Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskat vko 29-30 ~*~*~*~

13.07.2008 |

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä kotiuduttiin mökkireissulta Jonskun kanssa. Oli mukavaa, mutta mukava olla kotona, kun ei tartte yöllä lähteä ulkohuussiin ja matkalla vielä säikähtää limasia isoja sammakoita. Yäk!

Mä jo aattelin, että pääsisin lukemaan vauvauutisia, mutta Larsku ja Q onkin vielä yhdessä koossa. Jaksuja molemmille suppareiden kanssa kärvistelyyn. Ei varmaan oo kiva, kun koko ajan oottaa, että nytkö se lähtö tulee.

Poppikselle onnittelut plussasta ja oikein paljon tervetuloa tänne jutskailemaan :)

Kiva, kun oli tullut tosi paljon juttua sinä aikana, kun me oltiin reissussa :)

Vaunuista olitte paljon puhuneet. Me saadaan kait huomenna ne vaunut. Jee! En malttais enään odottaa :) . Ja me oltaiskin saatu niihin se pehmeä koppa samaa merkkiä, mutta aateltiin, että kokeillaan tota Emmaljungan koppaa, jos se sopis. Ei tarviis uuteen laittaa rahoja. Mulla oli aikalailla samat kriteerit noille tuplille, kun Q:llakin. Mä vaan olin luovuttanut, että ei tollasia rattaita saa mistään. Noihin nimittäin Jonsku mahtuu tosi hyvin istumaan vaikka onkin pitkä poika. Ei osu pää kuomuun, eikä oo polvet suussa. Niitä oli myös kevyt työntää vaikka kokeiltiin kahdella taaperolla. Ja sen jalkatuen saa nostettua pienempää varten. Selkänoja menee lähes täydelliseen makuuasentoon. Tosi iso plussa tulee myös niistä kääntyvistä etupyöristä. Niitä oli niin helppo pyöritellä. Ja sit ne meni aivan älyttömän helposti kasaan ja vie kasattuna lähestulkoon saman verran tilaa, kun city crossien yhden istuttavat. Ja sit tärkee plussa oli myös se, että on erikseen ne kuomut. Renkaatkin oli isot, joten varmasti liikkuu lumessa ja loskassa. Tulipas tästä mainospuhe, mutta pakko vähän perustella, miksi noi on niin hyvät. Esim. emmaljungan tuplat ja brion tuplat olis olleet liian pienet Jonskulle.

Synnytyksestä vielä: Se pyörii koko ajan vaan enempi mielessä. Mä luulen, että jos Kirppu ei käänny raivotarjontaan, mä varmaan synnytän sektiolla. Eikös se mee jotenkin niin, että perätilavauvaa ei päästetä yli lasketun ajan ja Kirppu ei varmaan lähe syntymään ennen laskettua (pessimisti ei pety). Käynnistetty perätilasynnytys kuulostaa jo niin riskiltä, että mielummin sitten se sektio. Kiva kuulla hyviä kokemuksia tosta sektiosta. Eli siitä voi parantua ihan nopeestikkin.

Burde, kuulisin tosi mielelläni vinkkejä siihen vauvan "käännyttämiseen" kotikonstein :) .

Jonsku matkusti tosi kiltisti ton 7 h matkan mennen tullen. Se oli niin sulonen tossa illalla ennen nukkumaan menoa. Se oli kattanut keittiön pöydän kolmelle. Sillä oli sellasia muovisia mittakippoja. Sit se pyysi mua ja miestä syömään. Se paistilastalla paistoi leikisti lihaa ja toi meille. Siinä sitten kaikki yhdessä syötiin Jonskun leikkiateriaa :) .

Hei! Nimistä olitte kans jotain jutelleet. Minkä nimen antaisitte Joonan siskolle? Mulla oli vielä vähän aikaan sitten monta nimivaihtoehtoa, mutta nyt on käytänössä enään yksi. Miehen sukulaiset ehtivät ottaa sen nimen, joka oli ollut pitkään ykkösenä :( . Tää yksi on tosi kiva, mutta pitää olla joku vaihtoehto, jos Kirppu ei näytäkkään siltä.

pesukarhu, Jonsku 2v3kk ja Kirppu rv 34+6

Vierailija
62/72 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä vielä kotosalla möllötetään, vaikka se limatulppa mun mielestä irtosikin ti&ke. Eilen ja tänään ei ole tullut enää, joten kai se sitten irtosi jo kokonaan...? Eilen ei myöskään supistellut yhtään, oli aikamoista hiljaiseloa. Tänään sen sijaan on suppaillut taas aika reippaastikin. Käytiin rannalla, ja oli jo aikasta hankalaa istuskella siellä huonossa asennossa pissahädän kanssa kärvistellen. :) Mutta oli kuitenkin ihana katsella quun touhuja, se tykkäs kauheesti läträtä rantavedessä.

Lisääkö teillä muilla pissahätä supistuksia? Mulla ne tuntuu jotenkin liittyvän toisiinsa... Yöllä on ihan tuskaa, kun on jatkuvasti pissahätä, mutta jos yrittää vähän aikaa edes olla käymättä vessassa, niin supparit yltyy tosi ärhäköiksi.

Queen, miten tajusit sitten lähteä sairaalaan tällä kerralla, kun sullakin oli supistellut reippaasti jo etukäteen? Jotenkin jännitän, että tajuanko mä lähteä ajoissa, kun nytkin on taas supistellut 3-10 min. välein jo monta tuntia, mutta ei nää silti vieläkään tunnu siltä, että pitäis mennä. Pelkään, että odottelen vaan ja sit yhtäkkiä supistukset yltyy aivan tuskaisiksi ja tulee todella kiire! Nimittäin varmasti on odotettavissa miljoona kertaa tätä kivuliaampiakin supistuksia, viimeksi kun olin niiiiiin kipee synnytyssalissa! Viimeksikin supparit muuttui vajaassa tunnissa ihan kauheiksi. SIlloin oltiin kuitenkin jo valmiiksi sairaalassa, koska vedet oli mennyt... Ja yhtään tätä jännitystä ei helpota se, että kaikki sanoo, että toinen synnytys voi mennä paljon nopsempaa kuin eka. Pikku-quun synnytys kesti 7h eikä sitä edeltänyt yhtään supistusta. Mitenköhän nyt käy???

Tänään käväisin aamulla neuvolassakin, kaikki edelleen OK. Nyt neuvolantäti oli sitä mieltä, että vauva on toooooosi alhaalla, ihan lähtökuopissaan, vaikka aikaisemmin on sanonut, että ei ollut laskeutunut... Mutta joo, ei mitään uutta ja mullistavaa ollut tossa käynnissä. Sain koko loppuajaksi jo neuvola-ajat sekä ohjeet, koska ilmoittautua yliaikaiskontrolliin. Kääk! Olispa hassua joutua tällä kertaa odottelemaan niin pitkään, kun viimeksi quun synnytys käynnistyi kuin varkain ilman, että olin ehtinyt sitä edes juurikaan odotella. Nyt näiden helteiden myötä on kyllä alkanut tulla sellanen olo, että vauva sais kohta vaikka mielellään jo syntyäkin! :)

Pesukarhu, mahtuiko teidän koppa vaunuihin? Ihania kokkausleikkejä Jonskulla. Pikku-quu on monta päivää toistellut, että "Joonakin tulee tänne leikkimään" jne. Eli otetaan ihmeessä uusiksi treffit syksyllä, kunhan molempien tonskat on syntynyt. Lasten on varmasti tosi hauska leikkiä yhdessä! Tohon nimiasiaan mä en kyllä osaa kommentoida. Musta on tosi vaikea keksiä nimiä muiden lapsille, kun ei sitä ikinä tiedä, minkälaisista nimistä vanhemmat tykkää. Ja omillekin lapsille saattaa olla hankala keksiä nimiä, kun ei ole varma, mistä nimistä itse tykkää. ;)

Palailen taas, ennemmin tai myöhemmin. Nyt on pakko mennä viileeseen suihkuun tai läkähdyn tähän paikkaan!

-Q- ja -q- pian 2v ja masussa viihtyvä aatu 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jälleen pakkaamiset meneillään, joten pikainen moikkaus vaan kaikille!

Nyt kun ilmat kerran lämpeni, niin lähdemme heti aamusta ajamaan mökille Keski-Suomeen. Tavaraa on taas kaameasti tulossa mukaan, koska ollaan pitkälle ensi viikkoon reissussa.

Q:lla on siellä tosi, tosi jännät paikat! =) Musta tuntuu jotenkin epätodelliselta, että vauva voisi syntyä vaikkapa ennen laskettua-aikaa... Tyttösen syntympäivä kun oli rv 42+2. Aika vaarallinen asenne, saa nähdä kuinka siis loppuvuodesta käy meillä synnytyksen kanssa.

Meidän neidillä on meneillään kesäflunssa ja samaan aikaan tulee hampaita lisää. Meidän aurinkoinen tyttönen on siis osannut olla aika kiukkuinen viime päivinä. Onneksi kiukunpuuskat menevät ohi nopsasti.

Minä odottelen tosi, tosi kovasti että tuntisin klasun liikkeitä. Välillä on jo sellainen olo, että jotain liikkeitä masussa onkin, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Oma olo on ihan hyvä ja väsymyskin pysyttelee loitommalla jos maltan nukkua päikkärit. Tänään kyllä uni tulikin tyttösen kanssa samaan aikaan, koska säntäsin heti aamusta pesemään mattoja.

Nyt pitää kyllä mennä nukkumaan, jotta jaksan aamusta olla reippaana lähdössä reissuun. Voikaa hyvin kaikki!

T. iida-linnea, klasu 17+5 ja tyttönen zzzz

Vierailija
64/72 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä ja Jonsku yöunilla, joten ehtii taas vähän kirjotella. Oltiin Jonskun kanssa mun vanhemmilla kattomassa Kalevankisoja.

Quiero, mulla supparit liittyy pissahätään siten, että jos paljon pissataa, alkaa supistamaan ja, jos supistelee, alkaa pissattamaan. Yöllä siis on välillä todellakin tuskasta kömpiä vessaan, kun maha on ihan pinkeenä. Välillä nää mun supparit saattaa olla aika napakoitakin, mutta yleensä hyvinkin löysiä. Eikä niitä mitenkään kipeiksi voi kehua. Tosin vielähän Kirppu sais viihtyä muutaman viikon tuolla masussa. Mulla kävelylenkit laittaa alamahan aika kipeeksi, mutta ei kumminkaan ala supistelemaan. Paitsi kävellessä saattaa vaan maha kovettua. Lenkin jälkeen on ihan hyvä olo.

Juu, kantokoppa mahtu hienosti rattaisiin. Saatiin ne tänään. Koppa oli kuin tehty niihin vaikka onkin vähän eri väriä. Mä yritin kasatakkin rattaita, kun mies oli salilla, mutta en mä tajuu, miten ne renkaat muka saa niihin kiinni. En malttais enään ootella, että pääsen niitä työntelemään. On ne vaan niin hienot :)

Ja Q, eihän sulla välttämättä ole hirmu paljon nopeempi synnytys, kun ekalla kerralla. Vähäsen saattaa olla. Mä luulen, että niillä joilla viimeksi meni tosi kauan, voi synnytysaika pudota puolellakin. Mä ainakin kovasti toivon niin, kun viimeksi synnytin sen 19 h. Mutta ei siitä lyhyestä synnytyksestä välttämättä putoa paljonkaan pois.

Tosta nimijutusta vielä: Musta on kiva keksiä nimiä omille ja toisten lapsille. Varsinkin, jos on jo yksi lapsi. Mä tykkään, että lasten nimissä on jotain yhteistä. Ei välttämättä tarvii olla paljookaan, mutta jotain. Mä mietin oman toisen lapsen nimeä jo kauan ennen, kun tulin raskaaksi. Pojalle olis kaksi tosi hyvää nimeä ja toinen niistä laitetaan hätäkastenimeksi synnärin lappuun vaikka Kirppu todennäköisesti onkin tyttö. Tytölle on vaan niin paljon vaikeempi keksiä nimi. Harmittaa vaan, kun se yksi hyvä nimi nyt meni. No, onhan noita nimiä maailmassa. Täytys vaan laittaa aivot raksuttamaan. Tätä hommaa vaan vaikeuttaa se, että mies ei välttämättä aina tykkää kaikista mun ehdottamistani nimistä. Vaikkakin pääpiirteittäin meillä on samanlainen nimimaku.

Iida-linnealle mukavaa mökkireissua. Ja pikaista paranemista neidin flunssaan ja hammaskipuihin.

