Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en jaksa tätä kaaoskämppää!

Vierailija
23.01.2018 |

Valtavasti tavaraa ja vaatetta sekä paperisälää. En jaksa.
Voimia ei ole kuin äärimmäisen harvoin raivaamiseen.
Miten selvitä?

Kommentit (653)

Vierailija
621/653 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua etoo kauppakeskukset. Tänään poikkesin muissa asioissa.

Onko toisilla tosiaan elämänarvot vain kuluttamisessa ja rahassa kiinni?

Tavaraa ja vaatetta on jo yllin kyllin kaikilla.

Miksi ostaa lisää?

Itse en osta juuri mitään enää kaupoista.

En tarvitse mitään.

Kaikki on jo ostettu moneen kertaan ja siksi ostan fb-kirppareilta ym. paikoista jos jotain tarviin.

Aikamoisessa hyvätuloisten kuplassa saa elää,jos kuvittelee että kaikilla on jo kaikkea! Jotkut ostavat tavaraa tai vaatetta ihan tarpeeseen.

Et käsittänyt. Täällä maapallolla on jo yllin kyllin tavaraa ja vaatetta. Kirppikset täynnä ja monien ihmisten asunnot.

Kaikki on jo ostettu.

Itse teen hankintoja kirppareilta.

Vierailija
622/653 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tai käyttökelpoinen tavara tarkoittaa niin eri asiaa eri ihmisille. Kukapa ottaisi edes ilmaiseksi vaivoikseen tavaraa, jos se ei ole sellaista mitä tarvitsee tai haluaa. Jos se on vähän nuhjaantunutta tai virttynyttä, mutta vielä käyttökelpoista, ei ottajia ole. Usein näen kirpputoreilla esim. myymättä jääneitä lasten vaatteita, joissa ei ole muuta vikaa kuin vähän haalistunut väri, ja kuluneita astioita, jotka eivät kelpaa edes ilmaiseksi. Myös monet hyväntekeväisyystoimijat ovat kurkkua myöten täynnä näitä kenellekään kelpaamattomia sinänsä ihan hyviä tavaroita ja kamppeita, joita niille yritetään dumpata. Parempi kiikuttaa suoraan roskiin kuin vaivata niillä muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/653 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut ilmaiseksi joitain juttuja ja aina ovat kelvanneet jollekin.

Vierailija
624/653 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka tunti päivässä ja yksi paikka kerrallaan. Nakkaa surutta ylimääräinen roskiin tai lahjoitettavaksi tai kirpparille myyntiin. kun alkuun pääsee, niin turhasta tavarasta luopuminen tulee koko ajan helpommaksi.

Ehdoton ostokielto, älä ostä mitään roipetta ja romua.

Vierailija
625/653 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevätkö mitkään firmat siivoushommia pieniin yksiöihin? Ihan kirjaimellista kämpän siivousta lattiasta kattoon ja ikkunanpesua myös. Kellään kokemuksia?

Vierailija
626/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka tunti päivässä ja yksi paikka kerrallaan. Nakkaa surutta ylimääräinen roskiin tai lahjoitettavaksi tai kirpparille myyntiin. kun alkuun pääsee, niin turhasta tavarasta luopuminen tulee koko ajan helpommaksi.

Ehdoton ostokielto, älä ostä mitään roipetta ja romua.

En ostele mitään. Pitäisi viedä kirpparille joitain tavaroita pois tieltä.

Tuttavani dyykkaa ja sen johdosta tännekin tuli muutama ylimääräinen tavara.

Vierailija
627/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevätkö mitkään firmat siivoushommia pieniin yksiöihin? Ihan kirjaimellista kämpän siivousta lattiasta kattoon ja ikkunanpesua myös. Kellään kokemuksia?

Miten tynnyrissä joku voi elää? Totta hel.vetissä tekee -_-

Vierailija
628/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selvitä?

Minulla on tavallaan ihan samankaltainen tilanne, ja siivoamisen aloittaminenkin tuntuu älyttömältä.

Mutta olen kuitenkin tässä harva se päivä tehnyt esim. kalusteiden uudelleenjärjestelyä yms. niin siinä samalla pystyy  myös järjestelemään joitakin tavaroista uusiksi.

Kun vaan jaksaa jatkaa tätä sillä ajatuksella, että tehdään joka päivä tai vaikka joka toinen päivä hiukan hommia sen eteen että roskat pois ja tavaraa pois lattioilta, niin se asia kyllä etenee.

Lattialla olevat tavaratkin saa pois melko nopeasti KUNHAN niille tavaroille on ensin olemassa jokin paikka minne laitella, eli hiukan pitää kalusteiden paikkojakin pohtia että tulee sekä lattian pinta-ala että kalusteiden säilytystila käytettyä oikein.

Ainakin kalusteet kannattaa sijoitella niin, että KULKUVÄYLIIN menisi mahdollisimman vähän neliöitä, eli ei tuhlata neliömetrejä siihen että esim. reitti parvekkeelle kiertää vaikkapa jonkin sohvan tmv. vaan yrittää tehdä asian niin että reitti on mahdollisimman suora - tietysti hyödyntäen sopivissa kohdissa paikat kalusteille (esim. laittaako kulkuväylän menemään suoraan seinän vierestä, vai laittaako seinälle ensin kirjahyllyn ja siihen eteen sitten kulkuväylä.

On kyllä tosi yllättävää miten paljon tunteja saa loppujenlopuksi menemään tähän, mutta toisaalta, eihän niitä tarvitse kaikkia kerralla tehdä, kunhan vaan muistaa sitten sen että kyse on jatkuvasta prosessista mitä pitäs jaksaa silloin tällöin.

Vierailija
629/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin laihdutus, kovasti puhetta ja pohdintaa, muttei saavuteta lopputulosta kun jäädään miettimään mitä pitäisi tai voisi.

Vierailija
630/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni asunto ja vain kolme kaappia vaatteille/liinavaatteille jne. Kaksi aikuista asuu ja kaapit ovat täynnä. Pienituloisena on tullut kerättyä tavaraa koska jos miehen kanssa esim. erotaan minulla ei ole ulosotossa olevana eläkeläisenä mahdollista ostaa mitään. Meillä ei ole autoa viedä tavaraa mihinkään ja minulla on selkävaivoja joten kellariin on kertynyt vuosien ajalta roinaa. Mies ei auta hävittämisessä ja kaikki on omalla kontollani. Pelkään jos lähden tavaroita kellariin järkkäämään ja hävittämään niin selkä pettää ja en pääse pois sieltä. Ystäviä ei ole jotka voisi auttaa. Mitä tehdä tällaisessä tilanteessa, olisiko vinkkejä?

Vierailija
631/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa minäkään. Juu, siivoan silloin tällöin mutta puolin tuntia siivoamisen jälkeen ja nainen on taas levittanyt kamat pitkin poikin.

Luulin, että se on lasten juttu levitellä leikkikalut pitkin lattiaa. Mutta ei sen aisen kohndallanäköjään ikää katso.

Ensimmäinen vinkki: lakkaa ostamasta uutta tavaraa. Tai jos ostat niin saman verran vanhaa pois kuin mitä tulee uutta. Tällä tavalla roinan määrä ei ainakaan lisäänny.

Vierailija
632/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkejä? kirjoitti:

Meillä on pieni asunto ja vain kolme kaappia vaatteille/liinavaatteille jne. Kaksi aikuista asuu ja kaapit ovat täynnä. Pienituloisena on tullut kerättyä tavaraa koska jos miehen kanssa esim. erotaan minulla ei ole ulosotossa olevana eläkeläisenä mahdollista ostaa mitään. Meillä ei ole autoa viedä tavaraa mihinkään ja minulla on selkävaivoja joten kellariin on kertynyt vuosien ajalta roinaa. Mies ei auta hävittämisessä ja kaikki on omalla kontollani. Pelkään jos lähden tavaroita kellariin järkkäämään ja hävittämään niin selkä pettää ja en pääse pois sieltä. Ystäviä ei ole jotka voisi auttaa. Mitä tehdä tällaisessä tilanteessa, olisiko vinkkejä?

Otat niskasta itseäsi ensiksi kiinni. Aloita järjestäminen pikkuhiljaa. Älä tee suurta urakkaa kerralla vaan joja päivä vähän. Esim yksi kaappi kerrallaan. Laita laatikoihin ym tarpeelliset vaikka sinne kellariin. Kerää hävitettävät yhteen tiettyyn paikkaan. Laita ilmoitus facen roskalavalle että saa noutaa. Loput roskiin. Suosittelisin kuitenkin aloittamaan kellarista. Selkävaivaisenakin pystyy jotain tekemään, kunhan et tee liikaa kerralla. Muista nostoissa ergonomia ja pakota yksinkertaisesti miehesi mukaan vaikka niin että teet itse osan jo. Jos ei suostu niin ukko vaihtoon (kun jo kerran ajatuksissa jo on...)

Vierailija
633/653 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti oli mielikuvitus lentänyt täällä joillakin kommentoijilla ja pahansuopaa puhetta tuli ryöppynä. 

Hyväkuntoista tavaraa, joka ei kelpaa kenellekään ovat meillä esim. tietokoneen korput, vanhentuneen opetussuunnitelman mukaiset lukion oppikirjat, 1900-luvun tietokonepelit, jotka eivät toimi nykyisissä laitteissa, monot, joissa eivät sovi nykytyyppisiin siteisiin ja 2000-luvun alun teinitytön vaatteet, joihin toivottavasti ei kenenkään asunnottomankaan tarvitse pukeutua.

Kommentoijat olivat kivasti ihan itse keksineet, että heittelen roskiin käyttökelpoisia lakanoita. 

Heh, ei meillä niitä ole tarvetta enempää, eikä tosiaan koskaan ole oltu mitään shoppailijoita. Tavaroita kierrätetään, erityisesti pienten lasten kamppeita sukulaisten ja tuttavien kanssa.

Jos kasvattaa 4 lasta ei tarkoita, että olisi yksin ihan itse tehnyt ne kaikki lapset.

Mutta jos matkaa lähimpään kierrätyspisteeseen tai kirpputorille on useita kilometrejä eikä omista autoa ja kirppispöydät maksavat monta kymppiä viikossa, voi mielestäni käyttää myös tervettä järkeä ja hävittää esim. ne kirjat energiajätteisiin ja paperinkeräykseen.

No niin, olen puhunut. Huutakaa nyt taas.

Vierailija
634/653 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin luulin, että sinä 640 puhut vielä käyttökelpoisesta hyväkuntoisesta tavarasta. Korput, vanhat lukiokirjat ynnä muut vanhentuneet asiat ei tosiaan ole enää käyttökelposia vaikka siistejä olisivatkin, ja kuuluvat materiaalikierrätykseen tai äärimmäisessä tapauksessa sekajätteeseen.

Vierailija
635/653 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut ilmaiseksi joitain juttuja ja aina ovat kelvanneet jollekin.

En väitä että sinä et hienotunteisesti antaisi vastaanottajien vapaasti itse valita  mitä haluavat ottaa mukaansa. Kerronpa vain, että minulle on kipattu kyselemättä. Nyt vähän nolottaakin kertoa, millaista on joutua ottamaan vastaan tavaraa, jota ei oikeasti halua, mutta josta kieltäytyminen tulkittaisiin kiittämättömyydeksi. En itse ole koskaan ollut tavaran perään enkä paljon piitannut siitä ettei kaikki ole viimeisen tapin takaa. Niinpä jotkut sukulaiset ja tuttavat, joilla on riittänyt puhtia puuttua minunkin asioihini (ihan pyytämättä) puoliväkisin ovat säälistä käyneet tuomassa vanhoja kamojaan meille. Saadessa pitää kiittää ja nätisti luvata katsoa ne jätesäkit läpi että jos niissä olisi jotain sopivaa. Mutta oikeasti VIDUDDAA.  Sisällä kuohui, mutta sopisana lampaana annoin niiden kävellä ylitseni kerta toisensa perään vuositolkulla. Ja kylläpä ne tunsivat itsensä kunnollisiksi. Ensiksikin siksi kun pärjäävät paremmin elämässä (omien mittapuidensa mukaan) kuin minä ja toiseksi lähes pyhimyksiksi, kun ekologisesti kierrättävät kaiken eivätkä heitä mitään roskiin vaan minun olohuoneeseeni. Sain sitten viimein sanotuksi, etten halua mitään, en tarvitse mitään. Ja jos joskus tarvitsen, hankin itse mielelläni kyllä  sitten. Mahoton kuinka siitä loukkaannuttiin, kun ei köyhälle kelpaa!

Vierailija
636/653 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoitti:

Kovasti oli mielikuvitus lentänyt täällä joillakin kommentoijilla ja pahansuopaa puhetta tuli ryöppynä. 

Hyväkuntoista tavaraa, joka ei kelpaa kenellekään ovat meillä esim. tietokoneen korput, vanhentuneen opetussuunnitelman mukaiset lukion oppikirjat, 1900-luvun tietokonepelit, jotka eivät toimi nykyisissä laitteissa, monot, joissa eivät sovi nykytyyppisiin siteisiin ja 2000-luvun alun teinitytön vaatteet, joihin toivottavasti ei kenenkään asunnottomankaan tarvitse pukeutua.

Kommentoijat olivat kivasti ihan itse keksineet, että heittelen roskiin käyttökelpoisia lakanoita. 

Heh, ei meillä niitä ole tarvetta enempää, eikä tosiaan koskaan ole oltu mitään shoppailijoita. Tavaroita kierrätetään, erityisesti pienten lasten kamppeita sukulaisten ja tuttavien kanssa.

Jos kasvattaa 4 lasta ei tarkoita, että olisi yksin ihan itse tehnyt ne kaikki lapset.

Mutta jos matkaa lähimpään kierrätyspisteeseen tai kirpputorille on useita kilometrejä eikä omista autoa ja kirppispöydät maksavat monta kymppiä viikossa, voi mielestäni käyttää myös tervettä järkeä ja hävittää esim. ne kirjat energiajätteisiin ja paperinkeräykseen.

No minä kyllä käytän niitä vanhanaikaisia monoja koska suksetkin ovat vanhanaikaisia minulla.

Keräilijät olisivat kiinnostuneet vanhoista peleistä.

Vierailija
637/653 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selvitä?

Älä roiku täällä vaan siivoa.

Vierailija
638/653 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Roskat roskiin.

2. Astiat keittiöön, pyykit koneeseen

3.Tavarat paikoilleen(kaikki ylimääräinen pois)

4. Imuroi ja pyyhi pinnat.

Lika ja epäjärjestys on eri asioita. Papereita on kivempi läpikäydä siistissä ympäristössä.

En ole ap mutta mulla tavaroilla ei ole paikkaa, koska kaikki kaapit ja varastot ovat ääriään myöten täynnä eikä ole voimia käydä niitä läpi.

Mutta on kuitenkin voimia ostaa lisää ryönää? 

Vierailija
639/653 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Roskat roskiin.

2. Astiat keittiöön, pyykit koneeseen

3.Tavarat paikoilleen(kaikki ylimääräinen pois)

4. Imuroi ja pyyhi pinnat.

Lika ja epäjärjestys on eri asioita. Papereita on kivempi läpikäydä siistissä ympäristössä.

En ole ap mutta mulla tavaroilla ei ole paikkaa, koska kaikki kaapit ja varastot ovat ääriään myöten täynnä eikä ole voimia käydä niitä läpi.

Mutta on kuitenkin voimia ostaa lisää ryönää? 

Tämä ilmenee miten?

Vierailija
640/653 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoitti:

Itse sanoit heittäväsi pois käyttökelpoista vai hyväkuntoista tavaraa roskiin. En enää muista kumpaa. Se, että tähän puututaan mm. maapallon ylikuormittumisen takia, ei todellakaan ole pahansuopaa puhetta. Miksi se kolahti sinuun niin pahasti?

Tietokoneiden korputkin kuuluvat muualle kuin sekajätteeseen. Olen onnistunut kierrättämään autottomana, kahden pienen lapsen kanssa. En jaksa pitää kirppispöytiä ja lähimpään kierrätyspisteeseen (UFF) on matkaa 2,5km. Nämä ovat yleensä isojen markettien lähellä. Näissä tulee käytyä kuitenkin tavalla tai toisella. Toki kaikki ei jaksa ja tällöin on parempi ne kirjat pistää sinne paperin keräykseen ym, ei sitä ole kukaan tuominnutkaan. Monilla nousi niskakarvat pystyyn sen käyttökelpoisen tavaran heittämisessä.. Nykyään moni myös hakee kotoa kun ilmaiseksi antaa.

Parasta onkin mielestäni kierrättää sukulaisten ja kavereiden kesken lasten tavaroita.

Miksi asenteesi on noin hyökkäävä? Huutakaa taas jne. Nettipalstoilla ei kannata kaikkea ottaa itseensä aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi