Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
2961/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrsii, kun tänne tulee "turhaan" uusia vastauksia!!!! Aina luulen, että nyt joku sanoo, että tulokset ovat tulleet.

Vierailija
2962/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette pääse sisään niin hakekaa polkuopintoihin! Pääsette opiskelemaan haluamanne alan ensimmäisen vuoden aivan samalla tavalla kuin ns "oikeat opiskelijat". Sitten näette onko ala teidän juttu ja millaista opiskelu on. 😊

Kun 60op on kasassa, voi hakea erillishaussa jolloin välttää yhteishaun.

Muistelisin että polkuopinnot maksavat jotain 300 euron luokkaa? Vaiko peräti enemmän? Taitaa olla liian kova summa kotihoidontuella eläjälle,valitettavasti. Saakohan noiden opintojen ajan mitään tukea? Ei ainakaan työttömyyspäivärahaa taida saada..saakohan lapselle hoitopaikkaakaan polkuopintojen perusteella.

Lapselle saa hoitopaikan max 20h/vk vaikka olisit vain kotona. Toinen vaihtoehto on sopia aikataulut puolison kanssa sopiviksi + on siellä luennoilla ennenkin lapsi kainalossa käyty.

Ok. Kotihoidontukihan siinä menee kyllä,jos lapsi menee hoitoon. Onkohan mahdollista saada toimeentulotukea polkuopintojen ajalta?Hiki tulee kun ajatteleekin että ottaisi lapsen mukaan,ei viihdy lainkaan paikoillaan. Menisi keskittyminen lähinnä lapsen perässä juoksemiseen. Aikatauluja tuskin saisi sumplittua kovin iisisti,kun mies tekee vuorotöitä hoitoalalla itsekin.. eli hoitopaikka se pitäisi hankkia.

Omassa tuttavapiirissä muutamat ovat tehneet niin, että mies on siirtynyt yövuoroon ja ollut lapsen kanssa äidin koulupäivän.

Älkää edes harkitko. Toistan. Älkää edes harkitko. Kaikissa tapauksissa liitto on päättynyt ennenkuin koulu on loppunut.

Hahah,ei tulisi mieleenkään. Miehen yövuoro kestää kuitenkin sen 20-9,siihen 13h työvuoron päälle jos vielä valvoisit lapsen kanssa niin olisi kyllä lapsen henki vaarassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2963/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette pääse sisään niin hakekaa polkuopintoihin! Pääsette opiskelemaan haluamanne alan ensimmäisen vuoden aivan samalla tavalla kuin ns "oikeat opiskelijat". Sitten näette onko ala teidän juttu ja millaista opiskelu on. 😊

On vain aika kallista eikä oikeuta mihinkään opintososiaalisiin etuuksiin. Monilla tulee elämän realiteetit vastaan. Harkitsen tätä kyllä mutta en tiedä onnistuuko kun pitäisi päivätöistäkin irtisanoutua.

Ja vaikka saisikin taloudellisesti onnistumaan, nuo paikat menee hetkessä. Pari vuotta sitten yritin ilmoittautua heti kun ilmoittautumisaika alkoi, päivitin sivua viimeiset 5min ennen ilmoittautumisajan alkua jatkuvasti eli pääsin laittamaan tietojani heti kun se vaan oli mahdollista. Silti siinä alle 2min aikana mikä meni lomaketta täyttäessä oli jo mooooooonta kymmentä muuta ehtinyt ilmoittautua ennen mua (paikkoja oli muistaakseni 6) Että ei niihin ihan noin vaan "mennä"...

Tämä. Ja tosiaan, vaikka olisi rahaa maksaa se avoimen amkin hinta, niin en kyllä tiedä millä sitä eläis. Siihen kun ei saa mitään tukia, mutta ei voi olla päivätöissäkään :D Pitäis olla hyvät säästöt.

Vierailija
2964/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyrsii, kun tänne tulee "turhaan" uusia vastauksia!!!! Aina luulen, että nyt joku sanoo, että tulokset ovat tulleet.

Tämä on keskustelu..nyt kannattaa ehkä vähän jo yrittää hillitä niitä hermoja. :D Mene vaikka lenkille.

Vierailija
2965/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuuuu ei vieläkään

Vierailija
2966/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että polkuopinnot maksavat jotain 300 euron luokkaa? Vaiko peräti enemmän? Taitaa olla liian kova summa kotihoidontuella eläjälle,valitettavasti. Saakohan noiden opintojen ajan mitään tukea? Ei ainakaan työttömyyspäivärahaa taida saada..saakohan lapselle hoitopaikkaakaan polkuopintojen perusteella.

Täällä joku kertoi saaneensa omaehtoisen opiskelun tukea. Rohkenen epäillä, että sen saaminen voi olla työn ja tuskan takana, kun ei johda tutkintoon, eli koulutuksen mahdollinen alkukin katsottaisiin jo tosi tärkeäksi jutuksi (Tampereella ainakin omaehtoisen suhteen ollaan ylipäänsä aikas nuivia, vaikka pitkä työttömyys olisi takana). Kannattaa kysellä ja selvittää, voiko omaehtoista ainakin jatkaa, vaikka opiskeluväylä vaihtuisi kesken sen 24 kk:n, joka on maksimi omaehtoiselle per yksi opiskelu. 

Normaali työttömyyspäiväraha on mahdollinen, jos opinnot katsotaan sivutoimisiksi. Päätöksen tästä saa vasta sinä päivänä, kun opiskelujen pitäisi alkaa eli siinä voi mennä 300 euroa hukkaan. Alustavaa päätöstä voi kuitenkin kysellä, kuten voi myös itse koittaa laskeskella opintopisteitä per kuukausi. Sivutoimisissa raja on alle 5 op per kuukausi. 

Alotin vuos sitte polkuopiskelijana sote-alalla pääkaupunkiseudulla ja maksoi muistaakseni ~400e. Kaikki oli pelotellut enemmän kun tarpeeksi tosta, että en saa tukia ja ylipäätään kuinka rankkaa tulee olemaan. Olin sillon työtön, mutta omalla alalla ei ollu töitä ja perustelin asian hyvin työkkärille ja niin vaan vuosi vierähti just omaehtosena opiskelijana. Ei ollu mitään ongelmaa saada sitä kaikista pelotteluista huolimatta. Sain tehtyä yli 60op ja nyt sain koulupaikan erillishaun kautta. Tosiaan muistaakseni piti suorittaa tota 60op/lukukausi vauhtia tuen jatkumisen takaamiseksi. Tuki jatkuu vielä toisenkin vuoden, vaikka nyt oon tutkinto-opiskelija. Onhan tää asumistuki+työttömyys ollu aika kädestä suuhun meininki, mut välillä oon ottanut pätkätöitä koulun ohelle oman jaksamisen mukaan. Siinä tietty kannattaa olla tarkka, että ei tee yli 300e tai miinustuu työttömyystuista.

Tota polkuopiskelua pelätään must ihan turhaan. Tosin en tiedä onko mulla vaan ollu onnea matkassa ja asiat järjesty paremmin ku hyvin, mut ihan loistava systeemi ja mahdollisuus niille, jotka ei yhteishaussa pääse kouluun. Pakko vielä mainita, että suoritin siis monimuotona, päiväopiskelu olis varmana ollu sit haastavampaa ainakin mun kohdalla.

Sulla on oikeasti käynyt tosi hyvä munkki ja tohon on varmasti vaikuttanut se jos oot ollu pitkään työttömänä. Vakituisen duunipaikan omaavana ei onnistu eikä välttämättä muutenkaan. Se on hyvä että sulla kävi noin hyvin, mutta ei sitä polkuopiskelua todellakaan turhaa pelätä. Mun sisko halusi ja hänellä ois kyllä rahat ollut itse opiskelun maksamiseen, mutta kun se eläminen ilman tukia on mahdotonta eikä ois niitä saanut. Parilla työvuorolla viikossa ei hirveesti juhlita.

Vierailija
2967/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eieiei kun nyt päästään sisään suoraan :D

Ja muutama sivu sitten keskusteltiin tästä aiheesta jo.

Mikä teitä vaivaa? Oikeastiko haet hoitoalalla noin huonoilla hermoilla?! 😂 Huhhuh! Ootkohan ihan oikealle alalle hakemassa? Luuletko että joku jaksaa kahlata koko keskustelun läpi?

Niin joo mikä meitä vaivaa 🤔 Muutaman sivun lukeminen onkin todella ylivoimaista sosiaali- ja terveysalalle tähtäävälle🙄

Tarvitaan juurikin sitä pitkäjänteisyyttä ja keskitymistä meinaan.

No sitä ei ainakaan sinulta löydy.

Vierailija
2968/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelu..nyt kannattaa ehkä vähän jo yrittää hillitä niitä hermoja. :D Mene vaikka lenkille.

