkistuspyyntöä. ;)

Vierailija
1059/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla valintakokeesta saamani pisteet heittivät hieman yli 3 pistettä siitä, mitä olin itse laskenut pisteikseni, sähköpostissa minulle ilmoitettiin siis matalammat pisteet. Ja kyllä, olen laskenut pisteet uudelleen, kun korjaukset tulivat. Poikaystäväni istui vieressäni, kun tein koetta ja kirjasi paperille ylös jokaisen vastaukseni eli olen täysin varma, että lasken pisteeni oikein. 

SOTELIn sivulla sanotaan, että "Osiokohtaisia pisteitä ei toimiteta hakijalle. Myöskään hakijan omia vastauksia koekysymyksiin ei toimiteta hakijalle." Eikös tämä ole hakijan oikeusturvan kannalta aika ongelmallista, varsinkin jos meitä on nyt useampi, jotka todistettavasti ovat laskeneet itselleen korkeammat pisteet kuin mitä sähköpostiviestissä ilmoitetaan? Miten saan pisteeni tarkistettua?

Vierailija
1060/4979 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

möh kirjoitti:

Myös minulla valintakokeesta saamani pisteet heittivät hieman yli 3 pistettä siitä, mitä olin itse laskenut pisteikseni, sähköpostissa minulle ilmoitettiin siis matalammat pisteet. Ja kyllä, olen laskenut pisteet uudelleen, kun korjaukset tulivat. Poikaystäväni istui vieressäni, kun tein koetta ja kirjasi paperille ylös jokaisen vastaukseni eli olen täysin varma, että lasken pisteeni oikein. 

SOTELIn sivulla sanotaan, että "Osiokohtaisia pisteitä ei toimiteta hakijalle. Myöskään hakijan omia vastauksia koekysymyksiin ei toimiteta hakijalle." Eikös tämä ole hakijan oikeusturvan kannalta aika ongelmallista, varsinkin jos meitä on nyt useampi, jotka todistettavasti ovat laskeneet itselleen korkeammat pisteet kuin mitä sähköpostiviestissä ilmoitetaan? Miten saan pisteeni tarkistettua?

Olethan huomannut ne pari kokeesta hylättyä tehtävää? Ne eivät toki selitä kolmen pisteen heittoa, mutta kaksi selittyisi niillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän