Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku tänään METROPOLIAN valintakokeissa?
Millaiset oli?
Miten pärjäsit ja mikä fiilis jäi kokeista?
Ainiin ja kestivätkö miten monta tuntia?Minä olen kyllä huomenna vasta menossa metropolian valintakokeisiin
Eikun juu, onhan siellä tänään ollut bioanalyyt. kokeet. Ihmettelin hetken että mitäh?! :D
Minkä alan kokeisiin olet huomenna menossa?
Ootko miten valmistautunut?
Niin ja tsemppiä kokeeseen!
Kiitos tsempeistä :)
olen hakenut niin sh kun th! olen kerrannut perusmatikkaa (lääkelaskut osaan melko hyvin mutta niitä ei kai välttämättä tule joten ihan prosentti, jako- ja kertolaskuja, verrantoa jne), miettinyt mitä kertoisin itsestäni, lukenut hoitotyön etikkaa ja kollegiaalisuutta yms, miettinyt ryhmähaastattelua varten ajankohtaisia asioita mitä saattas tulla ja sen sellasta. Ennakkomatskua kun ei oo ei voi valmistautua kun tällein mutu tuntumalla ja oman arvioinnin ja odotusten mukaan :) En tiedä onko tästä hyötyä mutta paremmin en osaa nyt valmistautua. Kun vaan osaisi ottaa tarpeeksi rennosti ja KESKITTYÄ! :) Tsemppiä myös sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kukaan tänään Turun pääsykokeissa? Oliko monivalintaa vai esseetä?
röntgenhoitajan pääsykokeessa monivalintaa ja oikein/väärin kysymyksiä
Y
Oliko kinkkisiä kysymyksiä?
osa materiaaliin liittyvistä kysymyksistä oli kyllä oikeasti aika vaikeita. Mihin olet itse hakemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estenomit miten meni kokeet?
Tein vahingossa pellemeikin iltameikin sijasta :(
Sä et varmaan sit tienny misää kokeessa edes olit :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Y
osa materiaaliin liittyvistä kysymyksistä oli kyllä oikeasti aika vaikeita. Mihin olet itse hakemassa?
Olitko lukenut miten paljon? En ole edellinen kysyjä, änkesin vain tähän myös kyselemään :) Turkuun sosionomin pääsykokeeseen kuitenkin menossa olen minä.
Oliko se Turun amk:n röntgen/bioanalyytikon valintakokeen englannin 1. kohta oikein vai väärin?
En muista enää tarkkaan, mutta olen miettinyt oliko se suomenkielinen väite tyyliin "Suomella on potilasturvajärjestelmä", vai "Suomi on julkaissut potilasturvajärjestelmän"? Tekstissähän oli jotain announced jne. Mietin pitkään ja laitoin, että väite on väärin, mutta nyt kyseenalaistan jo koko englannin osion onnistumista.
Kun monessa lukee, että kokeeseen kutsutaan kolminkertainen määrä suhteessa aloituspaikkoihin niin monessa paikassa aloituspaikkoja on 30-60 niin aika vähältä kuulostaa, että vain 90-180 kutsuttaisiin kokeisiin, toki paikoista riippuen. Esimerkiksi omaan koulutukseeni haki yhteishaussa melkein 800 ja siitä sitten karsiutuivat ne, jotka eivät saaneet kutsua. Vaikea uskoa kuitenkin, on että vain 150 olisi saanut kutsun.
Öh. 150 pääsykokeeseen kutsuttua ei kyllä ole vähän. Eihän sinne tarkoitus oo kaikkia hakijoita kutsua, se karsinta tehtiin jo esivalintakokeessa.
Omaan pääsykokeeseeni kutsun sai 40 henkeä ja hakijoita joku pari tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Öh. 150 pääsykokeeseen kutsuttua ei kyllä ole vähän. Eihän sinne tarkoitus oo kaikkia hakijoita kutsua, se karsinta tehtiin jo esivalintakokeessa.
Ja sitten kun tilastoissa puhutaan hakijoista niin onkohan ne heitä, jotka ovat saaneet kutsut kokeisiinkin vai heitä, jotka ovat yhteishaun aikana hakeneet niihin koulutuksiin, mutta kutsuista ei ole tietoa, että ovatko saaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun tilastoissa puhutaan hakijoista niin onkohan ne heitä, jotka ovat saaneet kutsut kokeisiinkin vai heitä, jotka ovat yhteishaun aikana hakeneet niihin koulutuksiin, mutta kutsuista ei ole tietoa, että ovatko saaneet?
No tietenkin kaikki ne, jotka ovat haussa hakeneet. Mitä järkeä olisi tehdä tilastoja pääsykoekutsun saaneista, eiköhän niitä ole aina se sama määrä minkä kukin koulu on päättänyt ottaa tavakseen kutsua, esim se 150 tai 40 tms.. 😁
Kerro ihmeessä jos en nyt ymmärtänyt kysymystäsi oikein, vaikea nimittäin uskoa että ihmiset oikeasti miettii näin tyhmiä, anteeks vaan........
Jos joku on jo käynyt bioanalyytikon valintakokeessa niin kertokaa mitä siellä oli?
Itsellä huomenna ja alkaa jo jännittää enkä oikein tiedä mitä kannattaisi harjoitella...
Millaisia asioita olette vastanneet haastattelu papereissa kohtaan "mikä on ollut elämäsi haastavin kokemus ja miten selvisit siitä?"
En ole varma uskaltaako siihen kirjoittaa rehellisesti mitä vaan...
Huh huh alkaa tulla pääsykoematsku jo korvista. Taitaa olla turha enää lukea, enempää ei mun kalloon tartu. Meni syteen tai saveen... Torstaihin pitäis vielä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Y
En päässyt tänä vuonna sotelista eteenpäin.
Kukaan täältä menossa huomenna jalkaterapian kokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Huh huh alkaa tulla pääsykoematsku jo korvista. Taitaa olla turha enää lukea, enempää ei mun kalloon tartu. Meni syteen tai saveen... Torstaihin pitäis vielä kestää.
Jep. Kuinka paljon olet lukenut ja tarkkaan yrittänyt opetella? Linjaukset mun makuun liian ympäripyöreä lätinää.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Pidän juuri harjoituksen vuoksi psykoterapia-istuntoa vasemmalle jalalleni. Kertoo, että oikea jalka syrjinyt sitä koko elämän ja aina tallonut varpaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Pidän juuri harjoituksen vuoksi psykoterapia-istuntoa vasemmalle jalalleni. Kertoo, että oikea jalka syrjinyt sitä koko elämän ja aina tallonut varpaille.
Vinkki vitonen,terapia tarkoittaa lääketieteellistä hoitoa eikä psykoterapiaa. On myös selkäterapiaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät nyt jo, miten paljon jonnekin on hakenut? Tälleen hieman OT:na, mutta onko jotkut oppilaitokset julkaisseet jo tilastoja hakijoista?
Niin kun osassa linjoja on useampana päivänä valintakokeita Tänään on ollut Geronomin valintakokeet esimerkiksi mitkä jatkuvat huomenna.