Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Ootte te kyllä niin ankeita ja huumorintajuttomia ihmisiä että ihan jo melken kaduttaa koko soteli-ala
Mä pääsin muualle. Huh. Entinen ala on naisvaltainen, ja tuntuu, että en enää jaksaisi sitä. En itse ole naistapainen juuri ollenkaan, ja vaikka osaan käyttäytyä monen ihmisen kanssa, olen vähän jo kyllästynyt niihin, jotka katsovat minua alaspäin. Amkkini, johon hain, sivuilla oli jo aloituskirjeitä aloittain, ja voi kamala niitä millenniaalitutoreita... Toivottavasti yliopistossa on vähän vähemmän kanamainen meininki.
En halua loukata ketään, teen tässä rankkaa ennakkoluuloista yleistystä. Livenä en tekisi ikinä, mutta täällä on helppo nyymittää. :D <3 Tsemppiä teille! Ihmisten parissa oleva työ on tosi raskasta.
Älkää jaksako. Ette te oikeesti voi jonkun vauvapalstan keskustelun perusteella ees kaukasesti sanoa että joku ei sovellu alalle. Väsyttävää lukea joka sivulla tollasta turhaa shaibaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jaksako. Ette te oikeesti voi jonkun vauvapalstan keskustelun perusteella ees kaukasesti sanoa että joku ei sovellu alalle. Väsyttävää lukea joka sivulla tollasta turhaa shaibaa.
No en nyt ole tiedä onko siinä mitään väärää esittää kysymystä, että onko välttämättä ihan hyvä idea hakeutua henkisesti raskaaseen työhön, mikäli esim. pääsykoejännitys aiheuttaa mieltä horjuttavaa ahdistusta ja paniikkia.
Se ei ole loukkaus ketään kohtaan, eikä siitä tarvitse itseensä ottaa. Ihan sama kuin vaikka inssien amk-hakuketjussa toteaisi, että onkohan välttämättä hyvä hakuvalinta mikäli esim. englanti ja matikka eivät taivu edes alkeistasolla. Jokainen tietty hakee minne haluaa, mutta eipä siitä kai tarvitse itseensä ottaa jos herää ajatuksia siitä, mitä se ala realistisesti on ja mitä se työntekijältään vaatii.
Mulle tulee nii ikävä tätä ketjua 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt ole tiedä onko siinä mitään väärää esittää kysymystä, että onko välttämättä ihan hyvä idea hakeutua henkisesti raskaaseen työhön, mikäli esim. pääsykoejännitys aiheuttaa mieltä horjuttavaa ahdistusta ja paniikkia.
Se ei ole loukkaus ketään kohtaan, eikä siitä tarvitse itseensä ottaa. Ihan sama kuin vaikka inssien amk-hakuketjussa toteaisi, että onkohan välttämättä hyvä hakuvalinta mikäli esim. englanti ja matikka eivät taivu edes alkeistasolla. Jokainen tietty hakee minne haluaa, mutta eipä siitä kai tarvitse itseensä ottaa jos herää ajatuksia siitä, mitä se ala realistisesti on ja mitä se työntekijältään vaatii.
Mä olen ollut lähihoitaja neljä vuotta ja koen että oon pärjännyt mun työssä erinomaisesti vaikka pääsykoejännitys onkin ihan älytön. Tottakai oma tulevaisuus aiheuttaa pienimuotoista sydämentykytystä, se ei kuitenkaan kerro mitään siitä että teenkö mun työni vuodeosastolla hyvin. Lopeta se ylianalysointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain hammasteknikoksi ja olisi pitänyt olla kesäkuussa vielä pääsykoe vaan ei tullut kutsua ja nyt mulla silti lukee opintopolussa sen kohdalla että "Hyväksytty, odottaa ylempien hakutouveiden tuliksia", miten hitossa??
Olisitkohan päässyt todistusvalinnan kautta?
Tätä olisin kanssa seuraavaksi kysynyt..
Eli jos suoraan todistusvalinnalla. Eikä tarvii valintakoetta suorittaa.
