Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Jes DIAK kutsuu, sosionomiksi hain :)
Eikö sanottu, että sen tuloskirjeen pitäisi tulla tänään? Haluaisin niin nähdä osiokohtaiset pisteet(ne kai kerrotaan siinä)..
Itse sain tiedon jo hyväksymisestä kolmisen tuntia sitten ja otin vastaankin jo paikan, eikä ole tullut mitään sähköpostia..
Kyllä vain 50 min hikitreeni tuli. Sen perusteella sitten päätetään että onko motivaatiota ja soveltuvuutta. Paljon on valtaa parilla henkilöllä sanoa 1 kerran perusteella että kuka sopii tai ei. Mitä ikään tulee niin ei ne fyssaritkaan pysy iki-20 v vaan joskus nekin on ikäloppu ja 5 kymppisiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Geronomiaan toisella varasijalla, joten saattaa olla mahdollista, että pääsen vielä sinne. En ole vaan 100% varma haluanko. Ensisijaisena haluaisin toimintaterapeutiksi ja pääsykokeissa tuntui, että se olisi mun juttuni. Mulla on kuitenkin ollut hankaluuksia päästä kouluun enkä ole loistanut pääsykokeissa. Siksi mietin, että pitäisikö ottaa paikka vastaan, jos sitä edes tarjotaan. Mutta en halua viedä kenenkään paikkaa, joka sinne 100% haluaa. Muuten menisin varmasti katsomaan, että millainen koulutus on kyseessä, mutta kun siitä menettää sen ensikertalaisuuden..Mulla on jo valmiiksi ollut hankalaa päästä kouluun, niin se hankaloittaisi asioita vielä enemmän. Mutta sitten taas voisiko siitä olla jopa hyötyä, jos opiskelisin vuoden ja siitä yrittäisin taas toimintaterapeutuksi? Että katsotaanko se plussana, että on jo "alan" opintoja. Mutta mietin aivan liikaa, kun ei takeita, että mut valitaan.
Näissä asioissa tietty itsekkyys kannattaa, eli ei liikaa kannata miettiä viekö "motivoituneemman paikan".
Voithan kiinnostua alasta siinä opintojen edetessä. Jos et, niin haet kesken opintojen toimintaterapeutiksi.
Kyllä meilläkin sosionomi-opiskelijoista muutama vaihtoi toisiin opintoihin ekan ja tokan vuoden jälkeen.
No kyllä se ensikertalaisuus on aika iso juttu.. ottamalla paikan vastaan mikä ei oikeastaan edes kiinnosta voi tehdä karhunpalveluksen itselleen.
Näin. Älkää missään nimessä luopuko siitä, jos ette ole varmoja! Tämähän on melko helvettiä olla ei-ensikertalainen. Ainakin jos siitä haluaa luopua vähän epävarmanakin, niin asenteen tulee olla kohdillaan eli sitten pitää tärkeimpänä sitä, että pääsee jonnekin ja pääsee aloittamaan opinnot. Eikä sekään huono ole todellakaan. :) Mutta sen jälkeen aktiivinen vilkuilu toiseen alaan ei oikein sovi. Kyllä se harmittaa, kun tajuaa ne olemattomat ja koko ajan pienentyvät kiintiöt.
Toki, jos on tosi hyvä torkka, niin se auttaa vähän, vaikka ei olisi ensikertalainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä pisteillä ootte päässyt Savoniaan ensihoitoon?
68/70 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koontipostia ei ole vielä tullut.
Opintopolusta tuli kuitenkin kuittaus että otin paikan vastaan.Onnea vielä kaikille päässeille. Tsemppiä varasijajännittäjille, ja ennenkaikkea uutta potkua syksyn hakuun siirtyville.
Elämää ja etenkin työelämää on vielä runsaasti edessä. Älkää masentuko. ❤️T: 40-vuotias opiskelija.
Mä taas oon nelikymppinen, joka miettii, uskaltaako enää opiskella, kun ei työelämää niin kauheasti ole enää edessä. Että saako enää vanhana töitä, etenkin jos alalla muutenkin työttömyyttä. Mutta kiitti tsempeistä!
Uskalla vaan. ❤️ Omaan täyteen eläkkeeseeni on vielä 29 vuotta, pääsen siis eläkkeelle 69 vuotta ja 8 kk vanhana. Näillä näkymin. Työuraa on siis koulunkin jälkeen se 25 vuotta. Uskoisin että harva nuori sitoutuu työpaikkaansa, tai edes alaan, niin pitkäksi aikaa. Olenhan itsekin 15 vuoden jälkeen alan vaihtaja. Kyllä mekin varmasti työpaikkamme löydämme.
Terveisin se sama äskeinen 40-vuotias
Joo mulla on ongelmana se, että eläkettä on kertynyt toistaiseksi vähän, kun ei tosiaan ole koskaan päässyt kunnolla työnsyrjään kiinni, eli töitäkin pitäisi kovasti tehdä! Hienoinen dilemma siis.
