Millaisiin ylihuolehtiviin vanhempiin olet törmännyt? Kerro esimerkkejä! :)
Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa oli iso tyttö pistetty valjaisiin. Mitä muuta?
Kommentit (373)
Jos puhun äitini kanssa puhelimessa kotimatkalla illalla (klo 22 paikkeilla tms) ja lopetan puhelun ennen kuin pääsen kotiin, äiti vaatii ja kinuaa minua laittamaan tekstarin kun olen turvallisesti kotona. T. 30-v. perheellinen nainen
Äiti kiinnitti 15-v kilpahiihtäjän suksensiteet.
Kaupassa ei koskaan voinut ottaa muovipussia, koska lapset saattavat tukehtua niihin.
Yksivuotias ei voi kåyttää pikkuista muovimopoa ilman kypärää.
Matalammallahan se siinä mopossa on kuin kävellessä ja vauhtikin kuta kuinkin sama :D
Kyllä näitä nykyään riittää.
Tänään nähtyä:
Ekaluokkalainen ei saanut pulkalla laskea seisaaltaan tosi pientä mäennyppylää, koska vaarallista.
Voi kun kaikki tajuasivat, että juuri motoriikka kehittyy näissä leikeissä.
Suurimmassa vaarassa tässä elämässä on juuri se ylisuojeltu varhaissohvaperuna. Oma arviointi liikkumisen suhteen tulee vain kokeilemalla eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhun äitini kanssa puhelimessa kotimatkalla illalla (klo 22 paikkeilla tms) ja lopetan puhelun ennen kuin pääsen kotiin, äiti vaatii ja kinuaa minua laittamaan tekstarin kun olen turvallisesti kotona. T. 30-v. perheellinen nainen
Minulla tuplasti ikää sinuun verrattuna mutta ihan samanlainen äiti - yhä vielä.
Äiti 90v voi hyvinkin soittaa aamuseiskalta että "laita sukkahousut, siellä on kylmä" tai "muista ottaa sateenvarjo, iltapäiväksi on luvattu sadetta".
Välimatkaa meillä noin 200km.
Pakko suhtautua jo huumorilla. Ei tästä huolenpidosta enää pitkään saa nauttia. ;>
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, toi on jo sairasta.
Oletko yrittänyt puhua hånen kanssaan? Voisi kuvitella ahdistavan jo sinuakin tuollainen.
Mä olen varmasti saanut tällaisen maineen kun olin kylässä tuttavan luona, joka asuu 8 kerroksessa. Vahdin taaperoani koko ajan, ettei keksisi jotain ikkunaa josta pääsee putoamaan alas. En kyllä ole muuten ylihuolehtiva. Mulla vaan on aivan järkyttävä korkean paikan kammo.
Äiti tekee 24v tytölle eväät töihin ja tämä siis ei asu enää vanhemmillaan vaan käy sieltä hakemassa eväät. Äiti luonnollisesti myös siivoaa, hoitaa pyykit, solmii vuokrasopimuksen ja hoitaa ylipäätään kaikki arkiset asiat tytön puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Äiti tekee 24v tytölle eväät töihin ja tämä siis ei asu enää vanhemmillaan vaan käy sieltä hakemassa eväät. Äiti luonnollisesti myös siivoaa, hoitaa pyykit, solmii vuokrasopimuksen ja hoitaa ylipäätään kaikki arkiset asiat tytön puolesta.
Saman tytön äiti kielsi minua puhumasta tytön kuullen päivän uutisista, koska tätä voi alkaa pelottaa. Ja siis ihan normaali työssäkäyvä nainen, mitä nyt tietysti täysin uusavuton reppana, kun ei ikinä anneta tehdä mitään itse.
Minä olen kuulemma, kun en anna ekaluokkalaisen kävellä kouluun yksin 2,5 km matkaa, vaan kävellään joko yhdessä tai vien autolla. Matkan varrella on useampia vilkkaiden teiden ylityksiä.
Lehdestä luin isästä joka oli huolestunut puistoissa kasvavista puista. Talvella kun hänen vaavinsa voi liukua sellaista päin.
Entisen naapurini vanhemmat.
Töissäkäyviä (eronneet) tämä naapurini ainut lapsi ja molemmat vanhemmat tulivat päivittäin heille pesemään autoa, ikkunoita, ulkoiluttamaan lasta yms. Viikonloppuisin myös olivat vain heillä.
Kysyin naapurilta joskus eikö hänen miestä vaivaa tuo. Ei kuulemma mies tykkää hänen vanhemmista.
No nyt heillä piti olla häät tulevana kesänä, mutta onneksi mies sai suunsa auki perui koko homman ja eukko muutti omalle äidille lapsen kanssa.
Terkkuja I M tunnistat itsesi varmasti!
Olen 65-vuotias mies. Aina kun käyn äidin luona tai soitan hänelle, viimeksi kuuluu: Aja varovasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa oli iso tyttö pistetty valjaisiin. Mitä muuta?
Mistä ketjusta tuo löytyy
Tuttavaperhe, äiti lastentarhanopettaja ja pojat 9v. ja 12v.
Pojat ei saa koskaan olla yksin kotona, hetkeäkään. Äidin töissäollessa, poikien koulun jälkeen isovanhemmat tai eno vahtimassa. Ulkona (pihalla, jalkapallokentällä, puistossa yms) ja harrastuksissa äiti aina mukana, samoin synttäreillä ja kavereilla.
Toiselle pojalle ei saa antaa syntymäpäivä- tai nimipäivälahjaa ilman että antaa toisellekin jotakin ettei toiselle tule "pahamieli".
Pojat ei saa katsoa uutisia ja telkkari pitää laittaa heti kiinni kun lastenohjelmat loppuu. Heille ei saa selittää mitään "aikuisten" asioita. Ovat siis autuaan tietämättömiä hautajaisista (kuolemasta ei saa puhua), syntymästä (haikara tuo vauvat), sairauksista (mummon aivokasvain on heille "pipi") jne.
Vierailija kirjoitti:
Pojat ei saa koskaan olla yksin kotona, hetkeäkään. Äidin töissäollessa, poikien koulun jälkeen isovanhemmat tai eno vahtimassa. Ulkona (pihalla, jalkapallokentällä, puistossa yms) ja harrastuksissa äiti aina mukana, samoin synttäreillä ja kavereilla.
Toiselle pojalle ei saa antaa syntymäpäivä- tai nimipäivälahjaa ilman että antaa toisellekin jotakin ettei toiselle tule "pahamieli".
Pojat ei saa katsoa uutisia ja telkkari pitää laittaa heti kiinni kun lastenohjelmat loppuu. Heille ei saa selittää mitään "aikuisten" asioita. Ovat siis autuaan tietämättömiä hautajaisista (kuolemasta ei saa puhua), syntymästä (haikara tuo vauvat), sairauksista (mummon aivokasvain on heille "pipi") jne.
Lasu voisi olla paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasu voisi olla paikallaan.
Vanhemman pojan koulu teki lasun. Ei johtanut mihinkään. Paitsi entistä pahempaan hyysäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Äiti kiinnitti 15-v kilpahiihtäjän suksensiteet.
Tuon tekee siksi, että poistaa lumen monon pohjasta ja suksen päältä. Ei mitään ylihuolehtimista, vaan ihan ymmärrettävää.
Puistoissa näkee useinkin näitä, jotka nostelevat lapsiaan kaikkiin liukumäkiin ja kiipeilytelineisiin. Kun lapsi ei osaa jostain syystä kiivetä.
yhdessä perheessä lapset eivät saaneet tulla yksin yläkerrasta alakertaan että eivät loukkaa itseään, silloin n. 4-6