Mikä sulla koulutustausta?Lukion käynyt ainoastaan.
Eli varmaankin suoraan todistusvalinnalla.
Onnea! Mikä koulu kyseessä?
Oi kiitos! Turun AMKiin hain hammasteknikoksi puoliksi vitsillä. Pitänee nyt asennoitua siihen, että jos ei muihin tule hyväksyvää vastausta niin neljän vuoden päästä oon valmistamassa hammasproteeseja.
Todella hämmentävää ja melkeinpä onnesta itken kun mietin tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut lähihoitaja neljä vuotta ja koen että oon pärjännyt mun työssä erinomaisesti vaikka pääsykoejännitys onkin ihan älytön. Tottakai oma tulevaisuus aiheuttaa pienimuotoista sydämentykytystä, se ei kuitenkaan kerro mitään siitä että teenkö mun työni vuodeosastolla hyvin. Lopeta se ylianalysointi.
Totta kai jännitys on normaalia, mutta pointtinani olikin se, että jos nyt saat päivittäin paniikkikohtauksia hyperventiloineineen ja ahdistus niin kovaa ettet pysty mitään siltä tekemään, niin mennään jo normaalin jännityksen yli. Ihan relevanttia mielestäni osata keskustella myös alan vaatimuksista, eikä ottaa heti vittuiluna. Etenkään kun ainakin itse olen puhunut vain yleisesti, enkä ketään osoittaen.
Peukkuja pystyyn et nyt 12 maissa päivittyisi!
Eihän kukaan oikeasti nettikeskustelun perusteella voi sanoa juuta eikä jaata toisen soveltuvuudesta alalle. Mutta kieltämättä jos mielenterveys ja stressinsietokyky on ihan OIKEASTI sillä tolalla,että paniikkikohtauksia tulee päivittäin ja ihminen tyyliin oksentaa jännityksestä viikkokausia,niin minun mielestäni se ei ole "hyvää psyykkistä tasapainoa" jota hoitoalalla vaaditaan. Pitäisi olla niitä työkaluja käsitellä tuota stressiä ja hallita tunteitaan. Eipä sellaista tässä keskustelussa ole tainnut ollakaan,vaan viittasin enemmän tuohon viime vuoden keskusteluun. Jonkinasteinen stressi ja jännitys on nyt ihan normaalia,toivottavasti kohta loppuu tämä piina!
Vierailija kirjoitti:
Jonkun syyn tarttee kippistelylle tänään. Joko sen että pääsi, tai sitten harmille ja uusille yrityksille. :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan oikeasti nettikeskustelun perusteella voi sanoa juuta eikä jaata toisen soveltuvuudesta alalle. Mutta kieltämättä jos mielenterveys ja stressinsietokyky on ihan OIKEASTI sillä tolalla,että paniikkikohtauksia tulee päivittäin ja ihminen tyyliin oksentaa jännityksestä viikkokausia,niin minun mielestäni se ei ole "hyvää psyykkistä tasapainoa" jota hoitoalalla vaaditaan. Pitäisi olla niitä työkaluja käsitellä tuota stressiä ja hallita tunteitaan. Eipä sellaista tässä keskustelussa ole tainnut ollakaan,vaan viittasin enemmän tuohon viime vuoden keskusteluun. Jonkinasteinen stressi ja jännitys on nyt ihan normaalia,toivottavasti kohta loppuu tämä piina!
No tätä juuri hain 👌
Eli jännitys on ihan normaalia, eikä kukaan oleta, että tulosten odottajien pitäisi olla täydessä zen -tilassa. Ero menee siinä, että jos päivittäin saa niitä paniikkikohtauksia ja ahdistus on täysivaltaista, kuten että paniikissa itketään päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun syyn tarttee kippistelylle tänään. Joko sen että pääsi, tai sitten harmille ja uusille yrityksille. :D
Varo, kohta tulee kommentti että oot alkoholisti etkä sovellu alalle XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain hammasteknikoksi ja olisi pitänyt olla kesäkuussa vielä pääsykoe vaan ei tullut kutsua ja nyt mulla silti lukee opintopolussa sen kohdalla että "Hyväksytty, odottaa ylempien hakutouveiden tuliksia", miten hitossa??
Onnea! Mikä koulu kyseessä?Oi kiitos! Turun AMKiin hain hammasteknikoksi puoliksi vitsillä. Pitänee nyt asennoitua siihen, että jos ei muihin tule hyväksyvää vastausta niin neljän vuoden päästä oon valmistamassa hammasproteeseja.
Todella hämmentävää ja melkeinpä onnesta itken kun mietin tätä.
Jaahas, ei susta oo proteeseja valmistamaan, jos ensinnäkin oot hakenu vitsillä (ei tarpeeks motivaatiota) ja toisekseen meinaat itkun päästää jo siitä että pääsit kouluun! Mites sitte ku proteesi tippuu lattialle niin kuinka sun henkinen kantti sen oikeen kestää!! Ala vaatii hyviä hermoja!!!
Ja joo, tämä oli sarkasmia, tiedoksi niille, joilla mahdollisesti ei tutka oikeen toimi 😂 Paljon onnea koulupaikasta lainatun kommentin kirjoittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin liittyy seuraan! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo, kohta tulee kommentti että oot alkoholisti etkä sovellu alalle XD
Apteekkisprii ja lääkekonjakki mielessä hainkin hoitoalalle. 😂
Vaatiikohan pääsykoejännitys veronsa 😉 muistan kun yhtenä vuonna kävin jännitysketjussa toivottamassa onnea ja mainitsin itsekin jännittäneeni vuotta aiemmin, kun hain sosionomiksi, ja että mikä epäuskoinen riemu oli kun sain hyväksyvän kirjeen.
Minun käskettiin painua helvettiin lesoilemasta opiskelupaikallani 😁😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Mikä koulu kyseessä?Oi kiitos! Turun AMKiin hain hammasteknikoksi puoliksi vitsillä. Pitänee nyt asennoitua siihen, että jos ei muihin tule hyväksyvää vastausta niin neljän vuoden päästä oon valmistamassa hammasproteeseja.
Todella hämmentävää ja melkeinpä onnesta itken kun mietin tätä.Jaahas, ei susta oo proteeseja valmistamaan, jos ensinnäkin oot hakenu vitsillä (ei tarpeeks motivaatiota) ja toisekseen meinaat itkun päästää jo siitä että pääsit kouluun! Mites sitte ku proteesi tippuu lattialle niin kuinka sun henkinen kantti sen oikeen kestää!! Ala vaatii hyviä hermoja!!!
Ja joo, tämä oli sarkasmia, tiedoksi niille, joilla mahdollisesti ei tutka oikeen toimi 😂 Paljon onnea koulupaikasta lainatun kommentin kirjoittajalle!
Eikä, ihan mahtavaa kiitos nyt vielä XD Kilistelemään lähden vasta sitten kun on opiskelupaikka virallisesti otettu vastaan. Tästä tosin nousee esiin kysymys siitä voiko tämmönen täriseväkätinen alkkis yleensä tehdä noin tarkkoja hommia. Hmm... ;)
En tiedä miltä tuntuisi olla hoitajan, joka huijannut itsensä kouluun sisään, käsittelyssä. Siis sellaisen joka ei ole itse tehnyt esivalintakoetta vaan esim kaverin avustuksella.
Onnea kaikille rehellisin keinoin opiskelupaikan saaneille
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miltä tuntuisi olla hoitajan, joka huijannut itsensä kouluun sisään, käsittelyssä. Siis sellaisen joka ei ole itse tehnyt esivalintakoetta vaan esim kaverin avustuksella.
Onnea kaikille rehellisin keinoin opiskelupaikan saaneille
Ei sillä esivalintakokeella kyllä sisään päästä
En muista enää, mutta kyllä itse mietin niitä lukiessa, että onkohan ihan viisas alan valinta.