Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
341/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olenko ymmärtänyt oikein että tästä esivalinnasta pääsee tai ei pääse eteenpäin AINOASTAAN koepisteillä? Vai vaikuttaako esim.ensikertalaisuus tai ensisijainen hakutoive jotenkin,saako niistä mitään pisteitä?

Vierailija
342/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikuttaako esivalintaan ensikertalaisuus, vai mennäänkö vaan pisteillä? Mulla meni hyvin, esivalintakokeen pisteet pelkästään kyllä riittää, mut en oo ensikertalainen, joten se kyllä jännittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä lasku laskettiin? En ymmärrä.

Soteli esivalintakokeen yksi lasku:

Henkilö osti sairausvakuutuksen peruskorvauksen piiriin kuuluvan lääkkeen, jonka hinta on 118,65 euroa. Peruskorvaus on 40 %, mutta koska henkilö ei ollut saman vuoden aikana vielä ostanut muita lääkkeitä, hänen oli maksettava alkuomavastuuosuus 50 euroa ja peruskorvaus vähennettiin vasta sen ylittävästä osasta. Kuinka paljon maksettavaa jäi?

Kiitos avusta

Vierailija
344/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku kertoa, millaset on niinsanotusti "hyvät pisteet", joilla voisi olla melko varma valintakokeeseen pääsystä? Sosionomiksi hain useammille paikkakunnille, ensisijaisesti Jyväskylään. Suuntaa-antavia arvioita kuulisin mieluusti! Aiempina vuosina (ilm. ainakin vuonna 2016) pisteitä on ilmeisimmin skaalattu suuremmiksi, ei siis niihin ainakaan kannattane verrata?

Hermostuneet on tunnelmat kokeen jälkeen, yllättävän hyvinhän tuo sujui ja onnistuin oikeitakin vastauksia laittamaan, mutta etenkin matikan osioon tuli jälkeen päin mietittynä erittäin tyhmiä ajatusvirheitä muutama. Aineisto sujui yllättävän hyvin, tehokkaasta ctrl+f-työskentelystä oli apua! :) Omien laskujen mukaan tein ainakin 11 virhettä, ja lisäksi 6 kohdasta olen vähän epävarma, mitä tuli vastattua... Eli 11-17 meni väärin. En oikein uskalla niiden perusteella mitään sanoa, miten sujui kun ei osaa verrata mihinkään.

Vaikka nyt ovet sinne valintakoetilaisuuteen aukeisivat, en kyllä huokaise helpotuksesta, koska se jännittää huomattavasti tätä enemmän! Siellä kun arvioimassa on ihminen eikä kone... Olisihan se kyllä mukava päästä taas syksyllä koulun penkkiä kuluttamaan. :)

Vierailija
345/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ kirjoitti:

Henkilö osti sairausvakuutuksen peruskorvauksen piiriin kuuluvan lääkkeen, jonka hinta on 118,65 euroa. Peruskorvaus on 40 %, mutta koska henkilö ei ollut saman vuoden aikana vielä ostanut muita lääkkeitä, hänen oli maksettava alkuomavastuuosuus 50 euroa ja peruskorvaus vähennettiin vasta sen ylittävästä osasta. Kuinka paljon maksettavaa jäi?

Kiitos avusta

(118,65-50)x0,4, saat korvauksen määrän. Ja vähennät sen lääkkeen hinnasta.

Vierailija
346/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tossa kokeessa oli muutama epäselvästi muotoiltu kohta, että ymmärsi esim. englanninkielisen osion, mutta mietti, että kumpaa tässä nyt haetaan, joku kohta aina sekoitti, esim. se "vanhuksille näytettiin kuvia kun olivat menossa...", mietin, että näytettiin sinä aikana, vai siis, että onko nyt oikein vai väärin. Kävi vissiin pari tämmöstä kämmiä.

Sitten, esivalinta-aineistoon perustuvassa, puoliunessa kun vielä olin, en huomannut, että on mikä seuraavista EI ole, luin, että on. :D

Vierailija
347/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka haki estenomi koulutukseen?

Vierailija
348/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ kirjoitti:

Kiitos avusta

118,65-50= 68,65 68,65x0,4=27,46 maksettavaa jäi 91,19

Vierailija
349/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tossa kokeessa oli muutama epäselvästi muotoiltu kohta, että ymmärsi esim. englanninkielisen osion, mutta mietti, että kumpaa tässä nyt haetaan, joku kohta aina sekoitti, esim. se "vanhuksille näytettiin kuvia kun olivat menossa...", mietin, että näytettiin sinä aikana, vai siis, että onko nyt oikein vai väärin. Kävi vissiin pari tämmöstä kämmiä.

Sitten, esivalinta-aineistoon perustuvassa, puoliunessa kun vielä olin, en huomannut, että on mikä seuraavista EI ole, luin, että on. :D

Se vanhuskohta oli muutenkin väärin ja en tiiä sovellutko sote alalle tai yleensäkkään opiskeleen jos ysiltä on niin puoliunessa ettei osaa yksinkertaisia ohjeita lukea.

Vierailija
350/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks alapeukku? :D Olihan siellä muutama epäselvä kohta. Mutta näistä parista kämmistä huolimatta sain hyvät pisteet, varmasti riittää jatkoon. :)

Vierailija
351/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vanhuskohta oli muutenkin väärin ja en tiiä sovellutko sote alalle tai yleensäkkään opiskeleen jos ysiltä on niin puoliunessa ettei osaa yksinkertaisia ohjeita lukea.

Voi elämän kevät. :D Sain hyvät pisteet, mulla tuli ehkä max. 5-8 virhettä koko aineistosta. Niin kuin varmasti monelle muulle. 

Vierailija
352/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain samaan enkä oo useista yrityksistä huolimatta lyötäny JAMKin esivalintakokeen alimpia pisteitä, muista amkeista kyllä löytyy tietoa...

Vierailija
353/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin et oisin saanu 57,9/80. Ite haen turun amkkiin fysioterapia linjalle. Sinne ollu aikasempina vuosina valtavat hakijamäärät suhteessa aloituspaikkoihin (1378/45 (v. 2017), 1383/45 (v. 2016)) ni pelkään että riittääkö mun pisteet mihinkään. Viralliseen valintakokeeseen otetaan kaksinkertainen määrä suhteessa aloituspaikkohin eli vaan 90 hakijaa. Onko täällä joku muu hakenu Turkuun?

Vierailija
354/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain samaan enkä oo useista yrityksistä huolimatta lyötäny JAMKin esivalintakokeen alimpia pisteitä, muista amkeista kyllä löytyy tietoa...

Sosiaali- ja terveysalan AMK-tutkintojen alimmat esivalintakokeen pisterajat JAMKissa, joilla pääsi varsinaiseen valintakokeeseen syksyn 2017 yhteishaussa:

Sairaanhoitaja, päivä 45,8 p.

Sairaanhoitaja, monimuoto 44,5 p.

Kätilö, päivä 46,2 p.

Löytyy täältä: https://www.jamk.fi/fi/Koulutus/Hakeminen-JAMKiin/Korkeakoulujen-syksyn…

Kieltämättä aika hankalasti löydettävissä.

Vierailija
355/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa otetaan tänä vuonna tosiaan vain kaksinkertainen määrä hakijoita valintakokeisiin (vrt. 2017 otettiin nelinkertainen määrä), joten siltä osin vaadittavat pisteet esim. Turkuun tulevat varmasti nousemaan viime vuodesta.

Vierailija
356/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa otetaan tänä vuonna tosiaan vain kaksinkertainen määrä hakijoita valintakokeisiin (vrt. 2017 otettiin nelinkertainen määrä), joten siltä osin vaadittavat pisteet esim. Turkuun tulevat varmasti nousemaan viime vuodesta.

Kiitos tiedosta (:

Vierailija
357/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita jotka haki estenomi koulutukseen?

Täällä yksi estenomihakija!

Vierailija
358/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää lukea Turun matskuja, kun ei tiedä vielä pitkään aikaan pääseekö edes valintakokeeseen....

Vierailija
359/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali- ja terveysalan AMK-tutkintojen alimmat esivalintakokeen pisterajat JAMKissa, joilla pääsi varsinaiseen valintakokeeseen syksyn 2017 yhteishaussa:

Sairaanhoitaja, päivä 45,8 p.

Sairaanhoitaja, monimuoto 44,5 p.

Kätilö, päivä 46,2 p.

Löytyy täältä: https://www.jamk.fi/fi/Koulutus/Hakeminen-JAMKiin/Korkeakoulujen-syksyn…

Kieltämättä aika hankalasti löydettävissä.

Löytyisköhän JAMKin sosionomi-valintakokeeseen pääsyn pisterajoja mistään? Itse etsiskellyt ympäri ämpäri intternettiä tuloksetta...

Vierailija
360/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu miten te saitte noin hyviä pisteitä, mulla vaan aika ei riittänyt ja luin materiaalin kaksi kertaa muistiinpanojen kera. Miten te saitte tehtyä kaiken noin nopeasti? Mielestäni äikkä ja enkku meni hyvin mut ennakkomateriaaliosio vei niin paljon aikaa ja vastailinkin niin ja näin kun huomasin ettei matikalle enää riittänyt aikaa joten siitä jäi muutama vastaamatta. Oonkin ollu tosi pettynyt itseeni, tietysti en kaikkia vastauksiani muistanut mutta aika huonosti näytti kyl menevän. Monen vuoden jälkeen löysin kerrankin kutsumusammattini ja kyllä surettaa jos se nyt jäi tähän. Tottakai uudestaan yritän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan