Miten r-vian saa pois
Ku ei vaa ärrä räisky vaikka ikää on 35. Apuja kiitos
Kommentit (45)
Miksi se pitäisi saada pois?
Nykyään tähdätään siihen, ett ihmiset oppivat arvostamaan itseään ja toisiaan sellaisia kuin ovat.
Nykyään se on ominaisuus eikä vika. Mutta varmaan ensiksi koettaisin itseopiskelua netin ohjeilla ja sen jälkeen yksityistä puheterapeuttia.
Jos elimellistä vikaa ei ole, lähinnä sitkeyslaji.
Mieheni sai kolmekymppisenä sen yhtenä kesänä pois.
Hän harjoitteli podin podin porkkana ja todin todin torttu. P o d o t i n p o d o t i n porkkana. Ja yritti koko ajan saada ärrän pärähtämään. Pari kuukautta taisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tähdätään siihen, ett ihmiset oppivat arvostamaan itseään ja toisiaan sellaisia kuin ovat.
Onhan se häiritsevän kuuloista.
Puheterapia tai googlaa itse harjoituksia netistä. Kyse on suun ja kielen motoriikasta eli harjoiteltavissa oleva asia, jos nyt ei jotenkin ihan poikkeukselliset rakenteet ole.
Kuuntelemalla George Thorogoodia, kun se sanoo PRRRRRRR
Usko pois.
Minä osaan myös ns. R-vikaisen ääntämyksen, eli niin sanotun poski-R:n. Tosin en aivan 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tähdätään siihen, ett ihmiset oppivat arvostamaan itseään ja toisiaan sellaisia kuin ovat.Onhan se häiritsevän kuuloista.
Kenelle?
Pitää olla vanhemmat, jotka välittävät. Älä tee samaa virhettä itse oman lapsesi kohdalla!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai kolmekymppisenä sen yhtenä kesänä pois.
Hän harjoitteli podin podin porkkana ja todin todin torttu. P o d o t i n p o d o t i n porkkana. Ja yritti koko ajan saada ärrän pärähtämään. Pari kuukautta taisi mennä.
D ja n äänteiden kautta tosiaan!
Sen i kirjaimenkin voi edistymisen myötä jättää pois. "Dnrrrn"
Lue tuo Tähdet, Tähdet -keskustelu. Siellä oli kunnon riidat asiasta, alkoi Maijan ässäviasta. Oli siellä jokunen asiallinenkin kommentti.
Opettelee vaan kiertämään ne sanat missä on r. Varmaan paljon helpompaa. Esimerkiksi maitoauton nähdessään ei yritä sanoa: "Meijerin Mersu," vaan "maitotehtaan tähtikeula-auto."
Ärrä vikaa pahempi on ÄSSÄ VIKA !
Sitten on nää ÄÄÄÄÄ vikaiset jotka osaa vain A . AAA. PAIVAA MITA KUULUU.
Ennenvanhaan se lähti jo kouluaikoina pilkkaamalla.
Ette te autistikeharit saa sitä pois:
Selvittämällä onko se rakenteellinen vika suussa, kielessä vai voiko puheterapeutti antaa ohjeita kotona tehtävään harjoitteluun, että olisi pätevä.
No puheterapiassa on mahdollista opetella ääntämistä .
Mun työkaveri kävi puheterapeutille.