Nää helteet ei tosiaan oo tässä viheessa mitään herkkua. Mä hikoilen ihan älyttömästi ja olo on tuskanen. Tekis vaan mieli möllöttää sisällä, kun täällä on viileempi. Jonsku silti nauttii, kun sai tänäänkin illalla viipottaa mun porukoiden pihalla ihan alasti :) .

Hyvää yötä!

pesukarhu rv 35+1

Vierailija
65/72 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ne supparit muuttui sitten tuntia paria ennen lähtöä vielä vähän kipeämmiksi, tai tuli sellainen olo että nyt en enää jaksa näitä, tuntui että maha ja kohtu oli jotenkin jo ihan arkoina niistä kauan kestäneistä suppareista, supistusten väli ei enää lyhentynyt siitä n.5minuutista mitä se oli ollut jo jonkun aikaa mutta siis tuntui vaan jotenkin tosi kurjalta vaikka paljon kipeämpinä tulivat vasta sitten salissa, kyllä mä sitä lähtöä silti epäröin mutta kun erehdyin sanomaan miehelle että nyt tuntuu painetta pehvassa niin sehän suunnilleen pakkasi mut autoon:) vielä sairaalaan pihassakin katselin yhtä synnyttämään tulevaa ulisevaa naista ja olin varma ettei jäädä synnärille, muutaman tunnin päästä eeka sitten kuitenkin tulla tupsahti.Vaikka sairaalaan mennessä tilanne oli sama 5cm auki kuin liiastakin niin kyllä synnytys eteni huimaa vauhtia edelliseen verrattuna, hyvä kun itse pysyi perässä;) supparit kovenivat tosi nopsaan mutta niiden väli ei tainnut missään vaiheessa lyhentyä alle minuuttiin kun liiasta loppuvaiheessa ei supistusten välissä edes kunnon taukoa ollut, kätilön mukaan tämä suppareiden reilu väli vielä ponnistusvaiheessakin kertoi siitä että kohtu alkoi olla jo väsynyt monta päivää jatkuneiden suppareiden takia.

Jaksuja,kyllä se lähtö kohta tulee!

Vierailija
66/72 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quu pääsee varmaan jo ihan pian synnärille! Ei tuossa vaiheessa voi yli viikkoa mennä, jos on limatulppakin irronnut. Mutta olisihan se viikkokin ihan mielettömän pitkä aika noilla suppareilla...

Mäkin jotenkin vaan oletan, ettei tämäkään raskaus mene yli. Noel syntyi mun laskujen & ultran mukaan 38+6 (nla laski 38+4), ja tiesin kyllä jo etukäteen, ettei mene enää kauan. Sunnuntai-iltana sanoin miehelle, että alkavalla viikolla syntyy. Tiistaina alkoi lorista lapsivettä, ja keskiviikkona Noel syntyi :)

Näillä helteillä olen kyllä tosi iloinen, etten ole viimeisilläni raskaana. Muutenkin, on tullut useampaan kertaan "iloittua" siitä keskenmenosta. Vaikka se oli epämiellyttävä, ei-toivottu kokemus ja siitä jäi paljon surua, tässä uudessa raskaudessa on niin paljon parempi ajoitus! Noelilla on aika työläs vaihe juuri nyt, kun vain äiti kelpaa, ja uhmaakin alkaa löytyä. (Tosin tuolla temperamentilla sitä uhmaa on ihan aina...) Poika ei vielä ilmaise itseään riittävän hyvin sanallisesti, joten turhautumisia tulee. Tammikuuhun mennessä meillä saattaisi jo olla pottailut hallussa, ja ihan varmasti puhekin sujuu kaksivuotiaana jo hienosti. Uhma varmaan pahenee vielä siihen mennessä, mutta ainakin voidaan jo puhua asiat läpi siinä vaiheessa.

Pesukarhu, mun mielestä Joonan kaveriksi kävisi jokin (tytön)nimi, jossa on u-kirjainta. En tiedä tykkäätkö mistään luontoaiheisista nimistä, mutta esim. Lumi, Tuuli, Suvi tms. kävisi mun korvaan hyvin Joonan kanssa. Vähemmän toimiva yhdistelmä olisi mun mielestä e-kirjainta sisältävä nimi, esim. Joona ja Emmi. En tiedä miksi, jotenkin ei vaan soinnu hyvin.

Meillä on sen verran jo nimiasiat selvillä, että pitkään Noelin nimeksi aiottu Oliver otetaan luultavasti käyttöön, jos tulokas on poika. En ole varma haluaako mies sen ensimmäiseksi nimeksi, mutta itse tykkäisin kovasti. Mulla on yksi (brittiläinen) kaveri nimeltään Oliver, joka on joskus ollut hyvinkin läheinen. Nimestä tulee hyviä muistoja mieleen.

Tytölle taas ihan varmasti joksikin nimeksi tulee Sofia, koska se kulkee meillä suvussa. Todennäköisesti nimestä tulee etunimi, mikäli ikinä onnistutaan keksimään kivaa toista nimeä sille. Miehen suvussa kulkee toisena nimenä Aleksandra (x tai ks), mutta se on mun makuun jo vähän liian prinsessanimi.

MUTTA olen kyllä ihan varma, että tulokas on poika. Eiköhän se Sofia jää edelleenkin odottamaan, että joskus jollekin meidän sukuun syntyy tyttö...

Kandi 16+

Vierailija
67/72 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mun mielestä Joonan siskon nimeksi sopisi Juuli.

Nyt jo oikeasti pois täältä tukkimasta:)

Vierailija
68/72 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonan siskoksi sopisi esimerkiksi Neea tai Iina :)

Kandi, meillä mies ehdotti tytön nimeksi Sofia Alexandra ;) Sofia saattaapi ollakin ainakin toisena nimenä...

Mulla ei ole nyt enää onneksi ollut iltaisin sitä inhottavaa ylävatsakipua eikä närästystäkään. Eilen taas oksensin vajaan viikon tauon jälkeen. Oltiin Idan kanssa ulkona tuolla helteessä ja yhtäkkiä tuli vaan tosi huono olo ja kauhea jano, ja tultiin äkkiä kotiin. Join lasillisen vettä ja oksensinkin sitten kaiken pihalle ja johan olo helpottui (Ida vaan taputteli oksentelevaa äippää selkään). Join muutaman lasin limppaa ja meninkin heti ulos viltille ottamaan aurinkoa ja lukemaan kirjaa :) Siis niin ihanaa kun on kesä ja saa vielä maata Idan päikyt tuossa etupihalla lukien kirjaa. Ei kehtaa edes päiväunia ottaa näin hyvällä ilmalla ;) Iltaisin ollaan sitten käyty uimassa ja eilen mattopyykilläkin ja ei ole kyllä tarvinnut yhtään miettiä miten illalla saisi unen päästä kiinni.

Mahakin pullahti jo ainakin vähän esiin. Tai ei ole ainakaan laskenut yhtään toissapäiväisten kalapuikkojen jälkeen ;) Lähinnä tuo kumpu näyttää kyllä vielä epämiellyttävältä mahamakkaralta!

Mä en vieläkään oikein voi tajuta että tuntisin muka liikkeitä. Tai siis kyllä ne liikkeitä on ja niitä joka päivä tunnenkin mutta silti se tuntuu jotenkin niin oudolta. Eilenkin oli sellainen jyske masussa illalla ettei voinut millään erehtyä. Liikkeet tuntuu tosi selkeinä "sarjoina", mutta kuitenkin niin hentoisesti vielä :) Arvatkaa vaan seisooko kotidoppleri ihan tyhjän panttina tuolla laatikossa ;) Noh, jos Jepsis taas kohta sitä käyttää ;)

Mua jännittää jo vähän ensi viikon neuvola, kun saadaan ehkä tietää päästäänkö rakenneultraan, se olisi sitten jossain yksityisellä ostopalveluna. En nyt muista olenko jo sanonut että täällä muuttuu ensi kuun alusta silleen nuo ultrat että alkuraskauden ultraa ei ole enää ja tilalle tulee np-ultra ja rakenneultra. Tuo alkuraskauden ultrahan kyllä on ollut samoihin aikoihin kuin np, mutta siellä ei katsota muutakuin laskettu aika! Voi olla että minä ainakin pääsen sen istukan sijainnin takia rakenneultraan :) Idastahan me ei uskallettu käydä ettei vaan saatu tietää kumpi tulossa...

MiaMik rv 14+3

Vierailija
69/72 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pitänyt jo pitkään kysyä siitä Roope ja Riikka sängystä. Ostitteko nyt vain sen yhden sängyn ja myöhemmin ostatte niin että tulee kerrossänky? Muistatko yhtään niitä hintoja? Minkä värisen otitte? Kävin nyt siellä nettisivuilla ja tajusin, että se tehdas on vain 10km päässä meiltä ja kohta on jatkettavan sängyn ostaminen ajankohtaista ja myöhemmin haluaisimme myös sitten kerrossängyn sisaruksille.

Vierailija
70/72 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tonskat vissiin nauttimassa säistä tai sitten pakertamassa synnärillä, kun on niin hiljaista ;)

Täällä tunnetaan nyt ihan varmuudella liikkeitä. Mukavaa :) Ei tuosta voi erehtyä. Haamupotkuja on kyllä tuntunut siitä asti kun S on syntynyt, mutta ne on tuntuneet paljon ylempänä ja paljon voimakkaampina; nämä on keveitä "nypyjä" tuolla alamahalla Kyllä ne on ihan sittä itteään. Toinen ressukka siellä pikku jaloilla ja pikku käsillä huitoo ja vetää volttia ja ties mitä :)

Joo, ei kai mulla muuta. Pitää mennä siivoilemaan. Nyt on sopivan hilajinen hetki, kun mies ja poika on kyläilemässä. Saa kerrankin siivota rauhassa!!

Han, S 1v5kk ja Basisti 15+1

Vierailija
71/72 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikille tulin siitä Roopesta ja Riikasta vastaamaan. Meille hinta toukokuun alussa oli 381 euroa (puun hintahan saattaa vaihdella) ja se sisälsi yhden sängyn lisäksi toimituksen, patjan pidennyspaloineen ja turvakaiteen. Otettiin nyt siis yksi sänky ja toinen ostetaan sitten, kun tarvetta tulee. Turvakaidetta ei oltais vielä tarvittu. Se jäi nyt oottamaan sitä kerrossänkyvaihetta. Väri on valkoinen. On musta tosi nätti sänky. Suosittelen :)

Kiitos nimiehdotuksista. Niitä on aina niin kiva saada. Mä piinaan mun lähipiiriäkin kyselemällä, mistä nimistä ne tykkää :) . Kandi ehdotti noita luontonimiä. Mä en merkitys/luontonimistä tykkää, mutta toi Suvi tekee siinä poikkeuksen. Se olis tosi nätti nimi, mutta on miehen entisen nimi, joten ei voida sitä käyttää. Enkä kauheesti tykkää U-kirjaimesta tyttöjen nimissä. Mun omassa nimessäni on u. Enemmänkin tykkään O:sta ja E:stä. Mä tunnen yhdet sisarukset, jotka on just Joona ja Emmi :) . Näin ne on erinlaisia nää nimimaut. Oliver tosiaan sopis tosi hyvin Noelin veljelle. Samoin toi Sofia siskolle. Meilläkin tota Sofiaa on molempien meidän suvuissa isovanhemmilla ja mun isoisovanhemmilla ;) . Queenin ehdottama Juuli tosiaan olis loistonimi Joonan siskolle, mutta mies sanoo, että sitä haukuttais koulussa muuliksi. MiaMikin ehdottamista nimistä tykkään tosta Iinasta ja se onkin mun listallani jo :) . Onneksi tässä on vielä hetki miettimisaikaa ja päätöksen voikin tehdä vasta sitten, kun Kirppu on syntynyt ja näkee, minkä näkönen se on. Jonskulle meillä oli tosi monta nimivaihtoehtoa, mutta synnärillä jo nimet rajautui kahteen. Joonasta olis voinut tulla myös Nooa :) .

Han tuntee jo Basistin liikkeet. Hienoa!

Miamik se vaan kärsii pahoinvoinnista. Toivottavasti jo loppuis pian. Oot jo aika monta viikkoa joutunut kärsimäänkin. Toivottavasti pääsette siihen ultraan.

Omaa napaa: Mä en tällä hetkellä yhtään osaa sanoa miten päin Kirppu tuolla mahassa on. Tänään se mylläs päivällä niin hillittömästi, että luulin se tulevan kohta mahanahasta läpi. Varmaankin jotenkin vaihtoi asentoa, mutta mä en osaa tunnustella millain se sitä vaihtoi. Saattaa siis olla rt, pt tai poikittain.

Mulle tuli tänään ihan kauhee pahaolohohtaus. Oltiin Jonskun kanssa ulkona ja mua alkoi pyörryttämään ja tuntui, että pulssi olis ollut kauheen korkee, mutta tunnusteltaessa ei tuntunut niin korkeelta. Se huono olo tuli sillain aaltomaisesti ja kesti n. 20 min. Varmaan Kirppu painaa jotain mun isoja valtimoita tuolla ja huono olo johtu siitä. Sen jälkeen on ollut ihan hyvä olo.

Mä odotan innolla jo tiistain neuvolaa. Jospa se tätsy sais selvyyttä tosta Kirpun tarjonnasta. Tiistai-iltana mennään tutustumaan tohon paikalliseen synnäriin.

Millonkohan tulee seuraavat vauvauutiset :)

pesukarhu rv 35+3

Vierailija
72/72 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan edelleen tallustellaan aatun kanssa. Tällä kerralla taidetaan tosiaan mennä hieman pidemmän kaavan kautta kuin quun odotuksessa. Limatulpan irtoamisestakin on kohta jo viikko, mutta ei sillä näytä olevan mitään vaikutusta. Katselin vähän tolla viestihaulla, ja joillain limatulpan irtoamisesta on mennyt alle vuorokausi lapsen syntymään ja toisilla sitten viikkokausia. Nyt ei ole vähään aikaan tullut sellasia oikein napakoita supistuksia, joten tuskin mitään kummempaa edistystä on tapahtunut kohdunsuulla. Muuten ei harmittaisi, mutta kun miehen loma loppuu siis huomenna. Voi kun niin toivoin, että se pääsis mukaan synnytykseen! Eihän se ihan mahdotonta ole töihinpaluun jälkeenkään, mutta toki paljon epätodennäköisempää.

Eilen olin Suomenlinnassa sukujuhlillakin, mutta ei edes tollanen pikku lisäjännitys saanut vauhtia aatuun. Mielessäni jo kuvittelin, miten mut kiidätetään huoltotunnelia pitkin ambulanssilla sairaalaan. :) No, mutta ei kuitenkaan sitten. Ainoa vaikutus tolla reissulla oli, että nilkat on nyt kuin norsulla ja sormissakin älytön turvotus. Tähän mennessä ei ole aikaisemmin juurikaan turvottanut, mutta nää helteet tekee kyllä tehtävänsä. Ja lisäks mulla on nyt vatsanahka revennyt ihan täysin. Kamalia raskausarpia ympäriinsä :(((( Oon rasvaillut ahkerasti koko ajan, mutta eihän tähän palloon enää mikään auta! Onneks en oo ammatiltani mikään alusvaatemalli, koska mun ura olis kyllä nyt auttamattomasti ohi. ;) Äitiysvaatteistakin alkaa mitat loppua. Paidanhelmat ei riitä ja housuista ja hameista valahtaa se pussi ärsyttävästi mahan alle, niin että niitä joutuu koko ajan kiskomaan ylöspäin, voi jee!

Nyt siis enää vajaa viikko laskettuun aikaan, jännää! Tosin meillä on sama tilanne kuin olikos se MiaMikillä, että viikot ei oikeesti voi olla näin, kun kävin VL:ssä ultrassa sattumalta just siinä kierrossa, josta tulin raskaaksi. Viikkoja olis siis oikeesti nyt about tasan 38, mutta np ultrassa sitä aikaistettiin eikä suostuttu enää muuttelemaan. Väliäkös sillä, koska ei nää vauvelit mitään laskettuja aikoja katsele.

Jeps, me lähdetään nyt quun kanssa ulos leikkimään. Silläkin on riiviökerroin noussut viimepäivinä huippuunsa. Unille meno on yhtä temppuilua ja kuivaksiopettelussakin on tullut taas vähän takapakkia. Joko se johtuu helteestä tai sitten se vaistoo, että me odotetaan jotain...

Kivannäköinen toi Roope ja Riikka. Täytyy pistää muistiin! Meillä kun pojat menee sitten aikanaan samaan huoneeseen.

MiaMikille vielä voimia pahoinvointiin! Mahtaa olla tosi kurjaa näillä keleillä!

-Q- ja -q- pian 2v ja aatu 39+1