Mitä yleisesti nolona pidettyä asiaa et häpeä vaikka "pitäisi" ?
Onko se kenties nenän kaivaminen julkisella paikalla, kovaääninen nauru vai mikä?
Itse en osaa hävetä sitä, että kun vien hoitolapset pulkkamäkeen niin lasken itsekin mäkeä. Muut paikalla olevat aikuiset yleensä pyörittelevät silmiään mutta mitä sitten :D Ja ovat siis sen ikäisiä että osaisivat kyllä laskea yksinkin (5- ja 6v) mutta kun se laskeminen vaan on kivaa!
Kommentit (576)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noudata kehotuksia tai kieltoja. Meillä yliopistolla on osa käytävistä kiellettyjä kulkea läpi, kun ne on potilaille yms. Ainakaaan kukaan kavereistani ei kehtaa kyseisiä reittejä käyttää. Kerran mulla ja ryhmäläisillä oli kiire, ja ite menin sitten sitä kiellettyä reittiä pitkin, kun se säästi ainakin minuutin verran. Kukaan muu ei halunnut tulla sitä reittiä ja lopulta määränpäässä pari tyyppiä katteli mua tosi vihasen näkösenä. Ilmeisesti mun käytös on noloa, mutt ei mua hävetä.
Niin, ja en oikeen tykkää auktoriteeteista. Jos opettaja käskee mua tekemään jotain tarpeetonta, tyyliin luepa seuraava kappale ääneen koko ryhmälle, niin en suostu, koska ääneen lukeminen oli ala-asteella ok mutta ei mielestäni yliopistossa. Kaverit häpeilee mun käytöstä, mutt mä en näe siihen syytä.[/
Minulla on tätä samaa, ja se on noloa aikuisella, esimiesasemassa olevalla ihmisellä. Jos konserteissa kehotetaan lyömään käsiä yhteen, kaikki mukaan! - ei. Jos tilaisuudessa on esim. taukojumppa tai toiminnallinen osuus - ei. Minä en nouse ylös ja ravistele käsiäni ilmassa. Pelkään, että kaupan kassalla minua pyydetään avaamaan kassini- en avaisi. Muuten olen lainkuuliainen ihminen, mutta jotkut kyykyttämis- tai pompottamisyritykset plus nämä Kaikki yhdessä! -jutut vain tökkii.
Noloa on vaikuttaa huomionhakuiselta, pikkumaiselta tai ilonpilaajalta. Mutta joskus vain -ei.
Sama. Jos on kyltti, että äläl tee sitä ja sitä tässä, kyllä tekee mieli tehdä, ihan uhallakin!
Olette lapsellisia. Aikuiset noudattaa yhteisiä sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Rumennan aikakausilehtien kansikuvakaunottaret kuulakärkikynällä: viiksiä, mustia hampaita, parransänkeä, rasvaposki- ja juoponjuonteita, lerppuvia silmäluomia. (Tietysti sätkä suupielestä roikkumaan, kun oikein lapsettaa.)
Kerran junassa olin Iltalehden iltatyttöineen sutannut samalla tavalla - myös strategiset kohdat olin mustannut oikein kunnolla, koska en halunnut mieheni katselevan niitä jälkeeni.
Kun mieheni oli lukenut tuon suttulehden, nuori mies takanamme pyysi lehteä ja annoimme, nauratti oikein, että mitähän mies ajatteli hullunkuriksiksi sutatuista naisista!! XD
Vierailija kirjoitti:
Keinun usein lasten kanssa puistossa. Kerran yksi poika osoitti minua ja sanoi ”Katsokaa tuo aikuinen keinuu!”. Siinä kohtaa tuli sellainen olo, että jaa onkos tässä jotain ihmeellistä ja pitäisikö hävetä.
Miksei aikuiset saisi keinua, mitä pahaa siinä on???
Itse keinun aikuisena oikein lujaa pihalla, enkä välitä mitä muut ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Nukun nalle kainalossa joka yö. Olen kolmekymppinen nainen.
Minulla on nallen asemesta kainalossa huopa, jota voin sitten yöllä levittää, jos tulee kylmä tai sitten vaan halata.
Siis mieheni on lyhyempi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ripsari on laitettu ja kuivahtanut, on aika poistaa yläluomelle vääjäämättä osuneet roiskeet ennen muuta silmämeikkiä (jo tämä pakkelointijärjestys on kuulemma väärä?!)
Tietenkin kostutan vanupuikon pään - syljellä - ja sillä hinkkailen.
Vielä ei ole puoleen vuosisataan silmätulehdusta tullut.
Näin minäkin tein niin kauan kunnes sain herpeksen just niille hinkkaamilleni alueille silmien ympärille. Sen ei tarvitse olla edes päällä kun tarttuu, joten älkää tehkö tätä ainakaan te joilla on huuliherppes.
Vierailija kirjoitti:
Yksin leffassa käyminen. Ei tullut mieleenkään tuntea noloutta siitä. Ihmettelin kun aloin kuulla, ettei jotkut ihmiset kehtaa mennä yksin leffaan. Sitten aloin leffassa itekin huomata, että oon ainoo yksin ja aloin miettiä, että jos on oletus, ettei kukaan mee sinne yksin, niin luuleekohan muut, että mulle on tehty oharit. (Asia josta kyllä tuntisin noloutta, vaikka muuten yksin olemisesta en.)
