Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
51 pistettä, virhemarginaalia tässä omassa laskelmassa voi olla.. :D Turkuun sosionomikoulutukseen hain, viime vuonna pisteraja ollut kai 47,3. Mutta noihan ei ole suoraan verrannollisia kun ne jotenkin suhteutetaan saatuihin pistemääriin joka vuosi. + vaikuttaako huono yo-todistus heikentävästi?
Eli varmaan aika kiikun kaakun täällä pääseekö valintakokeisiin. Ärsyttää kun pitäisi itsekkin piakkoin lyödä lukkoon mm. syksyn työsopimus jos sitä meinaan jatkaa. No, ei voi mitään...
Itse sain myös noin saman verran pisteitä ja sama hakupaikka ja -ala. Tuntuu jotenkin siltä, että tänä vuonna porukka on saanut enemmän pisteitä ku viime vuonna eli pisteraja varmaan korkeampi...
Ja pitää ottaa kans huomioon että matikassa ei enää miinusteta -0.5 vaan -0.3 eli pisteraja nousee...
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 1,3?
Jos vastauksia on 10 väärin niin 10x0.3=3, jolloin miinustetaan 3 pistettä.
Näin, jos miinustat onista pisteistäsi. Jos miinustat maksimipisteistä niin sitten 1,3.
Sain 63,1. Mistäköhän näkisi JAMKin pisterajoja? En itse löydä, moneen muuhun paikkaan kyllä löydän. Englanti meni melkein nollille, tuntuikin liian helpolta ja ihmettelen kovin, miten se meni noin heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 1,3?
Niin. Paitsi se 1 piste täytyy myös vähentää jota ei saanut oikeasta vastauksesta.
Itsellä omien laskujen mukaan 51,4. Oon aika tyytyväinen, ekaa kertaa tein ja kerran luin matskun läpi 😁
Onko mahdollista, että kaikilla oli koetta tehdessään vastausvaihtoehdot eri järjestyksessä? Eli ei vain vastaukset olisi eri järjestyksessä. Tämä estäisi sen, ettei koetta ole voitu tehdä yhdessä antamalla toiselle viestillä vain abc-vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 1,3?
Et voi vähentää suoraa 0,3 pistettä väärästä. Täydet pisteet 80 ja jos meni se 10 väärin sait pisteitä 70/80 ja siitä vielä vähennetään ne väärät eli 10x0,3=3.
70-3=67 pistettä.
Oliko viime vuonna mitään "maksimikerrointa"? Jonakin vuonna kun oli esimerkiksi se 106,7.
Vierailija kirjoitti:
Sain 63,1. Mistäköhän näkisi JAMKin pisterajoja? En itse löydä, moneen muuhun paikkaan kyllä löydän. Englanti meni melkein nollille, tuntuikin liian helpolta ja ihmettelen kovin, miten se meni noin heikosti.
Googlaa vaan jamk soteli ja siit heti löytyy. Mille alalle hait? Syksyllä pisterajat pyöri 45 maissa.
61,8, ihan hyvin kun kaikkia ennakkomateriaaleja en edes lukenut etukäteen. Nyt harmittaa, kun paremmalla valmistautumisesta valintakoekutsua voisi pitää varmana. No, ahkerammat ovat paikkansa ansainneet, jos jään rannalle.
Vierailija kirjoitti:
Oliko viime vuonna mitään "maksimikerrointa"? Jonakin vuonna kun oli esimerkiksi se 106,7.
Jotenkin muistelen että se kerroin oli vaan siks koska muuten joillekin pisteet olis menny negatiivisen puolelle... ja se oli siis ihan ekalla kerralla eli 2016, sen jälkeen ei oo ollu enää.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 1,3?
Miinustetaan kolme pistettä siis oikein menneiden vastaustesi tuloksista. Esim. sait 69 tehtävää oikein, joista voit miinustaa 11 väärin mennyttä eli 11x0,3=3,3p. Lopullinen pistemääräsi on siis 65,7p.
Mutta jos lasket vain väärin menneet ja miinustat kokonaismaksimipisteistä eli kahdeksastakymmenestä, pitää huomioida että et saa 1p. väärin menneistä koska et vastannut oikein SEKÄ menetät lisäksi sen 0,3p. Siitä siis -1,3p. Eli jos sulla meni 11 väärin, voit laskea 80-(11x1,3)=65,7p.
Poikkeuksena että matikassa "en tiedä" ei tuonut miinuksia.
määvaa kirjoitti:
Onko mahdollista, että kaikilla oli koetta tehdessään vastausvaihtoehdot eri järjestyksessä? Eli ei vain vastaukset olisi eri järjestyksessä. Tämä estäisi sen, ettei koetta ole voitu tehdä yhdessä antamalla toiselle viestillä vain abc-vastauksia.
Sanoisin että se on jopa todennäköistä, kokelaita ei valvota mitenkään, joten he voivat tehdä yhteistyötä. Pystyvät tietenkin nytkin, ei kyllä hirveästi herätä luottamusta tällainen nettikoe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin muistelen että se kerroin oli vaan siks koska muuten joillekin pisteet olis menny negatiivisen puolelle... ja se oli siis ihan ekalla kerralla eli 2016, sen jälkeen ei oo ollu enää.
Okei, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
61,8, ihan hyvin kun kaikkia ennakkomateriaaleja en edes lukenut etukäteen. Nyt harmittaa, kun paremmalla valmistautumisesta valintakoekutsua voisi pitää varmana. No, ahkerammat ovat paikkansa ansainneet, jos jään rannalle.
Suurimpaan osaan aloista ainakin riittää helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimpaan osaan aloista ainakin riittää helposti.
No sittenhän voin skipata valintakokeeseen lukemisenkin😁 Ei sentään, inhottava tunne olla huonosti valmistautuneena tärkeässä kokeessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa vaan jamk soteli ja siit heti löytyy. Mille alalle hait? Syksyllä pisterajat pyöri 45 maissa.
Hain monimuodolla toimintaterapeutiksi :) Matikassa meni kaikki oikein, joten ei tarvitse miettiä sen osalta pisteytyksen muutoksen vaikutusta pisterajoihin. Kiitos vinkistä, mutta taidan olla oikea puusilmä, kun en vaan löydä näitä esivalintapisterajoja. Varsinaisen pääsykokeen pisterajat löydän.
Miten meinaatte valmistautua mahdolliseen valintakokeeseen?
mä en osaa laskee, miten saitte ton max pisteet 80?
tehtäviä oli 40 ennakko, äikkä 10, enkku 10 ja matikka 15 eli yht 75 pistettä...
mitä mä en nyt ymmärrä..
Vierailija kirjoitti:
mä en osaa laskee, miten saitte ton max pisteet 80?
tehtäviä oli 40 ennakko, äikkä 10, enkku 10 ja matikka 15 eli yht 75 pistettä...
mitä mä en nyt ymmärrä..
Äikästäkin oli 15.
kiitos ihanat kun autoitte tumpeloa pisteiden laskussa, mistä nuo pisterajat sinne valintakokeeseen löytyy? Katsoin koulun sivuilta ja siellä on vain ilmoitettu ne lopulliset valintapisteet siitä varsinaisesta kokeesta, ymmärsinkö oikein?