MuttakunmähaluuntuloksetNYT! ;)

Vierailija
2969/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hakeutuko alalle jos olette huonohermoisia. Viimeistään harjoittelujaksoilla tulee kyllä ilmi jos ette sovellu alalle. Hyviä hermoja vaaditaan ja aitoa kiinnostusta alaa kohtaan. Hyväntahtoisuutta ja positiivisten asennetta. Negatiivisia ihmisiä tämä ala ei kaipaa yhtään!

Vierailija
2970/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

määäkin haluan. Vaikka tiedän jo, että pääsen kaikkiin.

Vierailija
2971/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt!

Vierailija
2972/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MuttakunmähaluuntuloksetNYT! ;)

EI siellä hoitoalallakaan kaikkea saa heti just nyt!

Vierailija
2973/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tunne että tänään tulee jotain tuloksia klo 10. Pitää mennä puuhaamaan jotain kolmeksi vartiksi.

Olin väärässä, mutta minulla on uusi tunne että klo 10:32 tapahtuu :-D :-D :-D

Ei näköjään kannata ainakaan meedioksi/ennustajaksi ryhtyä :D

Vierailija
2974/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan lohduta, mutta muutama vuosi sitten hyväksyvä ilmoitus tuli vasta sinä viimeistään -päivänä. Pk-seudulla tämä siis.

Vierailija
2975/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla täytyy näemmä olla joku yli-ihminen, kun ihan joka sanomisesta päätellään että ei sovi alalle, tämä ilmiö on toistunu koko ketjun alusta lähtien..

Miksei kaikki täällä hae ammatinvalinta-psykologeiks tms kun niin tarkkanäköisesti osataan analysoida kunkin soveltuvuutta minnekkin :D

Vierailija
2976/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan lohduta, mutta muutama vuosi sitten hyväksyvä ilmoitus tuli vasta sinä viimeistään -päivänä. Pk-seudulla tämä siis.

Sama 2v sitte Oamkissa..

Vierailija
2977/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden keskustelu ollut ihan suht positiivinen. Viime vuoden keskustelussa tuli luettua aika tyrmistyneenä, kun joku kertoi saavan päivittäin paniikkikohtauksia siitä odottelun tuomasta ahdistuksesta ja joku kertoi päivittäin itkevänsä sitä kun "kuitenkaan en pääse" 👍

Vierailija
2978/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden keskustelu ollut ihan suht positiivinen. Viime vuoden keskustelussa tuli luettua aika tyrmistyneenä, kun joku kertoi saavan päivittäin paniikkikohtauksia siitä odottelun tuomasta ahdistuksesta ja joku kertoi päivittäin itkevänsä sitä kun "kuitenkaan en pääse" 👍

Kai heille sitten kuittailtiin joka välissä, etteivät sovi alalle? Ja johonkin tiettyyn kouluun hakeneilke valitettiin, että heidän on poistuttava ketjusta, koska itseä ei kiinnosta kyseiseen kouluun hakeneiden kommentit? Pakko varmaan etsiä tuo ketju, ihan mielenkiinnosta että meneekö samalla kaavalla :D

Vierailija
2979/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tunne että tänään tulee jotain tuloksia klo 10. Pitää mennä puuhaamaan jotain kolmeksi vartiksi.

Olin väärässä, mutta minulla on uusi tunne että klo 10:32 tapahtuu :-D :-D :-D

Ei näköjään kannata ainakaan meedioksi/ennustajaksi ryhtyä :D

Juu ei :-( Sama aina lottonumeroidenkin kanssa.

Vierailija
2980/4979 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alalla täytyy näemmä olla joku yli-ihminen, kun ihan joka sanomisesta päätellään että ei sovi alalle, tämä ilmiö on toistunu koko ketjun alusta lähtien..

Miksei kaikki täällä hae ammatinvalinta-psykologeiks tms kun niin tarkkanäköisesti osataan analysoida kunkin soveltuvuutta minnekkin :D

Eiköhän nuo viimeisimmät jutut ole sarkasmilla heitetty...

Tietty jos pääsykoejännitys oikeasti vie mielenterveyden, niin silloin kannattaa harkita. Mutta sitähän sotealan pääsykoerumbassa muistutellaankin vähän väliä, että omat henkiset kapasiteetit tulee arvioida realistisesti, koska ala on oikeasti henkisesti rankka.

Eli ei tarvitse olla yli-ihminen, vaan omat asiat pääkopassa kunnossa ja ja ymmärrät empatian ja sympatian eron, eli ettet ota muiden ongelmia omiksi ongelmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi