Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
3281/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut saa siitä mielenrauhan tms ni anna ihmisten soitella :D ei oo sulta pois

Vierailija
3282/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pohjakoulutuksella haette muuten kouluun ja mille alalle? Itse haen nyt kolmatta kertaa sairaanhoitajaksi ja jos tälläkään kertaa en pääse niin pitää varmaan unohtaa koko ala. Olen aina ryhmätilanteissani ollut siis ainut tradenomi, muut ovat olleet lähihoitajia, poliiseja, omaishoitajia yms. Joten mietinpä vaan että kannattaako tällä omalla koulutuksella edes yrittää enää hakea vai ottaako ne automaattisesti kaikki lähihoitajat sisälle? :D Kokeissa ei siis ole ollut mitään psykologisia haastatteluja tai muitakaan haastatteluja jolla ne näkis että oon sopimaton alalle joten en usko että siitä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3283/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT päivittyi Laurean rikosseuraamusalan sosionomi. En päässyt, koska en osallistunut valintakokeeseen. Tulispa loput Laurean tulokset nyt samalla.

Vierailija
3284/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko71 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marko71 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin HAMKista odotellaan tietoa, piinaavaa.

Mihin hait Hamkissa?

Sairaanhoitajan ja sosionomin monimuoto! :)

Mulla oli haussa sosionomin monimuoto. Tsemii odotukseen ja toivotaan että päästää. Jos tulisi pääsy opiskelemaan Hamkiin niin mieluusti tutustuisi muihin tulijoihin jo ennen koulun alkua😊

Mäkin hain sosionomiks Hamkiin. Vähän huonosti meni pääsykoe, mutta eipä sitä koskaan oikein tiedä. Ainakin osa pääsykokeissa olevista oli sen verran kujalla alasta ja keskenkasvuisia, että eiköhän mahkut ole..

Vierailija
3285/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö jo laittaa hakemus polkuopintoihin :D usko alkaa loppumaan 😂

Vierailija
3286/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä pohjakoulutuksella haette muuten kouluun ja mille alalle? Itse haen nyt kolmatta kertaa sairaanhoitajaksi ja jos tälläkään kertaa en pääse niin pitää varmaan unohtaa koko ala. Olen aina ryhmätilanteissani ollut siis ainut tradenomi, muut ovat olleet lähihoitajia, poliiseja, omaishoitajia yms. Joten mietinpä vaan että kannattaako tällä omalla koulutuksella edes yrittää enää hakea vai ottaako ne automaattisesti kaikki lähihoitajat sisälle? :D Kokeissa ei siis ole ollut mitään psykologisia haastatteluja tai muitakaan haastatteluja jolla ne näkis että oon sopimaton alalle joten en usko että siitä on kyse.

Teknisesti ottaen sinä et hae tradenomitutkinnolla vaan toisen asteen tutkinnollasi, joka on lukio/ylioppilastutkinto/ammatillinen tutkinto. Lähihoitajakoulutus on sikäli hyvä pohja sote-alan AMK-opinnoille, että ala on jo jokseenkin tuttu, mutta ei sen pitäisi ratkaista sisäänpääsyä.

Vierailija
3287/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon ylioppilas, sit pidin pari välivuotta ja sit suoritin jalometallialan artesaanin tutkinnon. Ei psykologi ainakaan mitenkään pahana pitänyt, kysyi vaan miksi haluan vaihtaa alaa. Ihan positiivisin mielin ootan tuloksia 😄

Vierailija
3288/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmejuntteja kirjoitti:

Marko71 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marko71 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin HAMKista odotellaan tietoa, piinaavaa.

Mihin hait Hamkissa?

Sairaanhoitajan ja sosionomin monimuoto! :)

Mulla oli haussa sosionomin monimuoto. Tsemii odotukseen ja toivotaan että päästää. Jos tulisi pääsy opiskelemaan Hamkiin niin mieluusti tutustuisi muihin tulijoihin jo ennen koulun alkua😊

Mäkin hain sosionomiks Hamkiin. Vähän huonosti meni pääsykoe, mutta eipä sitä koskaan oikein tiedä. Ainakin osa pääsykokeissa olevista oli sen verran kujalla alasta ja keskenkasvuisia, että eiköhän mahkut ole..

Täällä kanssa yks hakija Hamk sosionomilinjalle. Taidat itse olla aika keskenkasvuinen kun noin arvostelet hakutovereitasi. 

Vierailija
3289/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yo ja FM. Haen sosionomiksi työttömyyden takia, mutta hieman epäilevänä toisen mahdollisen työttömyyden takia. 

Vierailija
3290/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen sekin, josko me on jumitettu opintopolkukin, kun käydään päivittämässä viiden minuutin välein :D Siksi ne tulokset ei tuu :O Pannaan puhelimet piiloon ja koneet kiinni. :P 

Vierailija
3291/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataakohan ne nyt tuloksia kun koko ajan tulee ilmotus "Kaikkia hakemuksia ei saatu ladattua koska taustapalvelu käynnistyy. Yritä hetken kuluttua uudelleen."

Vierailija
3292/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Turussakin kiellettiin soittelemasta.

Ainakaan sosionomikokeessa ei minusta kielletty. Nehän vaan esittelivät siellä ja lörpöttelivät turhia. Joskin varmaan jokainen ymmärtää, että mitään soittelemista ei ole. 

Vierailija
3293/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Emme voi julkaista teidän tuloksia jatkuvan opintopolkuun kirjautumisen ja sivuston päivittämisen takia. Lisäksi jatkuva soittelunne ja Mikki Hiiri -kysymyksenne saivat meidät pohtimaan asiaa ja päätimme kumota kevään yhteishaun soteli-aloilta. Olkaa hyvä ja yrittäkää syksyllä uudestaan. 

Terveisin päättäjä isolla lekalla

Vierailija
3294/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka ei erikseen kielletä, niin eiköhän tuo ole ihan itsestään selvää, että turha niitä tuloksia on lähteä soittelemaan ennen määräpäivää. Jos valinta on kesken, niin silloin se on kesken. Ollaanko me ihmiset oltu aina tällaisia, vai onko tämä nykyajan "hetikaikkimulletännenyt" -sukupolven hapatuksia?

Vierailija
3295/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka ei erikseen kielletä, niin eiköhän tuo ole ihan itsestään selvää, että turha niitä tuloksia on lähteä soittelemaan ennen määräpäivää. Jos valinta on kesken, niin silloin se on kesken. Ollaanko me ihmiset oltu aina tällaisia, vai onko tämä nykyajan "hetikaikkimulletännenyt" -sukupolven hapatuksia?

Täällä yksi on kertonut soittaneensa, ja 400 paheksuvansa sitä. Koitetaan nyt asettaa tämä tapaus omalle tasolleen.

Vierailija
3296/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä on se että tulokset on tulleet aikaisemmin aiempina vuosina, 1-2 pvää ennen deadlinea. Nyt valtaosa näyttää tulevan vikana mahdollisena päivänä.

Vierailija
3297/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soittelen 5min välein. joko? joko? JOKO NYT?

Vierailija
3298/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksena rohkenen todeta, että nykyajan kotkotuksia. Mutta kai tuo luonteestakin on kiinni. 

Ja sitä tuossa yllä juurikin sanoin, että ei kielletty Turussa, mutta jokainen varmaan ymmärtää, että mitään soittelemista ei silti ole, koska eihän se sillä soittelulla tule valmiimmaksi. Eikä omat tulokset valmistu yhtään sen nopeammin eikä puhelimessa saa kuulla myöskään omia tietoja. Siispä jäitä hattuun! 

Vierailija
3299/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi on kertonut soittaneensa, ja 400 paheksuvansa sitä. Koitetaan nyt asettaa tämä tapaus omalle tasolleen.

En minä kyllä ymmärrä, mitä iloa tuosta Opintopolku-renkslaamisestakaan on, mutta ajanviettotapa kai sekin. :) Minulle tuli ainakin syksyllä siisti Opintopolun s-posti, että tulokset voi nyt katsoa Opintopolusta. 

Vierailija
3300/4979 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonnahan sovelletaan täysin uutta valintatapaa. Elikkä ne, jotka ovat nopeiten ottamassa paikan vastaan saavat sen, sen vuoksi kannattaa pitää silmät auki ja olla valmiina toimimaan.