Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
301/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se matematiikan lentopallotehtävä oli vähän outo. Laskimella jakamalla saa tietty tulokseksi 19. Muodot oli määritelty, ja tästä syystä 19 ei ollut mahdollinen. 18 kuitenkin on mahdollista. 18 ei kuitenkaan ollut vastausvaihtoehtona. Tällöin täytyisi hyväksyä oikeiksi vastauksiksi sekä 16, että 12. Jos kysymyksessä olisi ollut, että kuinka monta maksimissaan mahtuu, olisivat kaikki vastausvaihtoehdot olleet vääriä.

Vierailija
302/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en osaa laskee, miten saitte ton max pisteet 80?

tehtäviä oli 40 ennakko, äikkä 10, enkku 10 ja matikka 15 eli yht 75 pistettä...

mitä mä en nyt ymmärrä..

Äikkää oli 15.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meinaatte valmistautua mahdolliseen valintakokeeseen?

Aika paha kysymys. Seuraan alan uutisia, mietin hiukan mahdollisia kysymyksiä ja vastauksiani niihin.

Vierailija
304/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en osaa laskee, miten saitte ton max pisteet 80?

tehtäviä oli 40 ennakko, äikkä 10, enkku 10 ja matikka 15 eli yht 75 pistettä...

mitä mä en nyt ymmärrä..

Äikkä 15

Vierailija
305/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meinaatte valmistautua mahdolliseen valintakokeeseen?

Matikkaa ainakin kertaan, siinä oli epävarmuutta. Ja ennakkomateriaalit (Turun amk) luen rauhassa läpi muutamaan kerrtaan. Kielet on onneksi mun vahvuus, niitä ei tarvitse miettiä.

Vierailija
306/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huutelen minä, joka teki esivalintakokeen neljättä kertaa ja ei ole vielä kertaakaan päässyt oikeisiin valintakokeisiin. Yleensä mulla on jäänyt kiinni esivalintamateriaalikysymyksistä, mutta tällä kertaa enkku meni täysin penkin alle. Katsoin vielä, että ompa tällä kertaa helppo enkkuosio. Mulla meni vaan yksi oikein!..Siihen päälle toki tein materiaalikysymyksissä ainankin 7-10 virhettä, äikässä 2-3 ja matikassa 1, niin saapa nähdä riittääkö edes "huonompiin" kouluihin..Pitikin tällä kertaa mennä huonosti enkku, kun yleensä enkku, äidinkieli ja matikka menneet hyvin ja materiaalikysymyksistä mennyt vaan joku 10 oikein.

Vierailija
307/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko minimimäärää per osio mikä pitää läpäistä? Vai onko osioilla mitään merkitystä, kunhan kokonaispisteet riittää?

Vierailija
308/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan 50 pisteellä päästä pääsykokeeseen? :(

Vierailija
309/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaaa sain 46.2 pistettä laskettuani ja enkä tiiä oikein riittääkö noilla pisteillä toimintaterapiaksi, olis oikee unelma päästä edes valintakokeisiim, mistä voi tietää et riittääkö nää esivalinnan pisteet siihen haluamaan kouluun.

Vierailija
310/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

mistä te näette nuo oikeat vastaukset? mä menin soteli.metropolia.fi, eli samalle sivustolle, kuin millä esivalintamateriaalit, koelinkit jne. Mutta siellä lukee vain "Kysymysten oikeat vastaukset julkaistaan tällä sivustolla 19.4.2018."

Vierailija
311/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku mistä näkisi turun amk hammastekniikan esivalinnan rajat viime vuodelta? Google ei auttanut tai ei vaan osu silmään.

Vierailija
312/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

61,8, ihan hyvin kun kaikkia ennakkomateriaaleja en edes lukenut etukäteen. Nyt harmittaa, kun paremmalla valmistautumisesta valintakoekutsua voisi pitää varmana. No, ahkerammat ovat paikkansa ansainneet, jos jään rannalle.

Suurimpaan osaan aloista ainakin riittää helposti.

No sittenhän voin skipata valintakokeeseen lukemisenkin😁 Ei sentään, inhottava tunne olla huonosti valmistautuneena tärkeässä kokeessa!

Miten meinasit lukea? Siellä jaetaan materiaali vasta kokeessa.

Vierailija
313/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äikässä oli ainakin vain 10 kysymystä joista jokaisesta oikeasta vastauksesta sai yhden pisteen?

Vierailija
314/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla äikässä oli ainakin vain 10 kysymystä joista jokaisesta oikeasta vastauksesta sai yhden pisteen?

Kaikilla on ollut äikässä 15 kysymystä.

Vierailija
315/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamma kirjoitti:

Hei!

mistä te näette nuo oikeat vastaukset? mä menin soteli.metropolia.fi, eli samalle sivustolle, kuin millä esivalintamateriaalit, koelinkit jne. Mutta siellä lukee vain "Kysymysten oikeat vastaukset julkaistaan tällä sivustolla 19.4.2018."

Sulla on jäänyt selaimen välimuisti päälle. Tyhjennä välimuisti tai sulje selain ja avaa uudestaan tai avaa sivu toisella selaimella.

Vierailija
316/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se matematiikan lentopallotehtävä oli vähän outo. Laskimella jakamalla saa tietty tulokseksi 19. Muodot oli määritelty, ja tästä syystä 19 ei ollut mahdollinen. 18 kuitenkin on mahdollista. 18 ei kuitenkaan ollut vastausvaihtoehtona. Tällöin täytyisi hyväksyä oikeiksi vastauksiksi sekä 16, että 12. Jos kysymyksessä olisi ollut, että kuinka monta maksimissaan mahtuu, olisivat kaikki vastausvaihtoehdot olleet vääriä.

Miten niitä kenttiä saa mahtumaan 18? En tajua.

Totta kyllä tuo, että myös 12 pitäisi hyväksyä oikeaksi vastaukseksi.

Vierailija
317/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

61,8, ihan hyvin kun kaikkia ennakkomateriaaleja en edes lukenut etukäteen. Nyt harmittaa, kun paremmalla valmistautumisesta valintakoekutsua voisi pitää varmana. No, ahkerammat ovat paikkansa ansainneet, jos jään rannalle.

Suurimpaan osaan aloista ainakin riittää helposti.

No sittenhän voin skipata valintakokeeseen lukemisenkin😁 Ei sentään, inhottava tunne olla huonosti valmistautuneena tärkeässä kokeessa!

Miten meinasit lukea? Siellä jaetaan materiaali vasta kokeessa.

Ainakin metropoliassa siis.

Vierailija
318/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 1,3?

Jos vastauksia on 10 väärin niin 10x0.3=3, jolloin miinustetaan 3 pistettä.

Et voi vähentää suoraa 0,3 pistettä väärästä. Täydet pisteet 80 ja jos meni se 10 väärin sait pisteitä 70/80 ja siitä vielä vähennetään ne väärät eli 10x0,3=3.

70-3=67 pistettä.

Joo siis kun itse vähensin suoraan omista pisteistä 0.3, niin sillä mietin että mikä tuo 1,3 on.

Vierailija
319/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei auttakaa uunoa. Hain ekaa kertaa ja mä en nyt yhtä juttua ymmärrä :

Hain samaa alaa opiskelemaan kolmeen eri oppilaitokseen. Jos pääsee pääsykokeisiin, käynkö vain yhdessä samanalan pääsykokeessa vai jokaisen oppilaitoksen erikseen?

Vierailija
320/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä kenttiä saa mahtumaan 18? En tajua.

Totta kyllä tuo, että myös 12 pitäisi hyväksyä oikeaksi vastaukseksi.

Ensimmäiset kolme riviä siten, että neljä kenttää per rivi, ja kolme riviä. Neljännelle riville kentät toisinpäin. Mahtuu, koska 70 - 15x3 - 24 = 1. Sitten siihen 100 metriin mahtuu kuusi niitä 15 metrisiä. Kaikki samalla tavalla, niin mahtuisi se 16. Nyt neljännellä rivillä on kuusi, eli tuloksena on 18.

T: 302