Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisiin ylihuolehtiviin vanhempiin olet törmännyt? Kerro esimerkkejä! :)

Vierailija
19.01.2018 |

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa oli iso tyttö pistetty valjaisiin. Mitä muuta?

Kommentit (373)

Vierailija
1/373 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä perheessä lapset eivät saaneet tulla yksin yläkerrasta alakertaan että eivät loukkaa itseään, silloin n. 4-6 

Vierailija
2/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhun äitini kanssa puhelimessa kotimatkalla illalla (klo 22 paikkeilla tms) ja lopetan puhelun ennen kuin pääsen kotiin, äiti vaatii ja kinuaa minua laittamaan tekstarin kun olen turvallisesti kotona. T. 30-v. perheellinen nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kiinnitti 15-v kilpahiihtäjän suksensiteet.

Vierailija
4/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ei koskaan voinut ottaa muovipussia, koska lapset saattavat tukehtua niihin. 

Yksivuotias ei voi kåyttää pikkuista muovimopoa ilman kypärää. 

Matalammallahan se siinä mopossa on kuin kävellessä ja vauhtikin kuta kuinkin sama :D

Kyllä näitä nykyään riittää. 

Vierailija
5/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nähtyä: 

Ekaluokkalainen ei saanut pulkalla laskea seisaaltaan tosi pientä mäennyppylää, koska vaarallista. 

Voi kun kaikki tajuasivat, että juuri motoriikka kehittyy näissä leikeissä. 

Suurimmassa vaarassa tässä elämässä on juuri se ylisuojeltu varhaissohvaperuna. Oma arviointi liikkumisen suhteen tulee vain kokeilemalla eri asioita. 

Vierailija
6/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhun äitini kanssa puhelimessa kotimatkalla illalla (klo 22 paikkeilla tms) ja lopetan puhelun ennen kuin pääsen kotiin, äiti vaatii ja kinuaa minua laittamaan tekstarin kun olen turvallisesti kotona. T. 30-v. perheellinen nainen

Minulla tuplasti ikää sinuun verrattuna mutta ihan samanlainen äiti - yhä vielä.

Äiti 90v voi hyvinkin soittaa aamuseiskalta että "laita sukkahousut, siellä on kylmä" tai "muista ottaa sateenvarjo, iltapäiväksi on luvattu sadetta".

Välimatkaa meillä noin 200km.

Pakko suhtautua jo huumorilla. Ei tästä huolenpidosta enää pitkään saa nauttia. ;>

Vierailija
7/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, toi on jo sairasta. 

Oletko yrittänyt puhua hånen kanssaan? Voisi kuvitella ahdistavan jo sinuakin tuollainen. 

Vierailija
8/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmasti saanut tällaisen maineen kun olin kylässä tuttavan luona, joka asuu 8 kerroksessa. Vahdin taaperoani koko ajan, ettei keksisi jotain ikkunaa josta pääsee putoamaan alas. En kyllä ole muuten ylihuolehtiva. Mulla vaan on aivan järkyttävä korkean paikan kammo.

Vierailija
9/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tekee 24v tytölle eväät töihin ja tämä siis ei asu enää vanhemmillaan vaan käy sieltä hakemassa eväät. Äiti luonnollisesti myös siivoaa, hoitaa pyykit, solmii vuokrasopimuksen ja hoitaa ylipäätään kaikki arkiset asiat tytön puolesta.

Vierailija
10/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti tekee 24v tytölle eväät töihin ja tämä siis ei asu enää vanhemmillaan vaan käy sieltä hakemassa eväät. Äiti luonnollisesti myös siivoaa, hoitaa pyykit, solmii vuokrasopimuksen ja hoitaa ylipäätään kaikki arkiset asiat tytön puolesta.

Saman tytön äiti kielsi minua puhumasta tytön kuullen päivän uutisista, koska tätä voi alkaa pelottaa. Ja siis ihan normaali työssäkäyvä nainen, mitä nyt tietysti täysin uusavuton reppana, kun ei ikinä anneta tehdä mitään itse.

