Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
2521/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Turkuun on aiemmin ollu raja? En jaksa googlettaa. Oon koittanut tässä googlettaa HAMK:n rajoja viime vuodelta, mutta eipä löydy (löytyy vain soteli-alan pisteraja, mutta se ei kerro mitään).

Turkuun kun ei tokikaan tsäänssiä, mutta tuskin noihin muihinkaan, kun ei ole enää ensisijainen niihin. Ja eiköhän näitä virheitä tule ylipäänsä lisää ja lisää, jos tätä palstaa on uskominen oikeista vastauksista. 

Miksei tsäännsejä? Niin paljon väärin?

No kai näitä ny on väärin pilvin pimein. Lisäks haen ei-ensikertalaisena eli meitä ehkä otetaan 0, max 2. En siis tod kuulu niihin, jotka saa 68-70 pistettä. Tsäänssejä ei ehkä oo mihinkään, mutta Turun oon koko ajan tiennyt pitkälti mahdottomaksi. Kokeen halusin tehdä siellä, mutta voi olla, ettei ollut fiksu valinta tämä.

Tuntuu, että joka kerta jotenkin sählää paikkojen järjestyksen, vaikka aina koittaa ajatella, että teen näin ja näin. Itse esim. unohdin hakuvaiheessa todistusvalinnan dramaattisen vaikutuksen, vaikka totta kai olisi kannattanut etukäteen selvitellä asiaa eikä siinä vaiheessa, kun yhteishaku on päättynyt. 

Niin. No ei-ensikertalaisuus tietysti vaikuttaa aika paljonkin, mutta vaikea kuvitella että pelkästään 78-80 pisteellä pääsisi.

Uskoisin kyllä, että Turun kohdalla ne max pari paikkaa täyttyy suurin piirtein noilla pisteillä (tai siis 70 pistettä on max eli tosiaan 68-70). Aina löytyy neroja, onnekkaita jne. 

Vierailija
2522/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se kysymys oli, missä oli ketterä johtajuus vaihtoehtona? Liittyy muuten Turkuun!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän täällä juuri puhu kuin Turut ja Laureat! Puhukaa muutkin! Niin me Turut ja Laureat kuunnellaan ja hypitään vaikka yli. Minkäs sille voi, että tännekin nyt on sitten sattunut monia, jotka noihin on hakeneet ja joita vielä kiinnostaa puida täällä asioita.

Hei nyt muistin sen Turun yhden kysymyksen vaihtoehdon: se ei ollut osallisuus, vaan yhteisöllisyys. Puin nimittäin siinä pitkään kaikkia vaihtoehtoja. 

Niin oliki! Eli vastaus tais olla sos hyvinvointi, hitto...

Vierailija
2524/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se kysymys oli, missä oli ketterä johtajuus vaihtoehtona? Liittyy muuten Turkuun!!

Hmm tätä en kyllä muista nyt lainkaan. 

Vierailija
2525/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään muista kysymystä, mutta laitoin kans ketterä johtajuus.

Laitoitteko miten siihen, että dig. palvelut saatavilla tulevaisuudessa? Pohdin että kaikkien saatavilla vai digineuvojan myötä? Mut päädyin siihen kaikkien, koska digineuvoja vain auttaa käytössä ei varsinaisesti tuo palveluita...

Vierailija
2526/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Turkuun on aiemmin ollu raja? En jaksa googlettaa. Oon koittanut tässä googlettaa HAMK:n rajoja viime vuodelta, mutta eipä löydy (löytyy vain soteli-alan pisteraja, mutta se ei kerro mitään).

Turkuun kun ei tokikaan tsäänssiä, mutta tuskin noihin muihinkaan, kun ei ole enää ensisijainen niihin. Ja eiköhän näitä virheitä tule ylipäänsä lisää ja lisää, jos tätä palstaa on uskominen oikeista vastauksista. 

Miksei tsäännsejä? Niin paljon väärin?

No kai näitä ny on väärin pilvin pimein. Lisäks haen ei-ensikertalaisena eli meitä ehkä otetaan 0, max 2. En siis tod kuulu niihin, jotka saa 68-70 pistettä. Tsäänssejä ei ehkä oo mihinkään, mutta Turun oon koko ajan tiennyt pitkälti mahdottomaksi. Kokeen halusin tehdä siellä, mutta voi olla, ettei ollut fiksu valinta tämä.

Tuntuu, että joka kerta jotenkin sählää paikkojen järjestyksen, vaikka aina koittaa ajatella, että teen näin ja näin. Itse esim. unohdin hakuvaiheessa todistusvalinnan dramaattisen vaikutuksen, vaikka totta kai olisi kannattanut etukäteen selvitellä asiaa eikä siinä vaiheessa, kun yhteishaku on päättynyt. 

Niin. No ei-ensikertalaisuus tietysti vaikuttaa aika paljonkin, mutta vaikea kuvitella että pelkästään 78-80 pisteellä pääsisi.

Uskoisin kyllä, että Turun kohdalla ne max pari paikkaa täyttyy suurin piirtein noilla pisteillä (tai siis 70 pistettä on max eli tosiaan 68-70). Aina löytyy neroja, onnekkaita jne. 

No voi olla. Luulen että joka tapauksessa pisteraja nousee ensikertalaisillekin yli 60.

Harmi kun ei ole tilastoitu pisteiden hajantaa kokeissa 🙄

Vierailija
2527/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään muista kysymystä, mutta laitoin kans ketterä johtajuus.

Laitoitteko miten siihen, että dig. palvelut saatavilla tulevaisuudessa? Pohdin että kaikkien saatavilla vai digineuvojan myötä? Mut päädyin siihen kaikkien, koska digineuvoja vain auttaa käytössä ei varsinaisesti tuo palveluita...

Kaikkien saatavilla, mutta joo, sekin oli sellanen peruskysymys, mutta silti ihme kompa. 

Ja varmaan mäkin oon ton ketterän johtajuuden valinnut, ellei se ollut sitten itse kysymys? Ja vastauksessa jotain muutoksista. Mut ehkä oli just toisinpäin. 

Vierailija
2528/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja varmaan nyt tääkin täytyy kysyä: siis se kysymys, jossa kysyttiin, että keihin digitalisaatio vaikuttaa tjsp. No kai se nyt oli, että kaikkiin? Mutta toisaalta siinä oli "kaikkiin tasavertaisesti" tmv., eikä se musta pidä kyllä ihan paikkaansa. Joihinkin enemmän ja joihinkin vähemmän. 

Vierailija
2529/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli se mis oli vaihtoehtona jotain tälläisiä: ketteryyttä johtajilta, taituruutta työntekijöiltä vai jotain muutoksia tietotekniikassa, valitsin tuon viimeisen. 😁

Vierailija
2530/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli se mis oli vaihtoehtona jotain tälläisiä: ketteryyttä johtajilta, taituruutta työntekijöiltä vai jotain muutoksia tietotekniikassa, valitsin tuon viimeisen. 😁

Aa, mäkin mietin tuota viimeistä, mutta valitsin sen ketterän johtajuuden. Vaikka muutokset tietotekniikassakin pitää luonnollisesti paikkansa. Useammassa kohdassa/kysymyksessä olisi saanut mun mielestä olla tarkennus että "...aineiston mukaan".

Vierailija
2531/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja varmaan nyt tääkin täytyy kysyä: siis se kysymys, jossa kysyttiin, että keihin digitalisaatio vaikuttaa tjsp. No kai se nyt oli, että kaikkiin? Mutta toisaalta siinä oli "kaikkiin tasavertaisesti" tmv., eikä se musta pidä kyllä ihan paikkaansa. Joihinkin enemmän ja joihinkin vähemmän. 

Niin, siinä tais kaks muuta vaihtoehtoa olla jotain et sote-palveluihin tai uusiin sote-palveluihin. Valitsin kylläkin tosiaan sen kaikkiin tasavertaisesti (vaikka en nyt tiedä onko oikein..)

Vierailija
2532/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita Oamkissa kokeissa käyneitä? Mikä linja ja miten meni kokeet?

Bioanalyytikko, hyvin meni muuten mutta matikka oli vaikea. Muunnokset, yhtälöt omasta mielestä meni ihan kivasti mutta sivun toisen puolen laskuihin en saanut mitään tehtyä. Esseen kirjoitus oli helppo. Haastattelu meni kivasti myös, osasin pääosin ihan hyvin vastailla kysymyksiin.

Vierailija
2533/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole mahdotonta myöskään muiden kuin turkulaisten tehdä oma ketju, jos ei tämän ketjun anti miellytä.

Ja tämä vain ehdotus, itseäni henk.kohtaisesti ei häiritse kenenkään kommentit.

Vierailija
2534/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ketteryyttä oli!

Vierailija
2535/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut siis kyllä tässäkin vähän ihmetyttää se, että onhan nuo kaikki tosia. Jotenkin se ketteryysjuttu nyt vaan kuulosti sellaselta tosi tosi tärkeältä, mutta yhtä lailla muut pitävät paikkansa. 

Ja juu, kun siitä ihmisten nopeudesta oli puhetta, niin ihmettelin kans, että miten sieltä jotkut lähti heti pois. Ite nyt olinkin vikojen joukossa, kun oon niin hidas. Mä tein kaikki ensiksi papereille ja siitä sitten erikseen vastaukset. Sitten vielä avoimia miettimään uudestaan. Niitähän riitti. En sit tiedä, kävikö jokkut vaan kattomassa kokeen vai olivatko tosiaan niin ripeitä.

Vierailija
2536/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä tuleekin mietittyä, mutta mitenhän ketjun ap:n kävi haussa, ootko paikalla vielä?

Vierailija
2537/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut siis kyllä tässäkin vähän ihmetyttää se, että onhan nuo kaikki tosia. Jotenkin se ketteryysjuttu nyt vaan kuulosti sellaselta tosi tosi tärkeältä, mutta yhtä lailla muut pitävät paikkansa. 

Ja juu, kun siitä ihmisten nopeudesta oli puhetta, niin ihmettelin kans, että miten sieltä jotkut lähti heti pois. Ite nyt olinkin vikojen joukossa, kun oon niin hidas. Mä tein kaikki ensiksi papereille ja siitä sitten erikseen vastaukset. Sitten vielä avoimia miettimään uudestaan. Niitähän riitti. En sit tiedä, kävikö jokkut vaan kattomassa kokeen vai olivatko tosiaan niin ripeitä.

Mä lähdin jo yhden maissa, enkä todellakaan ollut vaan katsomassa. Panostin lukemiseen ja kokeeseen ihan täysillä. Tarkistin vielä myös ennen lähtöä vastaukset ja jäin pohtimaan vaikeampia uudemman kerran. Mutta ehkä just siks oli nopeaa tehty, kun suurimpaan osaan kysymyksistä tiesi varman vastauksen heti, kun oli lukemiseen panostanut.

Vierailija
2538/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin jo yhden maissa, enkä todellakaan ollut vaan katsomassa. Panostin lukemiseen ja kokeeseen ihan täysillä. Tarkistin vielä myös ennen lähtöä vastaukset ja jäin pohtimaan vaikeampia uudemman kerran. Mutta ehkä just siks oli nopeaa tehty, kun suurimpaan osaan kysymyksistä tiesi varman vastauksen heti, kun oli lukemiseen panostanut.

No eikö sulla tullut monessa kohdin sellasta oloa, että kaikki olisivat oikein? Kun siis mun mielestä monessa kohdassa kyse ei ole tiedonpuutteesta, vaan siitä, että ne vaan kaikki on oikein. Tai sit vastaus-/pohdintatekniikka on pielessä, kuten osin onkin. 

Ootko muuten suht suurpiirteinen ihminen? Ihan vaan kiinnostaa, että kenelle koe oli helppo. 

Vierailija
2539/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juu, sit se kysymys, jossa vaihtoehdot oli lääkinnällinen, ammatillinen, kasvatuksellinen, sit terveydenhuolto, psykologinen jne. No eikös oikea ollut just b) eli se, jossa ei ollut mitään lääkinnällistä?

Vierailija
2540/4979 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai juu, sit se kysymys, jossa vaihtoehdot oli lääkinnällinen, ammatillinen, kasvatuksellinen, sit terveydenhuolto, psykologinen jne. No eikös oikea ollut just b) eli se, jossa ei ollut mitään lääkinnällistä?

Joo mun mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi