~*~*~*~ Tonskat vko 29-30 ~*~*~*~
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
Kommentit (72)
OSSE - Ainakin tuon liikkeen tuoteselostuksessa luki noista Carenoista että istuinosat saa käännettyä erikseen. Se + ne omat kuomut, ilmakennopyörät, 76cm leveys oli mulle plussaa. Mietin myös että miten toimii talvivauvan kanssa, mutta täytyy oikeasti käydä katsomassa liikkeessä, myös sitä koppaa.. Kannattaako muuten talvivauvalle hankkia pehmeä koppa? Brion Kombit kun hankittiin, otettiin kova koppa ja se kyllä toimi ihan sekä että Oonalle..
AA - mulla on mennyt ohi, mikä piikitys sulla vielä alkaa? Ja mäkin varmaan varailen sitten jonnekin rv 24 tienoille Felicitakseen (Kurjelle toivottavasti) 4D:n.. Mua arveluttaa istukan toimivuus, viimeksi siinä oli jotain kalkkeumaa tms..
KANDI - OIH! Millon te Samokselle lähdette? Arvaa oonko kateellinen.. ;) En oo ennen ollut ja yritän kovasti toivoa että elokuun viim. vkolle löytyisi vielä jonnekin Kreikan saaristoon joku suht edullinen äkkilähtö..
Mammis & co (lähtee soffalle katsomaan Serranoja ja syömään Aino suklaa-jädeä)
En nyt just muista, kerroinko jo, että soittelin eilen varmuuden vuoksi synnärille, kun vatsa oli heti aamusta ihan kamalan pinkeenä, putkeen varmaan pari tuntia. Oli niin kivuliasta, että hädin tuskin pystyin ottamaan askelia. Sain ohjeeksi ottaa pari panadolia ja jos ei helpota, pitää käydä näytillä. Kuulemma tollanen kestosupistus voi jo vaikuttaa istukan virtauksiin... No, onneksi panadol+lepo auttoi.
Tänään sitten sama toistui heti aamusta, kun mun olis pitänyt lähteä terveyskeskukseen niihin seurantaverikokeisiin. Soitin taas synnärille ja nyt ne käski jo tulla käymään.
Verikokeiden lisäks olin käyrällä puolisen tuntia, ja siihenpä piirtyikin ihan mun tuntemusten mukaan noin viiden minuutin välein ihan kunnon supistuksia. Nyt nää alkaa jo tuntua hieman selässäkin, kuten viimeksi, mutta ei vielä silti ole yhtä ärhäköitä, sellaisia "synntyyssupistuksia" mun mielestä. Kätilö kyseli kyllä jo, että tuntuuko musta siltä, että synnytys saattais vaikka olla käynnistymässä... Oltiin aamupäivä tarkkailussa odottelemassa verikokeiden tuloksia ja muutenkin sitä, että alkaisko jotain tapahtua. Mutta ei noi supistukset muuttunut sen tiheemmiksi tai kovemmiksi, joten halusin itsekin vielä tulla takas kotiin. Tässähän voi mennä vielä vaikka pari viikkoa!
Ennen kotiinlähtölupaa lääkäri teki vielä sisätutkimuksen ja ultrasi, että vauvalla on kaikki hyvin ja istukan virtaukset on kunnossa. Kaikki oli hyvin: virtaukset OK ja vauvan painoarvio nyt ultralla 3700 g, mutta näppituntumalla hieman pienempi. Kohdunsuu on kahdelle sormelle auki, mutta kanavaa on vielä jäljellä. Lääkäri totesi kuitenkin paikkojen olevan ihan kypsät eli synnytys voi käynnistyä oikeastaan koska tahansa. Esim. tänän yönä tai sitten parin viikon kuluttua. :) Eli ei nää mun supistukset sitten ole olleet ihan harmittomia, kun alle pari viikkoa sitten vikassa neuvolalääkärin tarkistuksessa kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja kaulaa jäljellä yli 3cm. Nyt vaan sitten jännityksellä odotellaan, koska alkaa tapahtua! Ihan uusi tilanne tää, että supistelee jo ennakkoon, kun viimeksi synnytys käynnistyi vesien menolla.
MiaMik, kyllä mä oon jo pitkään käyttänyt tästä pikkukakkosesta tekonimeä "aatu". :) Mutta sen voin kyllä paljastaa, että ei vauvasta Aatua taida tulla, vaikka se ihana nimi onkin.
-Q- ja -q- pian 2v ja aatu 38+1 (quu muuten syntyi just 38+1 :)
Piti vielä sanoa, että ne mun maksa-arvot oli lähteneet uudelleen kohoamaan ja oli nyt korkeammalla kuin koskaan ennen. Ton vatsakivun/pistoksen lääkäri epäili johtuvan vaan ihan suolistovaivasta, eli kun suolisto joutuu niin puristuksiin niin tulee jos jonkinmoista vaivaa... Koska viikkoja on kuitenkin näinkin paljon niin tota maksa-arvojen seurantaa jatketaan nyt ihan synnytyssairaalassa, eli siellä otetaan viikoittain verikokeet ja lääkäri tutkii, että kaikki on edelleen OK mulla ja vauvalla. Mystistä tää tämmönen, kun ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta silti lääkärin sanojen mukaan tää nyt kuitenkin on jonkinlainen "hepatogestiittinen tila" tai miten se nyt sen ilmaisikaan.
-Q-
Heippa kaikille!
Oi miten jännittääviä uutisia Q:lla olikaan... Saa nähdä onko teillä nyytti kainalossa kun pääsen seuraavan kerran koneelle. Toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin maksa-arvojen noususta huolimatta.
Mammikselle ja Oonalle huiskutukset! Täällä meillä on tosi, tosi kiipeilyintoinen tyttönen, joka myös kävelee innolla tukia myöten ja pälpättää minkä kerkiää. Ja on myös aika kova tyttö saamaan kiukunpuuskia kun sille päälle sattuu... Carenan vaunuja minäkin oon kattellut. Mutta saa nähdä mihin päädytään.
Me palattiin eilen reissusta kotiin ja nyt on pesty monta koneellista pyykkiä sekä käväistiin Ikeassa tänään. Huomenna suuntaamme heti aamupalan jälkeen uudestaan reissuun. Menemme miehen tädin luo kyläilemään pariksi päiväksi. Vähän jännittää miten yöt sujuu, koska tyttönen on nukkunut aika levottomasti viime aikoina. Pitäisi kai saada kävellä unissaankin, heh.
Mua jännittää kyläilyssä myös ruokailut. Tiedän, että perheessä syödään paljon kylmäsavustettua kalaa, äyriäisiä yms... Tietävät kyllä, että olen raskaana, mutta eivät välttämättä osaa ajatella ruokia minun kannaltani. No, katsotaan mitä suuhuni laitan ja mitä en.
Nyt täytyy mennä pakkaamaan loput tavarat ja sitten syömään.
Mukavaa viikkoa kaikille!
T. iida-linnea, klasu 17+1 ja tyttönen unten mailla
Unohtui tärkeitä asioita edellisestä viestistä.
Eli Amandalle tosi, tosi paljon voimia tärkeän päätöksen tekemiseen ja sen mukanaan tuomiin muutoksiin. Toivottavasti saat neuvolasta apua. Myös seurakunnan diakoniatyöntekijät voivat ainakin tarjota jutteluapua sekä taloudellista tukea ehkä.
Ja Poppikselle paaaljon onnea!! Tervetuloa vaan kasvattelemaan tonskamasua. =)
MiaMik taisi kysellä mun ylävatsakivuista. Niitä tulee ajoittain vieläkin, mutta olen oppinut tunnistamaan kaksi erilaista tuntemusta. Toinen on selkeästi närästystä ja toinen sitten ehkäpä masun kasvusta johtuvaa "ahtautta".
Hmm, jotain jäi vieläkin, mutta jospa kesälomareissujen jälkeen pystyisi taasen paremmin keskittymään palstailuunkin, hih.
t. i-l
Mammikselle: Mulla on sellainen geenivirhe jonka nimi on apc-resistenssi ja mulla on 8 kertainen riski normaalitilassa saada veritulppa ja näin raskaana ollessa 20 kertainen joten mä joudun viikolta 30 asti piikittämään verenohennusainetta vararenkaaseen masussa, ei se satu mutta ite en piikitä vaan mies kun mä inhoon neuloja.
mä kattelin paljon erilaisia vaunuja ja noi baby weltin on melki ainoot jotka mahtuu mun autoon kattelin muitakin mutta kun hinnat kiipii 800 € niin mä joudun sanomaan että puolet liikaa toi raksa imee kaikki ylimääräset mitä meidän perheessä on.
Kandi: mulla on samankaltaisia tuntemuksia tän kotonaolon kanssa, mutta mulla ei oo vaihtaria kun miehellä on toi firma niin sehän menee nurin jos se ei käy töissä, ihanaa että teillä voidaan vaihtaa kotihengetärtä !!! Samoksen reissu kuulostaa fantsulta.
Huomenna lähdetään tampereelle ja kohti särkkistä ihan kiva että pääsee tuulettumaan vaikka lapsia onkin mukana. Tänään oltiin Lotan 7v ja Ainon kanssa vantaalla hoplopissa ja tän mahan kanssa siellä kiipiminen oli aika haastavaa täytyy sanoa.
nyt ruoanlaittoon, palailen loppuviikosta kunhan palaamme taas maisemiin.
aa ae ja niilo
Ehtoota kaikille! Kuulumiset luin kaikkien osalta ja vaikka ois miljardi asiaa odottamassa, niin nopsaan täytyy muutama asia kommentoida :-)
Ensinnäkin, suuret onnittelut [b]Poppikselle[/b]! Ihan uskomatonta, kuinka mä juuri eilen mietin, että täällähän on kaikki vanhat aktiivienskakamut, kun vielä saatais Poppiksen hauskat jutut mukaan. Tätähän se sitten tiesi...
[b]Pesukarhulle[/b] lohdutuksena, Lenni oli aikanaan perätilassa tosi pitkään. Kääntyi vasta 37+5/6. Sitä ennen neuvolantäti oli huolissaan laittanut mulle ekstraajan neuvolalääkärille, joka totesi (ultralla)vauvan olevan perätilassa ja laittoi lähetteen ultraan. Ultra oli parin päivän päästä (juuri 37+6) ja silloin poika oli jo oikein päin. Ja itse asiassa edeltävänä yönä olin herännyt, kun olin jo varma että nyt tullaan mahasta läpi. Niin vain siis mahtui nelikiloinen vauva kääntymään vielä tossa vaiheessa :-)
Rattaista oli myös juttua. Meillä on syksystä alkaen kaverin kanssa sellainen järjestely, että Lenni menee sinne hoitoon 2pv/vko ja kaverin tyttö meille 2pv/vko. Näin saadaan molemmat opiskelurauhaa pari päivää viikossa ja silti ei tarvii laittaa lapsia päiväkotiin (mikä olisi opiskelijalle vähän turhan kallista. Sitä silmällä pitäen, ostin muutama viikko sitten huutiksesta uudenveroiset Emman jule twinit. Vähän epäilytti, kun mun silmissä Emma on vähän halvan ja huonon maineessa. Olin jo melkein tilannut Phil&Ted'sit, mutta päädyin kuitenkin noihin, koska molemmat saa rauhassa nukkua jos tarve vaatii ja varsinkin, koska P&T:t on tosi kiikkerät ajaa kun on isompi lapsi ylhäällä. Ja vierekkäinolevista noi tuntui parhailta, koska ne on vain 71 cm leveät. Siis oikeasti, meidän Emmaljunga City Jetit on 67 cm! Nyt mulla ei ole enää fobiaa jäädä vangiksi Alepan kassojen taakse. Noi mahtuu myös bussiin, vaikka olisi jo yhdet rattaat kyydissä. Käyttökokemusta on jo yllätävän monelta kerralta ja hyvin on toimineet sekä kahdella 1-vuotiaalla että Lennillä ja meidän 6kk kummitytöllä. Voin sitten syksyllä raportoida, miten toimivat kahdella toisiaan hutkivalla 1-vuotiaalla kaatosateessa ison mahan kanssa ;-)
Jeps, nyt kotihommiin. Mukavaa viikkoa kaikille!
Kesis rv 9+1
[b]AA[/b] ja muutkin, verratkaa huviksenne noita Baby Weltejä ja Emman Jule Twinejä. Nehän on käytännössä ihan samanlaiset, hinta vaan ihan eri!
Tässä vielä linkit:
[http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.p...|http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=108_109&product…]
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=944&vali…
Kesä tuli tännekin, juuri sopivasti kun mieheltä loppui loma ja palasi tänään ekaa päivää töihin :)
Keskustelin Ossella burden kanssa ja niillä onkin ne babyweltin peräkkäin istuvat ja ne kuulemma seisovat vaatehuoneessa :D Hissiin ei kuulemma mahdu muuta kuin kasattuna ja viepä siinä nyt kahdessa kainalossa kaksi pientä lasta ja kolmas käsi pitäisi olla rattaita viemässä...
Osse, ei naapurilla ole noita mitä mainitsit vaan se malli on jo poistunut mikä heillä on. Mutta nuo Carenan kolmipyöräiset Tricarit muistuttaa niitä eniten!
Me selailtiin eilen taas siskon kanssa netissä kaikki mahdolliset sisarusrattaat läpi ja molemmat tultiin ehdottomasti siihen tulokseen, että jos talvivauvalle ja kanssamatkustajalle sisasusrattaat ostetaan niin ne on Brion Double wavet ja suurin syy siihen on se, että näillä pääsee varmasti liikkumaan lumisohjossa ja muutenkin vaikuttavat eniten suojaavilta. Sisko odottaa nyt kolmatta ja vauvalle ja keskimmäiselle tulee vain 1v4kk ikäeroa joten heidän on pakko ostaa tuplat. Me vielä mietimme vaikka olenkin tällä hetkellä päätymässä ykkösiin, Gessleiniin ja seisomalautaan. Tietääkö kukaan onko Gessleiniin seisomalautaa?
quierolla onkin jännät paikat. Jokohan siellä ollaan laitoksella? Entäs Larsku?
Nyt aamupuuhiin, jotta päästään joskus puistoonkin...
MiaMik rv 14+0
MM, sun siskosiko odottaa kans? Vau!
Mä olen muuten kans sitä mieltä, että jos olisin lasten kans paljon ulkona ja kulkisin pitkiä matkoja vaunujen kanssa, hankkisin Briot tai Emmaljungat, ihan vaan sen suojan takia. Meillä oli typyllä aikoinaan mummolareissuilla Carenan Easyt, ja niissä typy nukkui myös lumimyräköillä, mutta kyllä sinne sai pakata hirveän määrän vaatetta ja peittoa. Ja ne ei TOSIAAN kulkeneet lumessa, mut niissä olikin ne pienet pyörät, kun noissa Emmoissa ja uusissa Carenoissa on isot. Mutta sit taas autossa noiden isojen vierekkäin olevien rattaiden raijaaminen on mulle liian hankalaa (miten niin mukavuudenhaluinen??) + niiden kanssa ei ole mun mielestä niin helppoa liikkua kaupoissa tms., niin haluan joka tapauksessa ne Gracon peräkkäin olevat. Mä kun oon sitä mieltä, että typy ei kuitenkaan antais Rajun nukkua rauhassa vierekkäin istuttavissa. Ja vielä kun saadaan Rajulle ne Hartanit nukutus+ulkoiluvaunuiksi, typy pärjätköön seisomalaudalla ja pidemmät matkat kuljetaan sit autolla. Ei me kuitenkaan kovin kauas jakseta lähteä, kun pihassa on syksyllä jo kaksi leikkipaikkaa ja pulkkamäet yms. on muutaman sadan metrin päässä.
Tätähän tää on, kun jokaisella on eri tarpeet, niin onneksi vaunumalleja on erilaisia! :) Jos mulla olis miljoona, ostaisin varmaan neljät vaunut/rattaat, joka tarpeeseen omat (esim. parvekenukutukseen olis kiva, jos olis vielä yhdet rattaat, joita ei tarttis raijata yläkerran lasitetulta parvekkeelta mihinkään... :) )
Sit oma ( . ): Eilen närästi, supisti, puristi ja pissitti joka välissä. Väsyttikin kyllä, mutta ei niin paljon ku toissapäivänä. Tänään aion olla pirteä, kun kerran aurinko paistaa! Mua vähän hirvittää, et mihinkähän vaatteisiin mahdun parin kk päästä, nyt alkaa kaikki olla jo tosi pinkeenä mahan kohdalta. En millään viitsisi ostaa hirveästi töihin sopivia mammavaatteita, joten pakko varmaan sinnitellä niillä kaksilla housuilla, jotka olen tähän mennessä ostanut... :)
Meillä on kotona vähän kiree tunnelma, kun mä en osaa jutella miehen kanssa meidän asioista, jos mun äiti on lähettyvillä. Ja nythän se on koko ajan, kun asustaa meillä vielä reilun viikon. Tästä seuraa sit kaikenlaista, mikä normaalisti selviää hetkessä, kun saadaan suumme auki. No, ollaan kohta menossa yhdessä lounaalle, jospa saatais ees hetki olla ihan kahdestaan... en yhtään tajua, miten mun vanhemmat on voineet elää isän vanhempien kans samassa talossa. no, eipä niillä aina niin parisuhde kukoistanutkaan... :D
Jaahas, täytyy vissiin vielä tunti painaa hommia, et pääsee sit syömään.
-Osse, typy 1v8kk ja Raju rv 25+0
Heippa vaan! Me ollaan Helmin kanssa taas täällä mun vanhemmilla kyläilemässä, joten on aikaa kirjoitellakin. Helmi on mamman ja pappan kanssa pihalla :)
Poppikselle paljon onnea ja tervetuloa joukkoon! Amandalle sen sijaan paljon halauksia ja voimia! Hankala tilanne, mutta tuo muuttopäätös on varmasti paras ainakin pidemmän päälle sekä sulle että lapsille.
AA oli saanut hyviä ennakkotuloksia! Ja onnea tyttövauvasta! Mulla on taas poikaolo ihan niinkuin Helmistäkin, joten eipä kauheesti äidinvaisto toimi ainakaan mulla :)
Q:lla on jännät paikat ja olitte oikein päässeet sairaalaankin asti. Oiskohan jo nyytti sylissä?
Tuplarattaista olitte keskustelleet. Noi on kyllä kivat nuo babyweltit. Meillä on Carenan matkarattaat enkä kyllä sellaisia ainakaan tavivauvalle ostais. Aika heppoiset ovat ja pyörät menee minne sattuu. Voin sieluni silmin kuvitella kuinka ne käyttäytyy loskassa. No me päätettiin olla ostamatta tuplia, ainakaan vielä. Katsotaan sitten kun kakkonen on maailmassa että pärjätäänkö ilman. Saahan niitä kai kaupasta vielä tammikuun jälkeenkin ;)
Synnytystavoista olitte keskustelleet myös. Mä toivon alatiesynnytystä vaikkei Helmin synnytys ihan pala kakkua ollutkaan ; 2,5 tunnin ponnistusvaihe + lopulta imukupilla ulosautto ja tietty eppari ja repeämät sen mukaiset , ei kivaa. Helmi oli siellä tulossa avosuisessa tarjonnassa eli kasvot edellä. Siinä syy, etten jaksanut vauvaa ponnistaa ulos. Eli tuon takia en alkanut kammoksumaan alatiesynnytystä koska tuohon oli selkeä syy enikä mulle kai niin huono tuuri voi käydä että seuraavakin olisi tulossa nassu edellä ;) Vaikka ei kai sektiossakaan sinänsä mitään pahaa ole, jos kaikki sujuu hyvin.
Omaa napaa. Mulla rupeaa väsymys helpottamaan. Päikkäreitä ei ole tarvinnut nukkua ihan joka päivä ainakaan viikkoon , jee! Tietää hyvää sitä ajatellen että meen töihin elokuun alusta. Mäkin olin tuntevinani jotain liikkeita jo pari viikkoa sitten, mutta nyt ei oo kyllä tuntunut mitään. Ehkeivät ne sitten liikkeitä olleetkaan, mitälie ilmaa. Ja muutenkin oon taas hiukan huolestuntu, kun mulla oli jo ihan selkeä vauvamaha, MM todistaa, mut nyt se on kadonnut. Käytin hetken aikaa jo mammahousujakin, kun normit ei kertakaikkiaan mahtuneet, mutta nyt on saanut taas sirtyä takaisin tavallisiin. Kummallsta! Voisko olla niin paljon turvotusta?! MM, heti kun palaillaan täältä tuun teille sydänääniä kuuntelemaan ;)
Mutta eipä muuta kummempaa. Neuvolakin on jo ens viikolla.
Jepsis 14+6 ja Helmi 1v9kk
Meillä on ollut taas niin kiirusta mukamas etten tänne ole kerennyt kirjoittelemaan, seli seli... Tänään tulee viimeinen asunnonarvioitsija illan suussa, ja sitten aletaan miettimään kelle ja mihin hintaan laitetaan tää myyntiin. On tää vieläkin aika uskomaton tunne, että ollaan muuttamassa tulevaisuudessa Hattulaan!!! Jippii!!!
Siis oikeesti enkö mä muka oo kirjoittanut koko kuussa! Mulla oli ihan sellanen tunne, että olisin kirjoittanut... No, lie minne sitten kirjoittanut...
Mulla oli viime viikon maanantaina rakenneultra, ja pikkutonttu heilui kuin heinämies! Ihanaa! Nyt on mulla pienen pieni aavistus kumpi tulossa, saapi nähä sitten osuuko arvaus tällä(kään) kertaa oikeeseen! Viimeksi kun olin ihan varma että tyttö on tulossa, mutta niin vain poika tuli!
Onpa täällä jännät hetket Quulla ja Larskulla! Kumpikohan kerkee ekaks nyytin hakureissulle?
Rattaista/vaunuista minäkin... Mä oon miettinyt pääni puhki, että tarvitaanko me tuplia vai ei. Ja ollaan nyt miehen kanssa tultu siihen tulokseen, että ostetaan ne JOS tarvitaan sitten marras-joulukuussa! Carenan Double Swingejä ja Brion Double Waveja oon miettinyt, ja niistä vissiin sitten toiset hommataan, jos näyttää siltä, että tarve tulee...
Amandalle kovasti jaksuja ja parempaa huomista toivettelen! Kyllä ne asiat yleensä selkiintyvät! Mun eräs tuttu on sanonut, että parempi yksin yksin kuin yksin kaksin...
Poppikselle onnittelut!
Hanille suppareista, ekalla kerralla mä "kärsin" suppareista muistaakseni rv 24 ja jäin rv 26 saikulle, kävin kyllä vielä viikon kokeilemassa töitä muttei siitä mitään tullut kun supisteli koko ajan ja illat oli ihan hirveitä. Ja nyt oon kärsinyt suppareista rv 19-20 ja viime ke kun oltiin Särkkiksessä koko päivä, niin illalla oli maha ihan järkyttävän kipeä, saapi siis nähä, miten käy kun pitäs vielä mennä 5½viikoksi töihin...
Synnytyksestä, mä toivon alatiesynnytystä, tosin pikkasen mukavampaa kätilöä ja synnytysasentoa istuvampana... Viimeksi kun ponnistin makuulta ja kätilö oli TOSI töykeä. Monta kertaa sano "ponnista nyt vaan, kyllä se sieltä tulee!" ja kun Eetu oli syntynyt ja yritin imettää ekaa kertaa, niin kätilö totes vaan "eihän näistä sun tisseistä mitään tuu, kun on nännitkin väärinpäin!" joten ei kauheen mukavaa muistoa jäänyt siitä kätilöstä. Mutta mun tuurilla se samainen kätilö ryntää paikalle!!! MURR! Oon kyllä miehelle sanonut, että jos "se" tulee, niin laittaa samantien vaihtoon.
Osselle tsemppiä kanssa "viimeisiin" päiviin. En mäkään kyllä pysty puhumaan meidän asioista miehen kanssa jos mun äiti/isä paikalla...
Mutta joo, eipä tänne mitään ihmeitä, paitti että mä oon saanut kuviteltua ittelleni raskausmyrkytyksen oireet... Mullahan siis särkee päätä ainakin joka toinen päivä, vernepaineet on yhtä korkeella nyt kuin Eetusta vikalla käynnillä ennen synnytystä ja ylävatsakin on kipee... No, mutta ens viikolla olis sitten neuvola ja samalla saan kelan paperit, jippii!!!
napero ja pikkutonttu 22+1 sekä Eetukka 2v5kk
Oltiin jo pari tuntia neidin kanssa ulkosalla ja kohta mä majottaudun tuohon etupihalle kirjan ja laivanamujen kanssa ottamaan aurinkoa kerrankin kun se paistaa, ihanaa :)
Osse, juu J on raskaana ja ei kyllä ollut ihan suunniteltu raskaus ;) Menin kyllä ihan shokkiin kun sain tietää, mutta mikä parasta me ollaan kerrankin samaan aikaan äippälomalla! Vielä ei kyllä laskettua aikaa tiedetä kun menkkoja ei hällä ole synnytyksen jälkeen näkynyt, mutta laskeskeltiin huonosta olosta ja oksentelusta, että ehkä noin 3-5 viikkoa J:llä on laskettu aika mun jälkeen...
Voin todistaa, että Jepsiksellä oli aivan ihana vauvamasu jo! Ja sen huomasi myös Idiksen Eurokankaan myyjä viikolla 12 :D Jos se olikin vaan turvotusta ja oikea vauvamasu tulee vasta muutaman viikon päästä. Kerroin tuossa juuri leikkipuistossa muutamalle äidille raskaudesta ja ne oli ihan ihmeissään kun ei ole mahaa yhtään, mutta onneksi ei vielä tässä vaiheessa olekaan :)
Queen, ootko saanut jo uudet kankaat vaihdettua teidän vaunuihin? Mä tässä pähkäilen parhaillaan, että mitäköhän noista vaaleanpuna-mustista ceroxeista pyytäisi, kun laitan ne kohta myyntiin...
Nyt aamupalalle ja sitten sinne ulos...
Vetiin juuri kaksi kuppia kahvia, mutta miten ihmeessä mulla voi siltikin olla tällanen kestoväsymys!! Hemppakin oli ihan hyvä ja yölläkin kuitenkaan en vielä ihan kamalia valvo. Ja eikös nyt pitäisi olla menossa se energinen keskiraskausvaihe tms...
Mun pitäs kohtapuoleen lähtä viemään meijän autoa huoltoon ja kovasti ahistaa jo etukäteen millaisen uunon maineen saan (mulla tuo auto-osaaminen rajoittuu tankkaamiseen, viimeeksi tankatessa en meinannut saada sitä sisäluukkuakaan paikalleen ja viikko sitten onnistuin jumittamaan meidän auton autokatoksessa niin, ettei se enää mennyt mun soaamisella eteen- eikä taaksepäin). Pitää vaan kai sitten nyökkäillä ja hymyillä nätisti. Siippa kyllä meinasi, että se on junaillut korjaamon kanssa niin, ettei mun tarttis muuta kun ajaa autro tonne korjaamon pihaan. Onka tämä elämä liian helppoa kun tällaset asiat tulevat elämää suuremmiksi ;)
Hain eilen kasan omia vanhoja leluja Hilulle, likka oli koko illan ihan mielissään (mm. käytännöllinen Jukka-hakan tapainen Brio versio, innolla odotan kuinka paljon meidän lapsiystävällinen olkkkarin lasipöytä kestää iskuja...). Meillä äiti oli ihana kun se pohtii kovasti eläkkeellejäämistään (olisi n. 1,5v päästä), aiemmin hän meinasi, että kökkii töissä niin kauan kun pitävät, mutta nyt meinasi, että ehkä sitä pitäisikin jäädä ajoissa eläkkeelle hoitamaan lapsenlapsia kun niitä vaikuttaisi tällä kyydillä olevan neljä alle kaksivuotiasta ensi keväänä (ja yksi jo koululainen). Kieltämättä olisihan se lapsille (ja itelle) varmasti tosi mahtavaa jos olisi noinkin turvallinen hoitaja, mutta itse en kyllä alkaisi hoitamaan neljää pikkumukeloa mistään hinnasta!!
Perjantaina olisi tarkoitus lähtä kattelemaan tuplarattaita, mun on pakko saada itteni kallistumaan johonkin tiettyyn merkkiin jo nyt, vaikka itse vaunujen hankinta ei muuten oliskaan ajankohtaista. Otan testikavereiksi siskon ja kymppikiloisen siskonpojan, saapihan vähän todentuntuisuutta testiin, jos sinne vaunuihin heittää reilut parikymmentä kiloa vauvoja. Mulla itella tuntuu, että toistaiseksi ainoana ehtona on, että vaunut ovat ns. käännettävät, eli että näen itse muksujen naamat. Ja heittoaisa on ainakin tuntunut loistavalta idealta kun olen noiden nykyisten Brion vaunuosaa nostellut ja käännellyt muksu kyydissä. Mutta sitten taas mietityttää, että mahtuuko edes Brion double waveissa tuo isompi lapsi pitkään nukkumaan, meillähän tyttö ei nuku päikkäreitä oikein muualla kuin vaunuissa.Olen kovasti vannonut ostavani käytetyt, mutta tuntuu aivan hirmuisilta, että esim. huuto.netissä Emmaljungien ja Briojen lähtöhinta on jo 400 euron luokkaa! Eipä siihen enää paljoa lisää tarvitsisi laittaa, että saisi tuliterät, jotka sitten voisi myydä eteenpäin noin kovalla hinnalla...
Niin ja tänään saapi hakea postista tollasen Amazonas Koala riippumaton ja tilasin vauvalle jo kapalonkin. Mä koitan nyt tehdä kaikkeni varautuakseni parhaan mukaan siihen, että meille tulee tollanen nukkumavaikeuksinen vauva2. Siippakin on nyt omaehtoisesti lupautunut, että pitäisi ainakin viikon isyyslomaa. Toisaalta samat lupaukset se teki Hilun kanssakin (ja peru sitten koko jutun noin viikkoa ennen muksun syntymää vetoamalla "perinteinen mes"-meininkiin...), vaikka toisaalta Hilukin taisi koisia ensimmäiset kaksi viikkoa kuten mikäkin normaali vauva... Tiedä sitten olisiko mun parempi koittaa varata miestä kotiin sitten kun vauva on esim. kuukauden...
HAN kyseli suppareista. Mulla rupesi tulemaan niitä oikein reippaalla kädellä rv 20 tietämillä, välillä puski melkoista sarjaa kipeitäkin (Hillasta kipeitä tuli ehkä pari ennen virallista synnytystä...). Nyt noita kivuttomia treenisuppareita tulee ehkä parikymmentä päivässä eli kyllä ihan selkeästi enemmän kuin ekassa raskaudessa.
AMANDAlle aivan hirmuisesti jaksamisia ikävään tilanteeseen! Varmasti olet tehnyt kaikkien kannalta, mutta uskon kyllä, että tilanne on todella raskas :(
MIAMIK kamppailee siellä pahoinvoinnin kanssa yhä :( Josko se sitten kertoisi jotain tuosta sukupuolesta ;) Ite olen kyllä päässyt tässä toisessa tyttöraskaudessa huomattavasti vähemmällä kuin ensimmäisessä, vaikka kyllähän tässäkin sai oksennella rv20 asti. Vaikka eikai niitä raskauksia pitäisi koskaan vertailla keskenään...
Ja POPPIKSElle suuret onnittelut plussaamisesta!
VIIPERO mietti tuota kääntämistä. Onko siis niin, että kääntämistä ei voida tehdä jos istukka on edessä? Kieltämättä on tuo ihan loogistakin, että kohtu voi olla jollain vähän pitkulanmallinen eikä kääntyminen onnistu kovin isona... Mutta toivotaan, että teillä muksu hoksisi mennä pää alaspäin parin viikon sisällä :)
KANDIkin jo tuntee liikkeet :) Kyllä se raskaus vaan niin kivasti konkretisoituu liikkeitten myötä :)
MAMMIS. Juu meillä Hilla on nukkunut nyt jo neljä yötä omassa huoneessaan ja ei ole kertaakaan yöllä herättänyt mua! Toki täytyy ite käydä aina pari kertaa yössä tarkastamassa toisen vointi :) Täytyy kyllä vieläkin ihmetellä, että onko meijän vauva vaihtunut jossain vaiheessa kun se nykyään NUKKUU!! Ja ihan fiksulta kuulostaa tuo teidän "kämpänvaihtoprojekti". Ite ei ole tullut juurikaan mietittyä tuota tulevaa kotonaoloaikaa... Toisaalta tuntuu, että mulla on ollut pää hajoamistilassa jo ties kuinka kauan kun oon aina tuon Hillan kanssa yksin ja usein tulee olo, että haluaisin töihin mahdollisimman pian ja alkaisin laittamaan hakemuksia heti muksun syntymän jälkeen ja palkattais kotiin sitten hoitaja. Toisaalta kun en juuri valmistumisen jälkeen ehtinyt töissä olemaan niin saas nähdä kuinka sitä ikinä saa edes työpaikkaa kun on jo nyt pikkuhommia lukuunottamatta melkein puolentoista vuoden tauko cv:ssä... Ja jos siis muksu tulee olemaan samanmoinen yökukkuja kuin Hilla, niin tietenkin on aika hurjaa ajatella selviävänsä töissä parin tunnin yöunilla,,, Vaikiaa, vaikiaa! No mä luotan siihen, että joulun aikaan homma alkaa kovasti kirkastumaan kuin itsestään :)
OSSEkin painii väsymyksen kourissa :( Varmasti teillä menee mukavasti tuo vanhempainloma-aika, olisi ihanaa kun meilläkin olisi miehellä intoa edes harkita vanhempainloman jakamista (noh, ehkä siipan yrittäjyys tietty vaikeuttaisi asiaa...)
AA oli ihastunut kunnon tyttövaunuihin. Mäkin olen ajatellut, että meidän vaunut saisi olla kunnon "tyttövaunut" eli ei mitään harmaata :D
Huihui! Q:lla siellä jännät paikat. Liekkö muksu jo putkahtanut maailmaan :)
IIDA-LINNEAlla oli taas reissua tiedossa :) Tuosta ruokapuolesta... Meillä on siipan isä kova kalastaja ja siellä on melkeinpä aina tarjolla graavilohta ja kylmäsavulohta. Itse olen syönyt ainakin tuota kylmäsavua ihan reippaasti, graavi ei ole niinkään mun makuun. Juhannuksena tuli vedeltyä aurajuustoa (tuli muuten kamala morkkis asiasta varsinkin kun muksu piti sopivasti sen jälkeen pari päivää hiljaiseloa...). Mutta toivottavasti tarjolta siis löytyy muutakin.
JEPSIKSElläkin työt kutsuu :) Jaksaa varmaan taas ihan eri lailla jäädä sitten uudemman kerran kotiin :)
Huh, NAPEROlla on kyllä ollut harvinaisen ankea kätilö! Uskomatonta, että moisia ihmisiä saattaakin olla tuolla alalla! Toivottavasti ei nyt vielä alkaisi tuota raskausmyrkytystä puskemaan!
Oho, tulihan kunnon romaani! Kai mun pitää nyt suunnata reippaasti tuonne auton rattiin!
Coltsfoot ja mukelo 29+2 ja IsoH 1v3kk
Heipä taas!
Pitkästä aikaa täällä keski-suomessa saa nauttia auringonpaisteesta :) Heti aamusta oltiinkin pojun kanssa ulkona.
Ainoauroralle onnittelut hyvistä testituloksista ja levollisempaa odotusta nyt tämän pikkutyttösen suhteen :)
Pesukarhun Kirppu tykkää istua äidin masussa. Mulla on taas epävarma olo, kummin päin tuo Helmi tuolla majailee. Liikkeet tuntuu pääosin ylävatsalla tai kylkiluissa, mutta toisaalta oik. kylkiluun alla tuntuu sellainen tosi kova pallukka, jota epäilen pääksi. Tai sitten meidän neitosella on tosi luinen pylly ;) Jospa nämä lapsukaiset tajuaisivat kääntyä oikeaan tarjontaan ihan nyt tässä lähiviikkoina niin olisi molemmilla mammoilla huoli vähän vähemmällä. Minäkään kun en sitä sektiota toivo :(
Amandalle vielä jaksamisia ja hienoa, että olet kuitenkin saanut teille jo asunnon järkättyä. Yhdyn muiden tonskien kehotukseen hakea reippaasti apua tuohon tilanteeseen. Neuvolasta varmaan saisit kaikista nopeiten apua ja tukea. Ja sitä rahallistakin tukea olisi varmaan mahdollista saada esim. seurakunnan kautta. Yritä jaksaa ja tänne saa tulla purkamaan tuntojaan!
Poppikselle onnittelut plussauksesta! Kiva kun olet täällä :)
Q ja Larsku tulevat varmaan pian kertomaan vauvauutisia :) Alkaa tuo omakin h-hetki sieltä hiljalleen lähestyä.
Supisteluista... Mulla alkoi harkkasupparit aikaisin joskus rv 16 ja niitä silloin säikähdin. Sitten oli suppareiden suhteen pitkään hiljaiseloa, mutta nyt ne on päivittäisiä ja iltaisin niitä varsinkin tulee.
Tuplista... Meillä aiotaan vauvalle käyttää noita Emmaljungan duoedge- yhdistelmiä, jotka hommattiin esikolle. Lisäksi mahdollisesti hankitaan tuplat, mutta lähinnä sellaiseen kaupunkikäyttöön. Katsotaan sitten kun tämä tonskavauva syntyy, että millaisiin on tarve ja rahaa ;)
Synnytystavasta jo tuossa pesukarhulle laitoinkin, että alatiesynnytys on toiveena juuri sen nopeamman toipumisen takia. Meillä kun tuo esikko vaatii vieläkin niin paljon nostelua ja kantamista, että olen todella avun tarpeessa jos joudun sektioon. Pääasia toki on se, että vauvan suhteen valitaan mahdollisimman riskitön synnytystapa ja perätilassa olevaa vauvaa en sksi halua lähteä alateitse synnyttämään. Coltsfootia muuten kehoitan hakeutumaan sinne pelkopolille. Meilläkin oli ongelmia juuri siinä ponnistusvaiheessa,mutta tuon käynnin jälkeen olen menossa luottavaisin mielin synnyttämään.
Mulla on ensi viikon alussa neuvola ja sitten saan lähetteen äitiyspolille lääkärille, joka saa tarkastella minun ja vauvan kuntoa sekä sitä vauvan tarjontaa. Varmaan pääsen vauvaa ultralla kurkkaamaan ja tehdään jotain painoarviotakin ja jotain suunnitelmaa synnytystä ajatellen. Jos nyt lähtisi tuon esikon nukuttamaan ja pääsisi vähän itsekin raatoaan lepuuttamaan ;) Selkä on ollut viime päivinä tosi kipeä ja supistelut seurana. Olo alkaa olla kuin viimeisillään olevalla ja mulla on kuitenkin vielä max. 7 viikkoa edessä, plääh!
Terkuin,
Mörötin rv33+5
Siis ollaan aatun kanssa vielä yhtenä pakettina. Eilen ja tänään on alkanut irrota reilusti jotain limatulpaksi tulkitsemaani, mutta eihän sekään vielä mitään tarkoita. Viime yönä taas valvoin supistusten vuoksi klo 1-5, jolloin lämmittelin pariin otteeseen jo kaurapussiakin. Päiväunilla sama juttu, eli tuntuu, että erityisesti nukkuessa supistukset yltyy tosi voimakkaiksi. Muistaakseni ei ollut näin kovia suppareita vielä silloinkaan, kun viimeksi oltiin jo synnärillä vesien mentyä. Nyt nää ei kuitenkaan oo tästä yltynyt, joten odottelen kiltisti vielä kotona, koska oikeasti alkaa tapahtua. Muuten olo on ihan ok, eiköhän tää ole tällaista normaalia viimeisten viikkojen odottelua. :) Jännittää vaan, kun miehen kesäloma loppuu viikon kuluttua, ja sit sen jälkeen ei ole ollenkaan varmaa, ehtiikö mies mukaan synnytykseen jos ei juuri h-hetkellä ole tavoitettavissa.
Mutta jospa Larskulla olisikin jo toisenlaisia uutisia...?
Noista vaunuista piti vielä munkin kommentoida, että mekin aluksi katseltiin Carenan Doubel Swingejä. Yritin kysellä niistä kommenttejakin muilta tuolla vaunupuolella, mutta ne taitaa olla niin uudet, ettei kukaan niitä kommentoinut. Haluttiin kuitenkin viimeiseen asti välttää Carenoita, koska meillähän on quulla noi Carenan Easy -matkarattaat, ja ne on ihan kamalat! Puskee ja vääntää joka suuntaan, mutta ei ikinä sinne, mihin päin ollaan oikeesti menossa. Siskolla oli myös vähän aikaa Carenan tuplismatkarattaat (ei tosin Double Swingit), mutta ne hajos muutamassa kuukaudessa. Kyselin sitten vinkkejä kaikilta tutuilta, ja yks napuri vinkkas noita Baby Joggereita. Niissä oli just ne ominaisuudet, mitä toivottiinkin: erilliset kuomut lapsille, riittävästi tilaa pään yläpuolella esikoisellakin kun kuomun laittaa alas, ei "polvet suussa" vaikka eturenkaat on lähempänä toisiaan kuin takarenkaat, pyörivät eturenkaat, helppo kasata pieneen tilaan ja mahtuu meidän autoon ihan heittämällä ja lisäksi tarpeeksi isot renkaat, joten oletan rattaiden kulkevan hyvin myös talvella.
Kesikselle ja Poppikselle onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolelle! :)
-Q- ja -q- pian 2v ja aatu 38+3
Eli kyllä täälläkin ollaan vielä yhdessä osassa. Valitettavasti. En oo kerinny tännekään oikeen kirjotteleen, kun on ollut jos jonkinmoista hulinaa tässä.
Mutta täällä on tosiaan aika samanlaista ku Q:lla. Eli supistaa usein ja kipeesti, mutta sitten kuitenkin lopulta loppuvat. Tää on siis niiiiiin erilaista ku ekassa! Sillon ku tuli eka kunnon kipee synnytyssupistus, niin tiesi että nyt lähdetään ja niin lähdettiin. Nyt oon kärsiny niistä samanlaisista kipeistä supistuksista jo ties kuinka monta päivää (ainaki viikon), mutta sitten ne vaan loppuu. Tänään rupes tuleen kai limatulppaa ja lähdettiinki rannalle, jos ois saanu supistuksiin vähän tehoa lisää. Paskat. Loppuihan ne. Oon kyllästynyt ja väsyny tähän arpomiseen. Emmä oo kertaakaan mihinkään synnärille soittanu, mutta kyllä sairaalakassi on ollut pakattuna jo aika monta päivää. En ois uskonu, että tää voi tällä kertaa olla niin hankalaa. En edes jaksa enää uskoo, että tässä ihan lähipäivinä lähettäis synnyttään, kun oon pettynyt jo sen sata kertaa. Tulee sit ku tulee, toivottavasti nyt edes miehen loman aikana(onneks vasta tällä viikolla alkanu).
Ok, mut ei nyt tällä erää muuta. Hirveesti kunnon synnytyssuppareita Q:lle, toivottavasti päästään molemmat piakkoin synnyttämään!
-Larsku rv 39+2
Quulla ja Larskulla on ihan sama meininki kun mulla vikoina päivinä ennen synnytystä enkä mä silloin meinannut uskoa että vauva lähipäivinä syntyis, tosin viikkojakin oli niin vähän. Mullahan supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti ja kipeästi 4 päivää ja kahtena vikana päivänä alkoi irrota sitä limatulppaa, toivotaan että toi suppareiden kanssa kärvistely päättyis teilläkin helppoon ja nopeaan synnytykseen ihan kohta,dbdb! Mulla tuli muuten lähtö sairaalaan hyvin pian sen jälkeen kun hermostuin kotona kärvistelyyn ja lähdin reippaalle lenkille, tytönkin syntyessä suppareiden väli lyheni ja muuttuivat kipakoiksi heti kun lähdin heittämään miehen kanssa rivakan kävelylenkin:)
Miamik, mulla meinaa jo palaa käämit noiden vaunujen kannsa kun parikin vaihtajaa on sitten viime hetkellä perunut kaupat, tekis jo mieli myydä noi pois ja ostaa toisen väriset citycrossit vaikka siinä enemmän vaivaa onkin, mies vielä jaksaa jatkuvasti kiusata jankkaamalla että pitikö mennä ostamaan tuon väriset, se kun oli alusta asti noita vastaan;)
Täällä edelleen roikkuva Queen ja tässä tissillä roikkuva Eeka
Taitaa olla aika monelle tuplarattaat tiedossa, kun on ikäerot näin pieniä. Mä olen vähän kahden vaiheilla. En vaan näe itseäni työntelemässä sellaisia vierekkäinistuttavia "hyökkäysvaunuja" (miehen termi), kun kuitenkin ihan kaikki reissut pitää hoitaa niillä. Jos meille tulee tuplat, ne on hyvin todennäköisesti Phil&Tedsit tai vastaavat. Ne on vaan sitä hintaluokkaa, että täytynee pyytää kaikki sukulaisten joululahjat rahana :/ Ei meillä ole kuuttasataa ylimääräistä tänä vuonna käytössä. Tuo tuleva lomamatka (Samos) syö kaikki ylimääräiset, ja suoraan sanoen se on enemmän tarpeen kuin tuplarattaat :)
Mammis kyseli asuntoasioista ja kotiin jäämisestä. Meidän osaomistusasunto tulee helmikuussa myyntiin, ja pakkohan tämä on lunastaa. Ovat kohottaneet siihen malliin rahoitusvastiketta, ettei tällaista asuntoa kannata pitää vuokralla yhtään pitempään kuin on pakko. Lunastushintakin on mukava, kun se on kiinteä hinta, joka on sovittu vuonna 2005.
Ja mä jään kotiin elokuun loppuun saakka, jolloin tulokas lienee 7-8kk ikäinen. Mies jää kotiin siinä vaiheessa. Syyskuussa menen yhdeksi periodiksi yliopistolle, ja samalla etsin töitä. Toivottavasti työllistyn nopeasti, jotta mies voi olla koko syksyn muksujen kanssa kotona. Jos mulla on tarpeeksi hyvä palkka ja mies viihtyy kotona, saa mun puolesta olla niin kauan kun huvittaa. Kunhan ei mun tarvitse toista kertaa olla 1v8kk kotona, tämä on mun sietokyvylle aivan liian kauan. Noelin luonteella varustettu taapero ja miehen epäsäännölliset työvuorot on yhdistelmä, jota en halua toiste kotoa käsin kokea!
Nyt mokkapalojen kimppuun, tuli leivottua eilen :)
Kandi 15+