Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
901/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 27,9 pistettä, eihän sillä pääse mihinkään!!

Vierailija
902/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa ehkä joidenkin pistää jäitä hattuun. Muuten tää menee kohta siihen, että "sain 70 pistettä, en varmaan pääse pääsykokeeseen".

40 pistettä on ok, 50 pistettä hyvä, 55 pistettä tosi hyvä ja yli 65 nero. Yli 55 pisteellä on jo hyvät tsäänssit päästä tooosi moneen paikkaan. Kuten sanottua, onkohan minnekään ollut yli 60 pinnaa raja (ilman kertoimia). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Penkin alle meni.

Ihan älyttömästi jotain veropaskaa (anteeksi kielenkäyttö) ja yhteiskuntapolitiikan shaibaa. Ja piti muistaa/tonkia aineistosta jotain yksittäisiä lukuja? Jeesus.

Vierailija
904/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta vuonna 2016 oamkin rajat olivat lähes kauttaaltaan n 60 pisteen luokkaa? Onkohan nuo kokeet vertailukelpoisia?

Ei ole koska 2016 aineisto oli vain 4 tai 5 artikkelia ja maksimipisteet 108 tms.

Koska kertoimet.

Mitkä kertoimet?

Oli ennen vanhaan, joten maksimipistemäärä oli siksi muuta kuin 80. Sai ne pisteet silloinkin ilman kertoimia laskettua, mutta varsinainen pistemäärä laskettiin kertoimien kanssa. 

Vierailija
905/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ne jotka tekivät kavereittensa/sukulaistensa kanssa sen esivalintakokeen niin läpäisivät varsinaisen valintakokeen :)

Vierailija
906/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kannattaa ehkä joidenkin pistää jäitä hattuun. Muuten tää menee kohta siihen, että "sain 70 pistettä, en varmaan pääse pääsykokeeseen".

40 pistettä on ok, 50 pistettä hyvä, 55 pistettä tosi hyvä ja yli 65 nero. Yli 55 pisteellä on jo hyvät tsäänssit päästä tooosi moneen paikkaan. Kuten sanottua, onkohan minnekään ollut yli 60 pinnaa raja (ilman kertoimia). 

Tää on totta, moneen paikkaan pääsee oikeesti jo sillä 40 pisteellä, ja yli 55 pisteellä jo lähes kaikkiin. Korkeimmat rajat taitaa olla ensihoidossa ja fyssareilla.

Vierailija
907/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna luin materiaalit useaan otteeseen ja nimenomaan sisäistämällä asiat, metsään meni. Nipin napin jäin pääsykoekutsurajan alle. Tänä vuonna luin artikkelit kerran viimeisen päälle ja painoin mieleen, missä mikäkin tieto on. Tulos parani yli 10 pisteellä.

Vierailija
908/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt keväällä musta tuntu, että aineistossa oli syksyä enemmän kyse siitä, että tiesi, mistä tiedon löytää. Ja osas ottaa sen oikean artikkelin käpäläänsä eikä ottanut viereistä. Samalla tämmönen tuntu älyttömältä, tosi artikkelikeskeistä. Mutta oon silti aika ihmeissäni, jos joku saa ctrl+f:llä, lukematta kertaakaan, noin 70 pinnaa. CV:hen voi kirjoittaa tällöin, että on nopea, näppärä ja hyvä tiedonetsijä! Koska kuitenkaan se tieto ei hyppää sieltä suoraan, vaan ne virkkeet pitää pureskelle ja napata se tieto sieltä. Jos ei ikinä ole lukenut tekstiä, ei moni siitä löydä riittävän nopeasti vastausta. Mutta jos kokeilis kerran lukematta mennä ihmiskokeena esivalintakokeeseen, niin siinähän se selviäis, mitä itse siitä saisi lukematta. 

Itse oon nyt ollut kahdessa esivalintakokeessa. Ekalla kerralla en edes avannut materiaalia kuin vasta kokeessa ja sain 62 pistettä. Nyt luin pariin kertaan matskut ja sain 57 pistettä :D

Ei hitto, onpa kummaa. :D Itse olin tosiaan syksyllä tän kokeen lisäks, ja koe oli musta sillon helpompi. Mutta sain syksyllä 59,1 ja nyt 59,7 eli en mä tämän parempaan juuri taida pystyä. Toi aika on vaan mulle ongelma eli en saa koetta valmiiksi. 

Vierailija
909/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aliarvioin pahasti tuon kokeen pikkutarkkuuden. Ajattelin, että kyselevät jotain prosentteja tai muita lukuja niiden ristiintaulukointien ja faktorianalyysien tms. sijasta. Äidinkieli ja matematiikka menivät täydellisesti, englannissa muutama virhe ja loput virheet sitten aineistossa. Käytin englantiin liikaa aikaa, joten en ehtinyt tarkistaa kaikkia aineistokysymyksiä.

Sain juuri ja juuri 50 p., mikä ei taatusti riitä Jamkissa mihinkään. Tiedänpähän nyt, mitä odottaa seuraavassa yrityksessä. Nyt luin ja sisäistin artikkeleja aivan liikaa, kun olisi pitänyt vaan paneutua sen prkl hakutoiminnon nopeaan käyttämiseen.

Kyllähän tällainen systeemi harmittaa, ettei pääse oikeasti näyttämään osaamistaan.

Miksei riittäis? Onks JAMK:iin niin kova taso vai? Siis joo, voi olla, ettei riitä, mutta oikeesti jollain 35 pinnallakin pääsee vielä moneen paikkaan.

Jamkiin on paljon hakijoita. Sen mitä muistan netistä lukeneeni edellisistä pisterajoista, niin taisivat olla juuri siinä 51-55 välillä.

Toki voin vielä haihatella siinä toivossa, että nyt pisteet olisivat laskeneet, mikä on varmaan epätodennäköistä.

Vierailija
910/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 57,2 ja tein kokeen oksennustaudissa. Oli kyllä "elämys". Itsellä kaksi lasta ja koulussa ollut viimeks 2015. Että silleensä joo ihan hyvä suoritus.

Meillä samat pisteet, mihin hait?

Hain Savoniaan bioanalyytikoksi.

Vierailija
911/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aiemmin jostain että ainakin turun amk aikoo luopua esivalintakokeen käytöstä, ehkä jopa jo syksyn 2018 aikana. En valitettsavasti löydä enää uutista asiasta, koitan vielä etsiä että voisin tänne linkata.

Omalla kohdallani kouluun pääsy vaikeutuu, jos näin käy.. Alla vain amis-tutkinto välttävillä arvosanoilla vuodelta 2006, ei teininä kauheasti opiskelu kiinnostanut ja alakin oli itselleni täysin väärä.. 🙄

Vierailija
912/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tismalleen saman verran pisteitä ja samaan paikkaan hakemassa 😀 Toivottavasti riittää pisteet pääsykokeisiin pääsyyn. Sit onkin uusi jännitys edessä. En ole minäkään ensikertalainen, kaukana siitä, joten kovin isot odotukset ei ole kouluunpääsystä 😞

Sponge kirjoitti:

54,6 ja hain Laurean Lohjan sosionomin monimuotoon. Onkohan täällä muita sinne hakeneita?

Oma taustani on, että vuonna 2006 valmistunut tradenomiksi, joten en kuulu ensikertailaiskiintiöön ja sen jälkeen en ole opiskellut, kaksi pk-ikäistä lasta (jaettu huoltajuus).

Teki aika tiukkaa lukea ennakkomateriaalia, kun lapset on hoidettava täysin yksin silloin, kun mulla ovat, mutta toisaalta on sitten niitä vapaailtojakin töiden jälkeen ja joka toinen viikonloppu on vapaa.

Vierailija
913/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis kun täällä on  ollut puhetta, että pakko olla esivalintakoe, koska ei voida järjestää kaikille valintakoetta blaablaablaa, niin eihän ennenkään mitään esivalintakoetta ollut. Voi toki olla, että yhtäkkiä on rahat loppuneet, mutta kyllä tuo selitys vähän ontuu. 

Kyllähän yliopistoonkin ihan kaikki halukkaat menevät pääsykokeeseen, elleivät sitten papereilla jo pääse suoraan. 

Vierailija
914/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tismalleen saman verran pisteitä ja samaan paikkaan hakemassa 😀 Toivottavasti riittää pisteet pääsykokeisiin pääsyyn. Sit onkin uusi jännitys edessä. En ole minäkään ensikertalainen, kaukana siitä, joten kovin isot odotukset ei ole kouluunpääsystä 😞

Sponge kirjoitti:

54,6 ja hain Laurean Lohjan sosionomin monimuotoon. Onkohan täällä muita sinne hakeneita?

Oma taustani on, että vuonna 2006 valmistunut tradenomiksi, joten en kuulu ensikertailaiskiintiöön ja sen jälkeen en ole opiskellut, kaksi pk-ikäistä lasta (jaettu huoltajuus).

Teki aika tiukkaa lukea ennakkomateriaalia, kun lapset on hoidettava täysin yksin silloin, kun mulla ovat, mutta toisaalta on sitten niitä vapaailtojakin töiden jälkeen ja joka toinen viikonloppu on vapaa.

Toivotaan siis, että päästään molemmat jatkoon! 😀

Vierailija
915/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponge kirjoitti:

Toivotaan siis, että päästään molemmat jatkoon! 😀

Näin tehdään! 👍💗

Vierailija
916/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista nähdä millasia tuloksia porukka sais ilman et käyttäis hakutoimintoja tai ystvien apua. Vielä niin että ei sais olla materiaali esillä.

Vierailija
917/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 67,6p. Hain Jamk:iin sosionomiksi. Ensisijainen hakukohteeni on ihan toinen ja olenkin keskittynyt sen pääsykokeisiin. Ajattelin Jamk:in olevan sellainen b-vaihtoehto, johon en suoraan sanoen jaksa kauheasti panostaa. Luin ennakkomateriaalin kerran läpi ja tein kokeen samalla, kun vahdin lapsiani (2- ja 4-vuotiaat). Ajattelin, ettei tuolla 67p. ole toivoakaan pääsykokeisiin pääsemisestä, mutta ilmeisesti olin väärässä. Mielestäni koe oli todella helppo, mutta aikani loppui kesken (koska jouduin paimentamaan lapsia aina välissä ja keskittymään ihan muuhun). Olin kuvitellut, että suurin osa esivalintakokeeseen oikeasti valmistautuneista olisi saanut helpolla täydet pisteet.

Suoraan sanoen tuo esivalintakoe oli mielestäni hiukan vitsi. Mitä se oikeasti testaa? Että osaat käyttää hakutoimintoa etsiäksesi artikkeleista nippelitietoa? Sen lisäksi mielestäni on ongelma, ettei oikeasti voida valvoa tekeekö hakija kokeen yksin vai ei. Jos on niin tampio, ettei tuollaisesta kokeesta selviä omin voimin, niin ehkä kannattaa miettiä toisenlaisille aloille hakemista.

Joka tapauksessa tsemppiä kaikille hakijoille ja toivottavasti jokaiselle sen ansaitsevalle paikka aukeaa!

Vierailija
918/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti huijareita ei päädy oikeasti sos- ja terv alalle töihin, onneksi esim harjoittelut karsii alalle sopimattomat pois hyvissä ajoin, harjoittelu paikoissa seurataan opiskelijoita ja siellä on mahdollisuus puuttua ongelma tapauksiin. Esialintakokeessa tai psykologisissa testeissä huijaaminen paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Kokeessa huijaava on jo lähtökohtaisesti täysin epäluotettava henkilö.

Vierailija
919/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista nähdä millasia tuloksia porukka sais ilman et käyttäis hakutoimintoja tai ystvien apua. Vielä niin että ei sais olla materiaali esillä.

Tein kokeen ilman hakutoimintoa ja apuja. 48,7 pistettä tuli :( Materiaalista ehdin tarkastaa vain pari juttua, osan jouduin arvaamaan.

Vierailija
920/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyyppiä "ammatinvaihtaja" 😁, minulla on jo yksi korkeakoulututkinto (FM), ja nyt suuntaisin aivan uudelle alalle. Monimuotona siksi että suorittaisin opintoja mahdollisesti ainakin osittain töiden ohella. Entä sinä? 😊