Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4001/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se jonosija kertoo missä järjestyksessä valintakokeen yms tulokset on syötetty tietokoneohjelmaan. Ehkä on niin että Aho Aada on jonosija numero 1 ja Vainio Vilho jonosija 500. Ja nämä on kone pistänyt paremmuusjärjestykseen pisteiden perusteella ja laskenut varasijat niille jotka ei ole päässeet sisään. En tiedä tuli vain mieleen.

Vierailija
4002/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom Turku! Onko teille valituille tullut jo sähköposti hyväksynnästä? Tänne ei vielä, sosionomi...

Ei ole! :( sama homma

Ei oo tullu mullekkaa sähköpostia vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4003/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee edelleen valinta kesken

Vierailija
4004/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta kesken mullakin, mutta eipä tuossa varmaan mikään enää muutu. Paitsi että pärähtää se tuloskirje sinne. 

Vierailija
4005/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se jonosija kertoo missä järjestyksessä valintakokeen yms tulokset on syötetty tietokoneohjelmaan. Ehkä on niin että Aho Aada on jonosija numero 1 ja Vainio Vilho jonosija 500. Ja nämä on kone pistänyt paremmuusjärjestykseen pisteiden perusteella ja laskenut varasijat niille jotka ei ole päässeet sisään. En tiedä tuli vain mieleen.

Mietin ite jossai vaiheessa samaa, mutta mulla alkaa sukunimi Fllä ja silti mul on Metropoliassa jonosija 376... tulos siis hylätty...

Vierailija
4006/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako opiskelijapaikan saaneet vielä sen paksun kirjeen postissa vai mitenkä?

Vierailija
4007/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koontipostia ei ole vielä tullut.

Opintopolusta tuli kuitenkin kuittaus että otin paikan vastaan.

Onnea vielä kaikille päässeille. Tsemppiä varasijajännittäjille, ja ennenkaikkea uutta potkua syksyn hakuun siirtyville.

Elämää ja etenkin työelämää on vielä runsaasti edessä. Älkää masentuko. ❤️

T: 40-vuotias opiskelija.

Vierailija
4008/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan pitkään tuo näyttää tuota kesken...

Vierailija
4009/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin näköjääm minullakin, mutta ylimpänä lukee että "opiskelupaikka myönnetty"

Pelottaa että vastaan tuohon nyt jotenkin väärin. Haluaisin hylätä tämän paikan ja katsoa pääsenkö ylempään toiveeseeni, mutta pelkään että mokaan jotenkin niin että minut poistetaan varasijaltakin. Ei kai se niin voi mennä? Pitäisikö odottaa viikon verran miten jono etenee? En hakenut sotealalle, mikäli se asiaan vaikuttaa.

Vierailija
4010/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koontipostia ei ole vielä tullut.

Opintopolusta tuli kuitenkin kuittaus että otin paikan vastaan.

Onnea vielä kaikille päässeille. Tsemppiä varasijajännittäjille, ja ennenkaikkea uutta potkua syksyn hakuun siirtyville.

Elämää ja etenkin työelämää on vielä runsaasti edessä. Älkää masentuko. ❤️

T: 40-vuotias opiskelija.

Mä taas oon nelikymppinen, joka miettii, uskaltaako enää opiskella, kun ei työelämää niin kauheasti ole enää edessä. Että saako enää vanhana töitä, etenkin jos alalla muutenkin työttömyyttä. Mutta kiitti tsempeistä!

Vierailija
4011/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako opiskelijapaikan saaneet vielä sen paksun kirjeen postissa vai mitenkä?

En ole varma, mutta ainakin Metropolian uusien opiskelijoiden kirje löytyy ihan netistä joten tuskin sitä postitetaan.

Vierailija
4012/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon pistejutun mukaan sain 69 pistettä? Siis 69/70? Ei voi pitää paikkansa nuo. 

Pisteet on luultavasti koostunu kokeesta plus yo tokarista jolloin kokonaispisteet on 100. Vai etkö oo ylioppilas?

Onko muuten kaikille hyväksytyille tullu spostia?? Mulle ei ole....

Tulin hyväksytyksi varmaan 1,5 tuntia sitten eikä ole tullut spostia. Ja tuossa koulussa, tuolla alalla ei katsottu ollenkaan yo-todistusta. Eli vain valintakokeella oli merkitystä ja sen maksimipistemäärä 70. Pisteen päästä täydestä kuulostaa aika kaukaahaetulta.

Vierailija
4013/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin näköjääm minullakin, mutta ylimpänä lukee että "opiskelupaikka myönnetty"

Pelottaa että vastaan tuohon nyt jotenkin väärin. Haluaisin hylätä tämän paikan ja katsoa pääsenkö ylempään toiveeseeni, mutta pelkään että mokaan jotenkin niin että minut poistetaan varasijaltakin. Ei kai se niin voi mennä? Pitäisikö odottaa viikon verran miten jono etenee? En hakenut sotealalle, mikäli se asiaan vaikuttaa.

Odottaisin ehdottomasti tappiin asti. En siis tekisi vielä mitään. Aikaahan on. 

Vierailija
4014/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätyin ettei tullu hylsy kun niin penki alle meni

Vierailija
4015/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jotka pääsi sotealalle tai jonnekin muualle! Itse hain bioanalyytikoksi, mutta paikka ei tuolta auennut. Luonnonvara-alalta kuitenkin paikka aukesi, sain itse asiassa viime viikolla jo s-postia että tuonne pääsen opiskelemaan jos ei muualle. Bioanalyytikko oli siis 1. ja luonnonvara 2. hakutoive.

En ole yhtään pettynyt, koska molemmat alat kiinnostaa yhtä paljon eli opiskelupaikkaa otettu vastaan, ensikertalaisuus meni ja syksyllä opiskelujen pariin! :)

Vierailija
4016/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Lahden ammattikorkeesee sairaanhoitajaks! Best feeling<3

Vierailija
4017/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea kaikille jotka pääsi sotealalle tai jonnekin muualle! Itse hain bioanalyytikoksi, mutta paikka ei tuolta auennut. Luonnonvara-alalta kuitenkin paikka aukesi, sain itse asiassa viime viikolla jo s-postia että tuonne pääsen opiskelemaan jos ei muualle. Bioanalyytikko oli siis 1. ja luonnonvara 2. hakutoive.

En ole yhtään pettynyt, koska molemmat alat kiinnostaa yhtä paljon eli opiskelupaikkaa otettu vastaan, ensikertalaisuus meni ja syksyllä opiskelujen pariin! :)

Onnea! Olen utelias, mutta mikä on luonnonvara-ala?

Vierailija
4018/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten päässyt, mutta parempi näin. Saivat paikan ne, jotka ansaitsevat :) 

Vierailija
4019/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu ilo seurata tätä ketjua jo monta kuukautta ja jännittää teidän kanssa.

Onnea opiskelupaikan saanneille ja menestystä opintoihin.

Itse jäin melko kauas jonottelemaan ja haen sitten syksyllä uudestaan. Harmittaa, mutta elämä jatkuu.

Vierailija
4020/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh. Tuli sähköposti jossa lukee että opintopaikka vastaanotettavissa mut en löysä pankkitunkuksia joita olen ahkerasti kuluttanut viime päivät. 😂 Tänään jätin ne kotiin etten töissä roiku opintopolussa.

Että joo. Jännitys jatkukoon 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi