Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täältä menossa huomenna jalkaterapian kokeeseen?
Minä. Pidän juuri harjoituksen vuoksi psykoterapia-istuntoa vasemmalle jalalleni. Kertoo, että oikea jalka syrjinyt sitä koko elämän ja aina tallonut varpaille.
Vinkki vitonen,terapia tarkoittaa lääketieteellistä hoitoa eikä psykoterapiaa. On myös selkäterapiaa jne.
Jalkani ei tarvinnut selkäterapiaa, vaan psykoterapiaa. Nyt käymme läpi sen lapsuutta ja kaikkia kiviä ja karikoita, joihin se on elämänsä aikana kompastunut.
Oliko täällä muita jotka oli tänään Metropolian pääsykokeissa? Hain sairaanhoitajaksi ja koe tuntu jotenkin ihan älyttömän vaikeelta :( Aika loppui kesken.
Eikö ole ollut missään vielä bioanalyytikkojen kokeita? Vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh. 150 pääsykokeeseen kutsuttua ei kyllä ole vähän. Eihän sinne tarkoitus oo kaikkia hakijoita kutsua, se karsinta tehtiin jo esivalintakokeessa.
Omaan pääsykokeeseeni kutsun sai 40 henkeä ja hakijoita joku pari tuhatta.
Mistä sä tiedät nyt jo, miten paljon jonnekin on hakenut? Tälleen hieman OT:na, mutta onko jotkut oppilaitokset julkaisseet jo tilastoja hakijoista?
Turun amk ainakin julkaisi heti esivalintakokeen jälkeen määriä, mitä koulutuksiinsa oli tänä keväänä hakenut. Samainen uutinen jota täällä on puitu jo moneen kertaan, kun siitä selvisi että verkkososionomi oli ollut suosituin hakukohde.
Vierailija kirjoitti:
Oliko täällä muita jotka oli tänään Metropolian pääsykokeissa? Hain sairaanhoitajaksi ja koe tuntu jotenkin ihan älyttömän vaikeelta :( Aika loppui kesken.
Pahin ehdottomasti se, ettö montako sairaanhoitajaa tarvitaan vaihtamaan lamppu :(
Oikea vastaus siis ei yhtään, koska kunnilla ei riitä resurssit ja hyvin päivänvalossakin näkee.
Oon ite ollu töissä tässä viime päivät kokoajan
tai muuten kokoajan menossa ja nyt ku pitkästä hengähtää ni kerkee ajattelee sitä ylihuomista koetta ni alkaahan sitä tässä jo jopa ahdistamaaki :DD turkuun menossa siis sosionomin kokeesee. Tsemppiä kaikille joilla vielä koe edessä!
Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatana
Ainakin kolmessa neljästä hakutoiveestani hakijamäärät on julkaistu heti yhteishaun loputtua maaliskuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh. 150 pääsykokeeseen kutsuttua ei kyllä ole vähän. Eihän sinne tarkoitus oo kaikkia hakijoita kutsua, se karsinta tehtiin jo esivalintakokeessa.
Omaan pääsykokeeseeni kutsun sai 40 henkeä ja hakijoita joku pari tuhatta.
Mistä sä tiedät nyt jo, miten paljon jonnekin on hakenut? Tälleen hieman OT:na, mutta onko jotkut oppilaitokset julkaisseet jo tilastoja hakijoista?
Turun amk ainakin julkaisi heti esivalintakokeen jälkeen määriä, mitä koulutuksiinsa oli tänä keväänä hakenut. Samainen uutinen jota täällä on puitu jo moneen kertaan, kun siitä selvisi että verkkososionomi oli ollut suosituin hakukohde.
Joo, tuon uutisen olen nähnyt, mutta mitään tilastoja hakijoista en. Uutisessa käsiteltiin vain ensisijaisia hakijoita. Määrällisesti liiketalouteen oli eniten hakijoita (1708 hakijaa).
Bioanalyytikoilla oli metropoliaan pääsykokeet eilen, en kyllä itse osallistunut vaan opiskelen jo alaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kolmessa neljästä hakutoiveestani hakijamäärät on julkaistu heti yhteishaun loputtua maaliskuun lopussa.
Mitähän kouluja?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin. Helpottaa kuulla että joku muukin on sitä mieltä että oli vaikea. Matikka oli mun mielestä ihan ok, ei ongelmia, mutta aineisto haastava opetella niin lyhyessä ajassa, meni osittain ihan arvailuksi :/
Mutta mutta.. Kaikillehan se on sama!
Vierailija kirjoitti:
Bioanalyytikoilla oli metropoliaan pääsykokeet eilen, en kyllä itse osallistunut vaan opiskelen jo alaa. :)
Voitko kertoa mitä sinun pääsykokeessa oli? :)
Sekin auttaa
Vierailija kirjoitti:
tai muuten kokoajan menossa ja nyt ku pitkästä hengähtää ni kerkee ajattelee sitä ylihuomista koetta ni alkaahan sitä tässä jo jopa ahdistamaaki :DD turkuun menossa siis sosionomin kokeesee. Tsemppiä kaikille joilla vielä koe edessä!
Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatana
No siis, eihän nyt todellakaan sote-alan ihmiset todellakaan voi tolleen ahdistua tai jännittää jotain pääsykoetta! Kuinka ihmeessä oikein ajattelit selvitä alalla työelämässä??
Muita ihmisiä hoitaessa ja auttaessa pärjää parhaiten täysin tunteeton ja aivotoiminnaton zombie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kouluja?
Lapin AMK, Kotka, SeAMK.
Uskaltaako Turussa astua bussiin eli onko busseissa näyttö, josta näkee seuraavan pysäkin nimen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps jos tästä ahdistus -kommentistaki joku tulee kyseenalaistamaa että oonko sopiva sote-alalle ni johan nyt saatanaNo siis, eihän nyt todellakaan sote-alan ihmiset todellakaan voi tolleen ahdistua tai jännittää jotain pääsykoetta! Kuinka ihmeessä oikein ajattelit selvitä alalla työelämässä??
Muita ihmisiä hoitaessa ja auttaessa pärjää parhaiten täysin tunteeton ja aivotoiminnaton zombie.
Noniiii herranjumala sentää!!!!! Ehkä pitäs harkita jotain muuta koulua sittenki ku oon tämmönen hullu.......
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako Turussa astua bussiin eli onko busseissa näyttö, josta näkee seuraavan pysäkin nimen?
Mietin samaa mut päädyn varmaa kummiski taksii koska oon tämmönen panikoija ja ku ihan uus kaupunki :D
Vierailija kirjoitti:
Ainakin niissä busseissa millä itse olen kulkenut, on ollut näyttö. Jos ei jostain syystä ole niin mapsi vaan päälle ja katsot kun oot kohdilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin. Helpottaa kuulla että joku muukin on sitä mieltä että oli vaikea. Matikka oli mun mielestä ihan ok, ei ongelmia, mutta aineisto haastava opetella niin lyhyessä ajassa, meni osittain ihan arvailuksi :/
Mutta mutta.. Kaikillehan se on sama!
Ah ihana saada edes vähän vertaistukea :D Joo matikka oli aika helppo mutta se aineisto, huhhuh. Ihan älyttömän vaikeeta suomen kieltä jota oli mahdotonta opetella tai tehdä tarpeeksi muistiinpanoja tunnissa. Teksti täynnä pelkkää kemiaa ja termejä joita en tienny edes olevan olemassa. Mullakin meni aika lailla arvailuks koko koe :/
Olen eri tyyppi, mutta mä en ainakaan osaa kovin tarkasti. En ole siis lukenut monia kertoja, kuten en koskaan lue minnekään.
Viittaatko linjauksilla digitaalisaatioartikkeliin? Juu, se on aika outo. Järkkyä kapulakieltä näin kieli-ihmisen mielestä ja kuten aiemmin sanoin, niin asiasta toiseen pompitaan. Olen lukenut sen ajat sitten, tuskin muistan enää mitään. Pitänee vähän vilkuilla alleviivauksia.
Kun nyt edes pääsisi perille koko oppilaitokseen jotenkin eikä eksyisi jonnekin. Ei voisi sitten yhtään sivummalla olla.