Kalkkis kirjoitti:
Kyllä vain 50 min hikitreeni tuli. Sen perusteella sitten päätetään että onko motivaatiota ja soveltuvuutta. Paljon on valtaa parilla henkilöllä sanoa 1 kerran perusteella että kuka sopii tai ei. Mitä ikään tulee niin ei ne fyssaritkaan pysy iki-20 v vaan joskus nekin on ikäloppu ja 5 kymppisiä :)
Mä kans ihmettelen miten hepposin perustein valitaan.. kun Metropoliassa geronomin valintakokeessa oli vaan 1A4 kirjoitelma aiheesta hakemus opiskelijaksi ja sitten ryhmätilanne Jäi kyllä fiilis, että aika arpomalla tekevät valinnat.
Harmittaa, että koska valintakoeyhteistyö niin tuon kokeen perusteella sitten pääsy/ei pääsy muihin mitkä ei ole edes geronomin linjoja!
Te, jotka olitte Päämäärän järjestämissä valintakokeissa, nii millä perusteella niitä sosiaalisia valmiuksia mitattiin? Ihmetyttää millä perusteella siihen nitä pisteitä ollaan jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä fiilikset NIIN matalalls ettei mitään järkeä ja tön ketjun lukeminen ei välttämäti auta ei..
Tietääkö joku KOSKA koulut julkaisee valittujen nimet?en tiedä oletko aiemmin jotain kommentoinut, mutta mitä merkitystä valittujen nimillä on? en ymmärrä..
Voi käydä Facebookista stalkkaamassa minkä näköisen porukan tapaa syksyllä..
:-o Taidan jatkossakin ruksata Opintopolussa sen kohdan, että nimeä ei saa julkaista netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä fiilikset NIIN matalalls ettei mitään järkeä ja tön ketjun lukeminen ei välttämäti auta ei..
Tietääkö joku KOSKA koulut julkaisee valittujen nimet?en tiedä oletko aiemmin jotain kommentoinut, mutta mitä merkitystä valittujen nimillä on? en ymmärrä..
Voi käydä Facebookista stalkkaamassa minkä näköisen porukan tapaa syksyllä..
:-o Taidan jatkossakin ruksata Opintopolussa sen kohdan, että nimeä ei saa julkaista netissä.
Eipä tuo mitään haittaa jos ei pidä mitään someprofiileja julkisena ja on muutenkin tarkka yksityisyydestään. Mun someprofiileista ei nää mitään tietoja tai kuvia musta ja suosittelen muille samaa. Eipä kostu kukaan googlaamalla nimeä :D
Jumalavita miksei se sähköposti jo tuu?? Mun koodissa ei lue mun koepisteitä. En selvästikään päässyt niillä sisään, mut haluis tietää. Koodis on vaa torkkapisteet, ihan ku en ois kokees käynykkää.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olitte Päämäärän järjestämissä valintakokeissa, nii millä perusteella niitä sosiaalisia valmiuksia mitattiin? Ihmetyttää millä perusteella siihen nitä pisteitä ollaan jaettu.
Ei kaikkia ole vielä edes julkaistu. Omaanikaan ei vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
KIH😂Ai Päämäärä.. Syksyn yhteishaussa tei ne kokeet.. joo o en mitenkään soveltuva niitten mukaan alalle enkä amk:hon.
Paljonko tuli pisteitä?
Opintopolus lukee: Korkeakoulujen kevään 2018 yhteishaun tulokset ovat valmiita. Mut sit ku kirjautuu oma opintopolkuun ni lukee edellee et valintatilanne kesken :o
”Jos tuloksesi on varalla
varasijatiedossa näet aina parhaan jonosijan tiedon
jos jono täyttyy, sinulle näytetään varasija toisessa jonossa. Varasijanumero voi siis muuttua huonommaksi, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, että sinulla ei ole mahdollisuuksia tulla valituksi.”
Mitäköhän tää sit tarkottaa? Miten ne valkkaa mistä jonosta otetaan porukkaa sisään seuraavaksi?
Ihmetyttää, ettei niitä pisteitä kuulu.
”Turun AMK:n uudet opiskelijat on valittu ja kaikille opiskelupaikan saaneille on lähetetty sähköpostitse tieto valinnasta. Oman tilanteesi pääset tarkistamaan myös Opintopolusta. Opetushallitus lähettää lisäksi kaikille hakijoille sähköpostitse tuloskirjeen viimeistään pe 29.6. Tuloskirjeestä näet valintatuloksen kaikista koulutuksista, joihin olet hakenut. ”
No niin..Tottakai mua se osittain kiinnostaa, kun sen hakemukseen ruksasin. Se vain ahdistaa, kun sosionomina ja toimintaterapeuttina pääset toimimaan eri-ikäisten ihmisten kanssa ja saat vaihtelua. Geronomiassa erikoistutaan vain tuohon yhteen osa-alueeseen niin pelkään että on mulle liian yksitoikkoista.