Olen järkyttävän kateellinen. Sain tietää, että puolituttuni on Eurojackpot-voittaja :(
Puolituttuni, eli parhaan kaverini serkku (jota näen erilaisissa juhlissa ehkä kerran pari vuodessa) on Eurojackpot-voittaja. Jotain olin aavistellut jo pidemmän aikaa, kun serkku (joka on Facebook-kaverini) yllättäen irtisanoutui hyvästä työstään ja alkoi harrastaa vimmatusti kaikenlaista. Mies on edelleen töissä.
Voittosumma oli 8-numeroinen, eikä alhaisimmasta päästä. Kovin montaa Eurojackpot-voittoa Suomeen ei ole tullut, eli siitä vaan veikkaamaan summaa..
Nyt kun sain tietää tämän, olen käsittämättömän kateellinen. Miten kenelläkään voi olla noin paljon rahaa? He matkustelevat nyt tosi paljon ja panostavat harrastamiseen. Eivät varsinaisesti pröystäile, mutta kyllähän hirsihuvila pääkaupunkiseudulla mökkinä on vähän öky. Samoin loma-asunto Alpeilla. Ja iso, uusi auto pihassa (uudella hintaa yli 100 000 euroa..).
Mä vaan olen niin järkyttävän kateellinen, etten pysty olemaan tämän perheen kanssa missään luontevasti. Viikonloppuna oli yhdet juhlat, joissa tämä perhe oli. Olivat samoja ihmisiä kuin aiemmin, mutta en vain pysty suhtautumaan heihin mitenkään tavallisesti ja normaalisti. Mietin koko ajan vain niitä miljoonia ja miljoonia.
No, päätin ainakin sen, että jos joskus voitan Lotossa, niin en kerro ikinä kenellekään. Sen verran ottaa lujille nähdä toisen onnea.
Kommentit (119)
Se olis kyllä hirveetä jos joku tuttu voittaisi Eurojackpotissa, en kyllä olis missään tekemisissä henkilön kanssa . Olen kateellinen sille tuntemattomalle perjantainakin Eurojackpotissa voittaneelle, sairasta et yksi ihminen saa niin paljon rahaa, olisi mennyt voitto edes porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Se olis kyllä hirveetä jos joku tuttu voittaisi Eurojackpotissa, en kyllä olis missään tekemisissä henkilön kanssa . Olen kateellinen sille tuntemattomalle perjantainakin Eurojackpotissa voittaneelle, sairasta et yksi ihminen saa niin paljon rahaa, olisi mennyt voitto edes porukalle.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska itselleni riittäisi vaikka 20 000eur voitto, saisin hampaat laitettua kuntoon ja ostettua uudet silmälasit.
Just luin haastattelun miehestä, joka oli verolistojen kärjessä. Sanoi, että kun perustarpeet on tyydytetty, niin raha ei tee onnelliseksi. Ja tämän olen tiennyt jo ennestään, vaikkei ne tarpeetkaan aina täyty ja esim. nyt täytyy säästää ennen kuin menee hammaslääkäriin. Mutta oikeasti meistä kellään ei ole kuin tämä hetki ja se on kaikki.
Parempi on että käyttävät rahansa kuin että makuuttavat rahojaan vain pankissa. Mitä rahalla tekee jos sitä ei käytä? Kierrossa oleva raha hyödyttää jollakin tavalla aina kaikkia ihmisiä, säästössä oleva ei. Jos 74 miljoonaa euroa nyt voittanut meinaa pitää rahansa vain tilillään ja työpaikkansa, on se törkeä rikkomus muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysin väärinhän se on. Minä irtisanoutuisin melkein välittömästi töistä ja alkaisin käyttämään arvokasta aikaa johonkin järkevään enkä ainakaan jäisi töihin mikä ei yhteiskuntaa palvele millään lailla. Esimerkiksi lääketiedettä pystyisin edistämään summalla paljon ja perustamaan omankin yrityksen ilman pelkoa pärjäämisestä alussa.
Vierailija kirjoitti:
Just luin haastattelun miehestä, joka oli verolistojen kärjessä. Sanoi, että kun perustarpeet on tyydytetty, niin raha ei tee onnelliseksi. Ja tämän olen tiennyt jo ennestään, vaikkei ne tarpeetkaan aina täyty ja esim. nyt täytyy säästää ennen kuin menee hammaslääkäriin. Mutta oikeasti meistä kellään ei ole kuin tämä hetki ja se on kaikki.
Veikkaan, että tuo mies tarkoitti perustarpeilla muutakin kuin että on ruokaa ja katto pään päällä. Onhan sitä tutkittukin että tiettyyn summaan asti raha kyllä lisää onnellisuutta.
Kauheeta mun kokotuttu voitti ehkä tämän viimeisimmän potin🤧
Vierailija kirjoitti:
Jossain Hesassa 74 miljoonan voitolla saa ostettua jo hienon kämpän, olen nähnyt Oikotie mainoksissa miten kalliitta asunnot Hesassa on. Ja koko perheelle riittää rahaa jaettavaksi asuntoihin ja autoihin.
Mä en ainakaan kertoisi kenellekään voitostani. Eikä kenenkään kannattaisi
Minä aina iloitsen silloin kun Eurojackpot arvonnan jälkeen netissä vaikka Ilta-Sanomissa lukee että ei päävoittoa Suomeen vaan se on mennyt johonkin muualle niin minun ei tarvitse olla kateellinen voitosta eikä lukea voittajan kommenttia Ilta-Sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta mun kokotuttu voitti ehkä tämän viimeisimmän potin🤧
Irtisanoituiko jo töistä?
Vierailija kirjoitti:
Minä aina iloitsen silloin kun Eurojackpot arvonnan jälkeen netissä vaikka Ilta-Sanomissa lukee että ei päävoittoa Suomeen vaan se on mennyt johonkin muualle niin minun ei tarvitse olla kateellinen voitosta eikä lukea voittajan kommenttia Ilta-Sanomista.
Samoin. Minua ei kiinnosta pätkääkään nämä voittajat, jos ja kun se en ole minä. Hyppään aina jutut yli.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mutta omalle perheelle asiasta kertoisin ja uskon että omat aikuiset lapseni ei pystyisi pitämään salaisuutta kun kaverit alkaisi ihmettelemään miten yhtäkkiä pihaan ilmestyy uusia kalliita autoja ja yhtäkkiä rahaa olisi niin varmaan tieto vuotaisi.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaukselta jos soitettaisiin onnittelu puhelu niin en ainakaan kertoisi itsestäni mitään mistä voisi tunnistaa minut enkä kertoisi asunko kerrostalossa tai omakotitalossa.
Olisi kyllä hirveetä olla Veikkauksella työssä missä pitää soittaa voittajille onnittelu puheluita tai järjestää miljonääri kahvitteluja. Olisin kateellinen voittajille.
Vierailija kirjoitti:
Tulin niin kateelliseksi tuosta 74 miljoonan voitosta etten voi muuta tällä hetkellä ajatella ja laitoin viimeisistä rahoistani 10eur tulevaan Eurojackpot arvontaan :(
Miten Suomeen tulee niin usein noita isoja Eurojackpot voittoja? Johtuuko se siitä että arvonta suoritetaan Suomessa?
Tarkastakaa kaikki Hesalaiset pihat joissa on tehty lumityöt. Hän haastattelussa sanoi menvänsä lumitöihin pihalle.
Olenniinkateellinen, olenniinkateellinen. Tästäkö kannatti tehdä aloitus? Tuommoinen jättipotti on täysin sattuman kauppaa, eli mitä järkeä olla kateellinen? Ei sulta ole viety mitään pois.