Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4101/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressasin kolme viikkoo etten pääse mihinkään, ja sit tuloskirjeessä sanotaan että oisin päässy vaikka kaikkiin... niin se elämä yllättää :-o

Onneks en muute tehny pääsykoetta missään Turussa, koska sillon en ois varmaa oikeasti päässy minnekään... ihan eri eläimiä nää koulujen valintakokeet...

Vierailija
4102/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain paikan, mutta nyt kokoajan mietin, että kyseessä olisi virhe, koska sain liian hyvät, muka 69/70 pistettä. Kun kokeen kirjallinen osuus ei mennyt mielestäni hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4103/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiköhän kukaan opiskelemaan niin huonoilla pisteillä kuin minä - en nimittäin kehtaa edes kertoa pisteitäni? :'D Oli vielä 6. hakukohteeni ja täällä jossain vaiheessa meinattiin, ettei viimeisiin hakukohteisiin käytännössä voisi päästä. xD En tiedä, tuntuuko nyt enemmän hyvältä vai pahalta. Siis että täällä moni paljon paremmilla pisteillä ei päässyt sisään, mutta minä pääsin, kun sattui olemaan ilmeisen epäsuosittu(?) hakukohde ja vielä viimeisenä hakukohteena.

Vierailija
4104/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näissä pisteytyksissä oikeasti tulla virhe? Tai tietysti voi, mutta miten todennäköistä se on? Panikoinko nyt turhaan?

Vierailija
4105/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiköhän kukaan opiskelemaan niin huonoilla pisteillä kuin minä - en nimittäin kehtaa edes kertoa pisteitäni? :'D Oli vielä 6. hakukohteeni ja täällä jossain vaiheessa meinattiin, ettei viimeisiin hakukohteisiin käytännössä voisi päästä. xD En tiedä, tuntuuko nyt enemmän hyvältä vai pahalta. Siis että täällä moni paljon paremmilla pisteillä ei päässyt sisään, mutta minä pääsin, kun sattui olemaan ilmeisen epäsuosittu(?) hakukohde ja vielä viimeisenä hakukohteena.

Kerro nyt vaa 😄

Vierailija
4106/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun pääsin sairaanhoitajaksi! Sähköposti tuli vasta vähän ennen iltakuutta:O onneksi olin töissä koko päivän niin en oo panikoinut 😂 alimmat pisteet näytti olevan 49, itsellä 50.5 että rimaa hipoen! 👌😅

Vierailija
4107/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun sosiopaattikouluun! 

Ei huono, koska en lukenut pääsykoe materiraalia kuin kerran, enkä myöskään ole koulussa ollut koskaan erityisen ahkera, enkä osaa englantia :D 

Ilmeisesti pitkä kokemus sosiaali puolen lähihoitajana ja uutisten seuraaminen riittää :D

Vierailija
4108/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo varasijat, tietääkö kukaan päivittyykö ne ns. ajantasaisesti? Samalla kaipailisin naisista joka oli mun kanssa kahdestaan Laurean ryhmässä, naureskeltiin että 20 min ja pihalle, Porvooseen Laureaan haettiin, sh verkkopainotteiseen :) Pääsitkö?

Vierailija
4109/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa, että onko kenelläkään tietoa miten noi jonosijat päivittyy tonne? :)

Vierailija
4110/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xamk sosionomi, 62 pistettä (päämäärä).

Vierailija
4111/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin 2. hakukohteeseen, ja ensimmäiseen hakukohteeseen olen 1. varasijalla. Nyt vaaan odottamaan että kumpaan sitä joutuu :D

Vierailija
4112/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää löytänyt viestiä mistään,mutta sinä joka väitit saaneesi 63,5p.ja olevasi varasijalla 109 sh OAMKiin, sulla on käynyt joku virhe tai jotain.

Mulla 53,5 p. ja oon varasijalla 17 päivätoteutukseen ja 11 monimuotoon sairaanhoitajaksi.

Vierailija
4113/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita Xamkiin geronomiksi päässeitä?

Vierailija
4114/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on millä pisteillä on sisään päässyt? Sisäänpääsy on tärkeintä. Siis tietenkin olettaen, että se viimeinenkin hakutoive kiinnostaa.

Vierailija
4115/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xamk sosionomi, 62 pistettä (päämäärä).

Koskahan Päämäärä julkaisee loputkin? Esimerkiksi Seinäjoen sosionomin palaute ei ole tilattavissa.

Vierailija
4116/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu ja sosionomi! :)

Vierailija
4117/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi tutkinto on aika paska siinä mielessä, että mahdollisuutta ilta/yö/viikonloppu/pyhälisiin ei käytännössä juurikaan ole, ja tästä johtuen palkkaus on melko paska. Lisäksi työnkuva usein työpaikasta riippuen samaa lähihoitaja/ ohjaajan työtä, "korkeammalla" koulutuksella ja pari sataa isommalla palkalla. Sairaanhoitajan työkenttä paljon laajempi. Sairaanhoitaja voi tehdä sosionomin työtä, mutta sosionomi ei voi tehdä sairaanhoitajan työtä. Älkää vetäkö tulevat sosiopaatit hernettä nenään, mutta tämä on henk,koht mielipiteeni. Itsekin pohdin taannoin sosionomin koulutukseen hakeutumista, mutta onneksi tulin järkiini ja menin sh-kouluun.

Vierailija
4118/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamk fyssari 98p

Vierailija
4119/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi tutkinto on aika paska siinä mielessä, että mahdollisuutta ilta/yö/viikonloppu/pyhälisiin ei käytännössä juurikaan ole, ja tästä johtuen palkkaus on melko paska. Lisäksi työnkuva usein työpaikasta riippuen samaa lähihoitaja/ ohjaajan työtä, "korkeammalla" koulutuksella ja pari sataa isommalla palkalla. Sairaanhoitajan työkenttä paljon laajempi. Sairaanhoitaja voi tehdä sosionomin työtä, mutta sosionomi ei voi tehdä sairaanhoitajan työtä. Älkää vetäkö tulevat sosiopaatit hernettä nenään, mutta tämä on henk,koht mielipiteeni. Itsekin pohdin taannoin sosionomin koulutukseen hakeutumista, mutta onneksi tulin järkiini ja menin sh-kouluun.

"Sairaanhoitaja voi tehdä sosionomin työtä"

Kuin kujalla sä oot..?

En tiedä mietitkö nyt pienessä päässäs vain jotain hoitopaikkoja yms.. mut ei todellakaan voi. Ei ole verrattavissa sosionomi ja sairaanhoitaja kun ihan eri tutkintoja 😄

Vierailija
4120/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että sh tutkinnolla olisi menty sosionomin paikalle. Hyvä jos niin.

Jokainen meistä on valinnut hakukohteensa tietyn järkeilyn jälkeen. Kenenkään oma päättelyketju ei ole sen oikeampi kuin toistenkaan. Tosiasia on se, että ammattien ja ammattiryhmien tulevista työtilanteista ei kenelläkään ole varmuutta. Toivotaan että me kaikki nyt päässeet ja vielä alalle hakeutuvat, joilla nyt ei tärpännyt, saavat valmistua hyvään työllisyystilanteeseen, eivätkä nykyinen ja tuleva hallitus enempää suomi sote-alaa.

Ps. Sosionomille löytyy kyllä vuorotyötä esim. lastensuojelun puolelta. Sairaanhoitajan taas on vaikea päästä päivätöihin, kun esim. omien pienten lasten kannalta sitä toivoisi.

Vielä kerran tsemppiä ja onnea kaikille nyt ja tulevaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan