Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Opintopolun chatin mukaan spostiin tulee nyt loppuviikosta kirje jossa näkyy myös pääsykokeesta saadut pisteet. Itsekkään en ole vielä mitään saanut, vaikka paikan olen vastaanottanut.
Hain nyt kolmatta kertaa sosionomiksi, tällä kertaa vasta selvitin esivalintakokeen ja pääsin pääsykokeisiin asti ja suureksi onnekseni pääsin opiskelemaan sosionomiksi (vaikkei usko ollut korkea, luulin pääsykokeiden menneen surkeasti). Tuttuni haki ainakin viitenä vuonna yhteisöpedakogiksi ja viime vuonna vihdoin pääsi! Älkää luovuttako vaikka tuntuisikin haave mahdottomalta, kyllä sisu palkitaan. 😀
Äh, mä en näe tuloskirjettä, ainakaan mobiililla.
Miten on mahdollista että pääsin varasijalle vaikkei pääsykokeiden pisteet riittäneet?
Ei kyl o tuloskirjettä mulla polussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että pääsin varasijalle vaikkei pääsykokeiden pisteet riittäneet?
Entä sun yo-torkkapisteet?
Perus koulu käyty noin 6,8 keskiarvolla, ja raksapuolen amis 15v sitten huonoilla numeroilla. Näköjään lukematta ja tältä pohjalta pääsee ammattikorkeeseen heittämällä :D Sote-alalle ei näemmä vaadita lukupäätä, vaan sitä että on normaali ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Xamk sosionomi, päiväopiskelu ja paikka vastaanotettu! Ihan mahtava fiilis!
Nähdään elokuussa :)
Sisään sosionomiksi. Työttömänä opiskelemaan. Nykyään ei vissiin tule sitä kulukorvausta päälle. Mitenhän sitä pärjää kirjoineen ja ruokakuluineen? No, sitäpä olisi voinut miettiä ennen hakemista. Näillä mennään. Onko muita tonnikalaruokavaliolla seuraavat 3,5 vuotta menevää? Ainakin asiakaskunnan rajapinta on lähellä :D
Julkaiseekohan Päämäärä tänään loputkin nettipalautteet? He eivät ole nimittäin julkaisseet sitä vielä, missä itse kokeeni tein.
Vierailija kirjoitti:
Sisään sosionomiksi. Työttömänä opiskelemaan. Nykyään ei vissiin tule sitä kulukorvausta päälle. Mitenhän sitä pärjää kirjoineen ja ruokakuluineen? No, sitäpä olisi voinut miettiä ennen hakemista. Näillä mennään. Onko muita tonnikalaruokavaliolla seuraavat 3,5 vuotta menevää? Ainakin asiakaskunnan rajapinta on lähellä :D
Kaikki kirjat on löytyneet kirjastoista, sekä koulun että kunnankirjastoista. Eli yhtäkään ei ole tarvinnut ostaa.
Jos pk-seudulla asut, niin keikkatyötä hakemaan ekan harkan jälkeen. Varhaiskasvatuksen ja lastensuojelun puolelta tulee keikkaa enemmän kuin mitä kerkeää tekemään.
- harkkaa vaille valmis sosionomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kirjat on löytyneet kirjastoista, sekä koulun että kunnankirjastoista. Eli yhtäkään ei ole tarvinnut ostaa.
Jos pk-seudulla asut, niin keikkatyötä hakemaan ekan harkan jälkeen. Varhaiskasvatuksen ja lastensuojelun puolelta tulee keikkaa enemmän kuin mitä kerkeää tekemään.
- harkkaa vaille valmis sosionomi
Lisään vielä, että ajoissa täytyy olla kun tenttikirjoja varaa. Itse olin usein ekalla luennolla puhelimella valmiiksi kirjautunut kirjaston sivuille, niim sain heti laitettua varauksen kun tenttikirja(t) kerrottiin. Pk-seudulla kun opiskelen, niin harva tajusi Kirkkonummen kirjastopalveluja käyttää, ja sieltä sai yleensä ne kirjat, joita ei koulunkirjastosta tai helmet -kirjastoista kerennyt saamaan 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sun yo-torkkapisteet?
En ole käynyt lukiota. Olen kylläkin ensikertalainen mutta eikö siitä pitäisi tulla silti hylätty tulos kun ei pisteet riitä? Ja tämä hakukohde oli toisena, ei ensimmäisenä.
JAMKiin sairaanhoitajan päivätoteutukseen tieni vie!
Savonia, bioanalyytikko, täydet 70 pistettä 👌😳
Pitääkö työtodistuksetkin toimittaa vai riittääkö pelkkä yo todistus? Päivätoteutus kyseessä
Savonia, bioanalyytikko, täydet 70 pistettä 😳👌
Vierailija kirjoitti:
PienA kirjoitti:
63,5 pistettä ja oon varasijalla 109. OAMK sairaanhoitaja.
Kiinnostais tietää miten nuo pisteet toimii. Jos oikein ymmrrän niin pienin pistemäärä millä on päässy sisään on 56. Mikähän on maksimi pistemäärä ja miten muilla on menny ja äää miks en päässy sisään. Haluaisin tietää mistä noi pisteet koostuu. Miten ne haastattelut ja todistukset ja kokeet on vaikuttanu. Mie en vaan tajua näitä.
Päivä- vai monimuoto? Itsellä oli pisteet 50,5 ja varasija 32, tämä monimuodossa.
Hain tuohon päivätoteutukseen.
TAMK Röntgenhoitaja ekalla yrittämällä sisään. Kuopiossa valintakokeessa, paransin esivalinnasta kuin sika juoksuaan.
Tuloskirje tullut opintopolkuun, linkki löytyy tulosten päältä melko huomaamattomana!
Paljonko olisi ollut metropolion terveydenhoitajan ja kätilön pisterajat?
Todistuspisterajat hämmästyttää ettei olleet ihan pilvissä, Laurea th 27 ja Metropolia sh 28.