Mihin se yksin leffaan menemisen "nolous" perustuu? Ei kai vaan just tohon oharijuttuun?
Minä taas NAUTIN, kun pääsen yksin leffaan, teatteriin, kahvilaan tms. Minulla on perhe, paljon ystäviä ja sosiaalinen työ joten parasta on päästä joskus ihan yksin. Työmatkalla usein käytän tilaisuuden hyväksi.
Vihaan ulkomaanmatkailua enkä arvosta ihmisiä jotka matkailevat. Meillä olisi kyllä rahaa matkailla, mutta ei minkäänlaista kiinnostusta eli kateudesta ei todellakaan ole kysymys kun en edes pysty käsittämään mitä
kadehdittavaa toisten matkailussa on. Vaikka saisin ilmaisen matkan niin en lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noudata kehotuksia tai kieltoja. Meillä yliopistolla on osa käytävistä kiellettyjä kulkea läpi, kun ne on potilaille yms. Ainakaaan kukaan kavereistani ei kehtaa kyseisiä reittejä käyttää. Kerran mulla ja ryhmäläisillä oli kiire, ja ite menin sitten sitä kiellettyä reittiä pitkin, kun se säästi ainakin minuutin verran. Kukaan muu ei halunnut tulla sitä reittiä ja lopulta määränpäässä pari tyyppiä katteli mua tosi vihasen näkösenä. Ilmeisesti mun käytös on noloa, mutt ei mua hävetä.
Niin, ja en oikeen tykkää auktoriteeteista. Jos opettaja käskee mua tekemään jotain tarpeetonta, tyyliin luepa seuraava kappale ääneen koko ryhmälle, niin en suostu, koska ääneen lukeminen oli ala-asteella ok mutta ei mielestäni yliopistossa. Kaverit häpeilee mun käytöstä, mutt mä en näe siihen syytä.[/
Minulla on tätä samaa, ja se on noloa aikuisella, esimiesasemassa olevalla ihmisellä. Jos konserteissa kehotetaan lyömään käsiä yhteen, kaikki mukaan! - ei. Jos tilaisuudessa on esim. taukojumppa tai toiminnallinen osuus - ei. Minä en nouse ylös ja ravistele käsiäni ilmassa. Pelkään, että kaupan kassalla minua pyydetään avaamaan kassini- en avaisi. Muuten olen lainkuuliainen ihminen, mutta jotkut kyykyttämis- tai pompottamisyritykset plus nämä Kaikki yhdessä! -jutut vain tökkii.
Noloa on vaikuttaa huomionhakuiselta, pikkumaiselta tai ilonpilaajalta. Mutta joskus vain -ei.
Sama. Jos on kyltti, että äläl tee sitä ja sitä tässä, kyllä tekee mieli tehdä, ihan uhallakin!
Riippuu säännöstä. Onko sääntö järkevä ja tilanteeseen sopiva.
Esimerkiksi rikon mielelläni lakia ja kävelen punaisia valoja päin suojatiellä, jos tiellä ei ole lainkaan autoja sillä hetkellä ja näkyvyyttä on niin pitkälle, että auto ei varmasti ennättäisi tulla tien ylittämisen aikana. Mutta en tietenkään hypi autojen eteen, jos tiellä on liikennettä.
Syön paljon, erityisesti herkkuja, enkä häpeile sitä. Jos työpaikalla on ilmaistarjoiluja, niin haen aina lisää, jos ylimääräisiä pullia tai kakkua on jäljellä vai otan vielä mukaani toimistoonkin. Lounaalla mätän lautaseni täyteen ja otan leipiä lisäksi koko rahan edestä, vaikka siinä on ihan liikaa ruokaa yhdelle aterialle. Joissakin iltahippaloissa, joissa on ollut buffet-tyyppiset ilmaistarjoilut, työkaverini ovat ihmetelleet silmät pyöreinä, mihin mahaan minä ruokaa ja herkkuja oikein mätän. Vedän itseni ähkyksi, jos saan tilaisuuden, mutta kotioloissa syön useimmiten kohtuudella ja liikun paljon, joten olen hoikassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelen autoni kanssa aamuisin matkalla töihin ja teen selkoa päivän agendasta ja aikatauluista
(no ei tietenkään ole ketään muuta kyydissä!).
Paluumatkalla kertoilen päivän tapahtumista, uskoudun kipeistäkin asioista ja kiitän hyvästä yhteistyöstä.
Autot ovat herkkätunteisia yksilöitä ja hyviä kuuntelijoita. Kun vuosia sitten yhteisten kilometriemme alkutaipaleella epäilin kärsiväni jonkinasteisesta neuroottisuudesta :) ja päätin olla ratin takana pukahtamatta, heponi loukkaantui oitis ja tipautti pakoputken kesken ajon mielenosoituksenaan.
Opin kerrasta.
Ihana ihminen olet :)
Meilläkin auto, pieni ranskalainen suuttui jostakin eikä suostunut lähtemään sateella käyntiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi rikon mielelläni lakia ja kävelen punaisia valoja päin suojatiellä, jos tiellä ei ole lainkaan autoja sillä hetkellä ja näkyvyyttä on niin pitkälle, että auto ei varmasti ennättäisi tulla tien ylittämisen aikana. Mutta en tietenkään hypi autojen eteen, jos tiellä on liikennettä.
Sama juttu. Rikon hyvällä omallatunnolla sääntöjä, jos ne tuntuvat järjettömiltä. Todellakin menen punaisia päin kävellen ja pyörällä, jos tiellä ei näy muuta liikennettä. Jätän myös autolla vilkuttamatta, jos ei muita näy liikenteessä.
Minun uskoni lakien noudattamiseen on rapautunut sen myötä, kun tänne on lappanut laittomasti maassa olevaa porukkaa ja heitä paapotaan. Samaan aikaan suomalaisia kuritetaan kaikessa mahdollisessa. Päättäjät ja poliitikot rötöstelevät ja kuppaavat veronmaksajien rahoja. Varmasti tekisin myös harmaita töitä, jos siihen tarjoutuisi tilaisuus. Vituttaa niin paljon Suomen nykytila.
Vierailija kirjoitti:
En yleensä pese käsiä, kun vessassa pikkuasioilla piipahdan.
Paperilla ne kuivaushommat tehdään, ja talvipakkasilla kädet ovat muutenkin korppuina.
Jos tiedän, että naapurieriössä on joku tarpeillaan, lasken näön vuoksi vettä ja ronksautan kovaäänisesti
sitä kuivausrullakangasta, jottei pöntöllä könöttäjä vain luule epähygieeniseksi hylkiöksi.
(Oletan hänen harrastavan samaa ;))
Kyllähän häpeät, kun kerran esität peseväsi käsiä. Ootko ajatellut, että, kun vedät, niin saat nupista melkoisen määrän pöpöjä ja sitten ei kun kahvittelemaan ja syömään pullaa paljain käsin.
M42v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se kenties nenän kaivaminen julkisella paikalla, kovaääninen nauru vai mikä?
Itse en osaa hävetä sitä, että kun vien hoitolapset pulkkamäkeen niin lasken itsekin mäkeä. Muut paikalla olevat aikuiset yleensä pyörittelevät silmiään mutta mitä sitten :D Ja ovat siis sen ikäisiä että osaisivat kyllä laskea yksinkin (5- ja 6v) mutta kun se laskeminen vaan on kivaa!
Minäkin lasken ja mulla on oma stiga -80 luvulta
Hyvä! En ymmärrä miksi pitäisi maksaa kalliista lomasta jossain hiihtokeskuksessa ja se olisi jotenkin hienompaa tapa suorittaa samaa asiaa.
En itse häpeä jos vetskari on auki, kysyn samaa asiaa useamman kerran, unohdan, puolustan vähemmistöjä, olen jonkun nähden vahingossa vähissä vaatteissa tai epäedustavan näköinen, puhun välillä sönkösti tai käytän väsyneenä vääriä ilmauksia, pidän erityyppisistä harrastuksista, jne eli olen ilman luvan pyytämistä oma itseni. Joskus ennen häpesin kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Rikon hyvällä omallatunnolla sääntöjä, jos ne tuntuvat järjettömiltä. Todellakin menen punaisia päin kävellen ja pyörällä, jos tiellä ei näy muuta liikennettä. Jätän myös autolla vilkuttamatta, jos ei muita näy liikenteessä.
Minun uskoni lakien noudattamiseen on rapautunut sen myötä, kun tänne on lappanut laittomasti maassa olevaa porukkaa ja heitä paapotaan. Samaan aikaan suomalaisia kuritetaan kaikessa mahdollisessa. Päättäjät ja poliitikot rötöstelevät ja kuppaavat veronmaksajien rahoja. Varmasti tekisin myös harmaita töitä, jos siihen tarjoutuisi tilaisuus. Vituttaa niin paljon Suomen nykytila.
Ja tapoja rapauttamalla ne asiat paranee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun nalle kainalossa joka yö. Olen kolmekymppinen nainen.
Minulla on nallen asemesta kainalossa huopa, jota voin sitten yöllä levittää, jos tulee kylmä tai sitten vaan halata.
.
Minulla on nukkuessa kolme tyynyä: höyhentyyny pään alla, vauvatyyny kainalossa ja normaalikokoinen tyyny polvien välissä, lisäksi mies selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Röyhtäily suu kiinni.
.
Vauvaa oikein asiakseen röyhtäytetään ja kiitellään/kehutaan, kun röyhtäys tulee.
Hetken päästä se onkin sitten suuri häpeä, jos sattuu röyhtäisemään vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tapoja rapauttamalla ne asiat paranee?
Ei ainakaan sillä parane, että nöyrinä lampaina alistutaan kaikkiin typeriin eliitin keksimiin sääntöihin.
*Moiskis* Olet ihana!!! :-D