Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko adoptoida lapsen ulkomailta? Miksi tai miksi et?

Vierailija
19.01.2018 |

Jos haluaisit mutta et kuitenkaan tee sitä niin mikä on syynä? (Onko muita syitä kuin rahattomuus, oma sairaus tms.? )

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kovasti mammat adoptiota vastaan. Onko vain biologinem vanhemmuus se "oikea vanhemmuus" vai mistä kenkä puristaa?

Yhtä lailla ongelmia on itse tehdyissä kuin saaduissakin lapsissa. Ehkä adoptio lapsissa on prosentuaalisesti enemmän mutta kyllä minä ainakin olisin Mieluummin "rikkaasta länsimaassa" rakastavansa perheessä kuin orpokissa monen muun lapsen kanssa.

Vierailija
62/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kovasti mammat adoptiota vastaan. Onko vain biologinem vanhemmuus se "oikea vanhemmuus" vai mistä kenkä puristaa?

Yhtä lailla ongelmia on itse tehdyissä kuin saaduissakin lapsissa. Ehkä adoptio lapsissa on prosentuaalisesti enemmän mutta kyllä minä ainakin olisin Mieluummin "rikkaasta länsimaassa" rakastavansa perheessä kuin orpokissa monen muun lapsen kanssa.

Miten tässä ketjussa on mielestäsi ilmennyt se, että "mammat" ovat "kovasti adoptiota vastaan"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi adoptoida. Minusta näille lapsille on parempi elää synnyinmaassaan, adoptio ei tee heitä välttämättä yhtään onnellisemmiksi vaikka saisi elää rikkaammin.

Minä haluaisin, että sinä kiertäisit maailman orpokoteja, ja kertoisit kaikille omaa kotia kaipaaville lapsille, että heidän on parempi olla siellä missä ovat.

Kaikista mieluiten he haluaisivat olla vanhempiensa tai sukulaistensa kanssa, tai adoptoituna omaan maahan sellaiseen perheeseen, joka pystyisi heistä huolehtimaan.

Älä kuvittele, että raha olisi ratkaisu kaikkeen tai toisi onnea. Se ei tee myöskään kenestäkään hyvää vanhempaa.

Esim Kiinassa onkin jo päästy tilanteeseen jossa perheillä on parempi mahdollisuus pitää myös se toinen lapsi. Myös kotimaan adoptioon on siellä nyt panostettu.

Vierailija
64/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaariväki on varmistanut sen, ettei kovin länkkärinnäköistä lasta esimerkiksi Venäjältä anneta tänne lainkaan.

Vierailija
65/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva suomalainen antaa lapsensa adoptioon, ei se ole mitenkään yleistä.

Taitaa olla vähän #astroturfin.g taas.

Ja tiedätkö, tämä on mielestäni hieno juttu! T. Adoptioäiti

Ihmeellistä, mutta hienoa!

Yleensä te niin harmittelette täällä, kun kotimaisista lapsista on huutava pula. Yöks.

Olen ollut täällä vuodesta 2002 ja lukenut jokaisen adoptioaiheisen ketjun, enkä ole nähnyt yhtäkään tällaista puheenvuoroa.

Vierailija
66/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen adoptoinut kaksi kertaa. Samasta maasta. Toinen on nyt teini-ikäinen ja toinen esiteini. Molemmat tulleet perheeseen alle vuoden ikäisinä vauvoina.

Koen että prosessi oli raskas, mutta palkinto siitä mahtava. En vaihtaisi pois mistään hinnasta.

Enkä koe että meillä olisi mitään ongelmia joita ei olisi sellaisillakaan, joilla on biologisia teini-ikäisiä tai sitä lähestyviä lapsia.

Adoptio oli ainoa vaihtoehto sillä en voi saada omia biologisia lapsia.

Vierailija
67/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä ketjussa on mielestäsi ilmennyt se, että "mammat" ovat "kovasti adoptiota vastaan"?

Kun kaikki eivät hehkuta ja ihkuta adoptoinnin ja adoptiovanhempien mahtavuutta!

Jotkut ovat onneksi realisteja ja luottavat tutkimuksiin (joita on muitakin ja erilaisia kuin linkattu Raaskan tekemä).

Vierailija
68/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaariväki on varmistanut sen, ettei kovin länkkärinnäköistä lasta esimerkiksi Venäjältä anneta tänne lainkaan.

Venäjä sen on varmistanut, ei mikään "sateenkaariväki":

Vierailija
69/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi adoptoida. Minusta näille lapsille on parempi elää synnyinmaassaan, adoptio ei tee heitä välttämättä yhtään onnellisemmiksi vaikka saisi elää rikkaammin.

Minä haluaisin, että sinä kiertäisit maailman orpokoteja, ja kertoisit kaikille omaa kotia kaipaaville lapsille, että heidän on parempi olla siellä missä ovat.

Kaikista mieluiten he haluaisivat olla vanhempiensa tai sukulaistensa kanssa, tai adoptoituna omaan maahan sellaiseen perheeseen, joka pystyisi heistä huolehtimaan.

Älä kuvittele, että raha olisi ratkaisu kaikkeen tai toisi onnea. Se ei tee myöskään kenestäkään hyvää vanhempaa.

Esim Kiinassa onkin jo päästy tilanteeseen jossa perheillä on parempi mahdollisuus pitää myös se toinen lapsi. Myös kotimaan adoptioon on siellä nyt panostettu.

Tämä on todella hienoa!

Parasta olisikin aina adoptoida mahd. samankaltaiseen kulttuuriin ja lähimpään maahan, jos ei kotimaasta vanhempia löydy.

Vierailija
70/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki eivät hehkuta ja ihkuta adoptoinnin ja adoptiovanhempien mahtavuutta!

Jotkut ovat onneksi realisteja ja luottavat tutkimuksiin (joita on muitakin ja erilaisia kuin linkattu Raaskan tekemä).

No ei se, että ei itse koe olevansa sopiva adoptiovanhemmaksi, tarkoita sitä, että on jotenkin "adoptiota vastaan". Voi hyvänen aika sentään!

Vierailija
71/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä te niin harmittelette täällä, kun kotimaisista lapsista on huutava pula. Yöks.

Olen ollut täällä vuodesta 2002 ja lukenut jokaisen adoptioaiheisen ketjun, enkä ole nähnyt yhtäkään tällaista puheenvuoroa.

Tuohan on vakiolause jokaisessa ketjussa. Jotkut ovat itsekkäitä.

Vierailija
72/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmmeessä muka? En ole nähnyt yhtäkään tällaista kannanottoa.

Vierailija
73/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen adoptoinut kaksi kertaa. Samasta maasta. Toinen on nyt teini-ikäinen ja toinen esiteini. Molemmat tulleet perheeseen alle vuoden ikäisinä vauvoina.

Koen että prosessi oli raskas, mutta palkinto siitä mahtava. En vaihtaisi pois mistään hinnasta.

Enkä koe että meillä olisi mitään ongelmia joita ei olisi sellaisillakaan, joilla on biologisia teini-ikäisiä tai sitä lähestyviä lapsia.

Lapsettomana eläminen ei ollut vaihtoehto?

Vierailija
74/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta tuntuu, että projisoit nyt adoptiovanhempiin jotain omia juttujasi? Me ollaan ihan tavan perheitä kuitenkin.

Vierailija
75/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllä.pito poistaa useimmat adoptiojankkauskeskustelut. Kyllä niitä silti varmasti haulla löytyy useampia.

Se, ettet sinäole nähnyt, ei tarkoita ettei niitä olisi jatkuvasti.

Vierailija
76/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllä.pito poistaa useimmat adoptiojankkauskeskustelut. Kyllä niitä silti varmasti haulla löytyy useampia.

Se, ettet sinäole nähnyt, ei tarkoita ettei niitä olisi jatkuvasti.

Kuten sanottu, olen lukenut jokaisen adoptioketjun täällä 15 vuotta. Yhtään tuollaista puheenvuoroa en ole nähnyt.

Vierailija
77/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoption lähtökohta on aina lapsen etu. Lapselle yritetään aina löytää koti omasta kotimaasta. Jos se ei onnistu, voi tulla kyseeseen kansainvälinen adoptio. ISO osa kansainväliseen adoptioon "vapautuvista" lapsista on tavalla tai toisella erityistarpeisia (pienet terveinä pidetyt saavat helpommin kodin jo kotimaastaan).

Adoptoiduilla lapsilla voi olla keskimäärin enemmän ongelmia kuin biologisilla, mutta adoptoiduilla lapsilla vaihtoehtona adoptiolle ei olekaan biologinen perhe vaan lastenkoti. Bioperhe voi olla (keskimäärin) parempi kuin adoptio, mutta adoptio taas parempi kuin lastenkoti

Vierailija
78/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla raskaana tai synnyttää.

Vierailija
79/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat adoptiohihhulit (astroturffaa.jat?) ovat jokaisessa aborttipohdintaketjussa ehdottelemassa lapsen antamista adoptioon, koska kotimaisista lapsista "on huutava pula". Todella sairasta.

Vierailija
80/179 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana eläminen ei ollut vaihtoehto?

Jos voi adoptoida niin miksi valita lapseton elämä? Ilmeisesti kuulut niihin naisiin joiden mukaan naisten täytyy hommata omia lapsia tai olla ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän