Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
261/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.jamk.fi/fi/Koulutus/Hakeminen-JAMKiin/amk-tutkinnot/sosiaal…

Tuolla valintakoeosio on 70p? Mutta kokeen pistemäärä on 80. Nyt en ymmärrä

Vierailija
262/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin valintakokeessa jonne tästä esivalinnasta läpäisseet menevät on siis pisteet max 70.

Esivalinnassa on max 80. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintakoe on se mihin tällä esivalinnalla vasta mennään.

Vierailija
264/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua, mä en osaa laskee pisteitä, auttakaa nyt rakkaat mua rautalangankanssa, paljonko yhdestä väärästä vähennetään?

Vierailija
265/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on siis valintakoe (pääsykoe), ei tämä esivalintakoe.

Tämän esivalintakokeen perusteellahan saa kutsun tuohon varsinaiseen valintakokeeseen, jonka perusteella sitten valitaan opiskelijat tutkinto-ohjelmaan.

Joo, tämä on tätä sotelisekoilua.

Vierailija
266/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 pistettä, virhemarginaalia tässä omassa laskelmassa voi olla.. :D Turkuun sosionomikoulutukseen hain, viime vuonna pisteraja ollut kai 47,3. Mutta noihan ei ole suoraan verrannollisia kun ne jotenkin suhteutetaan saatuihin pistemääriin joka vuosi. + vaikuttaako huono yo-todistus heikentävästi?

Eli varmaan aika kiikun kaakun täällä pääseekö valintakokeisiin. Ärsyttää kun pitäisi itsekkin piakkoin lyödä lukkoon mm. syksyn työsopimus jos sitä meinaan jatkaa. No, ei voi mitään... 

Vierailija
267/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt v*tuttamaan koko koe ja jännittämään se tuleeko kutsua kokeisiin. Mitähän tässä nyt rupeisi tekemään, että saisi olon paremmaksi :( Ulkona paistaa onneksi aurinko, joten ainakin lenkille lähdettävä myöhemmin.

Katselin tuossa noita alimpia pisteitä, joilla on viime vuonna päässyt esivalinnasta. 1. Valintaani pisteet ovat varmaan siinä rajalla, 2. vaihtoehdosta uskallan ehkä odottaakin kutsua...

Vierailija
268/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko valintakoekutsut oikeasti vasta viikkoa ennen? Sivuilla oli että noin viikkoa ennen, mutta mitä järkeä siinä on?

Vierailija
269/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apua, mä en osaa laskee pisteitä, auttakaa nyt rakkaat mua rautalangankanssa, paljonko yhdestä väärästä vähennetään?

Laske ensin pisteet, mitä saat oikeista vastauksistasi. Sitten vähennä siitä tuloksesta vääristä vastauksista tuleva miinus eli 0.3 per väärä vastaus.

Vierailija
270/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden pisterajoja kun vilkuilin, niin 40 tuntumaan olevilla pisteillä pitäisi päästä jo suurimpaan osaan hakukohteista :)

Juu jos ei varmaan viime syksystä mitään hurjia muutoksia. Itsellä meni karkeasti laskettuna n. 60/80. Tosin noista vääristä vastauksista vedin yläkanttiin pyöristettynä miinukset ja ihan kaikkia vastauksia en muista. Eli kai olisi mahkut päästä pääsykokeisiin?

Vierailija
271/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske ensin pisteet, mitä saat oikeista vastauksistasi. Sitten vähennä siitä tuloksesta vääristä vastauksista tuleva miinus eli 0.3 per väärä vastaus.

Tai sitten lasket väärien määrä kertaa 1,3, ja vähennät tuloksen 80 pisteestä.

Esim. 10 väärin= 10x1,3=13

80-13= 67 pistettä.

Vierailija
272/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden pisterajoja kun vilkuilin, niin 40 tuntumaan olevilla pisteillä pitäisi päästä jo suurimpaan osaan hakukohteista :)

Juu jos ei varmaan viime syksystä mitään hurjia muutoksia. Itsellä meni karkeasti laskettuna n. 60/80. Tosin noista vääristä vastauksista vedin yläkanttiin pyöristettynä miinukset ja ihan kaikkia vastauksia en muista. Eli kai olisi mahkut päästä pääsykokeisiin?

Lisäys: viime keväänä pisteraja n. 50.

Vierailija
273/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten lasket väärien määrä kertaa 1,3, ja vähennät tuloksen 80 pisteestä.

Esim. 10 väärin= 10x1,3=13

80-13= 67 pistettä.

Näin minäkin laskin omat pisteeni. Laskin varmuuden vuoksi pari kohtaa virheeksi vaikka en muista mitä vastasin ja sain juuri tuon 67 pistettä. Mikäli ne pari ovat oikein voihan tuo pistemäärä hieman nousta vielä, mutta jo tuolla 67 olen tyytyväinen ja uskon saavani kutsun pääsykokeisiin. Sosionomiksi olen hakenut.

Vierailija
274/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: viime keväänä pisteraja n. 50 eli huomattavasti korkeampi kuin syksyllä.

Vierailija
275/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jos alotat 80 pisteestä ja lähet miinustaa siitä väärin menneitä niin yks väärin on -1.3 koska ekana -1 ettei saanu oikeaa vastausta ja sit vielä se -0.3.

Eli esim jos 12 meni väärin niin 80-1.3×12=64.4

Tai sit laskee just ylöspäin et 68 meni oikein ja siitä -0.3×12

Vierailija
276/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. 50,1 pistettä ja viime vuonna pääsykokeeseen heikoin päässyt 47,5p. Kyllä jänskättää. Kai se on varmuuden vuoksi pääsykokeeseen alettava pänttäämään.

Vierailija
277/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Ei näkynyt äsken tota lisäystäni niin tuli sitten kahteen kertaan.

Vierailija
278/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ite noin 49 pistettä. Hain tällä kertaa huvikseni terveystietoon Metropoliaan enkä jaksanu lukea aineistoa kun haen kans yliopistoon. Viime vuonna hain keväällä ja syksyllä kätilöks ja luin hiki hatussa aineistoja ja taisin saada ekalla kerralla 42p mikä ei riittäny ja tokalla 53p mikä riitti pääsykokeisiin.

Muistaakseni metropolian pisterajat on 48-52 välillä että nyt on tuurista kiinni...

Vierailija
279/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin 1,3?

Jos vastauksia on 10 väärin niin 10x0.3=3, jolloin miinustetaan 3 pistettä.

Vierailija
280/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

51 pistettä, virhemarginaalia tässä omassa laskelmassa voi olla.. :D Turkuun sosionomikoulutukseen hain, viime vuonna pisteraja ollut kai 47,3. Mutta noihan ei ole suoraan verrannollisia kun ne jotenkin suhteutetaan saatuihin pistemääriin joka vuosi. + vaikuttaako huono yo-todistus heikentävästi?

Eli varmaan aika kiikun kaakun täällä pääseekö valintakokeisiin. Ärsyttää kun pitäisi itsekkin piakkoin lyödä lukkoon mm. syksyn työsopimus jos sitä meinaan jatkaa. No, ei voi mitään... 

Itse sain myös noin saman verran pisteitä ja sama hakupaikka ja -ala. Tuntuu jotenkin siltä, että tänä vuonna porukka on saanut enemmän pisteitä ku viime vuonna eli pisteraja varmaan korkeampi...