Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom Turku! Onko teille valituille tullut jo sähköposti hyväksynnästä? Tänne ei vielä, sosionomi...
Ei ole! :( sama homma
Ei oo tullu mullekkaa sähköpostia vielä
Mulla lukee edelleen valinta kesken
Valinta kesken mullakin, mutta eipä tuossa varmaan mikään enää muutu. Paitsi että pärähtää se tuloskirje sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se jonosija kertoo missä järjestyksessä valintakokeen yms tulokset on syötetty tietokoneohjelmaan. Ehkä on niin että Aho Aada on jonosija numero 1 ja Vainio Vilho jonosija 500. Ja nämä on kone pistänyt paremmuusjärjestykseen pisteiden perusteella ja laskenut varasijat niille jotka ei ole päässeet sisään. En tiedä tuli vain mieleen.
Mietin ite jossai vaiheessa samaa, mutta mulla alkaa sukunimi Fllä ja silti mul on Metropoliassa jonosija 376... tulos siis hylätty...
Saako opiskelijapaikan saaneet vielä sen paksun kirjeen postissa vai mitenkä?
Koontipostia ei ole vielä tullut.
Opintopolusta tuli kuitenkin kuittaus että otin paikan vastaan.
Onnea vielä kaikille päässeille. Tsemppiä varasijajännittäjille, ja ennenkaikkea uutta potkua syksyn hakuun siirtyville.
Elämää ja etenkin työelämää on vielä runsaasti edessä. Älkää masentuko. ❤️
T: 40-vuotias opiskelija.
Kuinkahan pitkään tuo näyttää tuota kesken...
Vierailija kirjoitti:
Niin näköjääm minullakin, mutta ylimpänä lukee että "opiskelupaikka myönnetty"
Pelottaa että vastaan tuohon nyt jotenkin väärin. Haluaisin hylätä tämän paikan ja katsoa pääsenkö ylempään toiveeseeni, mutta pelkään että mokaan jotenkin niin että minut poistetaan varasijaltakin. Ei kai se niin voi mennä? Pitäisikö odottaa viikon verran miten jono etenee? En hakenut sotealalle, mikäli se asiaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Koontipostia ei ole vielä tullut.
Opintopolusta tuli kuitenkin kuittaus että otin paikan vastaan.Onnea vielä kaikille päässeille. Tsemppiä varasijajännittäjille, ja ennenkaikkea uutta potkua syksyn hakuun siirtyville.
Elämää ja etenkin työelämää on vielä runsaasti edessä. Älkää masentuko. ❤️T: 40-vuotias opiskelija.
Mä taas oon nelikymppinen, joka miettii, uskaltaako enää opiskella, kun ei työelämää niin kauheasti ole enää edessä. Että saako enää vanhana töitä, etenkin jos alalla muutenkin työttömyyttä. Mutta kiitti tsempeistä!
Vierailija kirjoitti:
Saako opiskelijapaikan saaneet vielä sen paksun kirjeen postissa vai mitenkä?
En ole varma, mutta ainakin Metropolian uusien opiskelijoiden kirje löytyy ihan netistä joten tuskin sitä postitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon pistejutun mukaan sain 69 pistettä? Siis 69/70? Ei voi pitää paikkansa nuo.
Pisteet on luultavasti koostunu kokeesta plus yo tokarista jolloin kokonaispisteet on 100. Vai etkö oo ylioppilas?
Onko muuten kaikille hyväksytyille tullu spostia?? Mulle ei ole....
Tulin hyväksytyksi varmaan 1,5 tuntia sitten eikä ole tullut spostia. Ja tuossa koulussa, tuolla alalla ei katsottu ollenkaan yo-todistusta. Eli vain valintakokeella oli merkitystä ja sen maksimipistemäärä 70. Pisteen päästä täydestä kuulostaa aika kaukaahaetulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin näköjääm minullakin, mutta ylimpänä lukee että "opiskelupaikka myönnetty"
Pelottaa että vastaan tuohon nyt jotenkin väärin. Haluaisin hylätä tämän paikan ja katsoa pääsenkö ylempään toiveeseeni, mutta pelkään että mokaan jotenkin niin että minut poistetaan varasijaltakin. Ei kai se niin voi mennä? Pitäisikö odottaa viikon verran miten jono etenee? En hakenut sotealalle, mikäli se asiaan vaikuttaa.
Odottaisin ehdottomasti tappiin asti. En siis tekisi vielä mitään. Aikaahan on.
yllätyin ettei tullu hylsy kun niin penki alle meni
Onnea kaikille jotka pääsi sotealalle tai jonnekin muualle! Itse hain bioanalyytikoksi, mutta paikka ei tuolta auennut. Luonnonvara-alalta kuitenkin paikka aukesi, sain itse asiassa viime viikolla jo s-postia että tuonne pääsen opiskelemaan jos ei muualle. Bioanalyytikko oli siis 1. ja luonnonvara 2. hakutoive.
En ole yhtään pettynyt, koska molemmat alat kiinnostaa yhtä paljon eli opiskelupaikkaa otettu vastaan, ensikertalaisuus meni ja syksyllä opiskelujen pariin! :)
Pääsin Lahden ammattikorkeesee sairaanhoitajaks! Best feeling<3
Vierailija kirjoitti:
Onnea kaikille jotka pääsi sotealalle tai jonnekin muualle! Itse hain bioanalyytikoksi, mutta paikka ei tuolta auennut. Luonnonvara-alalta kuitenkin paikka aukesi, sain itse asiassa viime viikolla jo s-postia että tuonne pääsen opiskelemaan jos ei muualle. Bioanalyytikko oli siis 1. ja luonnonvara 2. hakutoive.
En ole yhtään pettynyt, koska molemmat alat kiinnostaa yhtä paljon eli opiskelupaikkaa otettu vastaan, ensikertalaisuus meni ja syksyllä opiskelujen pariin! :)
Onnea! Olen utelias, mutta mikä on luonnonvara-ala?
En sitten päässyt, mutta parempi näin. Saivat paikan ne, jotka ansaitsevat :)
On ollu ilo seurata tätä ketjua jo monta kuukautta ja jännittää teidän kanssa.
Onnea opiskelupaikan saanneille ja menestystä opintoihin.
Itse jäin melko kauas jonottelemaan ja haen sitten syksyllä uudestaan. Harmittaa, mutta elämä jatkuu.
Hehheh. Tuli sähköposti jossa lukee että opintopaikka vastaanotettavissa mut en löysä pankkitunkuksia joita olen ahkerasti kuluttanut viime päivät. 😂 Tänään jätin ne kotiin etten töissä roiku opintopolussa.
Että joo. Jännitys jatkukoon 🤣
Ehkä se jonosija kertoo missä järjestyksessä valintakokeen yms tulokset on syötetty tietokoneohjelmaan. Ehkä on niin että Aho Aada on jonosija numero 1 ja Vainio Vilho jonosija 500. Ja nämä on kone pistänyt paremmuusjärjestykseen pisteiden perusteella ja laskenut varasijat niille jotka ei ole päässeet sisään. En tiedä tuli vain mieleen.