Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino noussut 10 kg vuodessa vaikka liikun enemmän kuin koskaan

Vierailija
22.01.2018 |

Mistä voi olla kyse? Käyn joko pumpissa 2x vkossa ja 1xkahvakuulassa tai sitten 2x kahvakuula, 1x pumppi. Sen lisäksi käyn kävelylenkeillä 2-4krt viikossa sekä kävelen työmatkat yht 5 km 1-5 krt viikossa. Paino on noussut 10 kg vuodessa 🙄. Ruokailuni on järkevää. Nyt tammikuun olen ollut herkkulakossa. Ei pullaa, karkkia, suklaata, kakkuja jne makeita herkkuja.

Vuosi sitten lopetin pepsi maxin juomisen, jota meni n 1-1,5l päivässä. Voiko johtua siitä???

Ap: kaurapuuro, marjoja, raejuustoa, sokeritonta mehukeittoa
Lounas: salaatti, kanalla/tonnikalalla
Välipala: maustamaton rahka, jonne laitan marjoja tai hedelmän, esim appelsiinin tai päärynän
Päivällinen: jauhelihaa/kana, tummaa riisiä/pastaa. Puolet lautasesta kasviksia.
Iltapala: 2 ohutta ruisleipää, ohutta kinkkua, juustoa, max 20% rasvaa, oivanariini. Muutama pala hedelmää, appelsiinia, banaania tms.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tai lääkitys voi olla syy. Tai jokin sairaus, kilpirauhaset?

Vierailija
2/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressihormonit koholla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin läski. Mitä peilikuvasi sanoo? Oletko kiinteytynyt ja saanut lihaksia, vai oletko oikeasti lihonut?

Vierailija
4/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 46 vuotta. En usko kilpirauhasen vajaatoimintaan, kun muita oireita ei ole kuin painonnousu. Lääkitystä ei ole.

Mitä ihmettä teen? Alan olla aika alakuloinen tilanteesta 😩. Ap

Vierailija
5/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho on kiinteytynyt kyllä. Vaatteet ovat samaa kokoa kuin aiemmin. En silti usko, että lihasta olisi silti tullut niin, että paino näin nousisi. Ap

Vierailija
6/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon käytät rasvaa? Ihminen tarvitsee rasvaa laihtuakseen.

Vierailija
7/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet? Hormonitoiminta muuttuu, läskiä kertyy keskivartaloon. 

Vierailija
8/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi olla kyse? Käyn joko pumpissa 2x vkossa ja 1xkahvakuulassa tai sitten 2x kahvakuula, 1x pumppi. Sen lisäksi käyn kävelylenkeillä 2-4krt viikossa sekä kävelen työmatkat yht 5 km 1-5 krt viikossa. Paino on noussut 10 kg vuodessa 🙄. Ruokailuni on järkevää. Nyt tammikuun olen ollut herkkulakossa. Ei pullaa, karkkia, suklaata, kakkuja jne makeita herkkuja.

Vuosi sitten lopetin pepsi maxin juomisen, jota meni n 1-1,5l päivässä. Voiko johtua siitä???

Ap: kaurapuuro, marjoja, raejuustoa, sokeritonta mehukeittoa

Lounas: salaatti, kanalla/tonnikalalla

Välipala: maustamaton rahka, jonne laitan marjoja tai hedelmän, esim appelsiinin tai päärynän

Päivällinen: jauhelihaa/kana, tummaa riisiä/pastaa. Puolet lautasesta kasviksia.

Iltapala: 2 ohutta ruisleipää, ohutta kinkkua, juustoa, max 20% rasvaa, oivanariini. Muutama pala hedelmää, appelsiinia, banaania tms.

Syöt liikaa, liian usein ja vääränlaista ruokaa jos  tuolla liikuntamäärällä paino nousee.Kroppasi ei saa tuosta oikeanlaisia ravinteita. Hedelmissä  on ihan järjetön määrä sokeria.Rasvaa ei ole ruoassa, osa hivenaineista ei  imeydy ilman rasvaa.

Vierailija
9/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kehonkoostumusmittauksessa. Saat sieltä vastauksen. Itse olen 164cm ja painan tällä hetkellä 80kg. Lihasta on älyttömästi.

Vierailija
10/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2xkalaöljykapselia päivittäin. Rasvaa (oliivi- tai rypsiöljyä) käytän paistamisessa. Leivällä oivamariinia. Pähkinöitä nappailen välillä muutamia/ovä. Epätoivoinen ap

Vierailija
11/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8- mikä on liikaa? Annokset ovat kohtuullisia, lautasella puolet kasviksia. Olen lukenut, että 5 ateriaa on tosi ok. Kerro, mikä on liikaa, että ymmärrän mitä tarkoitat. Ap

Vierailija
12/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ikä ole vastaus. Jos tammikuun olet ollut herkkulakossa niin se ei vielä näy. Nelikymppisenä paino nousee helposti ja laskee vaikeasti. Mutta jos vuodessa humpsahtanut 10 lisäkiloa niin kävisin silti verikokeissa.

Vierailija
13/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9- olen 154 vm pitkä ja painan nyt 67 kg!!! Ap

Vierailija
14/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12- olen käynyt väsymyksen vuoksi verokokeissa. Arvot olivat hyvät. Pitää ehkä mennä lääkäriin 😩. Ap

Vierailija
15/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö liikaa.

Vierailija
16/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on aika yksinkertainen, ruoka mitä syöt, sisältää liikaa energiaa ja tät et ehdi kuluttamaan.

Se on ikävä totuus :( kaltainen peruskuntoilu ei mitenkään kuluta tarpeeksi kaloreita, jos joudut kävelemään joka keksin 80kcal jälkeen kävelemään 30min tai hölkkäämään sen 15min, vaatii liikoja.

Jos haluat laihduttaa, sinun ei tarvitse ollenkaan urheilla, vaan ainoastaa jättää syömättä liikaa, mikä on tosin helpommin sanottu kuin tehty. 

Vierailija
17/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä/pastaa menee 1-1,5 dl kypsänä.

Ikä voi olla syy toki, mutta mitä minun pitäisi tehdä toisin? Ap

Vierailija
18/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos vaatekoko ei ole muuttunut niin ei siinä sitten mitään: olet vain vaihtanut läskiä lihakseen. Tai ehkä sulla on uusi vaaka?

Vierailija
19/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 - ehdota mitä minun pitäisi muuttaa? Ap

Vierailija
20/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18- ei ole uusi vaaka 😂. Olen epäillyt, että näyttää väärin, mutta ei näytä. Samat luvut kavereiden koneilla myös 🙄. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan