Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?

Vierailija
23.01.2018 |

Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole niinkään tekemisestä vaan ymmärryksestä. Saadessani vakipaikan, pomoni ilmoitti, että saan myös seuraavaan tiliin palkankorotuksen. Niin, no varmaan saisinkin, kun kyseessä oli kaikkia koskeva yleiskorotus. Eihän tuo liittynyt mitenkään vakinaistamiseeni. Mutta heti seuraavaan hengenvetoon pomo "pahoitteli", ettei voinut nostaa palkkaani enempää, ja selitti, että tämä liittojen neuvottelema sopimus oli vain niin ja niin monta senttiä, ja etteihän sen yli saisi maksaa.

Tuijotin sanattomana ja odotin jotain merkkiä huumorista, mutta ei. Hän siis ihan oikeasti uskoi, että nuorelle naiselle menisi läpi selitys "kyllähän me enemmän maksettaisiin, mutta kun liitto ei salli"

Ihan täysin pistän tuon sen piikkiin, että olen nainen ja sitä mukaa ilmeisen ymmärtämätön mistään.

Vierailija
22/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa tietokoneen näytönohjain.

Ja nimenomaisesti ilmaistiin, että ethän toki naisena tätä osaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se klassinen renkaiden vaihto. Oltiin oltu muutama kuukausi hänen kanssaan yhdessä kun tuli aika vaihtaa talvinakit alle autoon. Olin parkkiksella ko. hommassa kun tuo soitti ja tuli mainittua renkaanvaihdosta, johon mies kohteliaasti ilmoitti, että hänellä ei oo aikaa ennen kun viikonloppuna, pärjäänkö siihen saakka kesärenkailla? Sanoin vaan, että en nyt jätä kahta viimeistä tässä enää vaihtamatta kun kerran jo aloitin, tuli pitkä hiljaisuus puhelimessa..

Heillä oli kotona työt jaettu eri tavalla ja hälle oli outo ajatus, että nainen vaihtaisi renkaat kun äitinsä ja siskonsa eivät autoihin koske. Mutta oli tietty ihan kilttiä tarjoutua nuo mulle vaihtamaan :)

Hei minustakin tuo oli oikeasti kilttiä tarjoutua vaihtamaan ne, enkä sitä laskisi miehelle mitenkään miinukseksi, koska lasken sen enemmänkin kohteliaisuuskategoriaan. Olen itsekin naisena tarjoutunut ja vaihtanut renkaat vaihdon erittäin hyvin hallitsevalle miehelle hänen avoleikkauksella tehdyn umpparileikkauksensa jälkeen. Enemmän merkitsee se miten mies siihen naisen 'miesten töiden' osaamiseen suhtautuu sitten jälkeenpäin; maailmankuva ei saa järkkyä tuosta, eikä saa vetää överiksi tai suuttua tai nolostua tai yrittää alkaa kompensoida jollain vastatoimella. Renkaitten vaihtaminen on hieno ja hyödyllinen taito kummallekin autoilevalle sukupuolelle.

Vierailija
24/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään tekemisestä vaan ymmärryksestä. Saadessani vakipaikan, pomoni ilmoitti, että saan myös seuraavaan tiliin palkankorotuksen. Niin, no varmaan saisinkin, kun kyseessä oli kaikkia koskeva yleiskorotus. Eihän tuo liittynyt mitenkään vakinaistamiseeni. Mutta heti seuraavaan hengenvetoon pomo "pahoitteli", ettei voinut nostaa palkkaani enempää, ja selitti, että tämä liittojen neuvottelema sopimus oli vain niin ja niin monta senttiä, ja etteihän sen yli saisi maksaa.

Tuijotin sanattomana ja odotin jotain merkkiä huumorista, mutta ei. Hän siis ihan oikeasti uskoi, että nuorelle naiselle menisi läpi selitys "kyllähän me enemmän maksettaisiin, mutta kun liitto ei salli"

Ihan täysin pistän tuon sen piikkiin, että olen nainen ja sitä mukaa ilmeisen ymmärtämätön mistään.

Ehkä tai sitten ei. Saattoi myös ajatella, ettei nuori vielä oikein ymmärrä eikä liittynyt sukupuoleen mitenkään.

Vierailija
25/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutettiin ulkomaille, monet kysyi ensimmäisenä että ai, meneekö miehesi ulkomaankomennukselle. Ei, vaan minä menen. Että edelleenkin ne on automaattisesti miehiä, jotka ylipäänsä menee töihin, saati sitten ulkomaille töihin.

Vierailija
26/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fileoida kalaa tai antaa neivoja lihankypsennykseen jos vanhempi miespuolinen kollega on paikalla.

Vierailija
27/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivan työntekijä ei meinannut uskoa, että osaan kiinnittää moottoripyörän autokannella. Yleensä laivoilla haluavat kiinnittää moottoripyörän penkin yli menevällä liinalla. Se voi kuitenkin rikkoa penkin. Mulla on pyörässä kaatumaraudat, joista pyörä on helppo ja tukeva kiinnittää. 

Vierailija
28/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin minustakin, kiitin kohteliaasti tarjouksesta enkä ottanut itseeni. Tosin olihan se melkein imartelevaa kun joku pitää suunnilleen ihmeotuksena itselleni ihan arkisen jutun vuoksi :) Olen tainnut kyllä "järkyttää" miestä myöhemminkin ties millä, mutta tuo alkusuhteen renkaanvaihtokeskustelu on jäänyt mieleen.

Vierailija
29/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnella lp-levyjä vinyylisoittimella. Harrastan levyjenkeräilyä, ja minulla on useamman tuhannen vinyylilevyn kokoelma, mutta varsinkin levymessuilla tulee vanhemmilta mieshenkilöiltä sellaisia "hei tyttö, tuo levy vaatii sitten ihan oman soittimen" -kommentteja. Olipa hyvä että kertoivat, olisin muuten varmaan yrittänyt tunkea lp:t ja seiskatuumaiset autoradioon!

30/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävin on sijoittaminen. Mieheni ei ole koskenut salkkuun pitkällä tikullakaan, ei ymmärrä siitä paljoakaan, eikä ole tarvettakaan kun minä sen homman osaan. Törmään silti kuukausittain siihen, että joku puhuu aiheesta miehelleni vierelläni ja ajattelee, etten minä vaan voi sitä hoitaa meillä, kun olen nainen. Näen sen verran vaivaa asian eteen ja teen sitä joka ikinen päivä kun kerkeän muilta hommiltani, että kyllä vituttaa tulla aliarvioiduksi sukupuolensa vuoksi.

Huvittavin oli ehkä se, kun yrittäjä pyysi neuvoja ja kertoessaan tuotteestaan hän ohjeisti, että voin pyytää vaikka naapurin setää naulaamaan yhden naulan seinään jos haluan kokeilla hänen tuotettaan kotona.

Ei btw kannata välttämättä mennä aliarvioimaan mahdollista sijoittajaa, voi jäädä rahat saamatta jos hän ei osaakaan ottaa asiaa huumorilla. :D

Vierailija
31/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti tekemisestä, mutta kun pääsin oikikseen, isovanhemmat kyselivät, olenko ainoita tyttöjä siellä ja hermoilivat, miten mahdan pärjätä 'miesten alalla'.

Olivat hämillään, kun kerroin, että itse asiassa noin 70 prosenttia opiskelijoista on naisia. Niin se maailma muuttuu.

Vierailija
32/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukea.

Soitin töissä eräälle miehelle kun sähköpostissa ei ollut linkkiä erääseen intratutkimukseen jonka luvattiin siinä olevan. Tämä pässinpää alkaa tavaamaan mulle puhelimessa sitä lähettämäänsä sähköpostia sanasta sanaan. Ilmoitin että osaa kyllä lukea, lupasi kiltisti lähettää linkin.

Vierailija
33/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen kysymys: loukkaannutteko jos teitä kysytään tekemään jotain mitä ette osaa?

Vierailija
34/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tasapainottaa pyykinpesukonetta. Kylppärin lattia on vielä suht suora, eli ei niitä kumitassuja paljoa tarvinut ruuvailla, että kone pysyi hyvin paikallaan. 

Vierailija
35/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätää jääkaapin lämpötilaa siitä rullasta mikä on siinä jääkaapin etuosassa. Minulla oli joskus jäätynyt takaseinään joku ruokapakkaus kiinni ja eksä alkoi oikein korostetun selkeästi selittää "Katso nyt, tässä on tällainen rulla, tästä kun väännät niin saat lämpötilaa pienemmälle, nyt se on sinulla numerossa viisi, sen olisi hyvä olla numerossa neljä" Hyvä ettei vielä alkanut selostaa kuinka neljä on katsos pienempi numero kuin viisi :D Ja olin tuossa kohtaa asunut 13 vuotta omillani.

Vierailija
36/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten osaa käyttä juottokolvia. Aika outo ajatus, mutta sen sanoi työkalutarvikeosaston keski-ikäinen miesmyyjä. Ensin kohteli mua kuin jotain vajaaälyistä, kun kyselin tietoja. Sitten ihmetteli, että mihin naiset mitään kolvia tarvii..

Vierailija
37/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvanut äidin kanssa kahden ja on pitänyt itse nuoresta saakka asentaa pesukoneet, lamput, koota huonekalut ym, mutta kyllä mä mielummin annan jonkun miehen sen nykyään tehdä jos vaan joku viittii ja osaa. On sattunut semmosiakin miehiä yllättävän paljon kohdalle, jotka ei kyseisiä hommia hallitse. Ennemmin sitä tekee sit itse kun neuvoo vieressä, siitä ei tykkää kukaan...

Vierailija
38/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa yhdeltä Uudessakaupungissa toimivan pienemmän firman työnantajalta?

Vierailija
39/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleisesti ottaen ihmetellään, että olen ostanut itselleni vanhan talon, jota pikkuhiljaa remppailen. Yleensä olettamus on ilmeisesti se, että talo on jäänyt minulle erossa tms. "Siis oletko ihan yksin, itsellesi ostanut tämän?", kyseli eräskin äijä silmät selällään. Tuskin olisi niin ihmeellinen asia, jos talon omistaisi mies :-D

Vierailija
40/219 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin poikaystävän kanssa eräässä elektroniikkaliikkeessa. Mä etsin puhelimeeni sopivia kuoria hyllystä ja miesmyyjä tuli kysymään että mihin malliin etsitte. Minä vastasin että etsin puhelimeeni (mallin täsmällinen nimi) kuoria. Myyjä sanoi ettei heillä ole. Mä olin katsonut netistä, että ainakin ketjun joissain kaupoissa niitä jo myydään ja sanoin siitä ääneen. Sitten myyjä kääntyi kokoajan hiljaa olleen (ja puhelimista mitään tietämättömän) poikaystäväni puoleen ja sanoi hänelle että juu näissä puhelimen kuorissa on se kun kaikki kuoret ei sovi kaikkiin vaan jokaiselle mallille on omansa. :D Ai ihanko totta!!!!! Siis sen lisäksi, että tuon myyjän mielestä minä naisena en voi tietää puhelimista mitään, en ilmeisesti ymmärrä puhettakaan. :D

N20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi