Mitä yleisesti nolona pidettyä asiaa et häpeä vaikka "pitäisi" ?
Onko se kenties nenän kaivaminen julkisella paikalla, kovaääninen nauru vai mikä?
Itse en osaa hävetä sitä, että kun vien hoitolapset pulkkamäkeen niin lasken itsekin mäkeä. Muut paikalla olevat aikuiset yleensä pyörittelevät silmiään mutta mitä sitten :D Ja ovat siis sen ikäisiä että osaisivat kyllä laskea yksinkin (5- ja 6v) mutta kun se laskeminen vaan on kivaa!
Kommentit (576)
Suomessa ajatellaan usein, että pitäs olla vaatimaton, vaikka parempaankin olis varaa. Ei voi muka ostaa ”liian” hienoa. Mä tykkään monista asioista, mitkä voi olla vähän kalliita. En osta niitä näyttämisen takia, vaan siksi, että tykkään juuri niistä. Mä tykkään juuri siitä tarkasti valitusta autostani ja kalliista kellostani. Eikä mua hävetä, vaikka joidenkin mielestä ehkä pitäs.
Jäätävän karvaiset jalat vähän turhan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään hävetä tarjota Lidlin, Pirkan, Rainbown tms. elintarvikkeita, jos kutsun jonkun kahville tai jossain tilaisuudessa osallistun tarjoilun kokoamiseen. Ne ovat aivan yhtä hyviä kuin muutkin ruuat. Joidenkin olen huomannut nolostelevan tämmöistä. (Kotimaista suosin kyllä, mutta siinäkään ei ole kyse mistään nolouteen liittyvästä.)
Mulla on vähän sellanen periaate, että kun vieraanvaraisuuttani tarjoan ihmisille jotain, niin mielelläni tarjoan hyvää. Ei sillä väliä mikä se merkki on, kunhan on ns. kunnollista ja herkullista. Jotain halpamerkin heikkolaatuisia keskejä, valmispullia tms. en halua tarjota, jos kaupassa olisi parempaakin.
Ihmiset alapeukuttaa sitä, että joku haluaa tarjota vierailleen mieluiten jotain hyvää. :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään hävetä tarjota Lidlin, Pirkan, Rainbown tms. elintarvikkeita, jos kutsun jonkun kahville tai jossain tilaisuudessa osallistun tarjoilun kokoamiseen. Ne ovat aivan yhtä hyviä kuin muutkin ruuat. Joidenkin olen huomannut nolostelevan tämmöistä. (Kotimaista suosin kyllä, mutta siinäkään ei ole kyse mistään nolouteen liittyvästä.)
Mulla on vähän sellanen periaate, että kun vieraanvaraisuuttani tarjoan ihmisille jotain, niin mielelläni tarjoan hyvää. Ei sillä väliä mikä se merkki on, kunhan on ns. kunnollista ja herkullista. Jotain halpamerkin heikkolaatuisia keskejä, valmispullia tms. en halua tarjota, jos kaupassa olisi parempaakin.
Ihmiset alapeukuttaa sitä, että joku haluaa tarjota vierailleen mieluiten jotain hyvää. :o
Halpa ei ole automaattisesti huonoa.
Olemme lastensuojelun asiakkaita. Pystyn puhumaan asiasta ihan avoimesti missä vain, takaisin saan kyllä vain kauhistelua ja silmien pyörittelyä. En vain ymmärrä, miksi sitä täytyisi hävetä.
Kuljen rääsyissä julkisilla paikoilla ja ilman meikkiä. On mulla hyviäkin vaatteita ja tarvittaessa voin laittaa ripsiväriä, mutta lököreikävaatteissa on niin kiva olla työpäivän jälkeen ja jos kauppaan menen illemmalla, en todellakaan halua nähdä vaivaa uudelleen pukeutumiseen. Näytän varmasti ihan kerjäläiseltä, sillä multa on joskus kysytty, tarvitsenko apua ja tarjottu kahvi. Oikeastaan aika hellyyttävää. Vaatteet eivät haise, olen itse melkoisen hajuherkkä, mutta vanhoja mun lökövaatteet todellakin on, yhdetkin housut on äidiltä peritty joskus teinivuosina 20 vuotta sitten😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hyvä periaate. Minulla on sama. T. Se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hyvä periaate. Minulla on sama. T. Se jota lainasit
Eli siis: Jotain halpamerkin heikkolaatuisia keskejä, valmispullia tms. en halua tarjota, joten tarjoan halpamerkin hyviä keksejä. :)
Katsokaa joskus tarkemmin halpamerkin valmistaja. Pirkka-keksien valmistaja saattaa olla Lu, ja ihan samanlaisia ja yhtä hyviä keksejä kuin kalliimmat Lut siinä vieressä.
Oikeastaan alkuperäistä viestiä kirjoittaessani mielessäni oli esim. maitotuotteet. Samaa hyvää suomalaista maitoa on niin Valio kuin Pirkka ja Pohjolan Meijerikin (Lidlin merkki). Samoin juusto, rahka jne... Kun vain katson että on suomalaista, halpamerkeiltä saa yhtä hyvää, joskus parempaa jopa.
Joskus jopa halpamerkki on kotimainen, kun vastaava "parempi" merkki onkin ulkomailla valmistettu, kotimaisesta mielikuvasta huolimatta.
T. Se sama
En häpeä uimahallissa, vaikka en ole ajanut kainalokarvojani enkä siistinyt bikinrajaa. Toisten mielestä todella rumaa, mutta so what, omasta mielestäni ei :)
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että viimeistään täysi-ikäisyyden kynnyksellä tukahdutetaan viimeisetkin rippeet sisäisestä lapsesta.
Päivitellään sitä jos aikuinen ihminen nukkuu pehmolelu kainalossa tai katsoo sarjoja mitä katsoi lapsena ja niin edelleen.
Antaa ihmisten nauttia asioista jotka tekee heistä onnellisia, ei se muilta pitäisi pois.
Saan naisen kanssa siemensyöksyn alle 10 sekunnissa.
Kaikki naiset tähän mennessä ovat olleet asioista haltioissaan, kun olen sanonut heille et ”yleensä kestän tuntikausia, mut sä oot vaan niin kuuma et huh huh”
Työttömyys ja siihen liittyvä persaukisuus. Jos kyse olisi laiskuudesta, koulutuksen puutteesta tai elämänhallinnan ongelmista, ehkä sitten nolottaisi enemmän. Mutta en ymmärrä, miksi työttömän oletetaan kulkevan selkä kyyryssä naama norsunv*tulla, olemassa oloaan häveten. Minä en elämääni sellaiseen aio tuhlata.
Kysyn suoraan epäselvistä asioista, vaikka saatankin siksi antaa itsestäni tyhmän/tietämättömän kuvan. Pukeudun juuri sellaisiin vaatteisiin kuin haluan. Joskus minulle niistä kuittaillaan, mutta en häpeä. En häpeä myöskään tanssia täysiä bileissä ja konserteissa. Usein suomalaiset tuntuvat ujoilta tanssimisen suhteen
Alastonkuvat ja alastomuus. Ex-mies yritti nolata minut jakamalla kuviani mutta sai siitä vaan itselleen rikossyytteen. Asia on kyllä vielä kesken, niin saa nähdä tuleeko tuomiota. Läheiset kauhistelivat miten noloa ja kauheaa kun kaikki nyt näkee ne kuvat eikä saa pois netistä. Minulle se on aika luonnollinen asia. Netti on täynnä kiinnostavampia vartaloita. Kuljen omalla kotipihallakin alasti ja pidän alastomasta vartalostani.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn suoraan epäselvistä asioista, vaikka saatankin siksi antaa itsestäni tyhmän/tietämättömän kuvan. Pukeudun juuri sellaisiin vaatteisiin kuin haluan. Joskus minulle niistä kuittaillaan, mutta en häpeä. En häpeä myöskään tanssia täysiä bileissä ja konserteissa. Usein suomalaiset tuntuvat ujoilta tanssimisen suhteen
Olet ihan kuin minä.
En jostain syystä häpeä hiukset märkänä (ei tietenkään niin että vettä enää valuisi) ihmisten ilmoilla liikkumista, vaikka se tuntuukin keräävän vähän huvittuneita katseita toisinaan. Käyn töiden jälkeen suihkussa enkä jaksa alkaa föönata, joten menen kaupungilla pysäkille ja bussilla kotiin pyyhekuivatuilla hiuksilla, välillä käyn kaupassa matkalla yms.
En koskaan hävennyt parisuhdeväkivaltaa, koska tiesin aina, että vika ei ole minussa vaan siinä hakkaajassa. En siis salaillut asiaa ikinä enkä osannut asiaa hävetä.