Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Teille tulee sähköposti, jos teidät hyväksytään. Päivittäkää sähköpostia älkääkä opintopolkua.
pyhpah kirjoitti:
Teille tulee sähköposti, jos teidät hyväksytään. Päivittäkää sähköpostia älkääkä opintopolkua.
Tulee sähköposti, kun valinta kaikkien hakukohteiden osalta on selvä. Ei tule esim. hyväksytty vaihtoehtoon 3., odottaa ylempoien kohteiden vastausta.
Tuleeko se sähköposti samalla sekunnilla kuin tulos opintopolkuun?
Sähköpostit lähtee vain kaksi kertaa päivässä mutta opintopolku päivittyy tiheämmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä pohjakoulutuksella haette muuten kouluun ja mille alalle? Itse haen nyt kolmatta kertaa sairaanhoitajaksi ja jos tälläkään kertaa en pääse niin pitää varmaan unohtaa koko ala. Olen aina ryhmätilanteissani ollut siis ainut tradenomi, muut ovat olleet lähihoitajia, poliiseja, omaishoitajia yms. Joten mietinpä vaan että kannattaako tällä omalla koulutuksella edes yrittää enää hakea vai ottaako ne automaattisesti kaikki lähihoitajat sisälle? :D Kokeissa ei siis ole ollut mitään psykologisia haastatteluja tai muitakaan haastatteluja jolla ne näkis että oon sopimaton alalle joten en usko että siitä on kyse.
Teknisesti ottaen sinä et hae tradenomitutkinnolla vaan toisen asteen tutkinnollasi, joka on lukio/ylioppilastutkinto/ammatillinen tutkinto. Lähihoitajakoulutus on sikäli hyvä pohja sote-alan AMK-opinnoille, että ala on jo jokseenkin tuttu, mutta ei sen pitäisi ratkaista sisäänpääsyä.
Meinasin siis sitä että miltä alalta ihmiset on hakemassa tonne, vähän väärä sanavalinta
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka ei erikseen kielletä, niin eiköhän tuo ole ihan itsestään selvää, että turha niitä tuloksia on lähteä soittelemaan ennen määräpäivää. Jos valinta on kesken, niin silloin se on kesken. Ollaanko me ihmiset oltu aina tällaisia, vai onko tämä nykyajan "hetikaikkimulletännenyt" -sukupolven hapatuksia?
Täällä yksi on kertonut soittaneensa, ja 400 paheksuvansa sitä. Koitetaan nyt asettaa tämä tapaus omalle tasolleen.
En minä kyllä ymmärrä, mitä iloa tuosta Opintopolku-renkslaamisestakaan on, mutta ajanviettotapa kai sekin. :) Minulle tuli ainakin syksyllä siisti Opintopolun s-posti, että tulokset voi nyt katsoa Opintopolusta.
Sama kai se on päivittää opintopolun sivua, ku sähköpostia. :D
Mulla on ainakin koneella joka tapauksessa aina s-posti auki, joka päivittyy automaattisesti eli ei tarvi kirjautua minnekään. Mutta juu, toki siellä Opintopolussa saa käydä.
Jee!
Laurean YAMK:hon soster-johtamiseen sisään!
Vierailija kirjoitti:
Sähköpostit lähtee vain kaksi kertaa päivässä mutta opintopolku päivittyy tiheämmin
mihin aikoihin? D:
pyhpah kirjoitti:
Sähköposti tulee kaikille silloin, kun tulokset ovat valmiit. Opintopolun sähköposti, ei koulun.
Vierailija kirjoitti:
Tietolähde tälle?
No onneks kohta alkaa päivän jalkapallopelit ja sit niiden jälkeen voi kolauttaa itseään takaraivoon ja vaipua uneen ja herätessä voikin avata opintopolun ja todennäköisesti pettyä ja itkeä itsensä takaisin uneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietolähde tälle?
https://confluence.csc.fi/pages/viewpage.action?pageId=62754644
Nettikäyttäytymistäsi ja opintopolulle kirjautumista ja nettisivun päivittimistä tarkkaillaan koko ajan. Sosiaali -ja terveysalalle eivät hätäilijät sovellu, joten diskaamme kaikki sivua päivittävät suoraan.
Terveisin Soteli-komitea ja ylin päättävä elin
Höpsistä, mulle on tullut sähköpostiini ilmoitus vastaanotettavasta paikasta klo 12.09. Eli ei klo 8/20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietolähde tälle?
https://confluence.csc.fi/pages/viewpage.action?pageId=62754644
En mä nyt kyllä tuosta nähnyt mitään sellaista tietoa, että miten useasti Opintopolku päivittyy. Toiseksi tuossa ei ollut lainkaan sitä postia, jonka olen itse saanut syksyllä 2017 eli joka lähtee kaikille. Posti oli tällainen:
"Hyvä hakija,
olet hakenut korkeakoulujen (ajankohta) yhteishaussa. Voit ladata ja tulostaa tuloskirjeesi klikkaamalla alla olevaa linkkiä. Linkki on voimassa 3 kuukautta. Huomaathan, että ladattava tuloskirje on sen mukainen, mikä valintojen tilanne on ollut (päivämäärä). Valintojen tilanteen muutokset (esim. varasijojen muutokset) eivät päivity ladattavaan tuloskirjeeseen.
(linkki)
Löydät valintojen ajantasaiset tiedot Oma Opintopolku –palvelusta, johon pääset Opintopolku.fi:n etusivulta. Voidaksesi kirjautua sisään vahvasti tunnistautuneena tarvitset verkkopankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai sirullisen henkilökortin ja sen lukijalaitteen. Jos olet varasijalla, valintatieto voi muuttua päivittäin.
Hakijat, joilla on suomalainen henkilötunnus, voivat ottaa opiskelupaikan vastaan Oma opintopolku –palvelussa. Henkilötunnuksettomat hakijat näkevät ajantasaisen tilanteensa ja voivat ottaa opiskelupaikan vastaan heille lähetetyn sähköpostilinkin kautta.
Tärkeimmät määräajat:
- Opiskelupaikka on otettava vastaan (päivämäärä) klo 15.00 mennessä.
- Varasijalta voidaan hyväksyä (päivämäärä) klo 15.00 saakka hakukohteesta riippuen. Jos tulet varasijalta hyväksytyksi tämän viestin jälkeen, saat siitä erillisen ilmoituksen.
Voit vastaanottaa vain yhden korkeakoulupaikan samana lukukautena alkavasta koulutuksesta (päivämäärä-päivämäärä). Yhden korkeakoulupaikan sääntö koskee sekä korkeakoulujen yhteis- että erillishakuja (pois lukien siirtohaut)."
8/20 tarkoittaa varmaan tuolla välillä
Vierailija kirjoitti:
8/20 tarkoittaa varmaan tuolla välillä
"Korkeakouluhauissa sähköpostin antaneille hyväksytyille tai varasijalta hyväksytyille hakijoille lähtee automaattinen sähköposti, kun opiskelupaikka on vastaanotettavissa. Viesti lähtee kaksi kertaa vuorokaudessa (klo 8 ja 20). Kukin hakija saa yhdestä hyväksymisestä vain kerran ilmoituksen sen jälkeen kun korkeakoulu on merkinnyt hakijan valinnantilan julkaistavissa olevaksi."
Voi että te olette yksinkertaisia
Pakko sanoa tähän väliin, että itse tulin juuri valituksi Metropoliaan tekniikan puolelle, mutta mitään sähköpostia en ole vielä asiasta saanut, vaikka tulos näkyi jo joskus aamulla opintopolussa.
Itse odotan kuumeisesti tuloksia OAMK:in bioanalyytikosta ja röntgenhoitajasta. Olisin kyllä toivonut, että tänään tulisi jo tulokset. Kirjallinen koe meni huonosti, mutta haastattelu omasta mielestä tosi hyvin ja sain osoitettua motivaationi ko. aloja kohtaan. Eli ristiriitaisissa fiiliksissä tällä hetkellä.
Sama kai se on päivittää opintopolun sivua, ku sähköpostia. :D