Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4021/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsikös se vanhempi ihminen Turkuun sosionomiverkkoon, jolla oli perhe ja joka ei voinut muuttaa jne.?

En tiedä tarkoitatko mua, mutta ainakin oon kuvauksen mukainen, ja jäin siis 6. varasijalle 😞

No, on siinä vielä joitain mahdollisuuksia. Olitkos sä ensikertalainen vai ei-ensikertalainen? Tosin siis mulle nyt ei edelleenkään ole selvää, että miten nuo varasijajonot muodostetaan eli onko siinä kaikki yhdessä ja samassa jonossa, haki millä keinolla tahansa (torkka/valintakoe) ja oli mitä porukkaa vaan. 

Mä kyllä ajattelen sen ihan niin että kun oot varasijalla 6 niin sillon oot tosiaan sijalla 6 siinä jonossa, ei väliä enää millään ensikertalaisuudella tai millään muullakaan. Kun 6 peruu niin pääset sisään.

Näin minäkin arvelisin. Mutta samalla ihmettelen, että mites sitten mut on voitu vertailla Metropoliassa torkan kanssa valintakoeihmisten kanssa. Kun en tosiaan edes käynyt valintakokeessa. 

Tai miten noissa ylipäänsä sitten arvotetaan sama pistemäärä, sama valintakohdesija, jos erilainen tausta eli ei-ensikertalainen ja ensikertalainen. Jollainhan niihin on tolkkua saatava. 

Ensikertalainen olen ja pelkällä pääsykokeella hain. 10 paikkaa oli siis enää pääsykokeella jaossa, joten aika vähissä on toiveet että niistä kymmenestä yli puolet jättäis paikan ottamatta 🙄 mutta no, syksyllä onneks tulee hakuun lähikaupungista sossun monimuoto, siihen haen sitten seuraavaksi. Eikä ole suosittu hakukohde kuten Turku, joten aika luottavainen oon sinne pääsystä, kun näin lähellä oli Turkuun pääsykin. Toki pääsykoe tulee olemaan erilainen, saa nähdä pärjäänkö yhtä hyvin.

T. Se 6. varasija verkkosossuun

Vierailija
4022/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hullu kirjoitti:

Hehheh. Tuli sähköposti jossa lukee että opintopaikka vastaanotettavissa mut en löysä pankkitunkuksia joita olen ahkerasti kuluttanut viime päivät. 😂 Tänään jätin ne kotiin etten töissä roiku opintopolussa.

Että joo. Jännitys jatkukoon 🤣

Enkä osaa näköjään enää edes kirjoittaa joten tuskin oon amk materiaalia 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4023/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä fiilikset NIIN matalalls ettei mitään järkeä ja tön ketjun lukeminen ei välttämäti auta ei..

Tietääkö joku KOSKA koulut julkaisee valittujen nimet?

Vierailija
4024/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Lahden ammattikorkeesee sairaanhoitajaks! Best feeling<3

*lahen ;) hyvä alottaa kaupungin tavoille opettelu ajoissa!! Ja onnittelut!

Vierailija
4025/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä fiilikset NIIN matalalls ettei mitään järkeä ja tön ketjun lukeminen ei välttämäti auta ei..

en tiedä oletko aiemmin jotain kommentoinut, mutta mitä merkitystä valittujen nimillä on? en ymmärrä..

Vierailija
4026/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniiiiin ei koulupaikkaa tippunut. Työn raataminen jatkukoon

Vierailija
4027/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsikös se vanhempi ihminen Turkuun sosionomiverkkoon, jolla oli perhe ja joka ei voinut muuttaa jne.?

En tiedä tarkoitatko mua, mutta ainakin oon kuvauksen mukainen, ja jäin siis 6. varasijalle 😞

No, on siinä vielä joitain mahdollisuuksia. Olitkos sä ensikertalainen vai ei-ensikertalainen? Tosin siis mulle nyt ei edelleenkään ole selvää, että miten nuo varasijajonot muodostetaan eli onko siinä kaikki yhdessä ja samassa jonossa, haki millä keinolla tahansa (torkka/valintakoe) ja oli mitä porukkaa vaan. 

Mä kyllä ajattelen sen ihan niin että kun oot varasijalla 6 niin sillon oot tosiaan sijalla 6 siinä jonossa, ei väliä enää millään ensikertalaisuudella tai millään muullakaan. Kun 6 peruu niin pääset sisään.

Näin minäkin arvelisin. Mutta samalla ihmettelen, että mites sitten mut on voitu vertailla Metropoliassa torkan kanssa valintakoeihmisten kanssa. Kun en tosiaan edes käynyt valintakokeessa. 

Tai miten noissa ylipäänsä sitten arvotetaan sama pistemäärä, sama valintakohdesija, jos erilainen tausta eli ei-ensikertalainen ja ensikertalainen. Jollainhan niihin on tolkkua saatava. 

Ensikertalainen olen ja pelkällä pääsykokeella hain. 10 paikkaa oli siis enää pääsykokeella jaossa, joten aika vähissä on toiveet että niistä kymmenestä yli puolet jättäis paikan ottamatta 🙄 mutta no, syksyllä onneks tulee hakuun lähikaupungista sossun monimuoto, siihen haen sitten seuraavaksi. Eikä ole suosittu hakukohde kuten Turku, joten aika luottavainen oon sinne pääsystä, kun näin lähellä oli Turkuun pääsykin. Toki pääsykoe tulee olemaan erilainen, saa nähdä pärjäänkö yhtä hyvin.

T. Se 6. varasija verkkosossuun

Jos 6 peruu niin pääset sisään eli vielä ei kannata heittää pyyhettä kehään. Noi jonot voi liikkua oikeasti aika paljonkin.

Vierailija
4028/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, kun ei tule sähköpostia! Varsinkin luettuani tämän *itkunaurua* http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4000755/Yli+kymmenen+hakijaa+sai+v…

Vierailija
4029/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Geronomiaan toisella varasijalla, joten saattaa olla mahdollista, että pääsen vielä sinne. En ole vaan 100% varma haluanko. Ensisijaisena haluaisin toimintaterapeutiksi ja pääsykokeissa tuntui, että se olisi mun juttuni. Mulla on kuitenkin ollut hankaluuksia päästä kouluun enkä ole loistanut pääsykokeissa. Siksi mietin, että pitäisikö ottaa paikka vastaan, jos sitä edes tarjotaan. Mutta en halua viedä kenenkään paikkaa, joka sinne 100% haluaa. Muuten menisin varmasti katsomaan, että millainen koulutus on kyseessä, mutta kun siitä menettää sen ensikertalaisuuden..Mulla on jo valmiiksi ollut hankalaa päästä kouluun, niin se hankaloittaisi asioita vielä enemmän. Mutta sitten taas voisiko siitä olla jopa hyötyä, jos opiskelisin vuoden ja siitä yrittäisin taas toimintaterapeutuksi? Että katsotaanko se plussana, että on jo "alan" opintoja.  Mutta mietin aivan liikaa, kun ei takeita, että mut valitaan.

Vierailija
4030/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tiedä oletko aiemmin jotain kommentoinut, mutta mitä merkitystä valittujen nimillä on? en ymmärrä..

Voi käydä Facebookista stalkkaamassa minkä näköisen porukan tapaa syksyllä..

Vierailija
4031/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tämä oli kyllä nyt tässä, en hae toiste. Ei ole minua varten tuo koulu

Vierailija
4032/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea kaikille jotka pääsi sotealalle tai jonnekin muualle! Itse hain bioanalyytikoksi, mutta paikka ei tuolta auennut. Luonnonvara-alalta kuitenkin paikka aukesi, sain itse asiassa viime viikolla jo s-postia että tuonne pääsen opiskelemaan jos ei muualle. Bioanalyytikko oli siis 1. ja luonnonvara 2. hakutoive.

En ole yhtään pettynyt, koska molemmat alat kiinnostaa yhtä paljon eli opiskelupaikkaa otettu vastaan, ensikertalaisuus meni ja syksyllä opiskelujen pariin! :)

Onnea! Olen utelias, mutta mikä on luonnonvara-ala?

Kiitos! Meistä siis valmistuu agrologeja. Voimme suuntautua joko (maatalous)yrittäjiksi tai asiantuntijoiksi. Asiantuntijatyöt on itselläni tähtäemessä, voimme silloin työskennellä mm. virastoissa, maatalouskaupoissa, tehdä tilakäyntejä tarkastusmielessä, opettaa maatalousalan kouluissa tai vakuutusyhtiöissä/pankeissa neuvojina.

Jatko-opinnot ovat myös mahdollisia YAMK muodossa tai maisteriohjelma maatalous- ja metsätieteessä.

Vierailija
4033/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi käydä Facebookista stalkkaamassa minkä näköisen porukan tapaa syksyllä..

aaaaaa......! aivan.. :D

Vierailija
4034/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koontipostia ei ole vielä tullut.

Opintopolusta tuli kuitenkin kuittaus että otin paikan vastaan.

Onnea vielä kaikille päässeille. Tsemppiä varasijajännittäjille, ja ennenkaikkea uutta potkua syksyn hakuun siirtyville.

Elämää ja etenkin työelämää on vielä runsaasti edessä. Älkää masentuko. ❤️

T: 40-vuotias opiskelija.

Mä taas oon nelikymppinen, joka miettii, uskaltaako enää opiskella, kun ei työelämää niin kauheasti ole enää edessä. Että saako enää vanhana töitä, etenkin jos alalla muutenkin työttömyyttä. Mutta kiitti tsempeistä!

Uskalla vaan. ❤️ Omaan täyteen eläkkeeseeni on vielä 29 vuotta, pääsen siis eläkkeelle 69 vuotta ja 8 kk vanhana. Näillä näkymin. Työuraa on siis koulunkin jälkeen se 25 vuotta. Uskoisin että harva nuori sitoutuu työpaikkaansa, tai edes alaan, niin pitkäksi aikaa. Olenhan itsekin 15 vuoden jälkeen alan vaihtaja. Kyllä mekin varmasti työpaikkamme löydämme.

Terveisin se sama äskeinen 40-vuotias

Vierailija
4035/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä jotka ootte jo saaneet tulokset näyttää toi koodin ”jonosija”? omatsivut/secure/applications

Itellä HAMKin sosionomissa jonosija 35, ja sisään pääsin

Mä sain kanssa paikan (tosin en siis hamkista) mutta jonosija koodissa näyttää 65 😁 ne ei taida olla tulkittavissa ihan suoraan.

Eilen sain jo tiedon paikasta opintopolussa, mutta sähköpostiin ei ole tullut vielä mitään 🤔 eikö sinne sähköpostiinkin jotain pitäisi tulla, tarkemmat tiedot pisteistä tms?

Kuinka monta otettiin sisään?

Sähköpostiin tuskin voi tulla mitään ennen kuin valinta on valmis eli kaikkien tulokset valmiina. Ennen sitä kukaan ei pysty hyväksymään eikä hylkäämään paikkaa.

25 sisään ja saman tien eilen otin paikan vastaan ja olen jo ilmoittautunut läsnäolevaksi ensi vuodellekin. S.postia ei vain kuulu vaikka oon tutkinut kaikki suodattimet ja roskapostitkin 😁

Vierailija
4036/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Geronomiaan toisella varasijalla, joten saattaa olla mahdollista, että pääsen vielä sinne. En ole vaan 100% varma haluanko. Ensisijaisena haluaisin toimintaterapeutiksi ja pääsykokeissa tuntui, että se olisi mun juttuni. Mulla on kuitenkin ollut hankaluuksia päästä kouluun enkä ole loistanut pääsykokeissa. Siksi mietin, että pitäisikö ottaa paikka vastaan, jos sitä edes tarjotaan. Mutta en halua viedä kenenkään paikkaa, joka sinne 100% haluaa. Muuten menisin varmasti katsomaan, että millainen koulutus on kyseessä, mutta kun siitä menettää sen ensikertalaisuuden..Mulla on jo valmiiksi ollut hankalaa päästä kouluun, niin se hankaloittaisi asioita vielä enemmän. Mutta sitten taas voisiko siitä olla jopa hyötyä, jos opiskelisin vuoden ja siitä yrittäisin taas toimintaterapeutuksi? Että katsotaanko se plussana, että on jo "alan" opintoja.  Mutta mietin aivan liikaa, kun ei takeita, että mut valitaan.

Näissä asioissa tietty itsekkyys kannattaa, eli ei liikaa kannata miettiä viekö "motivoituneemman paikan".

Voithan kiinnostua alasta siinä opintojen edetessä. Jos et, niin haet kesken opintojen toimintaterapeutiksi.

Kyllä meilläkin sosionomi-opiskelijoista muutama vaihtoi toisiin opintoihin ekan ja tokan vuoden jälkeen.

Vierailija
4037/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei eikö sen tuloskirjeen olis pitänyt jo tulla?

Vierailija
4038/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei eikö sen tuloskirjeen olis pitänyt jo tulla?

Ei oo tullut mulle ainakaan...

Vierailija
4039/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä asioissa tietty itsekkyys kannattaa, eli ei liikaa kannata miettiä viekö "motivoituneemman paikan".

Voithan kiinnostua alasta siinä opintojen edetessä. Jos et, niin haet kesken opintojen toimintaterapeutiksi.

Kyllä meilläkin sosionomi-opiskelijoista muutama vaihtoi toisiin opintoihin ekan ja tokan vuoden jälkeen.

Jep en mä siitä syystä aio olla ottamatta paikkaa, että joku muu sen saisi. Sen verran itsekäs aion olla. Pelottaa vaan, että kun kyse on vielä monimuodosta, niin se oma motivaatio pitäisi todellakin löytää alasta, johon ei lähtökohtaisesti ole varma, että haluaako sinne. Ja kun mulla ei ole hyviä lukion papereita ja koulu-uudistuskin on tulossa. Oon tehnyt neljä esivalintakoetta ja tästä neljännestä pääsin jatkoon ja pääsykokeisiin. Eli se juuri, että jos se ei tunnukkaan omalta jutulta, niin pääsenkö ikinä enää mihinkään kouluun sisään :S No aina on sitten ne polkuopinnot, joita muutenkin ajattelin, jos en pääse kouluun. 

Vierailija
4040/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se ensikertalaisuus on aika iso juttu.. ottamalla paikan vastaan mikä ei oikeastaan edes kiinnosta voi tehdä karhunpalveluksen itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä