Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
2141/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan olisi niin tyhmä, että kertoisi yksityiskohtia pääsykokeista ennen valintatulosten julkaisua? Siinä saattaa mennä oma tulevaisuus pilalle, kun jääkin yhden pisteen päähän opiskelupaikasta, kun meni möläyttämään muille "helppoa" tietoa.

No tuskin kenenkään "tulevaisuus menee pilalle" sentään vaikka ei kouluun pääsisikään. Suuri osa ei pääse,siihen kannattaa varautua eikä ladata hillittömiä paineita.

Vierailija
2142/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites oliko oamk:ssa materiaaleissa essee vai monivalintoja?

Ei ollut monivalintoja. Englannin ja äikän osioissa ihan vaan kysymyksiä kappaleista.

Mikä linja? 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhä ihmeessä ne antaa pisteitä niistä ryhmätilanteista ku niissä on yleensä aika paljo pojoja tarjolla? Onkoha lähtökohtasesti kaikki saamassa maksimit jos ei vaan käyttäydy siinä niinku joku täys m*lkku? Mun sisäinen salaliittoteoreetikko on heränny henkii ja kuvittelen että ne varmaa antaa mulle just sen verran pisteitä ryhmätilanteesta että ei tuu riittämään jatkoon vaikka muut osiot meni hyvin.

Eiköhän siinä katsota niitä sosiaalisia taitojasi, eli osaatko keskustella tasavertaisesti vai puhutko päälle, ignooraatko muiden sanomat asiat, oletko vaan ujona ja pelokkaana hiljaa jne.

Ja toki ne aiheetkin, jos et osaa sanoa annettuun aiheeseen mitään (esim. hakemasi alan ajankohtaisia asioita) niin herättäähän se kysymysmerkkejä.

Vierailija
2144/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan olisi niin tyhmä, että kertoisi yksityiskohtia pääsykokeista ennen valintatulosten julkaisua? Siinä saattaa mennä oma tulevaisuus pilalle, kun jääkin yhden pisteen päähän opiskelupaikasta, kun meni möläyttämään muille "helppoa" tietoa.

Oletkohan ihan sopiva sote-alalle, mikäli mielestäsi tulevaisuus on pilalla jos ei nyt tällä kertaa pääse sisään? Alalla kun kohtaat paljon isompia kriisejä, niin kykenetkö käsittelemään niitä + olemaan auttajana, jos jo yhdet epäonnistuneet pääsykokeet ovat mielestäsi pilanneet elämän?

Vierailija
2145/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei varsinaisesti mene tulevaisuus pilalle, jos en pääse kouluun, mutta olisihan se opiskelupaikka radikaali muutos elämässä. Tällä hetkellä elämässä ei ole mitään sisältöä ja istun vain toimettomana päivät pitkät. Mikään muu ei kiinnosta paitsi tuo yksi sote-ala ja kaiken huipuksi en edes tiedä sovinko sinne joukkoon jos pääsen sisään. En ole ujo mutta olen kunnon erakko-introvertti. 

Vierailija
2146/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites oliko oamk:ssa materiaaleissa essee vai monivalintoja?

Ei ollut monivalintoja. Englannin ja äikän osioissa ihan vaan kysymyksiä kappaleista.

Mikä linja? 😊

Sairaanhoitaja.

Vierailija
2147/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei varsinaisesti mene tulevaisuus pilalle, jos en pääse kouluun, mutta olisihan se opiskelupaikka radikaali muutos elämässä. Tällä hetkellä elämässä ei ole mitään sisältöä ja istun vain toimettomana päivät pitkät. Mikään muu ei kiinnosta paitsi tuo yksi sote-ala ja kaiken huipuksi en edes tiedä sovinko sinne joukkoon jos pääsen sisään. En ole ujo mutta olen kunnon erakko-introvertti. 

On täällä varmasti paljon muitakin, joille kouluunpääsy olisi tärkeää. Itsellä ei ole työkokemusta minkä takia en saa töitäkään ja jos en kouluun pääse,niin taas yksi vuosi "toimettomana" edessä. Monta työkkärin harjoittelua takana,ei jaksaisi enää. Olen panostanut paljon ja tehnyt kaikkeni että pääsisin sisälle. Silti se ei välttämättä riitä ja kouluun voi päästä sijastani joku jolla on jo työpaikka,asiat mallillaan eikä sillä ole niin suurta merkitystä pääseekö kouluun nyt. Semmoista se elämä vaan on.

Vierailija
2148/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku antaa konkreettisia esimerkkejä millaisia laskuja tulee olemaan/ on ollut bioanalyytikon pääsykokeessa?

Matikka ei ole vahva enkä haluaisi nyt keskittyä opiskelemaan mitään turhaa ja kaikkea mahdollista olen harjoitellut. Tuo vaan vaivaa että olenko harjoitellut vääränlaisia asioita. Miten muuten olette valmistautuneet pääsykokeisiin?

Vierailija
2149/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan ihan sopiva sote-alalle, mikäli mielestäsi tulevaisuus on pilalla jos ei nyt tällä kertaa pääse sisään? Alalla kun kohtaat paljon isompia kriisejä, niin kykenetkö käsittelemään niitä + olemaan auttajana, jos jo yhdet epäonnistuneet pääsykokeet ovat mielestäsi pilanneet elämän?

Turha miinustella. Jos pettymyksensietokyky niin matala, että yhden vuoden epäonnistuminen pilaa tulevaisuuden, niin kantti ei välttämättä kauaa kestä stressaavassa ja henkisesti kuormittavassa sote-alan työssä.

Siellä kun itse on kyettävä pysymään kasassa tilanteessa kuin tilanteessa, koska on hoidettava asiakkaan asiaa. Jos epäonnistumisen kohdalla uudelleenohjautuvuutta ei ole nimeksikään, niin todella vaikeaa tulee olemaan.

Noita kannattaa pohtia ihan vakavissaan.

Vierailija
2150/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät kuinka monta vuotta täällä ihmiset ovat jo olleet epäonnistuneita elämässään ja miten kovasti heitä on koeteltu henkisesti?

Vierailija
2151/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku tänään METROPOLIAN valintakokeissa?

Millaiset oli?

Miten pärjäsit ja mikä fiilis jäi kokeista?

Ainiin ja kestivätkö miten monta tuntia?

Vierailija
2152/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät kuinka monta vuotta täällä ihmiset ovat jo olleet epäonnistuneita elämässään ja miten kovasti heitä on koeteltu henkisesti?

En ole tuo ed.kirjoittaja,mutta noista vastoinkäymisistä viimeistään olisi hyvä seurata se,että ymmärtää elämän jatkuvan ja kaikesta selviävän. "Jos en pääse kouluun niin elämäni on pilalla" on huono ja lapsellinen asenne. Kannattaa pyrkiä tosissaan mutta ymmärtää sekin,että vain pieni määrä pääsee sisään. Suunnitelmat siis sen varalle että ei pääse ja uutta hakua putkeen syksymmällä.

Vierailija
2153/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä kannattaa harkita sitä omaa henkistä pärjäämistään sote-alalla.

Vierailija
2154/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset oli?

Minä olen kyllä huomenna vasta menossa metropolian valintakokeisiin

Vierailija
2155/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan tänään Turun pääsykokeissa? Oliko monivalintaa vai esseetä?

Vierailija
2156/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset oli?

Eikun juu, onhan siellä tänään ollut bioanalyyt. kokeet. Ihmettelin hetken että mitäh?! :D

Vierailija
2157/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

röntgenhoitajan pääsykokeessa monivalintaa ja oikein/väärin kysymyksiä

Vierailija
2158/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset oli?

Eikun juu, onhan siellä tänään ollut bioanalyyt. kokeet. Ihmettelin hetken että mitäh?! :D

Minkä alan kokeisiin olet huomenna menossa?

Ootko miten valmistautunut?

Niin ja tsemppiä kokeeseen!

Vierailija
2159/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

röntgenhoitajan pääsykokeessa monivalintaa ja oikein/väärin kysymyksiä

Y

Oliko kinkkisiä kysymyksiä?

Vierailija
2160/4979 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että nyt alkaa porukalla pitkä jännittäminen tiivistyä kun melkeen joka asiasta saadaan aikaan nahistelua ja takutaan siitä, kuka enemmän ansaitsee opiskelupaikan tai kuka alalle soveltuu ja kuka ei :) ymmärrettävää ja inhimillistä! Tsemppiä ihan jokaiselle, niin pääsykokeeseen kuin tarvittaessa seuraavaan hakuunkin tai yleensäkin elämän jatkumiseen tämän jälkeen!