Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino noussut 10 kg vuodessa vaikka liikun enemmän kuin koskaan

Vierailija
22.01.2018 |

Mistä voi olla kyse? Käyn joko pumpissa 2x vkossa ja 1xkahvakuulassa tai sitten 2x kahvakuula, 1x pumppi. Sen lisäksi käyn kävelylenkeillä 2-4krt viikossa sekä kävelen työmatkat yht 5 km 1-5 krt viikossa. Paino on noussut 10 kg vuodessa 🙄. Ruokailuni on järkevää. Nyt tammikuun olen ollut herkkulakossa. Ei pullaa, karkkia, suklaata, kakkuja jne makeita herkkuja.

Vuosi sitten lopetin pepsi maxin juomisen, jota meni n 1-1,5l päivässä. Voiko johtua siitä???

Ap: kaurapuuro, marjoja, raejuustoa, sokeritonta mehukeittoa
Lounas: salaatti, kanalla/tonnikalalla
Välipala: maustamaton rahka, jonne laitan marjoja tai hedelmän, esim appelsiinin tai päärynän
Päivällinen: jauhelihaa/kana, tummaa riisiä/pastaa. Puolet lautasesta kasviksia.
Iltapala: 2 ohutta ruisleipää, ohutta kinkkua, juustoa, max 20% rasvaa, oivanariini. Muutama pala hedelmää, appelsiinia, banaania tms.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet kyllä melkoisen ylipainoinen noilla mitoilla, jotain vikaa sussa on.

Vierailija
22/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitse ruoat ja käytä kalorilaskuria (netistä löytyy hyviä, maksaa vähän mutta hintansa väärtti). Ei sitä tarvitse loppun ikää tehdä, riittää kun saat tuntumaa mikä on sopiva annoskoko ja minkä verran kaloreita päivän aikana syömissäsi ruoissa on. Itselleni ainakin tuli yllätyksiä ihan perus elintarvikkeiden suhteen vaikka luulin tietäväni ”maalaisjärjellä”. Tuolla systeemillä onnistuin pudottamaan painoa pysyvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi kanssa 10 kg vuodessa. Verikokeessa selvisi kilpparin vajaatoiminta.

Vierailija
24/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit lihonnut 10 kiloa läskiä niin vaatekoko olisi kyllä kasvanut. Lihakset on varmasti kasvaneet ja lisänneet painoa.

Lopeta lihaksia kasvattava liikunta ja ala vain vaikka juoksemaan pitkää matkaa, jos todella paino on tärkein hyvinvoinnin kriteeri sinulle.

Vierailija
25/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21- huvittavaa tässä on se, että paidat mitä käytän ovat xs tai s, housut tuumakoon 27 ja naistenhousuissa 36. Eivätkä purista. Mutta tosiaankin olen indexin mukaan ylipainoinen 😩. Ap

Vierailija
26/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran, jos ulkomuoto ei ole muuttunut yhtään lihavemman näköiseksi niin silloin on lihaksia tullut lisää.

Vierailija
27/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vain on kehosi normaali olomuoto ellet aloita jotain ihan kamalaa kuoleman dieettiä ja näännytä itseäsi, mutta ne tulee sitten takaisin. Mitä vikaa mitoissasi on, mikäli olet sporttinen ja urheilun myötä muutenkin hyväryhtinen? Se vaikuttaa paljon, miten itsensä kantaa.

Vierailija
28/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21- huvittavaa tässä on se, että paidat mitä käytän ovat xs tai s, housut tuumakoon 27 ja naistenhousuissa 36. Eivätkä purista. Mutta tosiaankin olen indexin mukaan ylipainoinen 😩. Ap

No niin, eli paino on vain lihaksissa ja luustossa. Turhaan tuijotat pakkomielteisesti painoa. Katso peiliä

Vierailija
29/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olette oikeassa. Olen aina painanut paljon pituuteeni nähden. Ja sama tyttörelläni. Hän on xs-kokoinen ja tosi timmi, painaa lähemmäksi 60 kg, on kylläkin n 160 cm pitkä.

Itse olin aikanaan gofatgo:lla ja painoin 55 kg. Käytin samoja vaatteita kuin nytkin. Tuolloin oli väsynyt, kiukkuinen, paleli ja tukka lähti päästä. Nyt olen elinvoimainen ja jaksan treenata ja kehityn koko ajan.

Toki odotin painon putoavan liikunnan lisäämisellä, mutta näin ei nyt vaan käynyt.

Ap

Vierailija
30/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisiä/pastaa menee 1-1,5 dl kypsänä.

Ikä voi olla syy toki, mutta mitä minun pitäisi tehdä toisin? Ap

Sinun pitää syödä vähemmän.

Liikkuminen lisää ruokahalua paljon enemmän kuin todellisuudessa kuluttaa.

Vierailija
31/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-esimerkkejä, jooko kiitos 🙃. Ap

Vierailija
32/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos vaatekoko ei ole muuttunut niin ei siinä sitten mitään: olet vain vaihtanut läskiä lihakseen. Tai ehkä sulla on uusi vaaka?

Ei varmasti ole kukaan kasvattanut 10 kg lihasmassaa vuodessa tuosta noin vaan. Siihen tarvitaan todella intensiivistä punttisalitreeniä ja tarkkaan mietitty ruokavalio. Erittäin vaikeaa jopa silloin.

Vierailija
33/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos vaatekoko ei ole muuttunut niin ei siinä sitten mitään: olet vain vaihtanut läskiä lihakseen. Tai ehkä sulla on uusi vaaka?

Ei varmasti ole kukaan kasvattanut 10 kg lihasmassaa vuodessa tuosta noin vaan. Siihen tarvitaan todella intensiivistä punttisalitreeniä ja tarkkaan mietitty ruokavalio. Erittäin vaikeaa jopa silloin.

Eikä varsinkaan nainen.

Vierailija
34/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumalla ei vain laihdu. Jollet ole ammattiurheilija. Lihasmassaa lisää, niin aineenvaihdunta paranee.

Itse olen 53 -vuotias ja syön todella vähän pysyäkseni 52 kiloisena. Pituutta on vain 157 cm, joten tämä paino on minulle sopivin.

Juoksuharrastus pitää myös vyötärön hoikkana. Joten juokse 10 km kahdesti - kolmesti viikossa.

Vierailija
35/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kehonkoostumusmittauksessa. Saat sieltä vastauksen. Itse olen 164cm ja painan tällä hetkellä 80kg. Lihasta on älyttömästi.

Ja varmasti myös läskiä.

Vierailija
36/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt välttämättä puhdasta lihasmassaa 10 kiloa, mutta jos jotain voimapainotteista harrastaa niin muutamia kiloja lihasta tulee helposti jos ravinto ja lepo on kohdallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan