Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Itellä näytti menevän äikkä ja ennakkomateriaalit ok, matikka vähän sinne päin ja enkku sitten huonoiten. Oon tosi pettynyt tohon englannin osioon kun tuntui menevän hyvin ja oon asunut uk:ssa 4 vuotta, joten englannin luulisi olevna hallussa. Ei näköjään ole :D
Tuli vähän semmonen fiilis ettei pisteet riitä valintakokeisiin.. saa nähdä kuitenkin, toivottavasti riittäisi :)
Kuka tietää tarviiko jokainen osio läpäistä esim. puolilla pisteillä tai vastaavaa? Eli jos esim kaikesta muusta saisi täydet ja esim matikka nollilla, voiko yhä päästä jatkoon jos olisi yhteispisteet kuitenkin sen 65/80?
Mä ajattelin liian monimutkaisesti enkun ekassa kysymyksessä seniorihetkistä. Kuvittelin, että siitä puuttuu sana vanhemmiten, joten merkkasin sen vääräksi. Tekstissä mainittiin, että vanhemmiten seniorihetket ovat yleisiä.
Heh, onneksi en lukenut etukäteen, että 80 % aloituspaikasta menee ensimmäistä korkeakoulupaikkaa hakeville. Olisi alkanut ahdistaa enemmän.
Aineistossa 2 väärin, englannissa 4 väärin, matikka ja äikkä kaikki oikein. Pisteet 72,2.
Vituttaa toi englanti.
Vierailija kirjoitti:
Hei hetkinen. Eikös tossa ennakkomateriaalin 25. kysymyksessä ole virhe? Kysymys on että mikä EI pidä paikkaansa. Vastasin "vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit tyydyttäviksi". Vastaus ei muka ollut oikein. Ennakkomateriaalissa luki että vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit riittämättömiksi. Eikös ton mun vastauksen siis pitäisi olla oikein?! Tyydyttävähän on ihan eri asia kuin riittämätön.
Miksi et voi vain myöntää ettet osaa vastata oikein? Naurettavia selityksiä taas jälleen. Onnea ensi kerralla.
Hei auttakaa idioottia :D
voiko pisteet laskea sillee, että laskee ainoastaan väärin menneiden vastausten lukumäärän, kertoo sillä luvulla sen -0.3 ja vähentää saadut miinuspisteet täyspistemäärästä 80? vai miten ne lasketaan? oon nyt laskenu pariin kertaan ja aina eri vastaus :D
ja olin lukevinani jostain, että jokaisesta osiosta on saatava hyväksyttävä tulos, että voi päästä valintakokeisiin. paljonko pisteitä kustakin osiosta vaaditaan, että osio on hyväksytty?
61,1 ja olen ihan tyytyväinen. Saatto olla 1-2 pistettä enemmänkin, mutta laskin varman päälle kun en muistanut vastauksia ihan varmuudella.
Täällä myös 47,4 pistettä, sinä ylempi kohtalotoveri. Ei perse miten menikin perseelleen.
En nää safarilla vielä oikeita vastauksia :/
Niin, onko ne väärässä järjestyksessä vai muuttuuko vastausten järjestys sen jälkeen kun suljet kyseisen osion ja avaat sen kenties uudestaan!?! Otin myös vastaukset ylös 1X2 -systeemillä, ja nyt lähes kaikki väärin, vaikka tiedän valinneeni saman vastauksen kuin mitä oikea vastaus on... huoh
En jaksa laskea pisteitä, mutta enkussa, äikässä ja matikassa kaikissa yksi väärin ja ennakkomateriaalista 5-7 väärin, en muista parista mitä vastasin. Ihan hyvä fiilis siltikin!
42,9 pistettä :( ja kolmas kerta jo kun yritän, tähän mennessä korkeimmat pisteet ollut 47,2, olen vaan niin saakelin hidas lukemaan että kestää ja aika loppuu kesken.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös 47,4 pistettä, sinä ylempi kohtalotoveri. Ei perse miten menikin perseelleen.
Onneksi hain vasta ensimmäistä kertaa, mutta harmittaa silti. :( TAMKiin hain ensihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko noi vastaukset eri järjestyksessä?
Otin kirjaimet ylös, mutta tuntuu että ovat eri kohdissa.
Kyllä on! Otin myös kirjaimet ylös eikä auttaa yhtään
Pääseeköhän 64 pisteellä sosionomin valintakokeeseen?
Näkeekö viime vuoden esivalintakokeiden pisterajoja mistään? Oamkilta en ainakaan itse löytänyt.
Siksi laitoinkin "noin". Tarkalleen sain 70,3. Nopeasti tosin tarkastin joten saattaa olla pisteen verran tai kaksi heittoa. Kuitenkin tyytyväinen.