Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
2221/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ite ollu töissä tässä viime päivät kokoajan

tai muuten kokoajan menossa ja nyt ku pitkästä hengähtää ni kerkee ajattelee sitä ylihuomista koetta ni alkaahan sitä tässä jo jopa ahdistamaaki :DD turkuun menossa siis sosionomin kokeesee. Tsemppiä kaikille joilla vielä koe edessä!

Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatana

Se on koko ajan eikä kokoajan... Älä vain kirjoita missään kokeessa noin.

No öö siis todellaki kirjotan ja todellaki kirjotan myös samal taval ku mitä kirjotan vauva.fi -keskustelussa ja tietty aion kans käyttää kaikkee slangii ja puhekieltä ja teinixäxdee lyhenteitä ja ainii myös lahen murretta ooäfcee lol

Noin uhmakkaalla asenteella et tule sote-alalla pärjäämään.

Ei pahalla, kerron vain, ettei sitten työelämässä tule yllätyksenä. Paras kun jätät kokeeseen menemättä!

Vierailija
2222/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla pääsykoeväsy täällä valloillaan 😆😆 Ihan viihdyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai muuten kokoajan menossa ja nyt ku pitkästä hengähtää ni kerkee ajattelee sitä ylihuomista koetta ni alkaahan sitä tässä jo jopa ahdistamaaki :DD turkuun menossa siis sosionomin kokeesee. Tsemppiä kaikille joilla vielä koe edessä!

Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatana

No öö siis todellaki kirjotan ja todellaki kirjotan myös samal taval ku mitä kirjotan vauva.fi -keskustelussa ja tietty aion kans käyttää kaikkee slangii ja puhekieltä ja teinixäxdee lyhenteitä ja ainii myös lahen murretta ooäfcee lol

Ei pahalla, kerron vain, ettei sitten työelämässä tule yllätyksenä. Paras kun jätät kokeeseen menemättä!

"noin huumorintajuttomalla luonteella et tuu pärjäämää missää elämässä" tai mitähän tähä nyt vois yhtä ympäripyöreetä sanoa takasin :DDD voi kuule mulle on taustalla asiakaspalvelutyötä että tuskin mä tämmöstä settiä heitän työelämässä, haloja nyt sinne suuntaa vähä hei

Vierailija
2224/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"noin huumorintajuttomalla luonteella et tuu pärjäämää missää elämässä" tai mitähän tähä nyt vois yhtä ympäripyöreetä sanoa takasin :DDD voi kuule mulle on taustalla asiakaspalvelutyötä että tuskin mä tämmöstä settiä heitän työelämässä, haloja nyt sinne suuntaa vähä hei

Olen tuon kommentin kirjoittaja ja se oli tarkoitettu sarkasmiksi, ilmeisesti en tehnyt sitä kuitenkaan tarpeeksi selvästi, kun täydestä meni 😁

Vierailija
2225/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun shg kokeessa enkun osio koostui ammattiin liittyvästä 19 sivuisesta materiaalista. Materiaali sisälsi kaksi eri osiota Suomi ja Ruotsi ja niitä vertailtiin kysymyksissä.

Ongelma oli se että ensiksi piti lukea Suomen osio ja sitten Ruotsin. Osioita ei siis järjestelmällisesti vertailtu vaan meidän piti itse se tehdä. Oli mukavaa kuunella sitä sivujen kääntelyä... En kokenut tekstiä edes vaikeaksi kielellisesti, ongelma itselle oli ajan puute, enkku söi itseltä 2/3 koe ajasta. Omasta mielestä enkussa ei testattu kielitaitoa vaan kuinka nopea on lukemaan.

Vierailija
2226/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun shg kokeessa enkun osio koostui ammattiin liittyvästä 19 sivuisesta materiaalista. Materiaali sisälsi kaksi eri osiota Suomi ja Ruotsi ja niitä vertailtiin kysymyksissä.

Ongelma oli se että ensiksi piti lukea Suomen osio ja sitten Ruotsin. Osioita ei siis järjestelmällisesti vertailtu vaan meidän piti itse se tehdä. Oli mukavaa kuunella sitä sivujen kääntelyä... En kokenut tekstiä edes vaikeaksi kielellisesti, ongelma itselle oli ajan puute, enkku söi itseltä 2/3 koe ajasta. Omasta mielestä enkussa ei testattu kielitaitoa vaan kuinka nopea on lukemaan.

Ja tiesitkö etukäteen että tällaiset osiot kokeessa on? Montako tuntia kokeen kesto oli?

Vierailija
2227/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon kommentin kirjoittaja ja se oli tarkoitettu sarkasmiksi, ilmeisesti en tehnyt sitä kuitenkaan tarpeeksi selvästi, kun täydestä meni 😁

Ilmeisesti et mutta nyt ku luen sen tietäen et se on sarkasmii ni huomaan sen kyllä :DD olin just laittamassa että kaikesta sitä keksitää että miks ei pärjää sote-alalla, tää oli hyvä uus heitto lisää miks ollaan kaikki paskoja!!

Vierailija
2228/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä noista osioista ilmotettiin, yhteensä 3h

Vierailija
2229/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneks en hakenut Turkuun :D Ruotsi ei oikein luonnistu, viimesistä ruotsin opinnoista aikaa kymmenisen vuotta ja kotiseuduilla ei sitä kieltä missään tarvitse käyttää. Varmasti siis hoitotyössä tarvii kyllä, pitää ehkä opetella koko kieli sit uusiks..

Vierailija
2230/4979 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ootte käyneet Turussa jo pääsykokeissa ja kokeessa oli enkkua tai matikkaa tms, oliko niistä maininta etukäteen pääsykoe-infossa? Sillä kysyn kun mietin että voisko sosionomienkin kokeessa sittenkin niitä olla, vaikkei mainintaa ollut..

Oli etukäteen mainittu. Sekä ihan turun amk:in sivuilla ja vielä erikseen sähköpostikutsussa.

Vierailija
2231/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pysyttäis silti ihan asiassa.. ei jaksa mitään mukahauskoja välikommentteja lukea.

Miten teillä ne valintakokeet meni?

Missä kävit kokeissa?

Oliko millaiset kokeet eli mitä päivään kuului?

Itse kävin Metropoliassa missä oli vain tekstin kirjoittaminen 1 A4 sivu ja ryhmätehtävä/haastattelu 5hengen ryhmissä.

Vierailija
2232/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen tyhmää kysymystä, mutta; kokeessa kun ei saa mukana olla mitään ylimääräistä, minne saa tungettua pakolliset tavaransa? Onko siellä joku valvoja jolle voi tavaransa jättää tai lukollinen kaappi tms? Turkuun menossa siis.

Vierailija
2233/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite ollut sairaanhoitajana jo pari vuotta työelämässä mutta silti seurannu tätä ketjua ja jännittäny kaikkien puolesta. Niin tuoreessa muistissa kuitenki omat pääsykokeet. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
2234/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen tyhmää kysymystä, mutta; kokeessa kun ei saa mukana olla mitään ylimääräistä, minne saa tungettua pakolliset tavaransa? Onko siellä joku valvoja jolle voi tavaransa jättää tai lukollinen kaappi tms? Turkuun menossa siis.

Metropolian kokeessa laukku piti jättää joko käytävälle (mitä kukaan ei luonnollisesti tehnyt) tai auditorion seinustalle odottamaan. Koe oli siis auditoriossa. En toki Turusta tiedä mutta varmaan jotain samansuuntaista ratkaisua sielläkin?

Vierailija
2235/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa kassit laitettiin penkin alle.

Vierailija
2236/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehtävässä pitää referoida suomeksi ja joku innokas kääntää koko tekstin, onko se koko tehtävä silloin hylätty?

Vierailija
2237/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa turkulaisilla löysät scrotumit.

Vierailija
2238/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo ennestään amk tutkinto. Kuinkahan monta tämmöistä hakijaa otetaan sisään jos paikkoja 40? Muunto-opiskelijoita ilmeisesti about 7, avoimen väylän kautta 1-2. Mitenhän iso osa ensikertalaisia?

Vierailija
2239/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun valintakoekutsussa lukee tavarat, jotka tarvitaan itse kokeeseen. Mutta ei toki mitään "ei saa olla mukana mitään ylimääräistä" -kieltoa ole missään paikassa eli yleensä kamat jätetään tenttityyliin seinän luokse tai jonnekin, minne käsketään. 

Vierailija
2240/4979 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tehtävässä pitää referoida suomeksi ja joku innokas kääntää koko tekstin, onko se koko tehtävä silloin hylätty?

No, henkilö ei ole ainakaan ymmärtänyt tehtävänantoa, jos tosiaan tekstin kääntää sanatarkasti. Mutta en tiedä amk-arvioinneista mitään. Minusta kuulostaisi varsin oudolta, jos siitä saisi enemmän kuin muutaman pisteen, mutta kai näissä on kaikki mahdollista.