Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko "miesten" töitä?

Vierailija
19.01.2018 |

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Kommentit (282)

Vierailija
21/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että nuo ovat ihan tavanomaisia naistenkin töitä tässä maassa. :D

Tosin, olen myös naisystävänä käynyt pistämässä ystävän lampun kattoon, sokeripalaan, kun hänen miesystävänsä, joka opiskeli tuolloin sähköalaa, ei osannut! :D

Vaikka tämä saanee monen näkemään punaista, niin väitän, että yksi syy miksi Suomessa niin monella miehillä menee niin huonosti kuin tilastojen valossa menee johtuu osaksi siitä, että he ovat naisten silmissä paljossa hyödyttömiä. Toki ovat kivoja kavereita ja varmasti ystäviäkin, mutta aika moni valitsee enemmän tai vähemmän tietoisesti yksin asumisen mieluummin kuin parisuhteessa elämisen, koska pärjää erinomaien hyvin ilman, että siinä rinnalla täytyisi olla mies.

Toki on suuri rikkaus jos on sukupuoleltaan molempia läheisenä. Mutta että elää ja jakaa yhteinen arki ja askaret jonkun kanssa, niin voi hyvin odottaa, jos välttämättä koskaan toteutuu, koska niin moni nainen osaa ja hallitsee tavanomaset miesten askaret vähintään yhtä hyvin, ellei paremmin kuin moni mies, kuten edellinen yksittäinen esimerkki osoitti.

Ja vastaavia esimerkkejä on varmasti lukemattomia. Vaan miten paljon miehet osaavat ja hallitsevat naisten töitä, jottei tilanne menisi siihen, että nainen huomaa tekevänsä tai häneltä odotetaan sukupuolensa perusteella osaavan tietysti myös ne naistenkin työt ja kun lisäksi osaa miestenkin työt, niin miksei tekisi ne molemmat. - Mutta kuka nainen tällaiseen suostuisi?

Kyllä minä -tosin miehenä- odotan, että kumppanin kanssa voimme toimia vastavuoroisesti, eikä niin että jomman kumman täytyisi ottaa kontolleen kaikki vastuu yhteisestä elosta. - Näin siis ainakin niin kauan kun kumpainenkin on suunnilleen "tässä maailmassa," eikä esimerkiksi kytkettynä sairaalan sänkyyn. Ja toki vastavuoroisuus voi toisinaan tarkoittaa sitä, että toinen joutuu tekemään kotona enemmän askareta kuin toinen, koska ei kyse kuitenkaan ole mistään nolla summa pelistä. Muttta sama suunta ja mielikuva yhteisestä tulevaisuudesta on syytä säilytttää. - Ei koti ole täysihoitola, jossa voisi odottaa, että toinen toimii ja toteuttaa kaiken, jotta itse voisi omistautua vain muualla oleviin askareihinsa. Tullakseen kotiinsa sitten vain hemmoteltavaksi ja liehiteltäväksi.  

Vierailija
22/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaminen on kai miesten hommaa.

Silloin kun aloittelin ja opettelin, ohi kulkevat miehet neuvoivat pyytämättä.

Mutta vuosien saatossa opin, niin että kalaakin tulee nykyään kivasti.

Jossain vaiheessa osat vaihtui: nykyään multa kysytään neuvoja.

En tiedä, mistä kokemus näkyy, mutta jostain sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaaminen ei kyllä ole mikään miesten työ!

Ruoan laittamista on jokaisen syytä osata.

Vierailija
24/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen tynnyrissä sä ap. elät?

Olen yli 70v mummo ja nuo "miesten työt" teen mennen tullen, enkä tunne yhtään naista joka ei niitä osaisi, jos katsoo ne tarpeelliseksi.

Vierailija
25/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustan, että olen ihan kädetön ns. miesten töissä. No lumet loin eilen, eli jotain sentään.

Vierailija
26/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies grillaa ja minä siivoan jäljet. Onko siinä jotain väärää? Ei se grillikään itsestään puhdistu.

Vierailija
27/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Osaan tehdä rakennustöitä, käyttää moottorisahaa ja korjata poravasaran.

t. Mies

Vierailija
28/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 70v mummo ja nuo "miesten työt" teen mennen tullen, enkä tunne yhtään naista joka ei niitä osaisi, jos katsoo ne tarpeelliseksi.

Mummoilla on pitkä kokemus "miesten" töistä. NOT!

Vierailija
29/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli tosiaan jako miesten ja naisten töihin. Näkyy tänä päivänäkin asenteissa.

Vierailija
30/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Ihan oikeasti, suomi on ollut maatalousmaa, suurin osa naisista ollut maatalojen emäntiä, ne osaa oikeasti kaiken, ihan kaiken.

Ja sota-aikana esim. tekivät kaikki työt. Tiesitkö, että feministiliike sai nykyisen kaltaisen muotin sota-ajasta, jolloin naiset tekivät jopa tehdastyöt, raskaatkin ja huomasivat siitä osaavansa ne, ja sen jälkeen ne halusivat itsekin töihin/samat oikeudet jne.

Vierailija
31/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet hommat teen, isommat jätän ulkopuoliselle. Ei kiinnosta vapaa-ajalla remontoida kotona kun olen työmaalla päivät pitkät. Mielummin laitan vaikka safkat perheelle, kuin teen jotain ns miesten hommia autotallissa

Vierailija
32/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan ajaa trukilla ja traktorilla, osaan hitsata ja käyttää moottorisahaa, osaan myös pilkkoa puita kirveellä

Vierailija
33/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Osaan tehdä rakennustöitä, käyttää moottorisahaa ja korjata poravasaran.

t. Mies

Vierailija
34/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan homehduttaa tuotteita jääkaappiin. Vastaako se miehekästä rakennusurakointia, jossa vain kolme neljäsosaa rakennuksista on umpihomeessa?

Vierailija
35/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, suomi on ollut maatalousmaa, suurin osa naisista ollut maatalojen emäntiä, ne osaa oikeasti kaiken, ihan kaiken.

Ja sota-aikana esim. tekivät kaikki työt. Tiesitkö, että feministiliike sai nykyisen kaltaisen muotin sota-ajasta, jolloin naiset tekivät jopa tehdastyöt, raskaatkin ja huomasivat siitä osaavansa ne, ja sen jälkeen ne halusivat itsekin töihin/samat oikeudet jne.

Itselläni on mummon sisko sellainen, että sen mies kuoli sodassa, niillä oli kahdeksan lasta.

Mummoni sisko asui lasten kanssa pienessä saunassa, ja rakensi samalla sodan jälkeen itse ja täysin yksin ison omakotitalon itselleen ja lapsilleen. Samalla se hoiteli pienen määrän lypsylehmiä ja pellot.

Sellainen oli ihan tavallista.

Vierailija
36/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70 v. ei ole kyseistä ikäluokkaa. Kannattaa opetella laskemaan.

Vierailija
37/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä nykyään? Kun ei ole pakko, niin miehet pistetään töihin?

Vierailija
38/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaatko polkupyörän -En

Vaihdatko auton renkaat -En

Asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla") -Muuten paitsi sokerinpalalla

Poraatko reiät tauluille seiniin -En, en omista edes porakonetta

Leikkaatko nurmikon -Joo mökillä

Luotko lumet -Joo mökillä

GRILLAATKO? -Sähkö- tai kertakäyttögrillillä -Joo

Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D -Joskus hakkaan halkoja tai käytän sähkösahaa

terv. Mies :)

Vierailija
39/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70 v. ei ole kyseistä ikäluokkaa. Kannattaa opetella laskemaan.

70v on noiden emäntien tytär, joka on kasvanut maatilalla.

Eli yhtä osaava kuin äitinsä, aikuisena muuttanut kaupunkiin vasta. Kannattaa opetella ajattelemaan ;)

Vierailija
40/282 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan homehduttaa tuotteita jääkaappiin. Vastaako se miehekästä rakennusurakointia, jossa vain kolme neljäsosaa rakennuksista on umpihomeessa?

Ei ihan, mutta melkein :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi