Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Ja miten se jono täyttyy yhtäkkiä? Jos on ykköskohteeseen varalla, tarjottu paikkaa kakkosesta, niin sillähän on jo varasija kuitenkin sinne ykköseen. En siis tajua, keitä nää uudet täyttäjät lopulta on.
Pääsin centriaan kouluun mutta ei oo tullu mitää viestiä spostiin.. pelottaa että tapahtunu virhe valinnassa:D onko muille tullu koululta jotain infoa tms spostiin ku saanu tiedon että valittu?
Vierailija kirjoitti:
Kalkkis kirjoitti:
Kyllä vain 50 min hikitreeni tuli. Sen perusteella sitten päätetään että onko motivaatiota ja soveltuvuutta. Paljon on valtaa parilla henkilöllä sanoa 1 kerran perusteella että kuka sopii tai ei. Mitä ikään tulee niin ei ne fyssaritkaan pysy iki-20 v vaan joskus nekin on ikäloppu ja 5 kymppisiä :)
Mä kans ihmettelen miten hepposin perustein valitaan.. kun Metropoliassa geronomin valintakokeessa oli vaan 1A4 kirjoitelma aiheesta hakemus opiskelijaksi ja sitten ryhmätilanne Jäi kyllä fiilis, että aika arpomalla tekevät valinnat.
Harmittaa, että koska valintakoeyhteistyö niin tuon kokeen perusteella sitten pääsy/ei pääsy muihin mitkä ei ole edes geronomin linjoja!
Isoimmaksi haasteeksi näissä tämäntyyppisiä pääsykokeissa väittäisin olevan juuri subjeektiviisuuden riskin. Kun ei täysin faktapohjaisesti pystytä arvioimaan vaikka varmasti yrittävät objektiivisesti pisteyttää. Mutta riski on suuri ja virheitä kun sattuu. Tällä en yritä väittää että minun kohdallani olisivat virheen tehneet. Totta hemmetissä olin hyvä :) olen aina tehnyt paljon töitä sen eteen että saavutaan tavoitteeni maisterin paperit jo on ja tohtorin tutkinto ivy league yliopistosta mutta niin vain selätti suomalainen pikkukaupungin AMK minut :) :) voi älkää kysykö että miksi tuo ei riitä. Vierivä kivi ei sammaloidu ja se pätee niin kropan kuin päänkin käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olitte Päämäärän järjestämissä valintakokeissa, nii millä perusteella niitä sosiaalisia valmiuksia mitattiin? Ihmetyttää millä perusteella siihen nitä pisteitä ollaan jaettu.
KIH😂Ai Päämäärä.. Syksyn yhteishaussa tei ne kokeet.. joo o en mitenkään soveltuva niitten mukaan alalle enkä amk:hon.
Paljonko tuli pisteitä?
Alle 40, eikä toivoakaan opiskelupaikasta. Haluaisinpa vaan tietää, että onko niillä jokin pärstäkerroin, jonka avulla jakelevat koulupaikkoja. Omasta mielestäni onnistuin haastattelussa hyvin ja täytin etukäteen saadun lapunkin huolella, mutta en sitten näköjään sovellu alalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee edelleen valinta kesken
Niin näköjääm minullakin, mutta ylimpänä lukee että "opiskelupaikka myönnetty"
Pelottaa että vastaan tuohon nyt jotenkin väärin. Haluaisin hylätä tämän paikan ja katsoa pääsenkö ylempään toiveeseeni, mutta pelkään että mokaan jotenkin niin että minut poistetaan varasijaltakin. Ei kai se niin voi mennä? Pitäisikö odottaa viikon verran miten jono etenee? En hakenut sotealalle, mikäli se asiaan vaikuttaa.
Jos sulla lukee että opiskelupaikka myönnetty ja pystyt sen vastaanottamaan silloin mun käsittääkseni et enää voi päästä ylempään hakutoiveeseen, ellei joku jätä vastaanottamatta paikkaa ja itse olet niin korkealla varasijalla että sut hyväksytään sieltä. Mulla oli 1 toive varasija 3 ja kakkotoiveessa hyväksytty, odotta ylempien valintoojen tulosta. En myöskään pystynyt vasaanottamaan 2.paikkaa. Seuraavana aamuna tuli viesti opiskeupaikka vastaanotettavissa, tämä oli ykkösvihtoehtoni ja kakkovaihtoehto oli peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen.
Ai nekin tulee eri aikaan, Hamk laittoi jo
Sain tosiaan valintakokeesta 69/70 pistettä. Onkohan tuossa jokin virhe? Ei koe kyllä niin hyvin mennyt.
Harmittaa kyllä vähän, etten pistänyt HAMK:ia jo tokalle sijalle. Toisaalta taas jos siellä on noin hyviä pisteitä annettu, niin tuskin ois kauheasti auttanut.
Mitä jos tosiaan tuossa on virhe, koska minulla takkusi jonkin verran kirjallisessa osuudessa ja silti pisteen päästä täydellisestä suorituksesta?
Syksyllä alkaa näemmä toimintaterapeutin opinnot turussa! :) JEEE!! Alemmissa hakukohteissa lukee kaikissa "peruuntunut, hyväksytty ylempään", tarkoittaakohan et oisin päässyt pisteiden puolesta kaikkiin? :O Turun sosionomikin oli meinaa vaihtoehtona :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olitte Päämäärän järjestämissä valintakokeissa, nii millä perusteella niitä sosiaalisia valmiuksia mitattiin? Ihmetyttää millä perusteella siihen nitä pisteitä ollaan jaettu.
KIH😂Ai Päämäärä.. Syksyn yhteishaussa tei ne kokeet.. joo o en mitenkään soveltuva niitten mukaan alalle enkä amk:hon.
Paljonko tuli pisteitä?Alle 40, eikä toivoakaan opiskelupaikasta. Haluaisinpa vaan tietää, että onko niillä jokin pärstäkerroin, jonka avulla jakelevat koulupaikkoja. Omasta mielestäni onnistuin haastattelussa hyvin ja täytin etukäteen saadun lapunkin huolella, mutta en sitten näköjään sovellu alalle...
Jep minäkin olin valmistautunut hyvin ja miettinyt sitä lappua mitä siihen laitan, täyttänyt valmiiksu ja kans mielestäni meni hyvin.. mut EI😂
Stressipallo kirjoitti:
Syksyllä alkaa näemmä toimintaterapeutin opinnot turussa! :) JEEE!! Alemmissa hakukohteissa lukee kaikissa "peruuntunut, hyväksytty ylempään", tarkoittaakohan et oisin päässyt pisteiden puolesta kaikkiin? :O Turun sosionomikin oli meinaa vaihtoehtona :O
Niiden alempien vertailu on tosiaan peruuntunut, kun sait ylemmän hakemasi paikan. Niitä ei ole enää otettu huomioon jonoissa. Ei siis tarkoita mitään. Olisit voinut tai olla voimatta päästä.
Eikö sähköpostitse sitten tule enää mitään? Kun kaikkialla puhuttiin, että sähköpostiin tulee tuloskirje, mutta se on nyt tuolla Opintopolussa.
Mistä ihmeestä te näette tuloskirjeen opintopolusta?
Vierailija kirjoitti:
Stressipallo kirjoitti:
Niiden alempien vertailu on tosiaan peruuntunut, kun sait ylemmän hakemasi paikan. Niitä ei ole enää otettu huomioon jonoissa. Ei siis tarkoita mitään. Olisit voinut tai olla voimatta päästä.
Jooo tuossa kirjeessähän näkyykin pisteet, ei olis sosionomiks ollu mitään asiaa xD
Kyllä toi sillon tarkottaa sitä, että varasijajonoja on useita.
Viime syksystä myös muistan, että se todella muuttu välillä myös huonommaksi, mitä ihmettelinkin.