Olen järkyttävän kateellinen. Sain tietää, että puolituttuni on Eurojackpot-voittaja :(
Puolituttuni, eli parhaan kaverini serkku (jota näen erilaisissa juhlissa ehkä kerran pari vuodessa) on Eurojackpot-voittaja. Jotain olin aavistellut jo pidemmän aikaa, kun serkku (joka on Facebook-kaverini) yllättäen irtisanoutui hyvästä työstään ja alkoi harrastaa vimmatusti kaikenlaista. Mies on edelleen töissä.
Voittosumma oli 8-numeroinen, eikä alhaisimmasta päästä. Kovin montaa Eurojackpot-voittoa Suomeen ei ole tullut, eli siitä vaan veikkaamaan summaa..
Nyt kun sain tietää tämän, olen käsittämättömän kateellinen. Miten kenelläkään voi olla noin paljon rahaa? He matkustelevat nyt tosi paljon ja panostavat harrastamiseen. Eivät varsinaisesti pröystäile, mutta kyllähän hirsihuvila pääkaupunkiseudulla mökkinä on vähän öky. Samoin loma-asunto Alpeilla. Ja iso, uusi auto pihassa (uudella hintaa yli 100 000 euroa..).
Mä vaan olen niin järkyttävän kateellinen, etten pysty olemaan tämän perheen kanssa missään luontevasti. Viikonloppuna oli yhdet juhlat, joissa tämä perhe oli. Olivat samoja ihmisiä kuin aiemmin, mutta en vain pysty suhtautumaan heihin mitenkään tavallisesti ja normaalisti. Mietin koko ajan vain niitä miljoonia ja miljoonia.
No, päätin ainakin sen, että jos joskus voitan Lotossa, niin en kerro ikinä kenellekään. Sen verran ottaa lujille nähdä toisen onnea.
Kommentit (81)
Kateus on ihan hirveä tunne. Yritin kuvitella itseni samaan tilanteeseen -ystäväni serkku lottovoittajana.
Olisin varmasti ihan kamalan kateellinen ennen kuin sitten saisin asian käytyä läpi itseni ja puolisoni kanssa.
Helpottaa, jos pystyy jollekin elävälle ihmiselle kertomaan kateudesta.
Ja siitä, että se kateus oikein kalvaa.
Samalla voi kysyä, että eikö se vaivaa muita ja vaikka kysyä sitten, miten muut suhtautuu.
Kysyvä ei tieltä eksy. Oot jo pitkällä, kun tunnistat kateuden ja osaat sen vielä sanoa ainakin kirjoittamalla "ääneen"-
Kyllä se vielä helpottaa! Tartu hetkeen ja keskity omaan onneesi :)
Joku näistä:
41,6 M€, kierros 42/2017
46,5 M€, kierros 27/2017, Tampere
87 M€, kierros 15/2017, Tampere (3 osuuden porukka)
10,0 M€, kierros 19/2016, Espoo
19,4 M€, kierros 3/2016, Tammisaari
46,1 M€, kierros 30/2015, Turku
23,3 M€, kierros 23/2015, Kotka
61,2 M€, kierros 37/2014, Espoo
21,3 M€, kierros 39/2013, Teuva
29,5 M€, kierros 04/2013, Seinäjoki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla nainen, kun raha noin kovasti kiinnostaa?
Miehiähän ei raha ikinä ole kiinnostanut. Ei koskaan. :D
miehet tekee itse rahansa, naiset kärkkyy toisten.. eteenkin miesten rahojen perään. et semmoinen ero
Meille kun pläjähtäis joku noista, niin olis samantien 10-11 hengen porukka.
Voi otan osaa. Arvaa vaan, olisinko itse kateellinen, kun olen pienemmästäkin jo kateellinen. Kantsii muistaa, että iso raha menee paljon helpommalla kuin tulee, hihii.
Menet jo sekaisin pelkästään siitä kun joku tuttu voittaa suuren potin. Mahtaisiko pääsi kestää jos tuollainen voitto osuisi omalle kohdallesi. Surullisia esimerkkejä löytyy kuinka suuri lottovoitto on suistanut voittajan elämän täysin raiteiltaan kohti vääjäämätöntä tuhoa.
Tämä on se asia, miksi sinä et koskaan tule menestymään, esimerkiksi yrityselämässä. Sinäkö rupeisit jakamaan koko pottia siinä vaiheessa, kun joku tulee pyytämään että tarvitsee rahaa? Kukaan ei ole koskaan menestynyt jaellessaan rahaa täysin vilpittömin syin.
Itseäni on helpottanut se ajatus että rahalla ei loppujen lopuksi saa paljoa
Ohis. Et ilmeisesti ymmärrä, että kateus vie kalatkin vedestä. Ystävät ja kaverit kaikkoavat nopeasti, kun alkaa yksi porukasta muuttaa elämäntyyliään radikaalisti eli alkaa ostelemaan uutta autoa, asuntoa, mökkiä, reissaamaan. Siihenhän se perustuu, että samankaltaiset viihtyvät toistensa seurassa. Siitä rahojen voittajasta tulee erilainen, hän ei sopeudu enää joukkoon.
Rahojen pois jakamisesta. Miten pystyt olemaan antamatta toiselle rahaa tarpeeseen, jos toinen sitä pyytää? Ja miten kehtaa pyytää lainaamaansa rahaa takaisin, jos tietää, että itsellä on moninkertaisesti rahaa ja toisella ei.
Nämä, jotka luulevat, että elämä ei juurikaan muutu ovat todennäköisesti persaukisia hölmöjä. He eivät ole kokeneet sitä, että jo se, että nousee köyhästä duunariperheestä ylimpään tuloluokkaan muuttaa perheen ja sukulaisten käsitystä sinusta. Helposti putoaa sellaiseen välitilaan, jossa samanhenkisten ja samantuloluokan seurassa on helpompi hengittää, kun ei tarvitse tarkkailla jokaista sanomistaan. Jokaisella tuloluokalla on omat murheensa ja toisten on hyvin vaikea samaistua tilanteeseen.[/quote]Oletko tyhmä?]
Tämä on se asia, miksi sinä et koskaan tule menestymään, esimerkiksi yrityselämässä. Sinäkö rupeisit jakamaan koko pottia siinä vaiheessa, kun joku tulee pyytämään että tarvitsee rahaa? Kukaan ei ole koskaan menestynyt jaellessaan rahaa täysin vilpittömin syin.
Jos haluaa vaurastua niin sijoittamisella indeksirahastoon on parempi kuin mikään lotto.
Vierailija kirjoitti:
Mä en olis kateellinen, mutta surullinen kyllä. Tajuaisi taas kuinka epäreilu elämä voi toisille olla ja joitakin onni potkaisee. Ja vaikka raha ei lopullista onnea tuokaan niin ei voittajilla ainakaan nälkä ole. Musta nuo kymmenienmiljoonien voitot on liian isoja ja pitäs jakaa. On ihan sairasta voittaa summia joita ei tarvitse.
terveisin kommunisti
En tajua tuollaista kateellisuutta. Tehkää elämällenne jotain älkääkä kadehtiko muita. Kovin Suomalaista taas kerran. Miettikää kuinka paljo tämäkin kaveri maksaa alveja ja haittaveroja valtiolle jolla taas siirretän rahaa tavalliselle kansalle. Olisihan se siistiä voittaa, mutta laitan rahani mieluummin sijoituksiin kuin lottoon.
Mitä ihmeellistä tuossa muka on? Minäkin olen Eurojackpot-voittaja. 7 euroa.
Kyllä minäkin olisin kateellinen, en olisi voittajan kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
pennitön kroisos kirjoitti:
Raha ei tee onnelliseksi.Huomaat sen jossain vaiheessa.Tämänkin perheen isä todennäköisesti tappaa perheensä ja itsensä 5v sisään.
Ei kai nyt sentään, mutta ristiriitoja tuo kyllä aiheuttaa etenkin lähipiirissä. Ihmissuhteet kärsii varmasti.
Voi aiheuttaa, mutta itse olen ajatellut, että jos saisin jonkun valtavan summan kuten nuo isot voitot luokkaa 100 miljoonaa, niin auttaisin mielelläni myös sisaruksiani, vanhempiani sekä anoppia ja puolison sisarustakin. Esim. milli per nenä ei tuntuisi paljon missään itsellä. Toki lahjaveroja menisi, mutta olisi tuollaisesta varaa maksaakin (sen verran, että lahjaveron jälkeenkin jää mojova summa). Laittaisin myös hyväntekeväisyyteen itse katsomiini kohteisiin, mutta siinä saisi olla tarkkana, että alkulahjoitusten jälkeen ei söisi pääomaa tyyliin Salonoja, koska saahan isotkin summat menemään, jos on holtiton. Silti jäisi valtava pesämuna, josta valtaosan riskiä hajauttaen sijoittamalla pärjäisi mainiosti - lievästi ilmaistuna. Onhan tuo kiva, ajatusleikkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pennitön kroisos kirjoitti:
Raha ei tee onnelliseksi.Huomaat sen jossain vaiheessa.Tämänkin perheen isä todennäköisesti tappaa perheensä ja itsensä 5v sisään.
Ei kai nyt sentään, mutta ristiriitoja tuo kyllä aiheuttaa etenkin lähipiirissä. Ihmissuhteet kärsii varmasti.
Voi aiheuttaa, mutta itse olen ajatellut, että jos saisin jonkun valtavan summan kuten nuo isot voitot luokkaa 100 miljoonaa, niin auttaisin mielelläni myös sisaruksiani, vanhempiani sekä anoppia ja puolison sisarustakin. Esim. milli per nenä ei tuntuisi paljon missään itsellä. Toki lahjaveroja menisi, mutta olisi tuollaisesta varaa maksaakin (sen verran, että lahjaveron jälkeenkin jää mojova summa). Laittaisin myös hyväntekeväisyyteen itse katsomiini kohteisiin, mutta siinä saisi olla tarkkana, että alkulahjoitusten jälkeen ei söisi pä
*Toki lahjaveroja menisi, mutta olisi tuollaisesta varaa maksaakin (sen verran, että lahjaveron jälkeenkin jää mojova summa)
Eli lahjoitettava summa olisi sen verran, että veron jälkeenkin jäisi reilusti saajalle.
Minun kaltaisen ihmisen pitäisi voittaa Eurojackpot. Olen elämään täysin kyllästynyt ja haluan jo pois täältä eikä siihen vaikuta vaikka saisin miljoonia.
Siksi varmistaisin ensin oman varman lähtötapani ja aloittaisin hillittömän rahan jakamisen. Antaisin pois koko potin ja sanoisin bye bye.
Meidän yhdet naapurit on luultavasti myös voittaneet Lotossa tai Eurojackpotissa kun yhtäkkiä heillä on vaikka kuinka paljon rahaa. Ostivat uudet autot kaikille perheenjäsenille ja asunnon Espanjasta ja kaulassa roikkuu paksut kultaketjut. Lopettivat myös työnteon ja ostelevat asuntoja. Olen kateellinen ja ärsyttää heidän rahoilla leveily.
Olisin minäkin kateellinen, en voisi sille mitään. Olisi vaikea olla tällaisen ihmisen seurassa ja olla ajattelematta hänen rahojaan ja kadehtimatta.
Normaalin kateuden voi vielä ottaa kannustimena, että tuokin pystyi siihen (opiskelemaan, treenaamaan, saavuttamaan jotain) eli siitä vaan itse perässä. Mutta tuo menee niin sellaisen yläpuolelle.