Vauvan rokotus, puolesta ja vastaan?
kumpi ja kampi tappeli, mutta miten kävi?
Mihin vetoatte tässä asiassa?
Kommentit (81)
Kaikki järkevät ihmiset rokottaa. Siis näillä yleisillä kaikille suositelluilla vauvaiän/lapsuuden rokotuksilla. Jokaiseen kausi-influenssaan ei mielestäni kannata ottaa, kun viruskannatkin muuttuu ja rokotteet ovat aina uusia, niin ei ole testattu kunnolla. Mutta nuo vauvalle annettavat on kyllä täysin luotettavia.
Lisättäköön vielä, että se suorastaan laiton tutkimus, jossa rokotteet yhdistettiin autismiin oli paitsi täysin puolueellinen ja tarkoitushakuinen, myöskin täysin valheellinen.
Haluatko lapsesi elävän puhdasta hippielämää, kunnes ensimmäinen tappava tauti osuu kohdalle, vai haluatko lapsesi elävän aikuiseksi asti?
Vain idiootti jättää lapsensa rokottamatta.
Kausi-influenssa myös, kaikki alle 3-vuotiaat ovat riskiryhmä.
Tottakai lapset rokotetaan ja itsestänikin pidän huolen sen verran että otan rokotteet kun ne "vanhentuvat" mutta en lähde näihin hömppärokotteisiin mukaan, kuten taannoiseen sikainfluenssa-huumaan. Myöskään influenssarokotetta en koe tarvitsevani.
Itse laittaisin pelkän vitosrokotteen ja senkin viivästetysti, esim. eka vasta 1 v.
MPR:ää voi harkita sitten vaikka kouluiässä.
Rokottaminen on vapaaehtoista.
Tietenkin rokotan. En riskeeraa lapseni henkeä.
Harva kyseenalaistaa rokotuksia. Calmette-rokotuksetkin lopetettiin vasta sitten, kun tarpeeksi moni vammautui vakavasti. Siihen asti muistutettiin aina, että rokotetta on annettu kymmeniä vuosia (ja unohdettiin mainita, että 1998 käyttöön tuli uusi erilainen rokote).
Aika harvalla aikuisella on rokotesuoja kunnossa ja kun siitä muistuttaa, niin saa kuulla, ettei haluta sivuvaikutuksia. Vauvalle ne kuitenkin ovat OK.
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti jättää lapsensa rokottamatta.
Ai, no itse olen Mensan jäsen ja voisin jättää rokottamatta. Tai ainakin antaa rokotteet vähintään viivästetysti. Ja olen lukenut aiheesta paljon ja tiedän, että lapsillani on geneettinen riski saada vakavia haittavaikutuksia tietyistä rokotteista.
Vain idiootti jättää lapsensa rokottamatta, jollei siihen ole jotain oikeasti hyvää terveydellistä syytä.
Jos rokottamattomuus olisi niin vaarallista, kun jotkut netissä väittävät, se ei olisi vapaaehtoista.
Eikä tarvitse olla mustavalkoinen: rokotteet voi ottaa myös viivästetysti joka on turvallisempaa. 3 kk vauva ei tarvitse vielä rokotusta Suomessa.
Suurin osa rokotuksista annetaan siksi, että vanhemmat ei olisi sairastavan lapsen takia poissa työelämästä.
Ei tulisi mieleenkään jättää rokottamatta. Riski saada rokotteesta vakava haitta on murto-osa vs riski vammautua tai kuolla tautiin, jolta rokotteet suojaavat.
Kaikki muut, paitsi influenssa- ja rotarokotteen viiminen tehoste. Toi rotarokote tekee kyl kauheeta hallaa, jos on suolisairas lapsi. Siksi en uskaltanut enää viimistä tehostetta ottaa. Muutenkin ihan mystinen tauti, en tunne ketään, joka olisi 90-luvulla sen sairastanut. Ja silti se on mukamas todella yleinen, sairaalahoitoa vaativa vatsatauti.
Nyt 19v esikoisella on lonkassa edelleen märkivä fisteli, joka tuli Calmette-rokotteesta. Siihen loppui minun uskoni THL:n rokotusohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin rokotan. En riskeeraa lapseni henkeä.
Rokotteistakin on vammautunut/kuollut lapsia Suomessa, tätä tapahtuu vuosittain. Selviää thl:n rokotehaittarekisteristä.
Ei mitään rokotteita, otan selvää taudeista ja opiskelen terveyden ylläpidosta.
En uskalla riskeerata lasteni terveyttä rokotteilla.
Tsemppiä päätökseen, kuuntele sisintäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki järkevät ihmiset rokottaa. Siis näillä yleisillä kaikille suositelluilla vauvaiän/lapsuuden rokotuksilla. Jokaiseen kausi-influenssaan ei mielestäni kannata ottaa, kun viruskannatkin muuttuu ja rokotteet ovat aina uusia, niin ei ole testattu kunnolla. Mutta nuo vauvalle annettavat on kyllä täysin luotettavia.
Lisättäköön vielä, että se suorastaan laiton tutkimus, jossa rokotteet yhdistettiin autismiin oli paitsi täysin puolueellinen ja tarkoitushakuinen, myöskin täysin valheellinen.
Haluatko lapsesi elävän puhdasta hippielämää, kunnes ensimmäinen tappava tauti osuu kohdalle, vai haluatko lapsesi elävän aikuiseksi asti?
Mikä on se 100% varmuudella tappava tauti, joka rokotteilla on saatu katoamaan?
Meillä otettu vitosrokote ja mpr. Ei muita. Eka rokote kun vauva oli 6 kk.
Mun mielestä noi rokotteet on tärkeitä.