Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskat vko 29-30 ~*~*~*~

13.07.2008 |

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Q:n viuestistä tuli mieleen, että voisitte vinkata vähän mitä merkkiä tuplavaunuja olette hommaamassa tai hommanneet. Mä olen jo niin sekaisin kaikista ominaisuuksista, etten itekään tiedä mitä ominaisuuksia sitä kaipaisi...

Vierailija
22/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: milloin muilla tonskilla on alkanut tulla harjoitussuppareita? Ekassa raskaudessa mulla tuntui niitä joskus puolivälin jälkeen, ehkä rv 23 eteenpäin, mutta nyt oon tuntenut jo pariin otteeseen selviä harjoitussuppareita. Oletan, että on ihan normaalia, että tokassa raskaudessa niitä tuntuu aiemmin (samoin hentoja liikkeitä oon ollut tuntevinani), mutta miten muilla?

Pitää toki vielä neukussa kysyä, kunhan sinne joskus pääsen.

Han 14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin kaikkien teidän muiden kuulumiset mutten oikeastaan jaksa kommentoida. Suht hyviä uutisiahan siellä näytti olevan.

Alan olemaan henkisesti ihan poikki, on ollut aikamoisen kova homma jäädä yks kaks yllättäen pojan kanssa kahdelleen, varsinkin ilman rahaa. Odotellaan ensi perjantain lapsilisiä aika kovasti.

Kuten siis kerroinkin miehellä on noita alkoholi- ja väkivaltaongelmia. Viikko sitten se illalla lähti salille eikä takaisin ole tullut vieläkään. Tai yksi aamu tuli ihan kamalassa krapulassa ja pyyti päästä nukkumaan. Laskettiinhan me se sisälle, mikä oli taas virhe. Siinä meni sitten puhelin sun muuta pirstaleiksi seinään kun mies hermostui ja loppujen lopuksi jouduttiin pojan kanssa juoksemaan sitä naapuriin karkuun. Että sellainen ihana mies ja isä meillä.

Mutta jotain hyvääkin, sain vihdoin ja viimein hankittua kalliin ja huonokuntoisen asunnon, mutta onhan se aina tyhjää parempi. Muutetaan nyt siis takaisin tuonne pääkaupunkiin. Ja ihan kahdestaan.

Olen jotenkin ollut tämän raskauden kanssa aika surullisin mielin, olen monesti miettinyt jopa keskeytystä. Alkaa olemaan henkinen kantti aika lopussa ja pelottaa ihan kamalasti kuin me kahdelleen ja sitten kolmelleen pärjättäisiin. Ja vaikka tämä meidän suhde onkin ollut ongelmainen ja sitä ei enää missään nimessä ole edes turvallista jatkaa, on ne tunteet kuitenkin koko ajan kummittelemassa.

Ei ole kovin helppo kieriskellä yksin kaikkien näiden murheiden kanssa, ja lisäksi että tämä raskaus väsyttää en myöskään saa oikein nukuttua. Samaan aikaan kuitenkin pitää pakata tavaroita ja järjestää muuttoa ja yrittää saada jostain firma hoitamaan se.

Miten hitossa kaikki on mennyt näin sekaisin. Kaiken piti olla hirmuisen hyvin. Kaiken huipuksi poika tuntunee heittäneen digiboksin kaukosäätimen johonkin laatikkoon, eikä voi edes katsoa tvtä...

amanda 10+2 ja murumuru 1v3kk

Vierailija
24/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopsaa kirjotan ennen Jonskun nukkumaanlaittoa.

Joo, voin todellakin todistaa, että maailmankaikkeuden hienoimmat rattaat Quiero hommasi. Mäkin nimittäin just äsken tilasin meille samanlaiset. Siis, meidänhän ei pitänyt ees hommata tuplia, mutta noi oli niiiiiin hyvät, että päätettiin ottaa ne. Helpottaahan se lasten kanssa menemistä, kun saa molemmat istumaan. Kiitos siis Q, kun kutsuit meidät. Tosin siitä aiheutui mulle lisätyötä, kun joudun nyt noi yhdet rattaat myymään ;)

Mä laitan nyt ton pojan nukkumaan ja tuun sit takas :)

pesukarhu

Vierailija
25/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tulin antamaan amandalle kaukohalauksen, hirmuisesti voimia sulle tuossa raskaassa tilanteessa. Sen verran kommentoin että mä itse seurasin koko lapsuuteni äitini kamppailua tuossa samassa tilanteessa kuin sinäkin olet suhteessasi ja näin paljon sellaista mitä lapsen ei pitäis ikinä joutua kokemaan omassa kodissa varsinkaan.Kaikki muuttui niin paljon paremmaksi lapsen näkökulmasta kun äidin mitta tuli vihdoin täyteen ja äiti erosi, vaikkakin se onnistui lopullisesti vasta mun ollessa teini, äidille se oli rankka päätös.Jos se olisi tapahtunut vuosia aiemmin mun ollessa ihan pieni oltais molemmat säästytty hirmu paljolta, samat kauheudet kun toistuivat aina vaan lupauksista huolimatta ja muistot niistä pyörivät edelleen mielessä.Suhde isäänkin olisi parempi jos sen touhuja ei olisi joutunut katselemaan koko lapsuutta.Jos sulla on voimaa nyt lähteä vaikka tilanne on raskas, lapsi pieni ja olet raskaanakin niin säästät tosiaan lapsesi varmasti monilta pahoilta muistoilta ja se on sinulta todella rohkea teko.Voimia vielä!

Vierailija
26/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä rattaat te nyt sitten hommasitte q ja pesukarhu?:) kertokaahan nyt?

Meillä nyt käytössä ihan vaan seisomalauta ja taidetaan sillä pärjätä mutta pidän silmäni kuitenkin auki ihanien rattaiden varalta..

Quulle vielä siitä koko asiasta että mulla taas on ollut molemmissa raskauksissa niin päin että neuvolassa ei ole oltu moksiskaan vaikka on ollut merkkejä vauvan hiukan isommasta koosta. Mulla menis kyllä pupu pöksyyn jos povailtais jotain 4,5-5 kiloista mutta nelikiloinen nyt on vielä ihan inhimillinen jötkäle:) ..ja sen kokoluokan vauva taitaa tosiaan teillekin tulla noiden mittojen mukaan jos la:han asti mennään. Jaksuja loppumetreille ja larskulle myös!

Queen ja tissimaitoa sylissä hotkiva eeka 1kk

Vierailija
27/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olennaisin taisi tosiaan unohtua mun eilisestä viestistä, eli vaunujen merkki on Baby Jogger ja malli City Elite. Ihan googlaamalla suomenkielisiltä sivuilta löydätte varmasti

Vai hurahti Pesukarhukin sitten noihin, hihii. ;) Minkä värin te valitsitte? Otitteko saman kuin me (eli suklaa-beige)?

Amandalle kovasti jaksamista vaikeassa tilanteessa! Olet varmasti kuitenkin tehnyt lasten - ja itsesi - kannalta oikean ratkaisun!

Meillä olis nyt sitten kaikki tälle kesälle buukatut isommat menot, häät, ristiäiset, synttärit ynnä muut kissanristiäiset vietetty, joten nyt vaan enää odotellaan, koska aatu syntyy! Olo on jotenkin tosi rauhallinen ja onnellinen. :) Voi kun kaikki menisi hyvin!

-Q-

Vierailija
28/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yövuorossa, joten ollaan Jonskun kanssa ihan kahestaan.

Amandalle lähettelen täältä voimia. Tosi kurja toi teidän tilanne. Ei voi muuta sanoa. Hyvä silti, että pystyit tekemään tollasen ratkasun. Moni ei siihen pysty. Toi ratkasu on ehdottomasti sulle ja lapsille paras mahdollinen. Sun täytyy nyt vaan pyytää apua sun tilanteeseen. Juttelet vaikka asiasta neuvolassa. Sieltä saa varmaan jonkinlaista hoitoapuakin hommattua sulle sitten, kun vauva syntyy.

Quiero ei taida enään kauaa olla yhdessä koossa. Kuulostaa ihan siltä noi sun supparit, että lähtö synnärille on lähellä :) . Ja ei se sun maha musta ainakaan ollut viikkoihin nähden mitenkään erityisen suuri. Tosi kaunis ja sopusuhtanen vauvamaha :)

Coltsfoot toivoo sektiosynnytystä. Mä taas en todellakaan haluais sektioon. Harkitsen jopa synnyttäväni perätilavauvan alakautta, jos kaikki vaan viittaa siihen, että se tulis sieltä helposti. En toki mitään riskejä halua ottaa. Mua pelottais sektiosynnytys, kun se ois taas ihan outo ja tuntematon juttu ja se toipuminen arveluttaa. Olisin myös aika pettynyt, jos en sais alakautta synnyttää. Vaikka onhan se sektiosynnytyskin synnytys siinä missä alatiesynnytyskin. No, onneksi on vielä aikaa. Toivottavasti Kirppu kääntyis ja ei tarviis tätä asiaa murehtia. Antakaa vaan vinkkejä, jos tiedätte, miten saa vauvan kääntymään luomumenetelmillä kotona. Muistelisin, että burde onnistui siinä hienoin tuloksin.

Jaa, Hanin S päätti, että hän saa pikkusiskon. Suloista :)

Osse oli päässyt kurkkimaan pikkuista ultraan.

Kesikselläkin eka neuvola takana. Hurjaa vauhtia tää aika menee vaikka itsestä tuntuu tällä hetkellä, että se vaan matelee, kun ootan vaan, että saisin Kirpun jo syliini.

Joku tais kysellä, millon harkkasupparit alkoi. Mulla alkoi joskus rv 20 tietämillä. Jonskusta mulla tuli samoja suppareita vasta ihan vikoina päivinä, joten paaaaljon aikasemmin alkoi tällä kertaa.

Muita juttuja en enään millään muista.

Mä oikeesti varmaan saan odottaa synnytystä pitkälle syyskuuhun. Neuvolantäti nimittäin sanoi, että on erittäin todennäköistä, että tää vauva menee reippaasti yli, kun meni esikoinenkin. Eli tässä on vielä viikkotolkulla odoteltavaa.Mä jotenkin aattelin, että Kirppu syntyis pari päivää ennen laskettua. Tais olla vaan toiveajattelua :)

Mä säikähdin tänään ammulla, kun alamaahaa alkoi jomottamaan menkkamaisesti. Se ei ollut mitään aaltomaista supistuksen omaista vaan sellasta jomotusta ja sitä kesti muutman minuutin. Onneksi loppui siihen. Mitä lie ollut? Varmaan Kirppu venyttänyt itteään jotenkin.

Nyt on ihan pakko mennä syömään.

pesukarhu rv 34+2

Vierailija
29/72 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa/beige saapu meillekkin loppuviikosta. Saatiin nyt sitten se kimppahintakin, kun tilasin tän viikon aikana :) . Mua vaan mietityttää, että sopiikohan toi meidän Emmaljungan pehmeä koppa niihin. Niillä, kun ei ollut koppia myynnissä.

Queenille pitikin kommentoida, että aivan ihanan suloinen poika teillä. Miten joku voikaan olla noin pieni :)

nälkäinen pesukarhu

Vierailija
30/72 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen se Emmaljungan koppa on? Me saatiin siskolta Emman pehmeä kantokoppa, joka on 30cm ja se mahtuu. Istuimen leveys lienee siis kutakuinkin 30cm.

-Q- taas supistusten kourissa :)

P.S. En tiedä kumpi vaikuttaa enemmän unettomuuteen, supistukset vai se, että jännään jo niin kovasti, milloin vauva syntyy! :))))

Vierailija
31/72 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän lyhyeksi, kun nämä sivut taas vähän temppuilee!

Minäkin mielenkiinnolla luin ketjua pidemmälle noista quun ja pesukarhun rattaista ja odottelin koska te sen merkin kerrotte :D Me kun ei osata päättää tarvitaanko sisarusrattaita ja jos ostetaan niin minkälaiset! Muistaakseni burdella on nuo samanmoiset ja samanvärisetkin? Paljonko tuollaiset maksaa?

Amandalle kauheasti jaksamista pojan kanssa arkeen! Minä myöskin olen joutunut lapsena kasvamaan samankaltaisessa tilanteessa, tai väkivaltaa ei ole ollut mutta alkoholismia yllin yllin ja huostaanottouhkauksia. Enkä haluaisi kenenkään lapsen sitä kokevan. Teet fiksusti jos nyt lähdet kun poika vielä pieni!

Han, minä myöskin väitän jo tuntevani hentoja liikkeitä ja istukka takaseinämässä vahvisti asian. Myös supparit on jo muutaman kerran ollut tuttuja ja viime yö olikin ihan outo. Heräilin vähän välilä mahallaan tai selällään kauheaan pahoinvointiin ja samalla supisteli ja välillä oikein napakasti. Hitto kun pelästyin. Samalla lailla mulla oli Idastakin mutta vasta joskus rv 30 jälkeen en pystynyt enää olemaan selällään kun päässä alkoi humisemaan ja oksennus meinasi lentää! Enkä muutenkaan ymmärrä tuota mahallaan nukkumista, kun ei mulla ole yhtään vielä mahaakaan et miksi siinä oli niin paha olla.

queen oli laittanut suloisia kuvia, katselin tuolla taaperopuolella Liiastakin ja hällä on samanlainen pyörä kuin meidän neidillä :) Mua on nyt Eekan syntymästä lähtien häirinnyt kun en muista Liian toista nimeä, kerro nyt se uudestaan. Liia ja Eeka sointuu kyllä niin hyvin yhteen!

Ossekin oli päässyt taas kurkistamaan ultraan. On se vaan luksusta kun joissain neuvoloissa on ultrat ihan siinä vieressä, me kun joudutaan matkustamaan 30km päähän ;) Huimasti oli raju kasvanut!

I-L:n vauvalla on kiva masunimi :D Ja niin oli teidän neidilläkin ;) Onko sulla vielä sitä ylävatsakipua?

Mies yritti meillä ehdottaa masunimeksi "teppoa", mutta en oikein lämmennyt kun tällä hetkellä on vaan niin vahvat tyttöfiilikset :)

Niameyn neiti on saamassa pikkuveljen :)

Tulee nyt vähän sekava viesti, kun välillä on omaa napaa ja välillä kommenttia.

Näillä samoilla viikoilla Idasta mulla oli aivan mahtava olo ja en edes tuntenut olevani raskaana. Nyt on kyllä tuo sukupuolikin alkanut mietityttämään, että olisiko sittenkin poika mahassa kun jotenkin on niin erilainen raskaus tähän asti ollut. Aamut menee edelleen kakoessa ja eilenkin taas oksensin kaikki aamulla. Päivällä on ihan hyvä olo, mitä nyt vähän vielä väsyttää. Alkuillasta kun syön ruuan, niin kärvistelen koko illan ylävatsakivuissa ja jos en pysty syömään iltapalaa niin tulee huono olo ja jos syön iltapalan niin alkaa närästää. Et hipheihurraa, huono olo on joka tapauksessa. Toivottavasti tämä helpottaa parin viikon sisään, kun työtkin alkaa sitten!

Taidan mennä tässä välissä herättelemään miestä ja neitiä...

MiaMik rv 13+4 ja Ida 1v9kk+

Vierailija
32/72 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa kirjoittelen koko paikkaan..Mä niin tykkäsin niistä vanhoista sivuista..piuh..pitäis kai jo päästää irti? :D

Mutta HEI KAIKILLE!! Elämä vie eteenpäin. Kyllä, kyllä. Mä taidan ottaa lentävät viisaudet taas pikkuhiljaa käyttöön..hah!

Tänään on äidin 1-vuotis kuolinpäivä. (Ei noin edes sanota.) Käytiin muistolehdossa kukka viemässä..eipä siitä oikein irtoa mitään..ikävä on vieläkin..

Emiliina kasvaa vaan ja villiintyy koko ajan :D Puhuu kamalasti ja osaa jo 5 kirjainta (itse niitä koko ajan rönklää ja kysyy :) ) Kiipeilee ja saa raivareita..heh..ihana pikkuneiti.

Niin niin! Ja en ole väärällä palstalla, heh! Täälläkin sitä toista tulokasta odotellaan..Viikkoja huimat 7+0 tänään ja LA 8.3.2009. Ja mä luulin olevani jo liian vanha lisääntymään! Mies tokaisi, että "tästähän se vasta alkaa!!" :p

Ärsyttävä tää pikkuikkuna. Miten te kestätte?!?

Mä en nyt jaarittele muuta..Jospa yrittäis nyt tänne alkaa jotain joskus kirjoittelemaan..vanha jengi alkaa olla jo koossa ja tuntuu niin kotoisalta ;)

Ihanaa sunnuntaita kaikille!!

Poppis, Emiliina 1v5kk ja Kylli 7+0

Vierailija
33/72 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut poppikselle!

Hienot rattaat olitte ostaneet Q ja pesukarhu, paljonkos niillä oli hintaa noin suurinpiirtein?

Miamikille vielä huikkaan että Liia Minea ja Eeka Valtteri:)

Queen. jolla on selvästi vaikeuksia vierottautua tästä o-puolen palstasta, pitäisköhän alkaa jo taas kuumeilemaan;)

Vierailija
34/72 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökiltä kotiuduttiin jo toissailtana, mutta vasta nyt saan aikaiseksi kirjoitella tännekin jotain. Reissu oli oikein onnistunut, suht lämmintäkin oli vaikka välillä vähän satelikin. Autossa menomatkalla ekan tunnin supisteli varmaan 10kertaa tunnissa, ja ajattelin että noinkohan synnytän matkalle.. Mutta kyllä se siitä rauhoittui ja loppumatka menikin hyvin, samoin kuin paluumatka.

Tuhannesti onnea Poppikselle, hieno uutinen!!! Mietinkin tässä hiljattain että mitenköhän siellä.. Tosi kiva kun liityit mukaan vanhaan jengiin :)

AA:lla oli myös hyviä uutisia, hieno juttu, nyt saatkin nauttia loppuodotuksesta paljon keveämmin mielin.

Q pian synnyttää, hui! Varmasti tosi jännittäviä aikoja elelette nyt. Ja Larskulle myös tsemppiä viime metreille!

Amandalle voimia, olet tehnyt varmasti oikean päätöksen itsesi ja lastesi kannalta. Muista hakea ja pyytää apua aina kun omat voimat alkaa huveta. Onko sulla minkälainen tukiverkosto läheisistä, ystävistä tms, asuuko siinä lähellä ketään jolta saisit tarvittaessa lastenhoitoapua? Muista myös että tänne saa tulla aina purkamaan ahdistustaan, täällä tonskissa on ihan huippua porukkaa.

Han kyseli harkkasuppareista. Ekassa raskaudessa supparit alkoi rv 25, nyt selvästi aiemmin eli rv 15. Liikkeet tuntui ekassa raskaudessa rv 16+1 ja nyt rv 15+6.

Pesukarhu ja Coltsfoot oli miettineet synnytystapoja. Oon Pesukarhun kanssa ihan samoilla linjoilla, haluan kans kovasti synnyttää alakautta jos mahdollista. Se sektiosta toipuminen arveluttaa, ja tietty se pitempi sairaalassaoloaika sen johdosta - miten sitä pystyisi olla erossa pojasta niin monta päivää.. Ymmärrän toki hyvin Coltsfootin halun sektioon, niin varmasti minäkin haluaisin jos ekasta synnytyksestä olisi jäänyt huonoja muistoja.

Mua jännittää kanssa tuo perätila, kun Aleksihan jouduttiin kääntämään rv 37+0 kun niin sitkeästi istui masussa. Silloin käännös onnistui, ja istukkakin oli takaseinässä, mikä kuulemma hyvä asia käännöksen kannalta. Nyt se on etuseinässä, ja mietityttää miten käy jos tämäkin kaveri päättää jumahtaa pt:aan... Nyt ainakin potkut tuntuvat kovin tuolla alhaalla. No, onhan sillä vielä aikaa pyöriä. Neuvolassa vain sanoivat, että joskus saman äidin kaikki lapset on perätilassa, johtuen kohdun muodosta tms. Toivottavasti ei mulla näin!

Viipero rv 25+3 ja pojat

Vierailija
35/72 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvakseltaan tulee kirjoiteltua, jotenkin tuntuu etten kuulu tänne puolelle. Tai siis kuulun toki, mutta kun kuuluin jo kertaalleen, niin tulee ihan outo olo kun teillä samaan aikaan kirjoitelleilla on 20 viikkoa enemmän kasassa kuin mulla..!

Mullakin tulee supistuksia, mutta onneksi vain sänkypuuhien jälkeen. Silloin tuleekin sitten niin hurjat supparit, että telisi mieli viettää selibaattia. Noelia odottaessa supistelin aika ahkeraan koko syksyn, saa nähdä käykö nyt samoin.

Sektiota olitte pohtineet. Mulla oli ainakin niin onnistunut sektio, etten osaa enää pelätä koko juttua. Sektio on kuitenkin huomattavan turvallinen synnytysmuoto, mikäli on mitään ongelmia alatiesynnytyksessä. Sektiossa on koko ajan porukkaa paikalla, sekä äitiä että vauvaa varten. Istukka saadaan hyvin pois, ei tarvitse pelätä siitä johtuvia ongelmia. Hyvin sujuneen sektion jälkeen toipuu lähes samaa vauhtia kuin normisynnytyksen jälkeen. Ja varmasti hyvävointinen äiti pääsee kotiin jo kolmantena päivänä sektiosta. Tai ainakin itse olisin päässyt halutessani. Maitokin nousi (olosuhteet huomioon ottaen) ihan reippaasti. Ja vielä sellainen pointti, että sektio harvoin menee pahasti pieleen tai pitkittyy, toisin kuin alatiesynnytykset silloin tällöin.

Toki itsekin haluaisin ihan hirveästi synnyttää alakautta, mutta täytyy vaan puolustaa tuota sektiota, kun tuntuu että sitä dissataan ihan joka paikassa oikein urakalla...

Omaan napaan ei mitään erikoista. Liikkeitä on tuntunut satunnaisesti reilun viikon verran, lähinnä sellaisia muksaisuja tuonne peräsuolen suuntaan. En varmaan tunnistaisi, ellei olisi entuudestaan tuttu tunne. Kivaa, kun on tuokin etappi saavutettu :)

Kandi 15+3

Vierailija
36/72 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen pitkä stoori tuli.. kai tää pitää pistää kahteen osaan..

HAN - onnittelut plussasta ja tervetuloa masunkasvattelijoiden joukkoon! Suppareista, mähän en tiedostanut suppareita juuri koskaan. Synnytyssalissakin vielä kätilö mulle sanoi että nyt taitaa olla napakka supistus päällä (käyrien mukaan) ja mä vaan totesin että ei huomais.. Eli ei aavistustakaan onko mulla ollut harjoitussuppareita.. ;) Outo tapaus olen.

Ja POPPIS - tervetulora joukkoon & suuret onnittelut myös plussasta sinne!

AA - toinen rinssessa on tuloillaan - ihanaa! :) Toista tyttöä minäkin ehkä salaa toivon.. Ei tarttis ostaa uusia vaatteita niin paljon.. ;) hihi! Ja kiva että sait pikatestien tulokset ja näyttäisi olevan kaikki kunnossa.

PESUKARHU - jospa se Kirppu sitten kuitenkin heittää vielä voltin ja kääntyy ihan itse. :) Onkos Jonskuliini parantunut?

KESIS - kiva kuulla että teidän reissu oli onnistunut! Sullakin on ultra ihan just! Jänskää! :)

QUEEN oli laittanut ihania kuvia!!! niin söpöjä.. :)))

AMANDA - toivon todella että saisitte asiat pian parempaan päin! Onko sulla ketään ystäviä / sukulaisia lähellä joilta voisit pyytää apua? Kuten tuossa PESUKARHUKIN mainitsi, kannattaa varmasti puhua asiasta neuvolassa, josko sitä kautta saisit apua. Voimia sinne!!!

NIAMEY - sullakin on hb & paineet hyvät, mahtavaa. Mullakin on toistaiseksi ollut paineet ihan kohdallaan, mutta saa nähdä kuin käy sit loppuodotuksesta. Oonan kanssahan ravasin varmaan viimeisen kuukauden koko ajan mittaamassa (kontrollissa) ja ehkä sen kerran viikossa Kättärillä käyrillä jne.. Elän toivossa että nyt kävisi toisin..

Vieläkös LARSKU on yhdessä kasassa? Jaksuja kovasti ja suppareita!!!

IIDA-LINNEA & tyttönen ovat reissun päällä kai vielä? Toivottavasti sulla raudan popsiminen alkaa auttaa väsymykseen.. Mitäs kaikkea teidän tyttönen jo tekeekään nykyään kun ei olla pitkään aikaan nähty?

OSSELLA hb on noususuunnassa, hyvä.. Mulla se taitaa olla laskusuunnassa. Tai ainakin väsyttää ihan hitsisti. Ajattelin juuri soitella neuvolaan että alanko popsimaan vaan rautaa vai menisinkö käymään siellä tms. Ja jostain syystä mua on alkanut vaivaamaan päänsärky. Melkein joka päivä.. Kivaa kun olit päässyt ultraan, oman pienen näkeminen on kyllä aina ihanaa! :)))

Vierailija
37/72 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

COLTSFOOT - mites muuten Hillan mummolan yökyläilyt meni? :) Äiteellä ainakin oli ikävä.. Luulen muuten että ostetaan se "isojen tyttöjen sänky" joskus loppuvuodesta, toistaiseksi ainakin tuntuu pinnis olevan ihan paikallaan meidän ikiliikkujalle. Ja jokos siirsitte Hillan omaan huoneeseen?

MIAMIK - teppohan ois hyvä tekonimi.. Paitsi tosiaan jos sulla on tyttöfiilis.. ;) Meilläkin on edelleen hakusessa tekonimi. Saa nähdä tuleeko tälle ollenkaan..

Q - kerrohan enemmän quun synttäreistä - varmasti ollut nautinto seurata toisen iloa & riemua!

Missäs välissä VIIPEROLLEKIN on tullut noin hienot rv:t!? Iiks.. Kamalan nopeasti menee tää aika.. Musta tuntui että Oonaa odottaessa aika vaan mateli, mateli ja mateli..

KANDILLE myös huiskutukset! :)

Muutamat olivat miettineet synnytystapaa - "normisynnytys" vaiko leikkaus.. Omasta puolestani olen melkein varma että taas mennään leikkaukseen, toisaalta haluaisin kyllä yrittää alateitse, mutta nyt on joku hirmu kammo menossa. Oonallahan oli napanuora kaulan ympäri ja jos olisi tullut alateitse, se olisi voinut olla vaarallistakin. Olenkin nähnyt ihan kauheita painajaisia että tämä kakkonen kärsisi moisesta.. Yritän vaan olla ajattelematta koko asiaa vielä, eiköhän nämä palaset sitten loksahtele paikalleen aikanaan. Täytyy kyllä sanoa että mun kohdalla myös leikkaus oli ok. Eli toipuminen tapahtui mainiosti enkä kyllä pelkää jos toisen kerran leikataan.. ja taisin myös päästä 3 päivänä kotiin, onneksi mies oli sen 2 vkoa meidän kanssa.. Silloin pärjäsinkin jo todella mainiosti neidin kanssa kahden.

Rattaista oli ollut puhe ja kylläpä näytti kivoille PESUKARHUN & Q:N rattaat! Itse olen mietiskellyt näitä http://www.vauvatalojohanna.fi/index.php?page=tuplarattaat_carena Carenan Double Swing:ejä - en välttämättä noita vaaleanpunaisia ;). Tykkäisin noista kun niissä on molemmille omat kuomut, voi olla eri suuntaan jne.. Täytyis käydä ihan paikan päällä liikkeessä testaamassa mille sitten tuntuvat.. Ovat vissiin sen verran uudet että ei taida kauheen monilla olla kokemuksia joita kysellä..

Me tehtiin miehen kanssa päätös että pistetään kämppä myyntiin ja mennään vuokralle joksikin aikaa - vuosi tai kaksi tms. Lainat ovat ihan järkyttävät ja muutenkin menot sitä luokkaa että joutuisin taas tulemaan about 11kk jälkeen takaisin töihin. Eihän töissä sinänsä mitään vikaa ole - mukava työ mulla on - mutta jotenkin haaveilen nyt siitä että voisin olla ehkä hiukan pidempään kotona. Pitäis vielä pikkuWC laittaa uuteen uskoon (vähän laminaattia lattiaan ja maalia seinään jne pientä) myyntiä varten. Muutenhan kaikki onkin "uutta ja hienoa" kun rempattiin silloin 1,5v sitten nykyiseen muuttaessa. Mites muuten muilla on suunnitelmissa - olla kotona sitten kotihoidontuella vai mennä takaisin töihin? Siis kaikkihan voi muuttua miljoonaan kertaan, mutta ainahan sitä voi suunnitella ja haaveilla.. :)

Ok, nyt jatkan töitä ja toivotan kaikille oikein mukavaa viikonalkua! Voikaa hyvin!

Mammis + O 13+0 (Oona 1v3kk isin kanssa kotona)

Vierailija
38/72 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kyllä niin järkyttävä päivä, että huh huh. Oksentelin pitkin päivää, päänsärky ja huimaus vaivasi ja supisteli koko päivän! Tämä päivä taas alkoi paaaljon paremmin ja vointi on mitä mahtavin. Pistin jo aamulla hösseliksi ja aloin siivoamaan. Mieskin lähti Idan kanssa imuria ja sadetta karkuun ruokakauppaan :) Meinasin ensin että soitan nyt aamulla terkalle et saisinko lähetettä pissinäytteeseen, kun Idasta mulla supisteli ekan kerran rv 18 pissatulehduksen takia. Mutta eipä ole tänään yhtään supistellut joten siirretään asiaa...

Mammis kyseli seuraavan äitiysloman jälkeisiä jatkoja. Minä menen juuri siksi töihin nyt syksyksi, jotta saisin rahaa säästöön jottei tarvitse mennä heti töihin kun äitiysloma loppuu. Mies kyllä yritti jo puhua mua ympäri etten menisi ollenkaan syksyllä töihin, kun kuulemma edellinen äp-raha on ihan hyvä, mutta tarkoitus onkin saada ensi syksyksi rahaa säästöön. Lähihoitajan ammatissa on se hyvä puoli, että työt ei lopu ikinä, joten varmaan kun tämä toinen pienokainen täyttää vuoden niin alan tekemään keikkahommia viikonloppuisin.

Kuulinkin jo jokin aika sitten huhua että Poppis on plussannut ;) Onneksi olkoon!

Mineahan se Liian toinen nimi olikin. Muistin vaan että jokin nätti se oli, mutta ei tullut päähän :) Ja siis quiero, ootko ennen puhunut teidän toisesta vauvasta Aatuna? Siis se on just se nimi mitä oon miettinyt meidän pojalle ja mitä meinasin teidän toiselle pojalle ehdottaa ;)

Olikos Coltsfootin neiti nyt ekaa kertaa yön hoidossa?

MiaMik rv 13+5

Vierailija
39/72 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan jo innolla ensi viikon sokerirasitusta, en sillä että toivoisin siinä olevan mitään häikkää, vaan nimenomaan sen takia, ettei tarttis enää pelätä sokeriarvojen heittelyä tän hillittömän väsymyksen takia... nytkin meinaan nukahtaa työpöydän ääreen, pakko kirjoitella tänne, että vähän aivot piristyis. Eilen olin kans kuolemanväsynyt koko päivän, aamulla torkuin sohvalla pari tuntia kun tyttö katseli telkkaria ja leikki (siis todellakin torkuin sellaisia max. puolen minuutin pätkiä :)), nukuin tytön päikkärien ajan + illalla simahdin sohvalle ennen yhdeksää. Ja sama jatkuis tänään, jos vaan voisin.

amandalle toivon kovasti voimia raskaaseen vaiheeseen. Itse elin myös alkoholistiperheessä, jossa äiti ei uskaltanut tehdä toivottua lähtöpäätöstä, ja psyykkiset jäljet on olleet aika voimakkaat ainakin minulla. Toki hyvät hetket olivat hyviä, mutta ne huonot sitten tosi huonoja...

poppikselle hirmuisen isot onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolelle!

Täällä oli pohdittu tekonimiä. Meidän typyhän oli Santeri loppuun asti, vaikka odotettiinkin miehen kanssa tyttöä :) Nykyinenkään tekonimi ei liity mitenkään sukupuolifiilikseen, vaikka monista aika poikamainen tekonimi on tälläkin kertaa. (vaikka kai tytötkin voi olla rajuja??)

Tuplarattaista - mammis oli ihastunut Carenoihin. Mä kävin niitä hiplailemassa kaupassa, ja olivat minun makuun vähän turhan heppoiset, vaikkakin varmasti hintansa väärti. En ole varma voiko noita istuinosia kääntää, mutta koppaosan ainakin voi. Kopan kuomu on kuitenkin aika heppoinen, ja jos meille noi olisi otettu, olisin hankkinut muunlaisen kantokopan ja käyttänyt istuinosan kuomua. Meillä siis asiaa on pohdittu lähinnä talvivauvan tarpeista, ulkona kun pitäisi pystyä meidän vauvan olemaan kovilla lumimyräköilläkin. Muuten olivat ihan hyvän tuntuiset rattaat. MM:n naapurillahan on noi, ja ovat olleet toimivat, eikö?

Monet on kehuneet BabyWeltejä, mutta niissä oli meille yhteinen kuomu miinusta. Noita Baby Joggereita en ole nähnyt livenä, mutta kivoilta näyttävät! Niissä vissiin saa tuota jalkatukiosaa vaakasuoraan, kun kerran kantokassi pysyy kyydissä?

Meille on siis kuitenkin näillä näkymin tulossa veljenpojan vanhat Hartan Topline yhdistelmät vauvalle + seisomalauta niihin ja sit kauppareissuille Gracon peräkkäiset Quattro Tour Duot, joihin saa Gracon turvakaukalon molempiin paikkoihin. Ei kyllä olla mitään vielä ostettu... :) Mä vieläkin selailen noita vierekkäisiä tuplavaunuja, et pitäiskö sellaiset hommata kotilenkkeilyyn, mutta kyllä ne taitaa jäädä. Tai sit investoidaan vauvan syntymän jälkeen, jos tuntuu et tarttee.

Sit vielä synnytyksestä - mulla ei oo mitään sektiota vastaan, mutta kyllä mä ihan mieluusti synnytän alakautta, kun edellinen kerta oli sen verran ok-kokemus. Toki tytöllä oli vihreä lapsivesi, napanuora kaulan ympärillä ja joutui suoraan teholle, mutta en usko et niitä olis vältetty, vaikka olis sektio tehty. Itse synnytys eteni rauhallisesti enkä revennyt tms., joten mitään kammoja ei jäänyt. Ainut mitä oon ajatellut tehdä toisin tällä kertaa, on sinnitellä vielä pidempään ilman epiduraalia + pyytää, et kertovat kaikesta minulle synnytyksen aikana. Viimeksi siis eivät kertoneet lapsivedestä eikä napanuoraepäilyistä kuin synnytyksen jälkeen. Yksi kätilö osastolta sanoi, että käynnistelyn aikana otetulla käyrällä näyttikin siltä, että voisi olla napanuora kaulan ympärillä, mutta ei sitten maininnut siitä minulle. :) En tiedä, olisko se muuttanut mitään, mutta olen sitä tyyppiä, joka haluaa tietää kaiken tilanteesta. No, joka tapauksessa mulle jäi luottavainen mieli synnärin henkilökuntaa kohtaan viimeksi, eikä siis ole mitään traumoja.

Ja vielä... (mikähän megaromaani tästä tulee) töihinpaluusta. Mähän olen ajatellut palata töihin jo helmikuussa, eli kun Raju täyttää 3kk ja äitiysloma loppuu. Mies jää vanhempainvapaalle molempien lasten kanssa. Mua hirvittää yhtä usein kuin olen varma, et kaikki menee ok, mutta tosiaan tällä kertaa tehdään näin, ainakin näillä näkymin. Mähän olin kotona viimeksi 1,5 vuotta yhteensä, typy oli 1v5kk kun menin töihin.

Ai niin, supisteluista. Mulla alkoi kans paljon aiemmin tällä kertaa, mutta nyt ne on loppuneet! Viime viikolla kävin pariin otteeseen pyörälenkilläkin, eikä supistellut yhtään. Samoin autolla saa ajaa ihan rauhassa. Olisko sit ollut joku tulehdus silloin, kun supisteli, nimittäin viimeksikin supparit johtuivat jostain bakteeritulehduksesta.

Jeps, mutta nyt kunnolla hommiin että ehdin ajoissa kotiin vastaanottamaan MM:ää ja tikrua ja muita tupperivieraita. :)

-Osse, typykkä 1v8kk ja Raju rv 24+5

Vierailija
40/72 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huonossa on tämä mun tänne kirjuuttaminen....

ONNEA POPPIS ihunaa saada sutkin tännepuolelle !!!

mitäs muuta jäi mieleen, rattaista olitte puhuneet, mä tulin siihen tulokseen että tuplat hankitaan Aino on vielä sen verran pieni ja istuu niin kovin mielellään rattaissa että mun mielenrauha säilyy paremmin kun toinen ei juokse vapaana pitkin kauppojen käytäviä.

tälläsiin rakastuin kun kiertelin kauppoja http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=108_109&product… ne on noi vaalenpunas/viininpunaset, kun kerran tyttö on tulossa...ainakin kromosomit näytti XX ja lääkärikin sen totesi.

13.8 on vielä 4D ultra haluan mennä sinne vielä kaikenvaralta että nään kaiken olevan kunnossa niillä on felicitaksessa sellaiset vehkeet että näkee vaikka minne.

Lisäksi haluan nähdä istukan verenkierron olevan kunnossa kun kohta alkaa taas se piikitys YÄK !!!

ei taitda nyt muuta muistaa kaikkea olis kiva kommentoida mutta ei vaan pää toimi.

aa ae ja niilo 20+3 tai jotain en mää enää tiijä kun ne koko ajan venkslaa