Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
2781/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkuopinnot maksaa satoja euroja. Ei ole oikein varaa semmoisiin lähteä eikä se tarkoita että sinne varmasti pääsisi, kun sinne kuitenkin useampi hakee.

No sitten sun varmaan täytyy tyytyä vaan siihen yhteen korkeakoulu-tutkintoon, jos kaikki vaihtoehdot päästä toista suorittamaan tuntuu ylivoimasilta.

No eipä ole vielä ensimmäistäkään. Ja olen ensikertalainen. Silti tuntuu vaikealta päästä sisään, ja jos minulla olisi 300e ylimääräistä niin hakisin heti polkuopintojen kautta opiskelemaan ensimmäisen vuoden opinnot.

No oletko työssäkäyvä?

Ei tuo silloin nyt niin hirveän kova sijoitus ole maksaa. Toki ymmärrän jos työtön niin sittem aika hiljaista ja tuo mahdollisuus poissuljettu.

Työtön. Ja siksi pyrinkin kouluun että saisi joskus paremmin töitä.

Mitä jos menisit amikseen lukemaan ittes lähihoitajaksi jos et pääse amkiin? Näin aion ainakin itse tehdä. Soitin vaan amikseen ja kysyin voiko tulla, ja sieltä sanottiin että juu totta kai tänne vaan syksyllä. Saan alan kokemusta ja kartotan vähän enemmän sitä millä osa-alueella haluun tehä töitä, enkä pyörittele vaan peukaloita kun odotan että pääsen amkiin sisään. Jos saan nyt paikan amkista nii perun tietysti ton paikan.

Jos en sitten saa seuraavan kahden vuoden sisään paikkaa amkista, ni mulla on kuitenkin jo yks alan tutkinto ja toivottavasti saan sitte töitä. Sitte voin edelleen hakee päiväopintoihin tai jopa monimuoto-opintoihin, joten pystyisin rahottaa opinnot tekemällä töitä samalla.

Vierailija
2782/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis saaneet tänään tuloksia? Mistä kouluista? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkuopinnot maksaa satoja euroja. Ei ole oikein varaa semmoisiin lähteä eikä se tarkoita että sinne varmasti pääsisi, kun sinne kuitenkin useampi hakee.

No sitten sun varmaan täytyy tyytyä vaan siihen yhteen korkeakoulu-tutkintoon, jos kaikki vaihtoehdot päästä toista suorittamaan tuntuu ylivoimasilta.

No eipä ole vielä ensimmäistäkään. Ja olen ensikertalainen. Silti tuntuu vaikealta päästä sisään, ja jos minulla olisi 300e ylimääräistä niin hakisin heti polkuopintojen kautta opiskelemaan ensimmäisen vuoden opinnot.

No oletko työssäkäyvä?

Ei tuo silloin nyt niin hirveän kova sijoitus ole maksaa. Toki ymmärrän jos työtön niin sittem aika hiljaista ja tuo mahdollisuus poissuljettu.

Mitä jos menisit amikseen lukemaan ittes lähihoitajaksi jos et pääse amkiin? Näin aion ainakin itse tehdä. Soitin vaan amikseen ja kysyin voiko tulla, ja sieltä sanottiin että juu totta kai tänne vaan syksyllä. Saan alan kokemusta ja kartotan vähän enemmän sitä millä osa-alueella haluun tehä töitä, enkä pyörittele vaan peukaloita kun odotan että pääsen amkiin sisään. Jos saan nyt paikan amkista nii perun tietysti ton paikan.

Jos en sitten saa seuraavan kahden vuoden sisään paikkaa amkista, ni mulla on kuitenkin jo yks alan tutkinto ja toivottavasti saan sitte töitä. Sitte voin edelleen hakee päiväopintoihin tai jopa monimuoto-opintoihin, joten pystyisin rahottaa opinnot tekemällä töitä samalla.

Miten hemmetissä joku amis ja lähihoitajanopinnot kuuluu mitenkään tähän keskusteluun😃?

Kyllä meillä useimmilla täällä on alla joku ihan perustutkinto alalta, mutta SE amk-tutkinto uupuu mitä ilman ei nykyään pärjää jos haluaa kunnollisia työpaikkoja ja kunnollista palkkaa.

Ei se tarkoita, että kun yöttömänä että pyörittelis peukaloita.. kyllä aktiivinen työnhaku vie aikaa.

Vierailija
2784/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko työssäkäyvä?

Jos toimeentulokea saa niin kannattaa kysyä ehkäisevänä tai täydentävänä toimeentulotukena avoimen amk:n maksua.. Tietysti perustuu sosiaalityön suunnitelmaan ja työnhakusuunnitelmaan nämä ja harkinnanvaraisesti myönnetään jos myönnetään.

En ole hakenut tt-tukea. Kävin viime vuonna pari avoimen kurssia ja niistä maksettiin ihan työttömyyskorvausta, koska opintopisteitä tuli sen verran vähän ettei laskettu täysipäiväiseksi opiskeluksi. En tiedä miten sitten polkuopintoihin saa tukia tai maksuja. Työkkärin kanssa keskustelin vähän aikaa sitten ja siellä kerrottiin, että jos pääsen yhteishaussa kouluun niin silloin opiskelu onnistuu työttömyystuella (max 24 kuukautta maksavat) jos sillä on työllistävä vaikutus. Ja uskoisin että sote-ala työllistää ihan hyvin. Tämä oli mainittu myös työllistymissuunnitelmassa.

Vierailija
2785/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko työssäkäyvä?

Lähäriopinnot ei nappaa, ja minulla on jo ammatti joten en usko että ottavat noin vain sisään. Lähärin hommat/opiskelu on muutenkin aivan erilaista kuin sen alan opinnot mihin nyt hain.

Vierailija
2786/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko työssäkäyvä?

Miten hemmetissä joku amis ja lähihoitajanopinnot kuuluu mitenkään tähän keskusteluun😃?

Kyllä meillä useimmilla täällä on alla joku ihan perustutkinto alalta, mutta SE amk-tutkinto uupuu mitä ilman ei nykyään pärjää jos haluaa kunnollisia työpaikkoja ja kunnollista palkkaa.

Ei se tarkoita, että kun yöttömänä että pyörittelis peukaloita.. kyllä aktiivinen työnhaku vie aikaa.

Tarjosin tässä vaihtoehtoja henkilölle joka sanoo että on vaikeeta päästä sisään, AMK tutkinto puuttuu ja on työttömänä. Lähihoitaja työskentelee aika paljon samoilla aloilla kuin esim sosionomit ja sairaanhoitajat, eri tehtävässä vaan. Siten siitä on hyötyä jos tietää haluavansa tälle alalle. Ja siten liittyy keskusteluun.

Itsekin olen tällä hetkellä työtön, yksi amistutkinto on jo takana, mutta silti hain myös lähihoitajaksi jos sattuu niin etten pääse amkiin.

Anteeksi jos loukkasin jotain tarjoamalla vaihtoehtoista tekemistä sillä välin kun odottaa saavansa unelmaopiskelupaikan tai työpaikan. My bad.

Vierailija
2787/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko työssäkäyvä?

Lähäriopinnot ei nappaa, ja minulla on jo ammatti joten en usko että ottavat noin vain sisään. Lähärin hommat/opiskelu on muutenkin aivan erilaista kuin sen alan opinnot mihin nyt hain.

Mullakin yks ammatti, ja just sen takia varmaan ottivatkin ihan mielellään aikuispuolelle. Mutta jos ei nappaa ni sit ei nappaa 😊

Vierailija
2788/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko työssäkäyvä?

Jos toimeentulokea saa niin kannattaa kysyä ehkäisevänä tai täydentävänä toimeentulotukena avoimen amk:n maksua.. Tietysti perustuu sosiaalityön suunnitelmaan ja työnhakusuunnitelmaan nämä ja harkinnanvaraisesti myönnetään jos myönnetään.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta en ole kuullut, että olisi ikinä myönnetty avoimen opintoihin ttt:tä. Onko jollain tällaisesta kokemusta?

Toisaalta rahapolitiikka ei ole tuossa suurin ongelma, sillä työtönhän ei lähtökohtaisesti saa opiskella kuin sivutoimisesti. Polkuopinnoissa edetään ymmärtääkseni usein liian vauhdikkaasti ja päiväsaikaan. Tuossa siis tulee myös se ongelma, että työttömän ensisijainen tuki on työttömyysturva. Pitäisi siis ensiksi saada omaehtoisen opiskelun tuki (tuskin saa, koska koulutus ei johda tutkintoon) TAI sitten neuvotella varsin pitkällisesti siitä, että saa tiputtaa itsensä toimeentulotuelle ilman sanktiota (-20 %) tästä. 

Ei vaan nimenomaan työkkärin kautta eka.. ja sitten hakea täydentävää kun on se työkkärin suunnitelma ja tehdä siellä sosiaalityönsuunnitelma.

Työmarkkinatuella tuetaan paljon asioita kuten kuntouttava työtoiminta, työkokeilut ja se omaehtoinen opiskelu jne..

Ja jos väylänä polkuopinnot niin silloinhan se tähtää tavallaan tutkintoon ja myös siihen voi saada silloin työmarkkinatukea kun tavoitteena on jatkaa amk:ta siitä suoraan.

Kaikkihan nämä ovat ihan yksilöllisen suunnitelman mukaan ja tapauskohtaisia..

No, aina voi hakea. Työkkärin kautta eka totta kai. Mutta seula on todella tiukka omaehtoisen suhteen ja ylipäänsä opiskelun suhteen (kokemusta on), joten onnea tarvitaan ja erittäin paljon, jos yrittää saada avoimia omaehtoisen piiriin. Polkuopinnot eivät edes takaa jatkoa. 

Kuntouttava työtoiminta ja työkokeilu ovat työttömien toimintaa, joten aivan eri asia. 

Vierailija
2789/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko työssäkäyvä?

En ole hakenut tt-tukea. Kävin viime vuonna pari avoimen kurssia ja niistä maksettiin ihan työttömyyskorvausta, koska opintopisteitä tuli sen verran vähän ettei laskettu täysipäiväiseksi opiskeluksi. En tiedä miten sitten polkuopintoihin saa tukia tai maksuja. Työkkärin kanssa keskustelin vähän aikaa sitten ja siellä kerrottiin, että jos pääsen yhteishaussa kouluun niin silloin opiskelu onnistuu työttömyystuella (max 24 kuukautta maksavat) jos sillä on työllistävä vaikutus. Ja uskoisin että sote-ala työllistää ihan hyvin. Tämä oli mainittu myös työllistymissuunnitelmassa.

Näin. Täydellinen kuvaus työllisyyspalveluista ja opiskeluista. 

Vierailija
2790/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkinensa silti kyllä toivoisi, vaikka kuulostaakin tosi tätimäiseltä, että jos sosiaalialallekin on menossa töihin, niin olisi vähän ymmärrystä erilaisista ihmiskohtaloista ja miten kaikki ei ole sitä, että "sä oot nyt rahas ja valtion osuutes jo käyttänyt". Noissa töissä tulee paljon vastaan ihmisiä, joille voisi nokkapokkailla milloin mistäkin väärästä valinnasta. Työ ja elämä onneksi tekijäänsä opettaa, ja toki pitäisi ymmärtää, että täälläkin moni voi olla noin 20-vuotiaita, jos sitäkään. Arvatkaa vaan, kuinka paljon pitkäaikaissairaskin (kuten esim. minä) käyttää yhteiskunnan rahoja (jos sen näin haluaa nähdä) elämänsä aikana? Todella paljon ja oon siitä tosi kiitollinen, että kalliit lääkkeet maksaa mulle vain 9 euroa 3 kk:ssa.  

Sosiaaliala on niin outo siinäkin mielessä, kun osa työntekijöistä voi olla ihan ilkimyksiä toisiaan kohtaan, mutta asiakkaita kohtaan ihan asiallisia. Ehkä ala on niin rankka, että joihinkin pitää sitten purkaa omaa pahaa oloa. Tämä siis oman kokemuksen pohjalta näin. 

Myötätuntoa ja ymmärrystä kyllä löytyy, syitä voi olla vaikka kuinka monia siihen, miksi toista tutkintoa haluaa/joutuu haluta päästä lukemaan. Mutta en sitä ymmärrä jos joku ei-ensikertalainen valittaa että on epäreilua kun ensikertalaisia "suositaan". Pitäisikö siis tosiaan olla täysin sattumanvaraista ketä kouluihin valitaan, jolloin jotkut joutuisivat olla kenties vuosikymmeniä ilman mitään koulutusta, kun toiset taas lukisivat jo ties kuinka monetta tutkintoaan? Kyllä se ihan kohtuullista on, että yhden tai useamman tutkinnon valtion kustantamana saaneet joutuu sitä vaivaa enemmän näkemään taikka sitten omasta pussistaan pulittamaan.. Ja amiksiin pääsee kuitenkin kaikki helposti, että sinne sitten vaan jos ei alanvaihto korkeakoulun kautta millään ilveellä onnistu.

Ainoa vaan, että kukaan ei ole maininnut parilla vikalla sivulla tästä epäreiluudesta. Tästä huolimatta paikalle porhalsi joku villisti paasaamaan, että totta kai ensikertalaisilla on paremmat mahdollisuudet. Muut perässä komppaamassa. 

Vai onko tässä nyt siis jotenkin pointtina, että kun pahaa aavistamatta uskaltaa sanoa, että aika turhalta tuntuu edes odotella tuloksia, kun omiin tuloksiinsa ei usko ja kun ei-ensikertalaisia otetaan niin vähän, niin joku kääntää sen angstiksi ensikertalaisia kohtaan ja lähtee siksi avautumaan ensikertalaisten kiintiöstä? Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään ensikertalaisten tilanne, vaan oma tilanne - ja sekin melko vähän. Kuten sanoin, maksan säästöporsaaseeni latin jos toisen, jos pääsen. Aika kummaa, jos ensikertalaisten manaamista alkaa olla pienikin viittaus ei-ensikertalaisuuteen. 

No, toisaalta sehän on ihan henkilön oma tulkintaongelma nähdä mörköjä siellä, missä niitä ei ole. 

Vierailija
2791/4979 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkinensa silti kyllä toivoisi, vaikka kuulostaakin tosi tätimäiseltä, että jos sosiaalialallekin on menossa töihin, niin olisi vähän ymmärrystä erilaisista ihmiskohtaloista ja miten kaikki ei ole sitä, että "sä oot nyt rahas ja valtion osuutes jo käyttänyt". Noissa töissä tulee paljon vastaan ihmisiä, joille voisi nokkapokkailla milloin mistäkin väärästä valinnasta. Työ ja elämä onneksi tekijäänsä opettaa, ja toki pitäisi ymmärtää, että täälläkin moni voi olla noin 20-vuotiaita, jos sitäkään. Arvatkaa vaan, kuinka paljon pitkäaikaissairaskin (kuten esim. minä) käyttää yhteiskunnan rahoja (jos sen näin haluaa nähdä) elämänsä aikana? Todella paljon ja oon siitä tosi kiitollinen, että kalliit lääkkeet maksaa mulle vain 9 euroa 3 kk:ssa.  

Sosiaaliala on niin outo siinäkin mielessä, kun osa työntekijöistä voi olla ihan ilkimyksiä toisiaan kohtaan, mutta asiakkaita kohtaan ihan asiallisia. Ehkä ala on niin rankka, että joihinkin pitää sitten purkaa omaa pahaa oloa. Tämä siis oman kokemuksen pohjalta näin. 

Myötätuntoa ja ymmärrystä kyllä löytyy, syitä voi olla vaikka kuinka monia siihen, miksi toista tutkintoa haluaa/joutuu haluta päästä lukemaan. Mutta en sitä ymmärrä jos joku ei-ensikertalainen valittaa että on epäreilua kun ensikertalaisia "suositaan". Pitäisikö siis tosiaan olla täysin sattumanvaraista ketä kouluihin valitaan, jolloin jotkut joutuisivat olla kenties vuosikymmeniä ilman mitään koulutusta, kun toiset taas lukisivat jo ties kuinka monetta tutkintoaan? Kyllä se ihan kohtuullista on, että yhden tai useamman tutkinnon valtion kustantamana saaneet joutuu sitä vaivaa enemmän näkemään taikka sitten omasta pussistaan pulittamaan.. Ja amiksiin pääsee kuitenkin kaikki helposti, että sinne sitten vaan jos ei alanvaihto korkeakoulun kautta millään ilveellä onnistu.

Ainoa vaan, että kukaan ei ole maininnut parilla vikalla sivulla tästä epäreiluudesta. Tästä huolimatta paikalle porhalsi joku villisti paasaamaan, että totta kai ensikertalaisilla on paremmat mahdollisuudet. Muut perässä komppaamassa. 

Vai onko tässä nyt siis jotenkin pointtina, että kun pahaa aavistamatta uskaltaa sanoa, että aika turhalta tuntuu edes odotella tuloksia, kun omiin tuloksiinsa ei usko ja kun ei-ensikertalaisia otetaan niin vähän, niin joku kääntää sen angstiksi ensikertalaisia kohtaan ja lähtee siksi avautumaan ensikertalaisten kiintiöstä? Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään ensikertalaisten tilanne, vaan oma tilanne - ja sekin melko vähän. Kuten sanoin, maksan säästöporsaaseeni latin jos toisen, jos pääsen. Aika kummaa, jos ensikertalaisten manaamista alkaa olla pienikin viittaus ei-ensikertalaisuuteen. 

No, toisaalta sehän on ihan henkilön oma tulkintaongelma nähdä mörköjä siellä, missä niitä ei ole. 

Netissä on helppo ymmärtää väärin ja tulla ymmärretyksi väärin. Nyt alkaa monella tän ketjun lukijalla olla pinna kireellä kun odotellaan tuloksia, ja varsinkin tätä ketjua lukiessa asia on kovasti mielessä. Silloin lukee helposti neutraalinkin kommentin negatiivisena ja uhkaavana, vaikka sitä ei välttämättä ite tiedostakaan. Tässä ollaan kaikki kuitenkin tällä hetkellä ”kilpailutilanteessa”. Olen huomannut tätä myös hieman itsessäni, ja näen näitä mörköjä vähän liian helposti, vaikka harvemmin mihinkään mitään kommentoin.

Onneksi juhannusjuomat ovat auttaneet hieman rentoutumaan.

Vierailija
2792/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ainakaa sitä kommenttia kirjottanu minkää yksittäisen henkilön kommentin pohjalta vaa ihan yleisesti ku siitä oli kovasti puhetta ollu aika ajoin pitkin ketjua :D että ei ollu henkkoht kellellää suunnattu se

Vierailija
2793/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Ensiksi puhuttiin, milloin tulokset saapuivat. Sitten itse kirjoitin, että itselleni odottelu on aika turhaakin, kun tulokset käytännössä tietää eikä ole mitään ei-ensikertalaiskiintiötä (kuten täällä aiemmin siteerattiin Opintopolusta). Neljä asiaviestiä välissä laista ja kohtuullisuudesta ym., minkä jälkeen puskista: 

"Siis tottakai ensikertalaisille varataa enemmän paikkoja mikä siinä on niin järkyttävää?" jne. jne. 

Aika sattumalta sitten tuli tuo purkaus ainakin tuohon kohtaan, jos ihan yleisesti oli tarkoitettu ja omana aiheenaan liittymättä lainkaan edellisiin kommentteihin. 

Mutta se siitä, mutta vähän tarkempaa sisälukutaitoa soisi kyllä välillä olevan. Mutta ehkä se on näin, kuten tuossa yllä esitettiin, että luetaan näitä viestejä jotenkin huonosti ja negatiivisesti. Omat tuloksethan tässä kuitenkin ovat olennaisia, ja kai niistä jokainen saa omia tuntemuksiaan ja ennakkoaavistuksiaan kirjoittaa. 

Vierailija
2794/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottelen kuumeisesti pääsykoetuloksia. Epäilen, että en pääse kouluun, sillä en kuulu ensikertalaisten joukkoon, vaikka en olekkaan suorittanut amk tutkintoa.

Olen vastaanottanut kuitenkin vuoden 2014 jälkeen amk opiskelupaikan, jonka heti alussa jouduin yhtäkkisen muuttuneen elämäntilanteeni vuoksi jättämään kesken.

Suunnitelmissani on, että jos en saa opiskelupaikkaa, koitan avoimen amkn polkuopintojen kautta opiskella sosionomin ensimmäisen vuoden. Nekin paikat menee hetkessä, eli sekään ei ole varmaa.

Vierailija
2795/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä voit sen tulkita miten haluat mutta se ei todellakaa ollu siihe viestii varsinkaa ku ite oon samoilla linjoilla etten usko pääseväni vaik oonki ensikertalainen ni silti. että voit vetää omat johtopäätökses iha rauhassa mut niil ei oo pitää perää

Vierailija
2796/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan paljon semmoista väkeä linjoilla, joiden kanssa en ikinä haluaisi tehdä töitä. Jos siis käyttäytyvät samalla tavalla töissä kuin täällä 😁

Sitä omaa näkemystä toitotetaan viimeiseen saakka, ja sitten kun tajutaan että on jollakin tavalla väärässä niin sitä ei myönnetä vaan tarinaa muutetaan. ”Kyllä mä nyt oikeesti tarkotin tätä tai en tarkottanu tota, ootte ihan tyhmiä kun ette älynny eikö ollu ihan itsestäänselvää!” Ei nyt liity vain tähän ensikertalaisuiskeskusteluun, vaan näitä tapauksia on ollut useampia.

Jos nyt vaan hyväksyttäisiin että väärinymmärryksiä sattuu, ja kaikki näkee ja selittää asiat vähän eri tavalla?

Vierailija
2797/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoinen OT ja samalla ei, mutta minä olen ainakin itse erittäin tarkka ja ärsyynnyn vääristelystä sekä tosielämässä että täällä. Varmasti turhankin paljon, ei sillä. Ilmiötä kun ei voi ikävä kyllä voi kummassakaan välttää, rikkinäinen levysoitin on päällä ihmisten keskuudessa jatkuvasti. ;( Eli joo, olen kyllä valmis täsmentämään omaa näkemystä loppuun asti, jos sitä lähdetään vääristelemään, liioittelemaan tai ymmärtämään tahallisesti väärin. Virheiden myöntäminen taas on ihan eri juttu. Itse en siis edes näe vahvuutenani sosiaalialalla niinkään mitään "haluun auttaa" -juttua, vaan sen, että oon tarkka konttorirotta. 

Vierailija
2798/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saa kyllä päivitellä ettei varmaan pääse kouluun, itellä ihan samanlaiset fiilikset vaikka kuulunkin siihen ensikertalaiskiintiöön. Tottahan sitä silti odottaa ihmeettä :D ja vaikka joku tuolla sanoi että "onneksi luin ja pääsin haluamaani paikkaan", niin valitettavasti se ei aina riitä tai ole mahdollista. Oon itse töiden ohella yrittänyt opiskella hyödyllisiä juttuja, mutta esim. oman alan pääsykokeeseen ei ole mitään ennakkomatskuja ja yritin opiskella sen pohjalta mitä viimesyksynä pääsykokeissa oli. Kuitenkin koe oli ihan erilainen kuin edelliskerralla :) Ja omista edellisistä opiskeluvuosista on jo viisi vuotta, niin ne vaan pääsee semmoset muille varmasti helpommat jutut unohtumaan. Aijon kuitenkin jatkaa yrittämistä vaikka nyt ei nappaiskaan, ehkä ne jossain vaiheessa kyllästyy mun naamaan siellä valintakokeissa ja pääsen opiskelemaan :D

Vierailija
2799/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä sanoa, että tää on ehkä ihmeellisin ketju, kun noita alanuolia ja niiden logiikkaa seuraa. Ehkä en vaan tajua. 

Vierailija
2800/4979 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin,huomisesta lähtien alkaa varmasti pääsykoetuloksia paukkua! Laittakaahan tänne sitten mistä oli tullut tulokset ja miten kävi. :)