Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Ja tuohon klo 8 ja klo 20 vielä sellainen, että ennen tuota Metropoliaa minulle tuli hylkäys Helsinin yliopistolta klo 18.10 ja klo 18.22 sain sieltä myös sähköpostin, joten tuo klo 8 ja klo 20 ei pidä sekään paikkaansa.
Oi niitä aikoja kun 24 vuotta sitten 20-vuotiaana sain yliopistosta hyväksymiskirjeen. Asuin vanhempieni luona maalla ja kiljuin että pääsin yliopistoon. Ei ollut nettiä eikä kännyköitä. Yliopistossakin tehtiin muistiinpanot käsin ja ostettiin paperiset luentomonisteet. Solukavereiden kanssa hankittiin yhteinen lankapuhelinlinja. Hurjaa ajatella että suurin osa nykyisistä opiskelijoista ei ollut syntynyt silloin.
Voi teitä nuoria, ette tiedäkään miten rankkaa elämä oli silloin minun nuoruudessani 1700-luvulla.
Aivan samat ajatukset. Ainoa hermoilu oli että kyttäsi milloin posti tuli.
Minä sain itse syksyllä s-postia klo 19.23. Ja niin sai moni muukin. Ehkä se sitten viittaa tuohon klo 20:een, en tiedä, mutta näin kuitenkin kävi.
Kuinka moni veikkaa että tänään vielä tulee?
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja kun 24 vuotta sitten 20-vuotiaana sain yliopistosta hyväksymiskirjeen. Asuin vanhempieni luona maalla ja kiljuin että pääsin yliopistoon. Ei ollut nettiä eikä kännyköitä. Yliopistossakin tehtiin muistiinpanot käsin ja ostettiin paperiset luentomonisteet. Solukavereiden kanssa hankittiin yhteinen lankapuhelinlinja. Hurjaa ajatella että suurin osa nykyisistä opiskelijoista ei ollut syntynyt silloin.
Ihanaa, täällä on joku mua vielä karvan verran vanhempi. Mutta joo, paksua kirjettä odotettiin. Ohut kirje oli pettymys. Me ei kyllä ostettu mitään monisteita, vaan saatiin ne. Kirjottamisessa oli hyvät ja huonot puolensa. No, se niistä kivikautisista ajoista. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ja se hyväksymiskirje oli ruskeassa isossa kirjekuoressa. Siinä oli mm parin viikon lukujärjestys ja opiskelija-asuntojen hakuohjeet. Siinä oli sitten jännittämistä mistä saa asunnon. Ja miettimistä mitä huonekaluja ja tavaroita sinne vie ja millä autolla. Lopputulos huone 4 hengen soluasunnosta ja isäni lainasi tuttunsa pakettiautoa.
Oltiin sitä ennen kärsivällisiä. Ulkomaan kirjeenvaihtokaverin kirjettä odoteltiin viikkoja postilaatikon vieressä päivystäen. Anttilasta tilasin ensimmäisen radioni paperilipukkeella. Pelkäsin jo, että lipuke on kadonnut postissa, kunnes sitten saapumisilmoitus tuli. Ei silloin soiteltu perään. Tämä silloin 1970 -luvulla. Oi niitä aikoja 😢 t. 50 vee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näin on,että viimeisenä päivänä tulee.
Tänään tulee, olen valmiina pettymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näin on,että viimeisenä päivänä tulee.
Se tässä on ollut koko ajan trendinä. Vikana mahdollisena hetkenä esivalinnan pisteet, koekutsut jne. Nyt ei enää tarvitse vaalentaa hiuksia. Sen verran on uutta harmaata. Hieno juttu, koska opiskelijana ei sitten oo varaa.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin sitä ennen kärsivällisiä. Ulkomaan kirjeenvaihtokaverin kirjettä odoteltiin viikkoja postilaatikon vieressä päivystäen. Anttilasta tilasin ensimmäisen radioni paperilipukkeella. Pelkäsin jo, että lipuke on kadonnut postissa, kunnes sitten saapumisilmoitus tuli. Ei silloin soiteltu perään. Tämä silloin 1970 -luvulla. Oi niitä aikoja 😢 t. 50 vee.
Haitko nyt amk:iin?
Vierailija kirjoitti:
hmm.. viikkoja postilaatikon vieressä päivystäen ei kuulosta kärsivälliseltä.. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko nyt amk:iin?
Kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hmm.. viikkoja postilaatikon vieressä päivystäen ei kuulosta kärsivälliseltä.. XD
Kyllä silloin istuttiin ja odotettiin. Ei soiteltu postiin eikä sähkötetty merten taa tapettien repimisestä puhumattakaan 😁 t. 50 vee
Onko täällä Tylypahkaan hakijoita? Musta on kiva, että avattiin väylä vanhemmille velhoille ja noidille. Esivalintakoe, joka sisälsi yrttitietoa, muinaisia riimuja, numerologiaa ja jästitietoa, oli aika hankala näin ensikertalaiselle. Itse pääsykoe sitten, jossa piti lentää luudalla, kohdata oma mörkönsä ja ennustaa oma pääsemisen kouluun oli vielä vaikeampi, mutta ei ehkä mitään verrattuna Turun sosiaali ja terveysalan pääsykokeisiin..
Oottelen niin kovasti, että pöllö lentäisi ikkunaan! En kestä odottaa huomiseen. Muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silloin istuttiin ja odotettiin. Ei soiteltu postiin eikä sähkötetty merten taa tapettien repimisestä puhumattakaan 😁 t. 50 vee
juu juu, ymmärrän kyllä.. oon mäkin "jo" 34v, ja saanut ainakaan amiksesta ja lukiosta ihan postia. Eipä meillä ollut edes tietokonetta kotona, se vähän sapetti kun kaikilla muilla oli ;)
Höpö höpö, minulle tuli ihan muina aikoina.