Vierailija
11/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuulemma, kun en anna ekaluokkalaisen kävellä kouluun yksin 2,5 km matkaa, vaan kävellään joko yhdessä tai vien autolla. Matkan varrella on useampia vilkkaiden teiden ylityksiä. 

Vierailija
12/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdestä luin isästä joka oli huolestunut puistoissa kasvavista puista. Talvella kun hänen vaavinsa voi liukua sellaista päin.

Vierailija
13/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen naapurini vanhemmat.

Töissäkäyviä (eronneet) tämä naapurini ainut lapsi ja molemmat vanhemmat tulivat päivittäin heille pesemään autoa, ikkunoita, ulkoiluttamaan lasta yms. Viikonloppuisin myös olivat vain heillä.

Kysyin naapurilta joskus eikö hänen miestä vaivaa tuo. Ei kuulemma mies tykkää hänen vanhemmista.

No nyt heillä piti olla häät tulevana kesänä, mutta onneksi mies sai suunsa auki perui koko homman ja eukko muutti omalle äidille lapsen kanssa.

Terkkuja I M tunnistat itsesi varmasti!

Vierailija
14/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65-vuotias mies. Aina kun käyn äidin luona tai soitan hänelle, viimeksi kuuluu: Aja varovasti.

Vierailija
15/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa oli iso tyttö pistetty valjaisiin. Mitä muuta?

Mistä ketjusta tuo löytyy

Vierailija
16/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe, äiti lastentarhanopettaja ja pojat 9v. ja 12v.

Pojat ei saa koskaan olla yksin kotona, hetkeäkään. Äidin töissäollessa, poikien koulun jälkeen isovanhemmat tai eno vahtimassa. Ulkona (pihalla, jalkapallokentällä, puistossa yms) ja harrastuksissa äiti aina mukana, samoin synttäreillä ja kavereilla.

Toiselle pojalle ei saa antaa syntymäpäivä- tai nimipäivälahjaa ilman että antaa toisellekin jotakin ettei toiselle tule "pahamieli".

Pojat ei saa katsoa uutisia ja telkkari pitää laittaa heti kiinni kun lastenohjelmat loppuu. Heille ei saa selittää mitään "aikuisten" asioita. Ovat siis autuaan tietämättömiä hautajaisista (kuolemasta ei saa puhua), syntymästä (haikara tuo vauvat), sairauksista (mummon aivokasvain on heille "pipi") jne.

Vierailija
17/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat ei saa koskaan olla yksin kotona, hetkeäkään. Äidin töissäollessa, poikien koulun jälkeen isovanhemmat tai eno vahtimassa. Ulkona (pihalla, jalkapallokentällä, puistossa yms) ja harrastuksissa äiti aina mukana, samoin synttäreillä ja kavereilla.

Toiselle pojalle ei saa antaa syntymäpäivä- tai nimipäivälahjaa ilman että antaa toisellekin jotakin ettei toiselle tule "pahamieli".

Pojat ei saa katsoa uutisia ja telkkari pitää laittaa heti kiinni kun lastenohjelmat loppuu. Heille ei saa selittää mitään "aikuisten" asioita. Ovat siis autuaan tietämättömiä hautajaisista (kuolemasta ei saa puhua), syntymästä (haikara tuo vauvat), sairauksista (mummon aivokasvain on heille "pipi") jne.

Lasu voisi olla paikallaan.

Vierailija
18/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasu voisi olla paikallaan.

Vanhemman pojan koulu teki lasun. Ei johtanut mihinkään. Paitsi entistä pahempaan hyysäämiseen.

Vierailija
19/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti kiinnitti 15-v kilpahiihtäjän suksensiteet.

Tuon tekee siksi, että poistaa lumen monon pohjasta ja suksen päältä. Ei mitään ylihuolehtimista, vaan ihan ymmärrettävää.

Vierailija
20/373 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoissa näkee useinkin näitä, jotka nostelevat lapsiaan kaikkiin liukumäkiin ja kiipeilytelineisiin. Kun lapsi ei osaa jostain syystä kiivetä.