Mies lopetti suhteen mutta pitää yhteyttä
Miesystävä lopetti vuoden kestäneen suhteemme. Syinä tai tekosyinä oli ajanpuute ja se ettei tuntenut minua kohtaan niin syvästi kuin olisi halunnut. Arvostaa minua ja meillä oli hyvä suhde, jäi ikävöimään asioita meidän suhteesta. Olen ihan puulla päähän lyöty. En osaa nähdä elämää ilman häntä, ja pysymme ystävinä. Minä olen se jolle hän kuitenkin raportoi arjen asioita, kertoo mm. lapsen sairastumisesta. Itse olen häneen yhteydessä jos on oikeasti jotain asiaa. En kerro arkisia asioita, koska mielestäni hän teki selväksi että suhde ei jatku niin miksi ne hänelle kuuluisi. Mitä hänen toimintansa kertoo? Pitääkö minua varalla (seksiä ei kyllä tule minulta saamaan) vai haluaako kuitenkin olla kanssani?
Kommentit (15)
Käyttää sinua vain hyväkseen koska haluaa kertoa asioita, jollekin. Hänellä ei taida olla muita "ystäviä".
Ihan hyvä näkökulma. En vaan muidenkaan ystävien kanssa jaa asioita joka päivä.
ap
Minusta erottiin saatesanoilla olet elämäni rakkaus ja parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Minä lopetin kaiken yhteyden ottamisen heti mutta mies ei halunnut päästää irti. Kolmen kuukauden jälkeen palattiin takaisin yhteen.
Mutta jos tuo sun mies on sanonut eron syyksi että tunteet eivät ole riittävän vahvat niin en kyllä ihan tiedä miksi ei pysty päästämään irti. Ehkä sinun pitää olla se vahvempi ihminen. Sano sille miehelle että jos hän ei lopeta jatkuvia yhteydenottoja, sun on pakko estää hänet.
Sitten valitetaan, kun miehet ei halua olla ystäviä naisten kanssa.
Ei ystävyyttä voi heti jatkaa, jos olet vielä rikki eron vuoksi. Jotta selviät erosta, täytyy yhteydet laittaa poikki. Anna itsellesi lupa tuntea surua ja jossain vaiheessa tulee myös viha ja kiukku miestä kohtaan. Ne on terveitä ja tarpeellisia tunteita. Kun ero on omassa mielessä läpikäyty, voi alkaa rakentamaan ystävyyttä ihan uudelta pohjalta. Mikäli se silloin vielä tuntuu oikealta.
Tuolla tavalla rikot itsesi.
Että olette molemmat vauvoja.
Opettele vastaamaan omiin emotionaalisiin tarpeisiisi ja lakkaa leikkimästä miesten kanssa "kaveria". Ha haluavat siittää sinut aina ennemmin tai myöhemmin. Pidä heidät kaukana itsestäsi, ellet halua paritella heidän kanssaan.
Olen saanut kiukutella hänelle tuskani. Nyt kun vähän tuntuu että helpottaa, hän lähettelee viestejä ihan tavallisista asioista. On kummallinen ajatus että hän ei olisi millään tavalla elämässäni, mutta nyt tuntuu että kaikki on kuin ennen mutta ilman mitään fyysistä.
Tätä miestä ei tarvitse haukkua.
Tämänon se kuuluisa friendzone. Näkee sinut kaverina.
Taitaa olla miehellä välttelevä kiintymyssuhdemalli. Ei halua olla kanssasi, mutta ei halua myöskään päästää irti. Teet itsellesi karhunpalveluksen jos jatkatte ystävinä.
Mä teen itse tätä samaa nyt miehelle jonka kanssa päätin tapailun, koska tavallaan haluaisin hänet takaisin mutta tavallaan asiat oli liian hankalia (etäsuhde)
Jos on kertonut, että arvostaa sinua ja teillä oli hyvä suhde, niin miksi ihmeessä ei voisi haluta olla ystävä. Hyviä ihmissuhteita on aniharvoin liikaa.
Ihmisestä voi pitää, vaikka ei olisi syvän romanttisesti/seksuaalisesti häneen rakastunut.
Jos taas itse et pysty olemaan "vain" ystävä, niin sitten ei kannattane jatkaa tiivistä yhteydenpitoa. Kannattaa kertoa toiselle, että jatketaan tästä hyvinä tuttavina, mutta ei enää läheisinä ystävinä, koska itsellä on toiveita enemmästä ja tuntuu kipeältä olla läheinen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei voi olla sellaisessa suhteessa kuin haluaisi olla.
Laitoin välit poikki tuollaisen miehen kanssa. Uteli kovasti työasioitani eron jälkeen n. 2kk erosta, olen suht menestynyt työssäni eli halusi hyötyä ja nuuskia asioita, mutta ei kasvaa mieheksi jollaisen tarvitsen. En tarvitse hänen uteluitaan elämässäni. Hänen työnsä ei niinkään kiinnosta minua, vaan oikea ystävyys ja tukeminen ja en ole ihan varma olimmeko lopulta koskaan ihan ystäviä siinä määrin että arvopohjamme olisi samanlainen, joka olisi myös hyvä pohja parisuhteelle.
Kysytään sitten näin, että mitä sinulle merkitsee ystävyys, jos ei sitä, että jaetaan arjen asioita?