Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko täällä muita jotka oli tänään Metropolian pääsykokeissa? Hain sairaanhoitajaksi ja koe tuntu jotenkin ihan älyttömän vaikeelta :( Aika loppui kesken.
Minä olin. Helpottaa kuulla että joku muukin on sitä mieltä että oli vaikea. Matikka oli mun mielestä ihan ok, ei ongelmia, mutta aineisto haastava opetella niin lyhyessä ajassa, meni osittain ihan arvailuksi :/
Mutta mutta.. Kaikillehan se on sama!Ah ihana saada edes vähän vertaistukea :D Joo matikka oli aika helppo mutta se aineisto, huhhuh. Ihan älyttömän vaikeeta suomen kieltä jota oli mahdotonta opetella tai tehdä tarpeeksi muistiinpanoja tunnissa. Teksti täynnä pelkkää kemiaa ja termejä joita en tienny edes olevan olemassa. Mullakin meni aika lailla arvailuks koko koe :/
Joo, olihan se raskasta tekstiä. Hyvä juttu on se, että vastausvaihtoehtoja oli vain kaksi. Uskallan luulla, että monelle haastava. Nostan hattua jos joku/jotkut handlas homman helposti! :D
Toivottavasti se matikka meni oikeesti hyvin, kun menee möläyttään itsevarmana että hyvin meni, löytyykin sit miljoona huolimattomuusvirhettä! XD
Vierailija kirjoitti:
Oon ite ollu töissä tässä viime päivät kokoajan
tai muuten kokoajan menossa ja nyt ku pitkästä hengähtää ni kerkee ajattelee sitä ylihuomista koetta ni alkaahan sitä tässä jo jopa ahdistamaaki :DD turkuun menossa siis sosionomin kokeesee. Tsemppiä kaikille joilla vielä koe edessä!
Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatana
Se on koko ajan eikä kokoajan... Älä vain kirjoita missään kokeessa noin.
Taidan ottaa jossain vaiheessa iltaa diapamia että ahdistus vähän helpottaisi ja sitten ennen koetta vielä vähän lisää.
Mä tulen olemaan niin helpottunut sitten kun ne ryhmäkeskustelut on ohitse, ei herranjestas mä inhoan yli kaiken jo muutenkin puhumista isossa ryhmässä ja nyt vielä arvioimalla arvioidaan joka sanaa mitä mun suusta tulee :X
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako Turussa astua bussiin eli onko busseissa näyttö, josta näkee seuraavan pysäkin nimen?
Joo.
Oulussa oli mielestäni erittäin helpot pääsykokeet. Saattaa olla todella moni jäämässä tyyliin pisteen päähän (eli varmaan minä). Vai mites muiden mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko täällä muita jotka oli tänään Metropolian pääsykokeissa? Hain sairaanhoitajaksi ja koe tuntu jotenkin ihan älyttömän vaikeelta :( Aika loppui kesken.
Minä olin. Helpottaa kuulla että joku muukin on sitä mieltä että oli vaikea. Matikka oli mun mielestä ihan ok, ei ongelmia, mutta aineisto haastava opetella niin lyhyessä ajassa, meni osittain ihan arvailuksi :/
Mutta mutta.. Kaikillehan se on sama!Ah ihana saada edes vähän vertaistukea :D Joo matikka oli aika helppo mutta se aineisto, huhhuh. Ihan älyttömän vaikeeta suomen kieltä jota oli mahdotonta opetella tai tehdä tarpeeksi muistiinpanoja tunnissa. Teksti täynnä pelkkää kemiaa ja termejä joita en tienny edes olevan olemassa. Mullakin meni aika lailla arvailuks koko koe :/
Joo, olihan se raskasta tekstiä. Hyvä juttu on se, että vastausvaihtoehtoja oli vain kaksi. Uskallan luulla, että monelle haastava. Nostan hattua jos joku/jotkut handlas homman helposti! :D
Toivottavasti se matikka meni oikeesti hyvin, kun menee möläyttään itsevarmana että hyvin meni, löytyykin sit miljoona huolimattomuusvirhettä! XD
Ette oo yksin, Suomi24 oli keskustelua tosta kokeesta ja oli ilmeisesti monella muullaki menny ihan ohi toi koe ku oli niin vaikee :-D Anto vähän toivoa itsellekki. Hauska kyllä että jos käy oikein hyvä tuuri niin on heittänyt vastausvaihtoehdot oikein ja pääseekin sisään! Arvalla.
Onko täällä tänään Turun shg kokeessa olleita? Oonko ainoo kenelle enkku tuotti vaikeuksia...
Vierailija kirjoitti:
Taidan ottaa jossain vaiheessa iltaa diapamia että ahdistus vähän helpottaisi ja sitten ennen koetta vielä vähän lisää.
Mä tulen olemaan niin helpottunut sitten kun ne ryhmäkeskustelut on ohitse, ei herranjestas mä inhoan yli kaiken jo muutenkin puhumista isossa ryhmässä ja nyt vielä arvioimalla arvioidaan joka sanaa mitä mun suusta tulee :X
Mielenkiinnosta, minkälaiseen työhön olisit sosionomina tähtäämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh alkaa tulla pääsykoematsku jo korvista. Taitaa olla turha enää lukea, enempää ei mun kalloon tartu. Meni syteen tai saveen... Torstaihin pitäis vielä kestää.
Jep. Kuinka paljon olet lukenut ja tarkkaan yrittänyt opetella? Linjaukset mun makuun liian ympäripyöreä lätinää.
Olen eri tyyppi, mutta mä en ainakaan osaa kovin tarkasti. En ole siis lukenut monia kertoja, kuten en koskaan lue minnekään.
Viittaatko linjauksilla digitaalisaatioartikkeliin? Juu, se on aika outo. Järkkyä kapulakieltä näin kieli-ihmisen mielestä ja kuten aiemmin sanoin, niin asiasta toiseen pompitaan. Olen lukenut sen ajat sitten, tuskin muistan enää mitään. Pitänee vähän vilkuilla alleviivauksia.
Kun nyt edes pääsisi perille koko oppilaitokseen jotenkin eikä eksyisi jonnekin. Ei voisi sitten yhtään sivummalla olla.
Aiotko pärjätä noin ylimalkaisella taktiikalla? Niin ja muuten jos tarkotat että oppilaitos on jotenkin syrjäsel paikal, ni ei se kyl musta oo. Toiselta rautatieasemalta on muutama sata metriä. Monta bussia menee ohi. Lähin Onnibussin pysäkki muutaman sadan metrin päässä ja muiden bussien pikavuoropysäkeitä. Kaupungin pyöriä eli fölifillareita on joka kulmalla kaikkien käyttöön. Kaikki asiat ei voi olla keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se matikka meni oikeesti hyvin, kun menee möläyttään itsevarmana että hyvin meni, löytyykin sit miljoona huolimattomuusvirhettä! XDEtte oo yksin, Suomi24 oli keskustelua tosta kokeesta ja oli ilmeisesti monella muullaki menny ihan ohi toi koe ku oli niin vaikee :-D Anto vähän toivoa itsellekki. Hauska kyllä että jos käy oikein hyvä tuuri niin on heittänyt vastausvaihtoehdot oikein ja pääseekin sisään! Arvalla.
Ai jaa? Täytyy käydä kurkkaamassa sitä ketjua :) ja juu, lotto voi osua joskus ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako Turussa astua bussiin eli onko busseissa näyttö, josta näkee seuraavan pysäkin nimen?
Ainakin niissä busseissa millä itse olen kulkenut, on ollut näyttö. Jos ei jostain syystä ole niin mapsi vaan päälle ja katsot kun oot kohdilla.
Joo, näinhän se on Tampereellakin välillä tehtävä, koska näytöt oikkuilee. Eiköhän sitä pidä bussia koittaa - vielä kun sen pysäkinkin jostain aseman läheltä löytäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai muuten kokoajan menossa ja nyt ku pitkästä hengähtää ni kerkee ajattelee sitä ylihuomista koetta ni alkaahan sitä tässä jo jopa ahdistamaaki :DD turkuun menossa siis sosionomin kokeesee. Tsemppiä kaikille joilla vielä koe edessä!
Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatanaNo siis, eihän nyt todellakaan sote-alan ihmiset todellakaan voi tolleen ahdistua tai jännittää jotain pääsykoetta! Kuinka ihmeessä oikein ajattelit selvitä alalla työelämässä??
Muita ihmisiä hoitaessa ja auttaessa pärjää parhaiten täysin tunteeton ja aivotoiminnaton zombie.
Totta kai meitä "karskimpiakin" jännittää eri tilanteissa.
Samoin kun esimerkiksi eräällä kurssilla käsiteltiin surutyöskentelyä lapsen kanssa, jolta on vanhempi/sisarus/muu perheenjäsen kuollut, niin kyllähän noista omiakin tunteita tulee (saati sitten aidoista tilanteista).
Mutta pointti onkin siinä, että pystytkö kokoamaan itsesi ja toimimaan siitä huolimatta, että käsitellään vaikeaa asiaa. Se on kuitenkin ikävä sitten vasta työkentällä huomata, että ei pysty tähän työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh alkaa tulla pääsykoematsku jo korvista. Taitaa olla turha enää lukea, enempää ei mun kalloon tartu. Meni syteen tai saveen... Torstaihin pitäis vielä kestää.
Jep. Kuinka paljon olet lukenut ja tarkkaan yrittänyt opetella? Linjaukset mun makuun liian ympäripyöreä lätinää.
Olen eri tyyppi, mutta mä en ainakaan osaa kovin tarkasti. En ole siis lukenut monia kertoja, kuten en koskaan lue minnekään.
Viittaatko linjauksilla digitaalisaatioartikkeliin? Juu, se on aika outo. Järkkyä kapulakieltä näin kieli-ihmisen mielestä ja kuten aiemmin sanoin, niin asiasta toiseen pompitaan. Olen lukenut sen ajat sitten, tuskin muistan enää mitään. Pitänee vähän vilkuilla alleviivauksia.
Kun nyt edes pääsisi perille koko oppilaitokseen jotenkin eikä eksyisi jonnekin. Ei voisi sitten yhtään sivummalla olla.
Aiotko pärjätä noin ylimalkaisella taktiikalla? Niin ja muuten jos tarkotat että oppilaitos on jotenkin syrjäsel paikal, ni ei se kyl musta oo. Toiselta rautatieasemalta on muutama sata metriä. Monta bussia menee ohi. Lähin Onnibussin pysäkki muutaman sadan metrin päässä ja muiden bussien pikavuoropysäkeitä. Kaupungin pyöriä eli fölifillareita on joka kulmalla kaikkien käyttöön. Kaikki asiat ei voi olla keskustassa.
Sen pärjää tuolla lukemisella, minkä pärjää. Luen yleensä kerran, mutta hitaasti ja sisäistäen. Hyvä muisti pelastaa jonkin verran. Mutta eipä tässä nyt kauheasti stressiä ole tästä.
No, toiselle rautatieasemalle menee huonosti junia. That is, sitä ei voi hyväksikäyttää tässä, ellei ota riskiä, että kiirus tulee tai ei ehdi. Normiasemalta on yli 3 kilometrin kävelymatka eli omasta mielestäni kohtuullisen kaukana keskustasta.
Onnibusin lähin bussipysäkki täältäpäin mennessä on Turun linja-autoasemalla, joten ei kauheasti hyötyä. Expressin pysäkit ovat 3-5 kilometrin päässä eli ei kauheasti hyötyä. Okei, yhdellä pitkänmatkanbussilla pääsee sairaalalle, jos haluaa olla perillä aamulla klo 9 ja odottaa 3 h.
Ei siis tutkita ennen hutkimista, sillä vaikuttaahan se paljon, mistä on tulossa ja milloin busseja ja junia kulkee.
Ei siitä nyt sen enempää kannata loukkaantua, jos ulkopaikkakuntalainen toivoo helppoa elämää keskustassa. Kuka sitä haluaisi jännitellä, ehtiikö sinne tänne vai tuleeko ongelmia, kun vaihtaa kulkupeliä. Jalkaisin tai taksilla loput on aina turvallisinta.
Millainen enkun osio shg:n valintakokeessa oli Turussa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olin tänään Metropoliassa valintakokeissa, muta Geronomin kokeissa mitkä olivat ihan iisit kyllä.
Te jotka ootte käyneet Turussa jo pääsykokeissa ja kokeessa oli enkkua tai matikkaa tms, oliko niistä maininta etukäteen pääsykoe-infossa? Sillä kysyn kun mietin että voisko sosionomienkin kokeessa sittenkin niitä olla, vaikkei mainintaa ollut..
Nauran täällä hysteeristä ja hermostunutta naurua sille, kuinka huumorintajutonta porukkaa tässä keskustelussa on 😂 Aina kun vähän heittää läppää, saa kasan alapeukkuja ja hetken päästä joku nillittämässä kommentista jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatanaSe on koko ajan eikä kokoajan... Älä vain kirjoita missään kokeessa noin.
No öö siis todellaki kirjotan ja todellaki kirjotan myös samal taval ku mitä kirjotan vauva.fi -keskustelussa ja tietty aion kans käyttää kaikkee slangii ja puhekieltä ja teinixäxdee lyhenteitä ja ainii myös lahen murretta ooäfcee lol
Vierailija kirjoitti:
Nauran täällä hysteeristä ja hermostunutta naurua sille, kuinka huumorintajutonta porukkaa tässä keskustelussa on 😂 Aina kun vähän heittää läppää, saa kasan alapeukkuja ja hetken päästä joku nillittämässä kommentista jotain.
Joo ootan kans innolla mitä toi mun ylilyönti kommentti saa aikaa ihmisissä täällä
Onko tämä aineisto jossain näkyvillä?